E39/bmw huurtuu helposti???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• herja
    replied
    Täytyy ajella pari viikkoa ilman ilmastointia ja katsoa miten käyttäytyy.

Leave a comment:

• kosmik
    replied
    Originally posted by herja View Post
    Meillä toi huurtuminen tapahtuu nimenomaan startatessa, muuten ei ole ongelmia ainakaan vielä esiintynyt. Ehkä joka toisella kerralla lyö tuulilasin huuruun kun starttaa, äkkiä se siitä huurteenpoistolla lähtee mutta ihme juttu kuitenkin. Nyt äsken katsoin niin pelkääjän puolelta oli suodattimen se 90ast. mutkaputken tiiviste joka menee tulipeltiin vähän huonosti paikallaan ja laitoin sen kohdalleen. Samalla tarkastin vielä ne vedenpoistoreiät ja puhalsin paineilmalla sen olemattoman pölyn pois mitä niissä oli. Kattoo nyt miten jatkossa toimii.
    Oman kokemuksen perusteella startatessa huurtuminen johtuu siitä, että edellisellä ajokerralla on ollut ilmastointi päällä. Se ilmastoinnin päällä olohan taitaa taas riippua lämpötilasta, jos ei siis ole manuaalisesti pois kytkettynä.

EDIT: No tuossa edellähän se jo lukikin

Leave a comment:

• mikasare
    replied
    Ilmastointi tuntuu auttavan

Huurun poistoon auttoi kun otin kangasmatot kotiin ja annoin kuivua kunnolla.
    Nyt laitoin kangasmattojen päälle kumimatot jotka on helpompi kuivattaa kun ei ime sitä vettä.

Ongelmaa ei tule niinkään jos on ilmastointi aina päällä.

Mulla E39 vm2000 Touring huurtuu jos ilmastointi ollut edellisellä kerralla päällä. Avaimessa on käyttäjäkohtainen muisti ja vaimo oli pitänyt ilmastointia päällä. Sitten kun minä lähdin omalla avaimella niin ilmastointi ei ollut päällä koska mulla ei ollut se viimeksi kun sammutin auton.

Leave a comment:

• herja
    replied
    Meillä toi huurtuminen tapahtuu nimenomaan startatessa, muuten ei ole ongelmia ainakaan vielä esiintynyt. Ehkä joka toisella kerralla lyö tuulilasin huuruun kun starttaa, äkkiä se siitä huurteenpoistolla lähtee mutta ihme juttu kuitenkin. Nyt äsken katsoin niin pelkääjän puolelta oli suodattimen se 90ast. mutkaputken tiiviste joka menee tulipeltiin vähän huonosti paikallaan ja laitoin sen kohdalleen. Samalla tarkastin vielä ne vedenpoistoreiät ja puhalsin paineilmalla sen olemattoman pölyn pois mitä niissä oli. Kattoo nyt miten jatkossa toimii.

Leave a comment:

• Night-Wind
    replied
    Tosiaankin itse pistin äsken edestä matot kuivumaan, voipi olla ainoa syypää.

Leave a comment:

• jpeltoma
    replied
    Tästä aiheesta on ollut paljon keskustelua ajan mittaan, kts esim:

Leave a comment:

• Will_E39
    replied
    mulla ainakin pysyy kohtuu hyvin lasit auki vaikka koko perheen voimalla mennään,ja ilmastointi aina päällä

Leave a comment:

• himonussija
    replied
    Mullakin on E39:ssä takasivulasit ihan ummessa kun emännän kanssa ajellaan. Ilmastointia en ole kokeillut pitää päällä mutta toimineeko se edes talvella? Tilannetta pahentaa jos pitää puhallusta jaloille päällä ja jalkatiloissa oleva vesi/lumi pääsee höyrystymään. Ja ylimääräistä kosteutta tai vesivuotoja ei taatusti ole missään. Huurteenpoisto-ohjelman kun lyö päälle niin vähän helpottaa mutta sitten ei ollakaan enää täydellisessä hiljaisuudessa.

Sama ongelma tuntuu olevan hyvin monessa henkilöautossa merkkiin ja ikään katsomatta, joten en tiedä onko se niin vakavaa.

Leave a comment:

• Kentsu
    replied
    Originally posted by Stone View Post
    Tämä on E39:n ehdottomasti huonoin "ominaisuus", ..
    Eipä tuo mielestäni ominaisuus ole. Ei minun mielestä huurru E39 sen pahemmin kuin muutkaan vastaavan kokoiset / hintaiset autot. Automaatti-ilmastointi ei toki tajua ottaa huomioon matkustajamäärää sekä ilman kosteutta ja lisätä puhallustehoa, joskus täytyy siis tehdä käsin tai painaa "huurteenpoisto-nappulaa". Tosin ajelen kyllä hyvin pitkälti yksin.

Luulen että joskus näistä huurtuvista kieseistä löytyy "piilosta" kosteutta esim. lattiaverhoilun alta.

On muuten mainio varuste tuo aut.ilmastoinnin taukotuuletus, kannattaa käyttää ahkerasti ajon jälkeen kuivaamaan matkustajien jättämiä lammikoita / lumikasoja. Mulla ei ole ollut mitään ongelmaa talvikäytössäkään kangasmatoilla.

Leave a comment:

• Ileee
    replied
    Meikäläisellä ei taas sitten meinaa aueta tuulilasi huuruista. E60:ssä ne tuntuu aukeavan heti, mutta eipä vaan 39:ssä. Ainakaan tässä yksilössä. Onko kellään tällaista ongelmaa? Sivuikkunoissa on ihan sama ongelma kun kaikilla muillakin.

Leave a comment:

• nullzwei
    replied
    kts herja ...raitisilmasuodattimien koteloitten sekä koteloitten vedenpoisto"putkien" huolellinen puhdistus...

Leave a comment:

• petteri
    replied
    Itse kävin hakemassa kumimatot kangasmattojen tilalle.
    Toivotaan että edes vähän auttaa

Leave a comment:

• kt11118
    replied
    Itsellä auttoi tuohon huurtumiseen ilmastointi päällä ajo ja ajon jälkeen jätin taukolämmityksen päälle ja jätin takaikkunat raolleen. Auto siis katoksessa.

Lähdin uudestaan ajelemaan noin puolen tunnin päästä (Taukolämpö siis sammuu jo paljon aiemmin) eikä ikkunat enää huurustu. Saa nähdä nyt kuinka kauan pysyy auki ennen kun taas alkaa...

Auto E39 touring

Leave a comment:

• Stone
    replied
    Tämä on E39:n ehdottomasti huonoin "ominaisuus", olen usein ihmetellyt miksi ovipahvien suuttimet eivät ole kojetaulussa jotta saisi sivulaseille hieman tehokkaampaa ilmavirtaa. Itse olen yrittänyt ratkoa huurtumisongelmaa suuttimien suuntauksella ja manuaalisesti ilmastointia käyttämällä. Kun suuntaa puhalluksen tuulilasille ja jalkoihin kojetaulun keskisuuttimet suljettuina niin pysyy etulasit ihan hyvin auki vaikka sateesta hyppää sisälle. Sitten vielä puhallusteho 1/2 tai 3/4 teholle jos ei suuntauksilla huurtumista pysty estämään.. Kieltämättä hankalaa saada lasit pysymään auki (varsinkin takalasit) jos monta henkilöä istuu märillä takeilla jne kabiinissa. Mitenkähän lie ovat taksikäytössä asian ratkaisseet..:think

Leave a comment:

• H3nri
    replied
    Originally posted by Sampza View Post
    eikös se ollut niin että jos kylmempää kuin +4c niin ilmastointi ei lähde päälle (vai oliko -4 eimuista..) ja omassa e46ssa ei ilmastoinnillakaan ole mitään käytännön vaikutusta huurun poistoon. Koska takasivulaseille ei pääse puhaltaan oikeen mistään kun on niin paksut noi B-pilarit.. Tuulilasi ja etu-sivulasit kyllä pysyy huurtumattomina.
    Ilmastointi kuivattaa ilmaa autossa. Pitäisi auttaa siitä huolimatta, että on pilarit edessä! Toimiiko e39 ilmastointi pakkasella? vm. 1998.

Leave a comment:

Working...
X