Tälläinen kikotin sattuu olemaan pomolla ja siitä alkoi kovien pakkasten jälkeen tihkumaan nesteet pihalle.
Ekaksi testasin sähköisen kiertovesipumpun toimiiko, kuulee korvakuulolla surinan
kuskin puolen iskaritolpan kupeesta jos toimii, ok se toimi!
Syyläristäkään ei vikaa paikallistettu joten syyn arveltiin olevan 2kpl o-renkaita
jotka sijaitsee paisuntasäiliön ylä ja alapäässä.
Eikun hartikaiselta osat taskuun ja menoksi, maksoi muuten o renkaat hurjat 5,5€
homma meni kutakuinkin näin
-lukkopellissä 8mm kannalla oleva syylärin pidin irti
-paisuntasäiliön korkin luona 2kpl torx ruuvia (kokoa en muista), ne veke ja kansi nousee hieman kitkuttamalla irti.
Tämän jälkeen sinulla pitäisi olla paisuntasäiliön yläpää kokonaan paljas.
Nyt alkaa se kinkkinen vaihe, paisuntasäiliö ei ole enää millään muulla kiinni kuin o-renkailla lovissaan, nyt sitten vaan meiseliä joka nurkalle ja vähän kerrallaan väännät jokaista nurkkaa vuoronperään, kyseisessä vehkeessä oli aivan saatanan tiukassa joten en suosittele väkivaltaa.
kampeamalla ja kärsivällisyydella se lähtee pois, kaveri on hyvä olla mukana nostamassa paisunta säiliötä SUORAAN ylöspäin samalla kuin kampeat.
Nyt kun olet saanut paisarin käteen niin yläpäässä (norsunkärsässä) on pieni o-rengas ja alapäässä iso. ne vaan veks ja uudet tilalle.
Luonnollisesti puhdistat kaikki urat kaikesta moskasta ja liasta tms.
Itse takaisin laittaminen sujui varsin mutkittomasti, painat kädellä sammalla paisaria ja naputtele kumivasaralla. ja voila näin sinulla on taas pitävä syyläri, eikä tarvitse viedä hartikaiselle kalliille tuntiliksoille
hommaan ei mene pitkään vaikka olisi peukalo keskellä kämmentä.
Tämän saman ohjeen pitäisi toimia aika monessa saman korimallin vehkeessä.
jos joku näkee tämän aiheettomaksi niin saa toki poistaa!
Ekaksi testasin sähköisen kiertovesipumpun toimiiko, kuulee korvakuulolla surinan
kuskin puolen iskaritolpan kupeesta jos toimii, ok se toimi!
Syyläristäkään ei vikaa paikallistettu joten syyn arveltiin olevan 2kpl o-renkaita
jotka sijaitsee paisuntasäiliön ylä ja alapäässä.
Eikun hartikaiselta osat taskuun ja menoksi, maksoi muuten o renkaat hurjat 5,5€
homma meni kutakuinkin näin
-lukkopellissä 8mm kannalla oleva syylärin pidin irti
-paisuntasäiliön korkin luona 2kpl torx ruuvia (kokoa en muista), ne veke ja kansi nousee hieman kitkuttamalla irti.
Tämän jälkeen sinulla pitäisi olla paisuntasäiliön yläpää kokonaan paljas.
Nyt alkaa se kinkkinen vaihe, paisuntasäiliö ei ole enää millään muulla kiinni kuin o-renkailla lovissaan, nyt sitten vaan meiseliä joka nurkalle ja vähän kerrallaan väännät jokaista nurkkaa vuoronperään, kyseisessä vehkeessä oli aivan saatanan tiukassa joten en suosittele väkivaltaa.
kampeamalla ja kärsivällisyydella se lähtee pois, kaveri on hyvä olla mukana nostamassa paisunta säiliötä SUORAAN ylöspäin samalla kuin kampeat.
Nyt kun olet saanut paisarin käteen niin yläpäässä (norsunkärsässä) on pieni o-rengas ja alapäässä iso. ne vaan veks ja uudet tilalle.
Luonnollisesti puhdistat kaikki urat kaikesta moskasta ja liasta tms.
Itse takaisin laittaminen sujui varsin mutkittomasti, painat kädellä sammalla paisaria ja naputtele kumivasaralla. ja voila näin sinulla on taas pitävä syyläri, eikä tarvitse viedä hartikaiselle kalliille tuntiliksoille
hommaan ei mene pitkään vaikka olisi peukalo keskellä kämmentä.
Tämän saman ohjeen pitäisi toimia aika monessa saman korimallin vehkeessä.
jos joku näkee tämän aiheettomaksi niin saa toki poistaa!