Lainaan vähän topiccia.
Itsellä 1997 ja tuo integroitu GSM. Toimi kuin unelma Soneran multi-sim palvelulla (kortti takakontissa), kunnes rupesi viime syksynä piippailemaan, eli yritti käynnistyä, sammui, piippasi, yritti käynnistyä, sammui piippasi niin pitkään kunnes sammutti auton. En keksi yhtään mikä sen voisi aiheuttaa, joten otin sitten sulakkeen pois.
Jos jollain mitään vinkkejä tuohon, niin olisi erittäin kiva saada se toimimaan.
e39 1998 BMW GSM puhelin vaikeuksia
Collapse
X
-
onko tuota bmw merkkistä lanka gsm puhelinta mahdollista saada näppäinlukkoon? kokoajan kyynärpää soittelee kokoajan
Leave a comment:
-
Taisi olla niin että vanhemmissa E39:ssä handsfree puhelun äänien pitäisi tulla kuskin puolen etukajarista, joka on kaksoispuhekelainen. Liittymänä telefinland kuukausimaksuton ja puhelin ei käynnisty autoa käynnistettäessä (vilkuttaa erroria), vaan se pitää aina painaa päälle.Originally posted by H3nri View PostRatista saa vastattua, kun näpyttelee niitä nappeja (R/T ja alapuolella oleva puheohjausnappi). Ääni ei lähde kuulumaan stereoiden kautta, vaikka olen saanut stereot hiljentymään puheluiden aikana + jossain vaiheessa oli hälytysäänetkin stereoiden kautta (ja hirveitä olivat poislukien perusääni). Kattomikrofoni kytkee äänet puhelun vastaanottajalle, vaikka itse en häntä kuule, kun vastaan ratista.
Jani
Leave a comment:
-
Oman kokemuksen mukaan vanhemmassa puhelinmallissa (oma -99) toimii vain soneran prepaid, niin outoa kuin se onkin. Muilla ei joko toimi laisin, tai toiminta on puutteellista. Multisim jne hommista ei ole tietoa, vain yleisimmät prepaidit joita esim ärrältä saa ostaa.
Niin ja omassa sim-kortti täytyy laittaa käsinojaan puhelimen alle eikä takakonttiin, vaikka se sinnekin menisi.. Tästäkin seuraa erinäisiä vikatiloja.
Ps. luurin vaihto ehjään auttoi että nyt kuluu myös luurista, ennen kuului vain kaiuttimista.
Leave a comment:
-
Löytyikö tähän pulmaan ratkaisua? 530dA alkoi oireilemaan samalla tavalla kun prepaid vaihdettiin soneran multisimiin. Puhelin toimii luurista hienosti, mutta puhelintoimintoihin ei pääse ratin eikä ajotietokoneen kautta.
Leave a comment:
-
Luetutin saksankielistä puhelimen manuaalia auttavasti saksaa hahmottavalla kaverilla, näin onnistui. Voin ottaa kuvan ohjeesta. Saatte suomentaa itse.Originally posted by 525TDS Touring View PostMulla ainakin vaihtu kieli suomeksi kun laitoin soneran kortin puhelimeen.
Saksantaitoinen varmaan löytäisi suoraan puhelimen valikoistakin?
Leave a comment:
-
Mulla ainakin vaihtu kieli suomeksi kun laitoin soneran kortin puhelimeen.Originally posted by Gutkeball View PostMiten tuon kielen saa vaihdettua e39 omaan gsm:ään?
Leave a comment:
-
Testattiin mun Soneran simmiä Komun auton puhelimeen, ja ko. puhelin ei suostunut toimimaan kortilla lainkaan (Komulla e39 540 1996).
Autoni katossa oleva mikrofoni toimii, mutta toisessa päässä olevan soittajan ääni ei tule kaiuttimista. Epäilimme viaksi vaihdettuja kaiuttimia, mutta joskus olen saanut puhelimen näppäinäänet ja soittoäänet kuulumaan - tarkoittaako tämä sitä, että kaiuttimet toimivat puhelimen kanssa? Voisiko kyseessä olla kontaktivika? Vai onko näppäinäänille ja soittoäänille eri kaiutin kuin puheelle?
AAAPUA.
Leave a comment:
-
Soittele viikolla, ni mietitään yhdessä. Verrataan mun systeemiin. Emmä kumminkaan mistään tiedä, mut voihan sitä kattoa.
Tuomas
Leave a comment:
-
e39 1998 BMW GSM puhelin vaikeuksia
Autossani on alkuperäinen BMW GSM puhelin keskikyynärnojassa etupenkkien välissä. Puhelimen manuaali on valitettavasti Saksan kielinen (linkkejä Englannin / Suomen kieliseen vastaavaan otetaan vastaan
). Olen laittanut puhelimeen Soneran multisim kortin ja kaikki toimii hienosti luurin kautta, mutta ajotietokoneen (MID) 'tel' nappulalla en saa ohjattua puhelinta.
Ratista saa vastattua, kun näpyttelee niitä nappeja (R/T ja alapuolella oleva puheohjausnappi). Ääni ei lähde kuulumaan stereoiden kautta, vaikka olen saanut stereot hiljentymään puheluiden aikana + jossain vaiheessa oli hälytysäänetkin stereoiden kautta (ja hirveitä olivat poislukien perusääni). Kattomikrofoni kytkee äänet puhelun vastaanottajalle, vaikka itse en häntä kuule, kun vastaan ratista.
Pitääkö puhelimen kautta suorittaa jotain valintoja, jotta ajotietokoneen kautta puhelimen ohjaaminen on mahdollista? Miten saa puhelimen äänet kuulumaan kaiuttimista? Poistavatko jotkin tietyt valinnat ajotietokoneen / ratin kautta puhelimen ohjaamisen käytöstä?Tags: None
Leave a comment: