Originally posted by K.P.
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 ei pihahdakkaan. ajonesto??
Collapse
X
-
-
-
Virtalukon pohjassa 7 johtoa, 3 paksua ja 4 ohuempaa. Väännettäessä avain starttiasentoon kelta/mustaan tulee virta. Onko noi ohuet jotain herätejohtoja?
Leave a comment:
-
-
Kukaan ei tiedä?
Meneekö virtalukolta suoraan heräte(?) solenoidille vai onko välissä jokin rele? Missä? Virtalukkoa mittailtu ja vaikuttais olevan kunnossa.
Leave a comment:
-
-
Lainataas vanhaa threadia. Autona 520touring -95. Ajelin noin 70km matkan paikasta A paikkaan B. Sammutin auton ja kun muutaman minuutin kuluttua yritin käynnistää jatkaakseni matkaa, ei tapahdu mitään!
Kaikki merkkivalot kyllä kojetaulussa syttyy ja puhallin, valot ym. sähkölaitteet toimii vaan startti meni hengettömäksi. Eli startti asentoon avainta väännettäessä ei mitään, ei edes solenoidi naksahda. Startti kyllä pyörii kun navat yhdistää hyppylangalla.
Yritettin vetämälläkin käyntiin mutta ei niin ei, ei edes luvannut. Mikähän tosta noin yhtäkkiä pimahti... Virtalukko on joskus aikaisemmin temppuillut jotta olisko se pohja nyt sitten hajonnu lopullisesti. Miten tuon saa mitattua oikeaoppisesti onko ehjä? Muita tarkistuksen kohteita? Joku rele jossain?
Kiitos kovasti jos joku viitsii vastata, pitäs saada kuntoon kun päivittäin autoa tarvitsee.
Leave a comment:
-
-
Olisiko jollain apuja ongelmaan? Auto on e34 518 vuodelta 92.
Menin aamulla autoon, laitoin sumuvalokytkimen vasemmalle puolelle reiän peitelevyä joka pääsi putoamaan kojelaudan sisään. Ropelsin keskikonsolin vasemman reunan kohdilta muovien välistä josko peitelevy löytyisi mutta kun ei heti käteen osunut niin päätin kaivella myöhemmin paremmalla ajalla.
Samaisten muovien takana on defan hälyttimen johto joka menee sisätilatutkalle vaihdekepin eteen sekä toinen ohut johto joka menee jonnekkin. Ohut johto oli rispaantunut poikki ja kuoren sisällä oli punainen johto sekä kuparinen vaippa. Ohuen piuhan toinen pää taisi mennä kuskin puolen A-pilarin sisällä jonnekkin kattoa kohti.
Purin koko helvetin ratin alaosan paljaaksi enkä löytänyt muuta kun yhden ohuen keltaisen johdon roikkumassa vapaana, kaksi harmaata katkennutta johtoa, defan hälyttimen isomman boksin ja hiekkaa. Startti ei pyöri edes hyppylangalla virtalukon pohjasta. Akku on täynnä ja kaikki muu toimii paitsi startti. Ei auttanut startin/solenoidin koputtelu, kiroileminen eikä uhkailu.
Leave a comment:
-
-
KYLLÄ! Edellinen postaaja oli täysin oikeassa!
Ajelimpa rallia hieman tossa muutama päivä taaksepäin, pikku kenosessa tuli rykästyä johonki pattiin ja tuntu vaan kun jalassa tuntu pieni "osuma". Vähän ajan päästä nykäsin parkkiin ja huomasin että joku rele pyörii kuskin jalkatilassa. Hetken kattelin ja virtalukon takana (avaimen puolella) oli releelle tarkotettu pesä klipsuilla kiinni ratin rungossa. Rele kiinni -> avaimella käyntiin, voi mitä juhlaa.
Alko jo hävettään toi virrat päälle -> pelti auki -> hyppylanka solenoidilta akun plus napaan -starttailu kun pakko oli päästä liikkuun.
Kiitän!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mikkam View Postmistähän lie piuha sit poikki..
Syötä akkulaturilla virtaa solenoidin päästä ja kokeilet mihin asti virta kulkee... Varmaankaan ei tule virtalukolle asti... Enkä enää ulkoa muista onko E24:ssa jokin ohjausrele virtalukon ja solenoidin ohjausvirran välillä...
Tuoreemmalla muistilla varustetut kertokoon : ) !
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MasterGuruOFengines View PostToi on kyllä outoo ettei sano mitään vaikka hyppylangalla yhdistää...? Punaiseen kun tulee jatkuva plussa riippumatta siitä onko virtalukossa avainta ollenkaan saati avain käännettynä johonki asentoon...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mikkam View Postjep ei sano mitään kun hyppylangalla yhdistää..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mikkam View PostTommosen kuvan nappasin virtalukon pohjasta: http://i1189.photobucket.com/albums/...8022011291.jpg.
Mitkä navat yhdistyy (pitäis yhdistyä) startattaessa? Toi keltamusta piuha menee ainakin solenoidille asti.
Leave a comment:
-
-
Mitkä navat yhteen?
Tommosen kuvan nappasin virtalukon pohjasta: http://i1189.photobucket.com/albums/...8022011291.jpg.
Mitkä navat yhdistyy (pitäis yhdistyä) startattaessa? Toi keltamusta piuha menee ainakin solenoidille asti.
Leave a comment:
-
-
Elonmerkkejä!
joo! virrat päälle -> kaapeli plussalta sinne solenoidin napaan mihin menee keltamusta johto (kuvassa alimmaisena piilossa) ja johan hörähti laakista tulille ja viikon seisseenä 20 pakkasessa!
seuraavaksi tutkailemaan miks virta ei virtalukonpohjan kautta kulje.. vaihtoon?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Rocla View PostNo nämä navathan ovat yhteydessä toisiin aina kun startti pyörii...
Napojen A ja C oikosuljenta ei
A: käynnistä autoa
B: synnytä massiivista oikosulkua
vaan pyörittää starttia, joskaan solenoidi ei vedä, jolloin startti vain pyörii "yksikseen".
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Cell View PostTottahan tuo, joutui vaan kommentoimaan kun lainauksessa kirjoittaja toteaa että A on varmasti plus ja C on maa, ja sitten ilman sen kummempia selittelyjä ehdotetaan laittamaan niiden (plussan ja miinuksen) väliin ruuvimeisseli.
Leave a comment:
-
Leave a comment: