Mikä aiheuttaisi otsikossa mainitun vikakoodin? Oisiko kellään tietoa / antaa neuvoja?
Kyssäri liittyy samaan (harvaan!) koneeseen kuin topicissa:
Erottelin kuitenkin tämän kyssärin koska tämä Suuttimet ryhmä 2 vikakoodi tuntuu olevan ihan oma juttunsa... vai onko? Kone on siis harva kuin hemmetti, mutta 4-6 pytyt erityisesti karstaavat ihan hulluna niin että tulppia joutuu putsaamanaan kuukauden välein (ennenkuin koneen saa vaihtoon). Sen sijaan 1-3 tulpat ovat ok näköisiä eivätkä karstaa. Kaikkien pyttyjen paineet ovat kuitenkin yhtä huonot.
Sen verran sain urkittua piirikaavioista että muistaakseni bensapumpun sekä DME:n rele ovat myös tämän vikakoodin takana, kai. Kumpikin on vaihdettu. Suuttimet on vaihdettu. Sähköiseltä puolelta vaihtoehdoksi jää kuitenkin ainakin DME, moottorin johtosarja, chippi tai suuttimien johtosarja. Onkohan siis kyse sähköisestä viasta? Vai saattaisiko koodi johtua jostain muusta?
Entä Suuttimet ryhmä 2, onko se just 4-6 pytyt? Miksi nokeaa just 4-6 pyttyjä ja muut näyttävät ok:lta? Johtuuko nokeaminen jonkinlaisesta ruiskupuolen häiriöstä? Pieniä käynnistymisongelmia on, mutta ei kone käy vielä muuten suht nätisti. Oisiko kampiakselin laakeri mennyt kytkimen päästä jolloin 4-6 pytyt joutuvat kovimmalle koetukselle. Vai onko kone mennytkin rikki tuon nakutuksen vuoksi - eli väljyys olisikin aiheutunut juuri tästä "Suuttimet ryhmä 2" vikakoodista??? Arvailua, mutta mistä saisi totuuden selville?
Kampiakselin asentotunnistin on vaihdettu, tulpan johdot joten silläkään puolella ei pitäisi olla häikkää...
Viisaammat, auttakkkee.
EDIT: Ensimmäiseksi voisi lähtä siitä että mitkä suuttimet on ryhmässä 1 ja mitkä ryhmässä 2?
EDIT2: Korjaus: Pytyt 1, 3, 5 on ryhmä 1 ja pytyt 2, 4, 6 on ryhmä 2. Tutkimukset jatkuvat...
Kyssäri liittyy samaan (harvaan!) koneeseen kuin topicissa:
Erottelin kuitenkin tämän kyssärin koska tämä Suuttimet ryhmä 2 vikakoodi tuntuu olevan ihan oma juttunsa... vai onko? Kone on siis harva kuin hemmetti, mutta 4-6 pytyt erityisesti karstaavat ihan hulluna niin että tulppia joutuu putsaamanaan kuukauden välein (ennenkuin koneen saa vaihtoon). Sen sijaan 1-3 tulpat ovat ok näköisiä eivätkä karstaa. Kaikkien pyttyjen paineet ovat kuitenkin yhtä huonot.
Sen verran sain urkittua piirikaavioista että muistaakseni bensapumpun sekä DME:n rele ovat myös tämän vikakoodin takana, kai. Kumpikin on vaihdettu. Suuttimet on vaihdettu. Sähköiseltä puolelta vaihtoehdoksi jää kuitenkin ainakin DME, moottorin johtosarja, chippi tai suuttimien johtosarja. Onkohan siis kyse sähköisestä viasta? Vai saattaisiko koodi johtua jostain muusta?
Entä Suuttimet ryhmä 2, onko se just 4-6 pytyt? Miksi nokeaa just 4-6 pyttyjä ja muut näyttävät ok:lta? Johtuuko nokeaminen jonkinlaisesta ruiskupuolen häiriöstä? Pieniä käynnistymisongelmia on, mutta ei kone käy vielä muuten suht nätisti. Oisiko kampiakselin laakeri mennyt kytkimen päästä jolloin 4-6 pytyt joutuvat kovimmalle koetukselle. Vai onko kone mennytkin rikki tuon nakutuksen vuoksi - eli väljyys olisikin aiheutunut juuri tästä "Suuttimet ryhmä 2" vikakoodista??? Arvailua, mutta mistä saisi totuuden selville?
Kampiakselin asentotunnistin on vaihdettu, tulpan johdot joten silläkään puolella ei pitäisi olla häikkää...
Viisaammat, auttakkkee.
EDIT: Ensimmäiseksi voisi lähtä siitä että mitkä suuttimet on ryhmässä 1 ja mitkä ryhmässä 2?
EDIT2: Korjaus: Pytyt 1, 3, 5 on ryhmä 1 ja pytyt 2, 4, 6 on ryhmä 2. Tutkimukset jatkuvat...