Käytän tätä ketjua hieman hyväkseni:
Tuo 525i Bemarini Valeo-laturi on alkanut siristä, nyt kun mittarissa on 310 tkm. Voiko noita Valeon latureita huoltaa hiili- ja laakerirempalla? Eli onnistuuko se ja onko osia saatavilla? Vai täytyykö vain hankkia BOSCH-vaihtolaite ja jos hankin, tarviiko myös laturinsäätimen?
Melko hinnoissaan ovat täällä: http://www.kl-varaosat.fi/verkkokaup...ent/index/608#
E34 525TDS:n laturi
Collapse
X
-
Originally posted by penariM5 View Postjust pari päivää sitten vaihdoin laturin samanlaiseen tuotteeseen.
irrotat sen ahtoputken siitä edestä pois ja sen jälkeen laturi tulee pois
pyörittelemällä. vähän lisää tilaa saa kun irrottaa sen syylarin muovi suojan.. Ja kun se ahtoputki oli irti, niin siitä sai näppärästi irroitettua vielä laturin vieressä olevan hihnan ohjaus/kiristyspyörän. Tämä antoi kans vähän lisätilaa, mutta en tiedä onko pakollista.
Hommaa tosiaan helpotti kun irrotin sen syylärin muovisuojan kiinnikkeistään niin, että se liikku muutamia senttejä joka suuntaan. Anto sekin vähän lisätilaa...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ac Naisseri View PostKyllä tähän asti kaikki on reiän on löytänyLaitat sen pultin sitte ensin huulille mikä löytyy helpommin, älä kiristä, ja sitte laturia liikuttelemalla kattelet sen hukas olevan kiinnitysreiän. Itellä kans meni toisen kattelemises hetken, mut kyl se sieltä löyty, peilin kans.
Se reikä löytyy jos laitat sinne ympärille rasselia, karvainen reikä löytyy aina helpommin
Leave a comment:
-
-
laturi
just pari päivää sitten vaihdoin laturin samanlaiseen tuotteeseen.
irrotat sen ahtoputken siitä edestä pois ja sen jälkeen laturi tulee pois
pyörittelemällä. vähän lisää tilaa saa kun irrottaa sen syylarin muovi suojan.
Leave a comment:
-
-
Kuinka itse laturi lähtee pois konehuoneesta? Öljyletkut ovat justiinsa kivasti tiellä. Ei oikein tahdo löytyä aukkoa, josta sen poistaa, kun nuo kätilönopinnotkin jäivät hitusen puolitiehen.
Edessä flekti ottaa kiinni, yläkautta tulee ylävesiletku vastaan, oikealla luonnollisesti lohko ja vasemmalla öljyputket, jotka tuntuu olevan perin jämäkästi kiinni jokapuolella. Soppaa hämmentää siinä seassa vielä tuo välijäähdyttimeltä imusarjaan tuleva putki, joka sotkii vähän kaikkiin suuntiin vedettäessä.
Mikä noista kannattaa irrottaa, että pääsee helpoimmalla, vai mahtuuko sen synnyttämään jostain raosta ilman sen suurempaa hässäkkää?
Leave a comment:
-
-
Laturin on irti. Hiilethän siitä olivat menneet.
Kuinka itse laturi lähtee pois konehuoneesta? Öljyletkut ovat justiinsa kivasti tiellä. Ei oikein tahdo löytyä aukkoa, josta sen poistaa, kun nuo kätilönopinnotkin jäivät hitusen puolitiehen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by amppa View PostEniten mua pelottaa siinä koko laturin poisotossa kun ei näy sitä toista kiinnityspulttia. Liekö se sitten hankale rassata näppituntumalla kohilleen?
Kyllä tähän asti kaikki on reiän on löytänyLaitat sen pultin sitte ensin huulille mikä löytyy helpommin, älä kiristä, ja sitte laturia liikuttelemalla kattelet sen hukas olevan kiinnitysreiän. Itellä kans meni toisen kattelemises hetken, mut kyl se sieltä löyty, peilin kans.
Leave a comment:
-
-
Eniten mua pelottaa siinä koko laturin poisotossa kun ei näy sitä toista kiinnityspulttia. Liekö se sitten hankale rassata näppituntumalla kohilleen?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by amppa View PostPitihjän se tuolla myrskyssä käydä hitusen ropeltamassa. Tartteeko sen takana olevan muovisuojan irroittamiseksi irroittaa laturiin tulevat virtakaapelit vai lähteekö se irti pelkästään kolme mutteria irrottamalla. Laturin merkkihän on Valeo.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by amppa View PostPitihjän se tuolla myrskyssä käydä hitusen ropeltamassa. Tartteeko sen takana olevan muovisuojan irroittamiseksi irroittaa laturiin tulevat virtakaapelit vai lähteekö se irti pelkästään kolme mutteria irrottamalla. Laturin merkkihän on Valeo.
Leave a comment:
-
-
Pitihjän se tuolla myrskyssä käydä hitusen ropeltamassa. Tartteeko sen takana olevan muovisuojan irroittamiseksi irroittaa laturiin tulevat virtakaapelit vai lähteekö se irti pelkästään kolme mutteria irrottamalla. Laturin merkkihän on Valeo.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Betrunken View PostItselläni kävi viime talvena niin että laturi+käsijarru+jarrunesteen valot alkoivat palaa "himmeästi" ja kuvittelin sen olevan vain joku mittaristo ongelma tms.
Sitten vein tuttuja kapakkaan ja jossain välissä soitin sammui kesken kaiken ja sitten oli mitä ihmettä. Sitten aloin katsomaan mittaristo valoja ja sitten ajovalotkin hävisi ja sitten alkoi kova rynkytys autolla ja tienposkeen.... Ei edes lupaa startata ja toiselta kaverilta onneksi sain vara akun ja äkkiä himaan. Sitten siinä ihmetteltiin ja korjaamolle aika.
Mitattiin akusta jännite auton käydessä ja se oli jotain alle 12v joten ei lataa kuten pitäisi ja laturin takapuolelta kaksi ruuvia auki ja hiilet pois ja vaihdettiin. Sitten alkoi toimii. Laturia ei mielestäni irrotettu koska pääsi takakautta hyvin...
Autonahan oli E28 neloskoneella ja jos E34 kopassa pääsee "hyvin" laturin takaosaan kiinni niin ei tarvitse laturia irrottaa ja tuskin laturin irroitus kovin vaikea on..... ainakaan mitä itse olen irrottelut niin vaikea homma ei ole.
(E34 omistajat voivat varmaan kertoa)
Tuo että voiko parkkipaikalla tehdä niin en suosittelisi tekemään talvella tai tälläisessä paska säässä mitä nyt on etelässä ainakin
Laturista hiilet varmasti loppu. Ite vaihroin tos alku keväästä omahan e36:een 325i laturin kokonaan, ku oli myös liukurenkaat melekeen puhki. Sillon oli mittarin mukaan ryöpytetty 215tkm. Laturin vaihto tehtiin taivasalla ja vettähän sieltä alkas sitte sataaEikä sen kummempia avaimia tai vippaskonsteja tarvinnu. Eikä rikottukaa mitää.Hiilien vaihto onnistuu e36 ainaki irrottamatta laturia, joski pitää sitte olla koukkusormi.
Leave a comment:
-
-
Itselläni kävi viime talvena niin että laturi+käsijarru+jarrunesteen valot alkoivat palaa "himmeästi" ja kuvittelin sen olevan vain joku mittaristo ongelma tms.
Sitten vein tuttuja kapakkaan ja jossain välissä soitin sammui kesken kaiken ja sitten oli mitä ihmettä. Sitten aloin katsomaan mittaristo valoja ja sitten ajovalotkin hävisi ja sitten alkoi kova rynkytys autolla ja tienposkeen.... Ei edes lupaa startata ja toiselta kaverilta onneksi sain vara akun ja äkkiä himaan. Sitten siinä ihmetteltiin ja korjaamolle aika.
Mitattiin akusta jännite auton käydessä ja se oli jotain alle 12v joten ei lataa kuten pitäisi ja laturin takapuolelta kaksi ruuvia auki ja hiilet pois ja vaihdettiin. Sitten alkoi toimii. Laturia ei mielestäni irrotettu koska pääsi takakautta hyvin...
Autonahan oli E28 neloskoneella ja jos E34 kopassa pääsee "hyvin" laturin takaosaan kiinni niin ei tarvitse laturia irrottaa ja tuskin laturin irroitus kovin vaikea on..... ainakaan mitä itse olen irrottelut niin vaikea homma ei ole.
(E34 omistajat voivat varmaan kertoa)
Tuo että voiko parkkipaikalla tehdä niin en suosittelisi tekemään talvella tai tälläisessä paska säässä mitä nyt on etelässä ainakin
Leave a comment:
-
-
E34 525TDS:n laturi
Alkoipa tuossa himmeesti laturin valo palamaan ja sähköpä tuntui laturista loppuneen.
Onko laturin irtiotto mimmonen homma? Onnistuuko pihalla myrskyssä vai vaatiiko f1-tallin tasoisen pajan? Piisaako yleensä pelkkien hiilten vaihto ja onnistuuko se laturia irrottamati takakautta?Tags: None
-
Leave a comment: