Luultavasti on vielä kahdella pultilla kiinni vaihdelaatikon päästä... siellä on kaks reikää öljypohjan takareunassa missä ne pultit on kiinni eli pultin kannat ei ole näkyvissä.
Siellähän oli upotettu 5cm syvyyteen laatikon ja öljypohjan väliin 2 pulttia... ne irti ja ohjaustehostimen pumppu sivummas niin öljypohja lähti alas ilman moottorin nostelua. Kiitos avuista!
Hyvä vinkki: putsaa se öljypohja TOSI hyvin joka kolosta nimim. vielä kaksi kiinnityspulttia löytänyt. Kun olet 110% varma että kaikki pultit on irti niin kylmästi morapuukkoa pohjan ja lohkon väliin vasaralla ja varovaista taivuttelua, erityisesti varo tiivistepintaa. Öljypohja voi nimittäin olla joskus vähän helvetin tiukassa jos on joskus ollut pois ja kasattu pelkällä liimalla ilman tiivistettä. Kuukausi sitten alkoi jo usko loppua kun pohja istui tiukassa ja kiinnityspultteja ei enää löytynyt lisää. Mutta lopuksi se vain varovasti kampeamalla lähti. Ihmetytti kun on ennenkin tullut pohjia kyseisestä koneesta irrotettua, mutta loppufiilis oli että "Ei se viimeksi näin tiukassa ollut"
eikös sen Alumiinisuojan alla ole vielä 4 pulttia ? onko kaikki otettu pois ?
Jos kaikki on otettu irti niin vähä nykäsemällä pitäs lähtee pois. Itselläni oli E30 M20 moottorissa vähä tiukka vaikka kaikki pultit oli poissa. Tiiviste oli vähä tiukassa.
Luultavasti on vielä kahdella pultilla kiinni vaihdelaatikon päästä... siellä on kaks reikää öljypohjan takareunassa missä ne pultit on kiinni eli pultin kannat ei ole näkyvissä.
Vaihdelaatikon päästä otettu torx pultteja 4kpl irti ja 2 pitkää pulttia. Eikä hellitä vieläkään.
Luultavasti on vielä kahdella pultilla kiinni vaihdelaatikon päästä... siellä on kaks reikää öljypohjan takareunassa missä ne pultit on kiinni eli pultin kannat ei ole näkyvissä.
Öljypohjan irroitus ongelmia. Kaikki pultit irroitettu ja liikkuu vähän öljypohjan etupäästä, mutta vaihdelaatikon puolelta tuntuu jäykältä.
Mistä saattaisi olla vielä kiinni? Ja Mihin suuntaan pitäisi vetää että lähtee irtoamaan?:think
Leave a comment: