Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wespa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2016
    • 1669

    #61
    Tyhmä kysymys, miksi ihmeessä kukaan käyttäisi pyyhkijöitä pakkasella, varsinkaan kovalla sellaisella?
    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
    Porsche 944 -86 (DE)

    Comment

    • -Tapi
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3114

      #62
      No jos lasilla on lunta. Siksi.
      Yleensä siinä talvella on lunta ja se lähtee pyyhkijöillä siitä pois. Toki kun sitä on paljon niin sitten joutuu harjaamaankin.

      Eilenkin meni edellä luminen asuntoauto 14 asteen pakkasessa ja siitä pöllyävä lumi teki lasin alareunaan märkää hyhmää joka poistui näillä taianomaisilla laitteilla joita pyyhkijöiksi kutsutaan. Se lumi ei varsinaisesti paranna siinä lasilla näkyvyyttä ja vauhdissa on paha mennä harjailemaankaan.

      Mutta nyt ne pyyhkijät lopettivat kokonaan toiminnan: Lähdin kaupan pihasta ja oli tarkoitus pyyhkäistä pisarat lasilta mutta mitään ei tapahtunut. Ajoin muutaman kymmenen metriä ja pyyhkijät nousivat yhtäkkiä puoliväliin ja jäivät siihen. Näyttää siltä että eivät edes yritä mihinkään suuntaan enää. Tilasin sen pirun kalliin releen juuri joten nyt menee monta päivää pyyhkijät puolivälissä.
      ---

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 9742

        #63
        Ei kai tuo ensimmäinen pyyhkijän moottori olisi hajotessaan. Ota vivusto irti moottorilta ja kokeile pörrääkö moottori. Samalla voit käsin testata vivuston liikkuvuuden. Vai oliko näissä E39 malleissa joku vivuston nivelen irtoamis juttu, vai muistanko jotain muuta mallia?

        Comment

        • Wespa
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2016
          • 1669

          #64
          Joo eiköhän siellä ole pyyhkijän moottori ruostunut ns. kiinni, voi vielä olla elvytettävissä, mutta onhan siinä hommaa toki.
          E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
          Porsche 944 -86 (DE)

          Comment

          • Wildchild
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2016
            • 231

            #65
            Originally posted by hietase View Post
            Tankin korkki alkoi kenkkuilemaan. Realoem antaa 530d:lle varaosanumeron 16117193372, ja sen mukaan samaa korkkia olisi käytetty vaikka kuinka monessa diesel- ja bensiinimallissa. Schmiedmannin sivustolla kyseisellä varaosanumerolla kuitenkin tulee tuote, jonka kohdalla lukee "Sopii malleihin: kaikki bensiinimallit". Onko dieselissä siis eri korkki, vai tämä sama?
            Toi antamasi varaosanumero on tullut voimaan vasta 2006 koska alkuperäinen varaosa poistunut ja korvaantunut tuolla. Smiedenmannilta tulee mm Swag korkki 45550 joka käy Bemariin, Miniin, Lantikkaan ja Tojotaan.

            Sitten kun katsoo esim prefaceliftien varaosanumeroita 16111184731 tämä käy kaikkiin bensa ja diesel malleihin ennen 2001/05. E46, E39, E53.
            Faceliftin varaosanumerolla 16116754490 ei löytynyt alkuperäisvaraosia mitään mutta Swaggia ja Febiä jotka oli listattu jokaiseen malliin sitten uudesta ykkössarjalaisesta E39 ja jopa Mineihin sopivaksi. Dielesel ja Bensamallit.

            Joten tästä voi päätellä että kaikki käy keskenään.

            Bmw 525iA -02

            Comment

            • IiroU
              BTCF Member
              • Oct 2021
              • 226

              #66
              Mulla vois olla kokonainen ylimääränen vivusto moottoreineen tallessa. Toimi purkuhetkellä. Peräisin -00 528i. Sijaintina Rauma.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎