Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 SelfLevel Susp.Inact

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kähmy
    replied
    Ja nyt tulee toisessa autossa melkein koko ajan tuo herja. Perä ei laske ja ajo-ominaisuudet ovat ennallaan...pitää käydä kattomassa vikakoodit ja illalla kuunnella kompuraa...

    -Kähmy

    Leave a comment:


  • Kähmy
    replied
    Itsellä syttyi tuo valo kerran kun katsastuskonttorin pihassa parkkeerasin perän ylemmäksi kuin keulan. Sen jälkeen ei ole viestiä näkynyt vaikka pakkasta oli kolmosella alkavia lukemia.

    -Kähmy

    Leave a comment:


  • -Teemu
    replied
    Omalta osaltani täytyy vielä lisätä tuosta perän korkeudesta. Ketjun alussa olin sitä mieltä, että korkeus näyttää normaliilta, mutta olin väärässä. Palkeitten vaihdon ja (maailman kalleimman) johdonpätkän uusinnan jälkeen auton perä on selvästi matalammalla.

    Terävistä töyssyistäkin mennään nyt huomattavasti sivistyneemmin, eli taisi olla palkeet aika äärimmilleen pumpattu.

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Ne, joilla herjoja ilmestyy säännöllisesti, kiinnittäkääpä huomiota kompuran toimintaan sillä hetkellä. Käykö kompura jonkin aikaa, perä ei nouse normaalia korkeammalle (tai yhtään) ja kun kompuran ääni loppuu, herja tulee samaan aikaan?

    Jos ylläkuvattu tapahtuu, se ei voi olla johtovika.

    Leave a comment:


  • -Teemu
    replied
    Originally posted by schäfer View Post
    Jos johtovian takia systeemi pumppasi palkeet ylös ja ajelit jonkin aikaa , se oli sitten viimeinen ponnistus niille ja aika tuli täyteen? Itsellä oli oikean puolen johtoon joku tehnyt joskus korjauksen, ja se alkoi pätkimään ja antoi vikaherjan ja nosti perän ihan ylös. Johtovika korjattiin ja alkoi toimia. Sen jälkeen on kaksi kertaa (nyt kovilla pakkasilla) sytyttänut vikailmoituksen mutta on korjautunut itsestään. Kun johtovika oikeassa johdossa oli päällä, antoi testerissä viaksi (xenonin) valonsäädön anturin, siitä päästiin jäljille.
    Kilometrit nyt 170000. Onko niin että suomesta ei palkeita löydy, vaan tuollaiseen odotusaikaan joutuu varautumaan jos...........
    Palkeet vaihdettiin viimeviikolla, joutuivat ruotsista tilaamaan. Muutamassa päivässä noi yleensä saapuu. Omat tilattiin perjantai-iltapäivästä, siihen tuli viikonloppu ikävästi väliin.

    Leave a comment:


  • schäfer
    replied
    Originally posted by -Teemu View Post
    Noniin, nyt on perä kunnossa.

    Oikea palje tosiaan räjähti ja kummatkin vaihdettiin. Virheilmoitus ei tosin vielä tuolla poistunut, vaan oikeanpuoleisen tasoanturin johto oli hapettunut.

    Onkohan mahdollista, että tuo anturin toimimattomuus olisi jollain keinolla aiheuttanut palkeen pamahtamisen vai osuiko nyt vaan kaksi vikaa samaan paikkaan ja samaan aikaan? :think
    Jos johtovian takia systeemi pumppasi palkeet ylös ja ajelit jonkin aikaa , se oli sitten viimeinen ponnistus niille ja aika tuli täyteen? Itsellä oli oikean puolen johtoon joku tehnyt joskus korjauksen, ja se alkoi pätkimään ja antoi vikaherjan ja nosti perän ihan ylös. Johtovika korjattiin ja alkoi toimia. Sen jälkeen on kaksi kertaa (nyt kovilla pakkasilla) sytyttänut vikailmoituksen mutta on korjautunut itsestään. Kun johtovika oikeassa johdossa oli päällä, antoi testerissä viaksi (xenonin) valonsäädön anturin, siitä päästiin jäljille.
    Kilometrit nyt 170000. Onko niin että suomesta ei palkeita löydy, vaan tuollaiseen odotusaikaan joutuu varautumaan jos...........

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Originally posted by zeizei View Post
    Onko vikailmoituksia ilmaantunut pakkasella kuivauksen jälkeen? Itsellä niin samanlaiset oireet, että varmastikin sama vika.
    Herjat on vähentynyt (vain kerran nyt viikon aikana). Mutta en siis pystynyt kuivaamaan systeemiä sen monien kanavien ja kuivaimen takia. Annoin vain ensiapua suihkauttamalla painerajaventtiiliin ja ohjausventtiilien sulkutulpille silikoniöljyä. Tuo silikoniöljy tekee veden kanssa limaa sinne mikä ei jäädy ihan yhtä nopeasti mutta jäätyy kuitenkin.

    Pitäisi tutkia saisiko kuivaimen irti rungosta sellaisessa muodossa ettei mukana tulisi yhtään metalliosia. Sen jälkeenhän sen voisi mikrottaa kuivaksi (kuulemma silikageelin voi sillälailla kuivattaa, en ole itse kokeillut). Kun geelipallot ovat kuivia, sillä taas pärjäisi vuosia eteenpäin. Taitaa jäädä kesän leikkeihin tuo minun puuhailu kun pitäisi pitää auto poissa liikenteestä remontin ajan ja nyt sillä tuntuu olevan käyttöä päivittäin.

    Leave a comment:


  • JonasG
    replied
    Originally posted by -Teemu View Post
    Laakkosella Herttoniemessä korjattiin. Palkeet 180€/kpl työt 100€. Johdon korjauksesta toiset 100€. Kallista puuhaa.
    Älä muuta sano..Kallista on mut minkäs tekee kun kotoa ei löydy nosturia.. Pitäisi tarkistaa kanssa omasta missä kunnossa palkeet on..

    Leave a comment:


  • -Teemu
    replied
    Originally posted by jonasg View Post
    Paljonko jouduit pulittamaan tämmöisestä toimenpiteestä? Missä korjattiin?
    Laakkosella Herttoniemessä korjattiin. Palkeet 180€/kpl työt 100€. Johdon korjauksesta toiset 100€. Kallista puuhaa.

    Leave a comment:


  • zeizei
    replied
    Originally posted by -Tapi View Post
    Tein pikakorjauksen kuivaamalla näkyvän kosteuden ja laitoin liikkuviin osiin hieman silikonisprayta.

    Todennäköisesti tämä korjaus ei kestä pitkään vaan kosteus pääsee pian uudestaan venttiileihin. Ikävä kyllä kuivain on integroitu melko kompaktisti pakettiin ja sitä ei saa irrallaan. Korjaustoimenpiteenä pitäisi ostaa koko kompressorihässäkkä..
    Onko vikailmoituksia ilmaantunut pakkasella kuivauksen jälkeen? Itsellä niin samanlaiset oireet, että varmastikin sama vika.

    Leave a comment:


  • JonasG
    replied
    Originally posted by -Teemu View Post
    Noniin, nyt on perä kunnossa.

    Oikea palje tosiaan räjähti ja kummatkin vaihdettiin. Virheilmoitus ei tosin vielä tuolla poistunut, vaan oikeanpuoleisen tasoanturin johto oli hapettunut.

    Onkohan mahdollista, että tuo anturin toimimattomuus olisi jollain keinolla aiheuttanut palkeen pamahtamisen vai osuiko nyt vaan kaksi vikaa samaan paikkaan ja samaan aikaan? :think
    Paljonko jouduit pulittamaan tämmöisestä toimenpiteestä? Missä korjattiin?

    Leave a comment:


  • -Teemu
    replied
    Noniin, nyt on perä kunnossa.

    Oikea palje tosiaan räjähti ja kummatkin vaihdettiin. Virheilmoitus ei tosin vielä tuolla poistunut, vaan oikeanpuoleisen tasoanturin johto oli hapettunut.

    Onkohan mahdollista, että tuo anturin toimimattomuus olisi jollain keinolla aiheuttanut palkeen pamahtamisen vai osuiko nyt vaan kaksi vikaa samaan paikkaan ja samaan aikaan? :think

    Leave a comment:


  • dama
    replied
    Nyt homma ok. Laiton akkukaapelin aamulla kiinni. Rupes kompura pumppaamaan ilmaa palkeihin. Palkeet täyteen ja ajo tallille. Siellä mopoa laittelin 3 tuntii ja sinä aikana ei kompura pumpannu enempää ilmaa kun ei näköjään ollu vuotoakaan järjestelmässä. Eli homma toimii ok toistaiseks. Pakkanen näköjään sekoitti systeemin :-(

    Leave a comment:


  • dama
    replied
    No niin taas on perä maassa. Herja palaa ja kivireki ajaa. Taitaa pakkanen taas tehny tehtävänsä. Pitää huomenna ottaa tarkasteluun mikä meni! Palje,letku vai mikä ??? Huomenna lisää...
    E39 530d Touring aj.244 tkm.

    T dama

    Leave a comment:


  • Moonshine
    replied
    Originally posted by -Teemu View Post
    Ihan mielenkiinnosta: missä kilometreissä teillä muilla on alkanut tuo säätyvä jousitus temppuilla?
    ~200tkm

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎