Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 ei pihahdakkaan. ajonesto??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SushiX
    replied
    Originally posted by K.P. View Post
    Virtalukon pohjassa 7 johtoa, 3 paksua ja 4 ohuempaa. Väännettäessä avain starttiasentoon kelta/mustaan tulee virta. Onko noi ohuet jotain herätejohtoja?
    En osaa sanoa onko tästä mitään hyötyä, mutta katsoppa realeom.com -sivusto ja sieltä etsit autosi sähkökaaviot. Niistä voisi olla jtn hyötyä? :think

    Leave a comment:


  • K.P.
    replied
    Virtalukon pohjassa 7 johtoa, 3 paksua ja 4 ohuempaa. Väännettäessä avain starttiasentoon kelta/mustaan tulee virta. Onko noi ohuet jotain herätejohtoja?

    Leave a comment:


  • K.P.
    replied
    Kukaan ei tiedä?

    Meneekö virtalukolta suoraan heräte(?) solenoidille vai onko välissä jokin rele? Missä? Virtalukkoa mittailtu ja vaikuttais olevan kunnossa.

    Leave a comment:


  • K.P.
    replied
    Lainataas vanhaa threadia. Autona 520touring -95. Ajelin noin 70km matkan paikasta A paikkaan B. Sammutin auton ja kun muutaman minuutin kuluttua yritin käynnistää jatkaakseni matkaa, ei tapahdu mitään!

    Kaikki merkkivalot kyllä kojetaulussa syttyy ja puhallin, valot ym. sähkölaitteet toimii vaan startti meni hengettömäksi. Eli startti asentoon avainta väännettäessä ei mitään, ei edes solenoidi naksahda. Startti kyllä pyörii kun navat yhdistää hyppylangalla.

    Yritettin vetämälläkin käyntiin mutta ei niin ei, ei edes luvannut. Mikähän tosta noin yhtäkkiä pimahti... Virtalukko on joskus aikaisemmin temppuillut jotta olisko se pohja nyt sitten hajonnu lopullisesti. Miten tuon saa mitattua oikeaoppisesti onko ehjä? Muita tarkistuksen kohteita? Joku rele jossain?

    Kiitos kovasti jos joku viitsii vastata, pitäs saada kuntoon kun päivittäin autoa tarvitsee.

    Leave a comment:


  • sepi79
    replied
    Olisiko jollain apuja ongelmaan? Auto on e34 518 vuodelta 92.

    Menin aamulla autoon, laitoin sumuvalokytkimen vasemmalle puolelle reiän peitelevyä joka pääsi putoamaan kojelaudan sisään. Ropelsin keskikonsolin vasemman reunan kohdilta muovien välistä josko peitelevy löytyisi mutta kun ei heti käteen osunut niin päätin kaivella myöhemmin paremmalla ajalla.

    Samaisten muovien takana on defan hälyttimen johto joka menee sisätilatutkalle vaihdekepin eteen sekä toinen ohut johto joka menee jonnekkin. Ohut johto oli rispaantunut poikki ja kuoren sisällä oli punainen johto sekä kuparinen vaippa. Ohuen piuhan toinen pää taisi mennä kuskin puolen A-pilarin sisällä jonnekkin kattoa kohti.

    Purin koko helvetin ratin alaosan paljaaksi enkä löytänyt muuta kun yhden ohuen keltaisen johdon roikkumassa vapaana, kaksi harmaata katkennutta johtoa, defan hälyttimen isomman boksin ja hiekkaa. Startti ei pyöri edes hyppylangalla virtalukon pohjasta. Akku on täynnä ja kaikki muu toimii paitsi startti. Ei auttanut startin/solenoidin koputtelu, kiroileminen eikä uhkailu.

    Leave a comment:


  • mikkam
    replied
    KYLLÄ! Edellinen postaaja oli täysin oikeassa!

    Ajelimpa rallia hieman tossa muutama päivä taaksepäin, pikku kenosessa tuli rykästyä johonki pattiin ja tuntu vaan kun jalassa tuntu pieni "osuma". Vähän ajan päästä nykäsin parkkiin ja huomasin että joku rele pyörii kuskin jalkatilassa. Hetken kattelin ja virtalukon takana (avaimen puolella) oli releelle tarkotettu pesä klipsuilla kiinni ratin rungossa. Rele kiinni -> avaimella käyntiin, voi mitä juhlaa .

    Alko jo hävettään toi virrat päälle -> pelti auki -> hyppylanka solenoidilta akun plus napaan -starttailu kun pakko oli päästä liikkuun .

    Kiitän!

    Leave a comment:


  • MasterGuruOFengines
    replied
    Originally posted by mikkam View Post
    mistähän lie piuha sit poikki..
    Todennäköisesti se solenoidin ohjausvirta ei kulje perille asti... Käsittääkseni siellä on joku rele jonka kautta toi piuha kulkee virtalukolta solenoidille...

    Syötä akkulaturilla virtaa solenoidin päästä ja kokeilet mihin asti virta kulkee... Varmaankaan ei tule virtalukolle asti... Enkä enää ulkoa muista onko E24:ssa jokin ohjausrele virtalukon ja solenoidin ohjausvirran välillä...

    Tuoreemmalla muistilla varustetut kertokoon : ) !

    Leave a comment:


  • mikkam
    replied
    Originally posted by MasterGuruOFengines View Post
    Toi on kyllä outoo ettei sano mitään vaikka hyppylangalla yhdistää...? Punaiseen kun tulee jatkuva plussa riippumatta siitä onko virtalukossa avainta ollenkaan saati avain käännettynä johonki asentoon...
    mistähän lie piuha sit poikki..

    Leave a comment:


  • MasterGuruOFengines
    replied
    Originally posted by mikkam View Post
    jep ei sano mitään kun hyppylangalla yhdistää..
    Toi on kyllä outoo ettei sano mitään vaikka hyppylangalla yhdistää...? Punaiseen kun tulee jatkuva plussa riippumatta siitä onko virtalukossa avainta ollenkaan saati avain käännettynä johonki asentoon...

    Leave a comment:


  • mikkam
    replied
    Originally posted by Rocla View Post
    Punainen ja kelta/musta.
    jep ei sano mitään kun hyppylangalla yhdistää..

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Originally posted by mikkam View Post
    Tommosen kuvan nappasin virtalukon pohjasta: http://i1189.photobucket.com/albums/...8022011291.jpg.

    Mitkä navat yhdistyy (pitäis yhdistyä) startattaessa? Toi keltamusta piuha menee ainakin solenoidille asti.
    Punainen ja kelta/musta.

    Leave a comment:


  • mikkam
    replied
    Mitkä navat yhteen?

    Tommosen kuvan nappasin virtalukon pohjasta: http://i1189.photobucket.com/albums/...8022011291.jpg.

    Mitkä navat yhdistyy (pitäis yhdistyä) startattaessa? Toi keltamusta piuha menee ainakin solenoidille asti.

    Leave a comment:


  • mikkam
    replied
    Elonmerkkejä!

    joo! virrat päälle -> kaapeli plussalta sinne solenoidin napaan mihin menee keltamusta johto (kuvassa alimmaisena piilossa) ja johan hörähti laakista tulille ja viikon seisseenä 20 pakkasessa!

    seuraavaksi tutkailemaan miks virta ei virtalukonpohjan kautta kulje.. vaihtoon?

    Leave a comment:


  • mikkam
    replied
    Originally posted by Rocla View Post
    No nämä navathan ovat yhteydessä toisiin aina kun startti pyörii...

    Napojen A ja C oikosuljenta ei

    A: käynnistä autoa
    B: synnytä massiivista oikosulkua

    vaan pyörittää starttia, joskaan solenoidi ei vedä, jolloin startti vain pyörii "yksikseen".
    juurikin tolla tavalla aikasemmin starttia pyörittelinkin. pitääpä mennä mittarin kanssa uudestaan könyään konepellin alle ja ihmetteleen tuloksia! onneks pakkasta enään 15..

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Tottahan tuo, joutui vaan kommentoimaan kun lainauksessa kirjoittaja toteaa että A on varmasti plus ja C on maa, ja sitten ilman sen kummempia selittelyjä ehdotetaan laittamaan niiden (plussan ja miinuksen) väliin ruuvimeisseli.
    Juu mää luin sieltä ja täältä ja missasin tuommoisen.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎