Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 mittaristo ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • rusinantte
    replied
    Noniin tuli viikonloppuna alustan vaihdon yhteydessä pikkusen tutkiskeltua tuota abs anturi hommaakin. Aikasempi omistaja oli siis anturin sinne vasemmalle taakse vaihtanut, jopa kuitti löytyi anturista.

    Eilen kun ajelin öljyjä ja suodattimia vaihtamaan autoon, huomasin että abs valo ei syttynyt vaikka kone oli lämmin. Aikasemmin ei tuommosta oo tapahtunut, että se syttymättä jäisi, ajoakin kertyi n.50km suuntaansa. Kyseisellä ajomatkalla satoi vettä koko matkan, lukuunottamatta viimeistä paria kilometriä, jolloin tie oli täysin kuiva, eikä sateesta ollut tietoakaan. Perille kun olin päässyt ja ajoin auton parkkiin, abs valo syttyi. Mitenkähän tuo vesisade vois mahdollisesti vaikuttaa tuohon hommaan?

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Originally posted by rusinantte View Post
    eipä oo nuihin tullu muuta laitettuakaan ku orkkis osia
    Raportoipa kun anturra vaihdettu

    Leave a comment:


  • rusinantte
    replied
    Originally posted by jakeluvesimies View Post
    Vaihda sinne se anturi niin vika korjaantuu - vain alkuperäisosa
    eipä oo nuihin tullu muuta laitettuakaan ku orkkis osia

    Leave a comment:


  • Oqz
    replied
    Mielenkiintoinen homma tuo, että tankkianturin johdotus sekoittaa koko mittariston toimintaa. Itsellä ilmeni samanlaista vikaa toissa kesänä, mutta ongelmat katosivat itsestään yhtä mystisesti kuin olivat alkaneetkin. Omassa ulkoilman lämpötila heitteli miten sattuu ja "check brake linings" ilmestyi mittaristoon viimeistään parin kilometrin ajon jälkeen.

    Omaan oli aiemmin samana kesänä korjailtu tankkianturin tankin sisäpuolelle jääviä johtoja, joilla on tapana katketa. Auto ja polttoainemittari toimivat noin kuukauden ongelmitta, kunnes nuo em. sekoilut alkoivat ja jonkin aikaa niiden katoamisen jälkeen polttoainemittari lakkasi toimimasta.

    Ilmeisesti siis tankin sisäpuolelle jäävät johdot pääsivät ottamaan kontaktia johonkin, jostain syystä tuo oma ei kuitenkaan antanut vikakoodia tankkianturista. Täytyy harkita, jos uusisi itsekin tankkianturit molemmille puolille.

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Originally posted by rusinantte View Post
    Vikakoodien luvussa käyty. Ei antanut koodia muualta kun vasemmalta taka-anturilta. Täytyy lähteä sieltäpäin etsiskelemään vikaa, jos oiskin vaan huonot liitokset jossain tms.
    Vaihda sinne se anturi niin vika korjaantuu - vain alkuperäisosa

    Leave a comment:


  • rusinantte
    replied
    Vikakoodien luvussa käyty. Ei antanut koodia muualta kun vasemmalta taka-anturilta. Täytyy lähteä sieltäpäin etsiskelemään vikaa, jos oiskin vaan huonot liitokset jossain tms.

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Laita privaa
    Eiku mietin paljon pyytää ehjästä mittaristosta joka joute - privalla tietenki tämäkin

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Laita privaa

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Mitä tekee yhden neulamoottorin vaihto töineen?

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Voi olla myös piirilevyvika...

    Leave a comment:


  • -kalevi-
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Voin laittaa kuntoon mittariston, 25€ kpl neulamoottorit. Vaihtohinta ratkeaa siitä kuinka monta niitä tarvitsee vaihtaa
    Sotkeeko yksi neulamoottori muidenkin toimintaa? Kaikki 5 neulaa alkaa välillä nykimään ja laskee sen jälkeen nollille.

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by MOH85 View Post
    Jos epäilet että siis mittaristossakin vika niin uutta tilalle. Kyllä niitä korjataankin mutta yleisen käsitykseen mukaan on selvästi edullisempaa ostaa uusi käytetty tilalle ja koodauttaa se paikalleen kilometrit sun muut. Purkuautoja kun näyttää e39 löytyvän..
    Ei ole ihan niin simppeli homma kun nyt annat ymmärtää

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by -kalevi- View Post
    Sulakkeet käyty läpi ja vika tulee yhä useammin. Mittaristotestissä viisarit nousee nykien 1/4 matkan ja laskee takaisin. Onko kukaan saanut tuollaista korjattua, vai vaihtaako suosiolla uutta tilalle?
    Voin laittaa kuntoon mittariston, 25€ kpl neulamoottorit. Vaihtohinta ratkeaa siitä kuinka monta niitä tarvitsee vaihtaa

    Leave a comment:


  • -kalevi-
    replied
    Originally posted by MOH85 View Post
    Jos epäilet että siis mittaristossakin vika niin uutta tilalle. Kyllä niitä korjataankin mutta yleisen käsitykseen mukaan on selvästi edullisempaa ostaa uusi käytetty tilalle ja koodauttaa se paikalleen kilometrit sun muut. Purkuautoja kun näyttää e39 löytyvän..
    Siis omassa autossa eri vikaa kuin aloittajalla. Abs valo ei ole syttynyt minulla. Trippi toimii ja ajotietokone mittaa keskinopeutta, mutta viisarit pysyvät nollilla

    Leave a comment:


  • MOH85
    replied
    Jos epäilet että siis mittaristossakin vika niin uutta tilalle. Kyllä niitä korjataankin mutta yleisen käsitykseen mukaan on selvästi edullisempaa ostaa uusi käytetty tilalle ja koodauttaa se paikalleen kilometrit sun muut. Purkuautoja kun näyttää e39 löytyvän..

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎