Noniin tuli viikonloppuna alustan vaihdon yhteydessä pikkusen tutkiskeltua tuota abs anturi hommaakin. Aikasempi omistaja oli siis anturin sinne vasemmalle taakse vaihtanut, jopa kuitti löytyi anturista.
Eilen kun ajelin öljyjä ja suodattimia vaihtamaan autoon, huomasin että abs valo ei syttynyt vaikka kone oli lämmin. Aikasemmin ei tuommosta oo tapahtunut, että se syttymättä jäisi, ajoakin kertyi n.50km suuntaansa. Kyseisellä ajomatkalla satoi vettä koko matkan, lukuunottamatta viimeistä paria kilometriä, jolloin tie oli täysin kuiva, eikä sateesta ollut tietoakaan. Perille kun olin päässyt ja ajoin auton parkkiin, abs valo syttyi. Mitenkähän tuo vesisade vois mahdollisesti vaikuttaa tuohon hommaan?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 mittaristo ongelmia
Collapse
X
-
Originally posted by rusinantte View Posteipä oo nuihin tullu muuta laitettuakaan ku orkkis osia
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jakeluvesimies View PostVaihda sinne se anturi niin vika korjaantuu - vain alkuperäisosa
Leave a comment:
-
-
Mielenkiintoinen homma tuo, että tankkianturin johdotus sekoittaa koko mittariston toimintaa. Itsellä ilmeni samanlaista vikaa toissa kesänä, mutta ongelmat katosivat itsestään yhtä mystisesti kuin olivat alkaneetkin. Omassa ulkoilman lämpötila heitteli miten sattuu ja "check brake linings" ilmestyi mittaristoon viimeistään parin kilometrin ajon jälkeen.
Omaan oli aiemmin samana kesänä korjailtu tankkianturin tankin sisäpuolelle jääviä johtoja, joilla on tapana katketa. Auto ja polttoainemittari toimivat noin kuukauden ongelmitta, kunnes nuo em. sekoilut alkoivat ja jonkin aikaa niiden katoamisen jälkeen polttoainemittari lakkasi toimimasta.
Ilmeisesti siis tankin sisäpuolelle jäävät johdot pääsivät ottamaan kontaktia johonkin, jostain syystä tuo oma ei kuitenkaan antanut vikakoodia tankkianturista. Täytyy harkita, jos uusisi itsekin tankkianturit molemmille puolille.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by rusinantte View PostVikakoodien luvussa käyty. Ei antanut koodia muualta kun vasemmalta taka-anturilta. Täytyy lähteä sieltäpäin etsiskelemään vikaa, jos oiskin vaan huonot liitokset jossain tms.
Leave a comment:
-
-
Vikakoodien luvussa käyty. Ei antanut koodia muualta kun vasemmalta taka-anturilta. Täytyy lähteä sieltäpäin etsiskelemään vikaa, jos oiskin vaan huonot liitokset jossain tms.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Dunky View PostLaita privaa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Dunky View PostVoin laittaa kuntoon mittariston, 25€ kpl neulamoottorit. Vaihtohinta ratkeaa siitä kuinka monta niitä tarvitsee vaihtaa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MOH85 View PostJos epäilet että siis mittaristossakin vika niin uutta tilalle. Kyllä niitä korjataankin mutta yleisen käsitykseen mukaan on selvästi edullisempaa ostaa uusi käytetty tilalle ja koodauttaa se paikalleen kilometrit sun muut. Purkuautoja kun näyttää e39 löytyvän..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by -kalevi- View PostSulakkeet käyty läpi ja vika tulee yhä useammin. Mittaristotestissä viisarit nousee nykien 1/4 matkan ja laskee takaisin. Onko kukaan saanut tuollaista korjattua, vai vaihtaako suosiolla uutta tilalle?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MOH85 View PostJos epäilet että siis mittaristossakin vika niin uutta tilalle. Kyllä niitä korjataankin mutta yleisen käsitykseen mukaan on selvästi edullisempaa ostaa uusi käytetty tilalle ja koodauttaa se paikalleen kilometrit sun muut. Purkuautoja kun näyttää e39 löytyvän..
Leave a comment:
-
-
Jos epäilet että siis mittaristossakin vika niin uutta tilalle. Kyllä niitä korjataankin mutta yleisen käsitykseen mukaan on selvästi edullisempaa ostaa uusi käytetty tilalle ja koodauttaa se paikalleen kilometrit sun muut. Purkuautoja kun näyttää e39 löytyvän..
Leave a comment:
-
Leave a comment: