ei ku just se kampiakselin tunnistin. Ja tarvikkeita ei kannata laittaa kaveri vaihtanut jo 3 tarviketta takuuseen ja nyt ootellaan alkuperäisen kanssa et milloin tuo paikoilaan oleva menee....
ok. tässä vaan lueskellu et ylees kampiakselin tunnistin hajotessa tekee sen ettei tapahdu mitään. tuo nyt kuitenki lähtee käymää ja pystyy ajamaanki,tyhjäkäynnil sammuu jonkun ajan perästä. :think vaihdan nyt kuitenki sen nokka-akselin anturin ensin ja katon mitä tapahtuu. ja saanhan pope_:lta lainattuu osia kokeiluun,huomenna kunhan herra on tullut saksasta ryyppyreissulta.
dodiih,suuret kiitokset tästä,lamppu sammu juur ku autoki. kaveri tossa mainitsiki nokka-akselin asentotunnistimest ni pistin tilaukseen sen tänää. jos se olis se ettei kampiakselin.
ei ku just se kampiakselin tunnistin. Ja tarvikkeita ei kannata laittaa kaveri vaihtanut jo 3 tarviketta takuuseen ja nyt ootellaan alkuperäisen kanssa et milloin tuo paikoilaan oleva menee....
Kun kerran vika on noin helppo toistaa, niin melkeen laittasin vaikkapa pienen lampun johtojen päähän, ja syöttö sille suoraan bensapumpun releen nastoilta.
Näkis heti että aukeaako rele just ennen kun kone sammahtaa, sillon vois melkeen siirtyä sitten asentotunnistimen vaihtohommaan...
Mikäli asentotunnistimen signaali katoaa syystä tai toisesta, suuttimet ei aukea enää, bensapumppu sammuu...
Edit : sulake no. 23 on bensapumpulle, siitä on helpompi ottaa tolle lampulle syöttö.
dodiih,suuret kiitokset tästä,lamppu sammu juur ku autoki. kaveri tossa mainitsiki nokka-akselin asentotunnistimest ni pistin tilaukseen sen tänää. jos se olis se ettei kampiakselin.
Kun kerran vika on noin helppo toistaa, niin melkeen laittasin vaikkapa pienen lampun johtojen päähän, ja syöttö sille suoraan bensapumpun releen nastoilta.
Näkis heti että aukeaako rele just ennen kun kone sammahtaa, sillon vois melkeen siirtyä sitten asentotunnistimen vaihtohommaan...
Mikäli asentotunnistimen signaali katoaa syystä tai toisesta, suuttimet ei aukea enää, bensapumppu sammuu...
Edit : sulake no. 23 on bensapumpulle, siitä on helpompi ottaa tolle lampulle syöttö.
Last edited by Klasu-; 21-05-2012, 20:07.
Reason: Edit : sulake no. 23 on bensapumpulle, siitä on helpompi ottaa tolle lampulle syöttö.
Eli muuten tyhjäkäynti on tasainen, vastaa kaasuun normaalisti ilman viivettä ja kierrokset ei humppaa?
Latausjännite lienee ensimmäisiä joka kannattanee tarkastaa...helppo tehdä yleismittarilla konetilassa sijaitsevan + - navan ja rungon väliltä yleismittarilla.
Jo tyhjäkäynnillä pitäisi jännite olla 13+v mikäli kaikki kunnossa.
laturi remontti tehty hetki sitten,äsken kuitenki mittasin ni noin 13,50 valot, puhallin ja stereot päällä.. eli se ainaki kunnossa. mietiskeltii tota tyhjäkäyntimoottoriiki ku veto päällä voit ajaa ja kaikki ne vähäset hevoset tuntuis olevan tallella ku kiihdyttää,ei nypi tms. ja ku alkaa käymää tyhjäkäyntii ni noin 10 sekuntii ni sammuu samanlai ku avaimest vääntäis virrat pois ja heti lähtee käymään (starttauksen pituus normaali)
Eli muuten tyhjäkäynti on tasainen, vastaa kaasuun normaalisti ilman viivettä ja kierrokset ei humppaa?
Latausjännite lienee ensimmäisiä joka kannattanee tarkastaa...helppo tehdä yleismittarilla konetilassa sijaitsevan + - navan ja rungon väliltä yleismittarilla.
Jo tyhjäkäynnillä pitäisi jännite olla 13+v mikäli kaikki kunnossa.
elikkäs,lauantaina illalla alko auto käyttäytyy kummallisesti, risteykseen tultaessa jalka pois kaasult (kyseessä siis automaatti) auto sammui,kuitenki lähti heti avaimest käyntiin.. myöhemmin teki saman. kunnes sunnuntaina huomasin että auto käy tyhjäkäyntii suurinpiirtein saman ajan koko ajan uudelleen ja uudellaan ja sammuu. heti kuitenkin käymää lähti taas. paitsi aamulla jollon oli pitkä startti. :think tyhjäkäyntimoottorin pesin huolella ja rasvasin luistin,ei tulosta. veto päällä toimii moitteetta mutta tyhjäkäynnillä sammuu hetken perästä. neuvoja kaivattaisiin ettei turhaa ostais mitää ylimäärästä ja yritin etsiä täältä moista vikaa mutta kenelläkää ilmeisest ollu?
Leave a comment: