Originally posted by puuhapete84
View Post
E39 530DA Webasto savuttaa !?
Collapse
X
-
palopesä on paskanen ja sitä webastoa on käytetty väärin.Originally posted by Roope71 View PostOnko täällä törmätty tällaiseen ongelmaan ennen?. Tänään kun laitoin webaston päälle niin n. 10 minutin käytön jälkeen rupesi auton alta tulemaan paksua vaaleanharmaata savua. Sammutin webaston ja käynnistin auton jolloin hetken aikaa tuli samaa savua auton alta jonka jälkeen loppui.
Onko mitään havaintoa tälliasesta koska minun webasto ei ole ennen savuttanut tällä tavalla ?
// Roope
webaston pitäisi antaa aina puhaltaa enimmät höyryt pois ennen kuin käynnistää auton.joten kokeiles et käytät sitä webastoa usesti peräkkäin silleen et auton lämmöt hiukan nousee ja sammutat sitten ja odotat et se sammuu (kuuluu pelkkää hurinaa) ja sit ku se on sammunu niin käynnistät uudelleen.savutuksen pitäisi lakata kun karstat on palanut palopesästä pois mikäli sytytys tulppa on vielä kunnossa.
Leave a comment:
-
En ole varma miten MID näytössä näkyy noiden taukotuuletuksen ja -lämmityksen erot, mutta 16:9 näytössä toiminnot on erotettu teksteillä: AUX VENT = taukotuuletus ja AUX HEAT = taukolämmitys. Voisko MIDissä tuossa vasemmanpuoleisessa pikkuruudussa olla samat tekstit ajastettaessa. Toinen keino millä voit varmasti todeta lähteekö webasto ajastimella käymään on, että menet minuutin parin päästä puhaltimen käynnistyttyä painamaan korvan lähelle kuskin puolen lokasuojaan ja kuuntelet kuuluuko pohinaa ja naksetta.Originally posted by M-Sport View PostTästä en nyt ole varma. Pystyykö sen jotenkin itse tarkistamaan? Eilen koitin laittaa webaston kylmästä päälle. Vartin annoin sen olla päällä mutta ei meinannutkaan pukata lämmintä :think
Leave a comment:
-
Tarkoitin ja kirjoitin maksimi lämmitysteholla eli sama asia kuin että lämmityksen säädöt olisivat tapissa. Puhaltimen nopeuden voi ilmeisesti etukäteen säätää haluamakseen paitsi "auto" asennossa, jolloin nopeus asettuu puolivälin tienoille. Korjatkaa jos olen väärässä.Originally posted by -Tapi View PostEi maksimiteholla. Puhallin näyttää olevan jossain keskialueen tietämillä silloin kun Webasto ottaa ohjat.
Leave a comment:
-
Tästä en nyt ole varma. Pystyykö sen jotenkin itse tarkistamaan? Eilen koitin laittaa webaston kylmästä päälle. Vartin annoin sen olla päällä mutta ei meinannutkaan pukata lämmintä :thinkOriginally posted by Ai View PostEi vaikuta mitkä lämpötilasäädöt on viimeksi jätetty, taukolämmitin puhaltaa aina maksimi lämmitysteholla tuulilasilla ja jalkatilaan. Oletko varma, että autossasi on tuo taukolämmitys ohjelmoituna vai onko siinä vain taukotuuletus toiminto?
Leave a comment:
-
Ja ettei tämä keskustelu menisi aivan alkuperäisen aihealueen ulkopuolelle, niin todettakoon, että itselläkin tuossa muutama viikko takaperin kun webasto ensimmäistä kertaa kesän jälkeen lähti porisemaan, pölläytti melkoiset savut pihalle. Heikkohermoisempi olisi voinut luulla, että nyt palaa auto jos ei toinenkin. Ajattelin, että taitaa kesän aikaiset moskat siellä vain kärtsätä. Teki tuota savuttelua pari kertaa sen jälkeenkin, mutta nyt palaa jo huomattavasti puhtaammin ja savuttelu on kohtuullista.Originally posted by Roope71 View PostOnko täällä törmätty tällaiseen ongelmaan ennen?. Tänään kun laitoin webaston päälle niin n. 10 minutin käytön jälkeen rupesi auton alta tulemaan paksua vaaleanharmaata savua. Sammutin webaston ja käynnistin auton jolloin hetken aikaa tuli samaa savua auton alta jonka jälkeen loppui.
Onko mitään havaintoa tälliasesta koska minun webasto ei ole ennen savuttanut tällä tavalla ?
// Roope
Leave a comment:
-
todennäkösesti liekki sammunut ja polttoainetta päässyt palamatttomana
virtaamaan jolloin ilmapuhallus pakko kytkeytyy ja poistaa nafta höyryt ja silloin tulee just todella sankkaa savua.
onkohan poltinta ikinä huollettu?
Leave a comment:
-
Ei vaikuta mitkä lämpötilasäädöt on viimeksi jätetty, taukolämmitin puhaltaa aina maksimi lämmitysteholla tuulilasilla ja jalkatilaan. Oletko varma, että autossasi on tuo taukolämmitys ohjelmoituna vai onko siinä vain taukotuuletus toiminto?Originally posted by M-Sport View PostKiitos...
Tuon manuaalin mukaan sen ajastin eikä tuo kyllä sisätilaa lämmittänyt yhtään. Olisiko sitten kyse tuosta ohjelmoinnista?! ilmeisesti sillä on myös merkitystä minkä lämpötilan automaatti-ilmastointiin on asettanut, vai onko? Mulla oli siinä 21,5... pitänee kai koittaa max lämpötilalla.
Leave a comment:
-
Eikös tuo webalämmityksen sisäpuhaltimen nopeus olekin se, jos viimeksi on jäänyt käyttöön? Eli jos ajetaan autolla pitkähkö matka, niin sisätilat on lämpimät ja vastaavasti puhaltimen nopeus pienellä. Ja kun weba lähtee lämmittämään, on puhallin edelleen tuolla pienellä puhalluksella ja puhalluksen teho ei riitä lämmittämään sisätiloja kunnolla. Laittamalla manuaalisesti puhallusteho esim. puoleen väliin, homman pitäisi korjautua. Viisaammat korjatkoon, jos olen väärässä...
Leave a comment:
-
Kiitos...
Tuon manuaalin mukaan sen ajastin eikä tuo kyllä sisätilaa lämmittänyt yhtään. Olisiko sitten kyse tuosta ohjelmoinnista?! ilmeisesti sillä on myös merkitystä minkä lämpötilan automaatti-ilmastointiin on asettanut, vai onko? Mulla oli siinä 21,5... pitänee kai koittaa max lämpötilalla.
Leave a comment:
-
mulla on tossa 320da:ssa eberi ja kyllä se savuttaa aika rankasti välillä.
varsinkin oon huomannu et pikkupakkasilla tulee kunnon käryt keulan alta.
mutta tosiaan niinku jo aiemmin on mainittu niin jos on ollu pitkään käyttämättä ni savuttaa enemmän.
naapuri eilen kyseli hädissään, että palaakohan sun auto kun koko keula on harmaan savun peitossa...
Leave a comment:
-
Tässä vielä ohjeet kuinka webasto pitäisi ajastaa päälle, mikäli se on ohjelmoitu toimimaan esilämmittimenä.Originally posted by M-Sport View PostOstin ihan hiljattain E39 530D. Myyjän mukaan autossa on webasto, tarkoittiko hän nyt tätä parkkilämmitys toimintoa jolle on 2 kelloa midissä? Mielestäni auto ei kyllä yhtään lämpene vaikka toiminto olisi päällä sen puoli tuntia?! Voisiko joku asiasta tietävä valaista mua asiasta. pitäisikö ostaa uusi ajastin/ tms. että webaston saisi toimimaan kuten sen pitäisi vai kuinka? Sitten toinen kysymys koskee talvirenkaita. Autossani oli surkeat kitkat ja liikkeelle lähtö on aivan hirveää. (shokkina vielä lisäksi edellinen auto oli neliveto) Kumpia renkaita olette suosineet takavetoisissa kitkat vai nastat?
Leave a comment:
-
Ostin auton saksasta ja se kuului pakettiin. Säde on teoriassa n. 350 metriä joten pitäisi olla tarpeeksi pitkä normaalikäyttöön. En tiedä jos näitä saa ostaa erikseen.Originally posted by M-Sport View PostTuo kaukosäädin mahtanee olla lisävaruste? Mitähän mahtaa olla hintaa? Minkälainen toimintasäde?
Leave a comment:
-
Tuo kaukosäädin mahtanee olla lisävaruste? Mitähän mahtaa olla hintaa? Minkälainen toimintasäde?
Leave a comment:
Leave a comment: