E39/bmw huurtuu helposti???

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bmw Master
    replied
    Tai sitten tuplalasit, ne ei paljoa huurru.

    Leave a comment:


  • Stone
    replied
    Kyllä ne kojetaulun sivuilla olevat "reiät" aukaisee kohtuu tehokkaasti sivulasit jos puhallus on vähintään 80% teholla pelkkään tuulilasiin tai sitten huurteepoisto asennossa. Ovipahvien säädettävät suuttimet pitäisi olla kojetaulussa mistä niitä voisi säädellä sivulaseihin haluamallaan tavalla, mutta toteutus on ilmeisesti vain ollut liian vaikea. Olisi rikkonut aika pahasti kojetaulun muotoilua, ulkonäköä jne jne..

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Nyt en ymmärrä, kyseessä e39? Kojelaudanpäissä on suuttimet jotka puhaltaa samalla kun tuulilasille. Niitä ei tosin pysty säätämään, mutta ihan hyvin ne puhaltaa ja oikeaan kohtaa.
    Oikeassa olet, eli onhan siellä tosiaan suuttimet, mutta ei ne kyllä mulla mitenkään mainittavan tehokkaasti ole koskaan puhaltaneet. Vois tietysti tutkia onko kyseessä sitten vika.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Epäloogisinta minusta tuossa systeemissä on se, että ne ainoat suuttimet kojelaudan päissä mistä saa sopivasti suuntaamalla myös sivulaseille (lisää) ilmaa eivät ole samassa ryhmässä tuulilasin kanssa. Eli minusta valitsemalla puhalluksen tuulilasille auto saisi puhaltaa myös etusivulasit auki.
    Nyt en ymmärrä, kyseessä e39? Kojelaudanpäissä on suuttimet jotka puhaltaa samalla kun tuulilasille. Niitä ei tosin pysty säätämään, mutta ihan hyvin ne puhaltaa ja oikeaan kohtaa. Ovissa taas on suuttimet jotka puhaltaa samalla kun keski suuttimista, mutta niitä ei kyllä saa säädettyä lasille sitten millään.

    Leave a comment:


  • Ha2
    replied
    Selvä, kiitos. Annanpa olla sammuksissa sitten koko talven. Tai no oon minä sitä yhdesti käyttäny päällä Stokkan parkkihallissa ku mittari näytti +11, kun auto oli siessyt siellä tunnin. Olen täältä lukenut, että sitä kannattaisi käyttää päällä silloin tällöin jossain sisätiloissa, jossa lämpötila on tarpeeksi korkea.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Ha2 View Post
    Onko muuten mitään hyötyä/haittaa sen lumihiutalenapin päälle painamisesta talviajossa?
    Ei ole mitään merkitystä, koska pakkasella (< ~+3 C) kompressori ei käynnisty (hihnapyörän magneettikytkin ei vedä).

    Leave a comment:


  • Ha2
    replied
    Onko muuten mitään hyötyä/haittaa sen lumihiutalenapin päälle painamisesta talviajossa? Mulla E46:ssa automaatti-ilmastointi ja huurtumisen kanssa ei ongelmia sen pahemmin mutta mielenkiinnosta kysyn. Tähän asti en ole pitänyt sitä päällä, jos asteita on alle nollan. Tokihan auto huurtuu, jos sisältä lämmittämättömään autoon pakkasella kiipeä, mutta toistaiseksi se on poistunut nopeasti oikeanlaisella puhallutuksella.

    Leave a comment:


  • Night-Wind
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Epäloogisinta minusta tuossa systeemissä on se, että ne ainoat suuttimet kojelaudan päissä mistä saa sopivasti suuntaamalla myös sivulaseille (lisää) ilmaa eivät ole samassa ryhmässä tuulilasin kanssa. Eli minusta valitsemalla puhalluksen tuulilasille auto saisi puhaltaa myös etusivulasit auki.
    Totta kyllä täysin. Ainakin E34:ssä vielä puhaltaa ihmeen heikosti noista kohtia.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Silloin kun autoon hyppää kolme ihmistä märissä vaatteissa nollakelillä tai pakkasta on reilu parikymmentä ja kolme ihmistä hengittää pidempään sisällä niin huurtumista yleensä ilmenee, varsinkin takasivulaseissa, mutta muuten ei ole ollut suurempaa ongelmaa. Ilmastointia olen pitänyt välillä päällä, mutta eihän se pakkasella toimi.

    Talvella mulla on yleensä kaikki puhallussuunnat käsin valittuna ja annostelen puhallintakin käsin. Normaalikäytössä puhallin 4-pykälässä riittää pitämään tuulilasin ja etusivulasit auki. Joskus tilapäisesti tarvitaan suurempaa puhallusta, mutta vain lyhyen aikaa. Muutaman kerran olen myös valinnut pois jalkatilan puhalluksen, sillä saa jo kummasti tehoa huurteenpoistoon.

    Epäloogisinta minusta tuossa systeemissä on se, että ne ainoat suuttimet kojelaudan päissä mistä saa sopivasti suuntaamalla myös sivulaseille (lisää) ilmaa eivät ole samassa ryhmässä tuulilasin kanssa. Eli minusta valitsemalla puhalluksen tuulilasille auto saisi puhaltaa myös etusivulasit auki.

    Leave a comment:


  • Vanquish
    replied
    Originally posted by biglimited View Post
    Kannattaa muuten kokeilla esim farkun tavaratilaan Bilteman tms kosteussyöjää. Toimi edellisessä auton tavaratilassa varsin hyvin (pikkumese keräsi kosteutta luukkuun helposti)
    Tai sitten sanomalehteä istuimen alle

    Leave a comment:


  • Axum
    replied
    Originally posted by Komu View Post
    Motonetin rumat kumimatot aina talvisin autossa.
    Täältä myös ääni motonetin matoille, itsellä tosin kaukalomallinen-matto josta vesi, lumi ja jää on helppo irroittaa.

    Rumathan ne on kuin perkele, mutta tässä asiassa käytännöllisyys menee edelle.

    Leave a comment:


  • biglimited
    replied
    Kannattaa muuten kokeilla esim farkun tavaratilaan Bilteman tms kosteussyöjää. Toimi edellisessä auton tavaratilassa varsin hyvin (pikkumese keräsi kosteutta luukkuun helposti)

    Leave a comment:


  • Stone
    replied
    Originally posted by Komu View Post
    Motonetin rumat kumimatot aina talvisin autossa..
    Tämä voi olla ihan suositeltavaa talvella. Velourit kun ei taida kuivua ihan yhtä nopeasti ja "haihduttavat" vettä tehokkaammin sisäilmaan mitä nuo kumiset..

    Leave a comment:


  • Komu
    replied
    Motonetin rumat kumimatot aina talvisin autossa. Automaatti-ilmastointi päällä AINA. Ei mielestäni huurru sen enempää kuin mikään muukaan auto.

    Nojoo, jos sateesta ihmisiä+koira autoon ni sit joutuu manuaalisesti huudattaa sitä tuulilasille...

    Leave a comment:


  • Stone
    replied
    Originally posted by Kentsu View Post
    Eipä tuo mielestäni ominaisuus ole.
    Siitä nuo lainausmerkit.. Kyllä vaan ainakin E39 on kohtuulisen herkkä huurtumaan jos vaikka luistelemasta tai pulkkarinteestä lasten kanssa autoon änkee.. Oma ei huurru kovinkaan helposti, toisaalta vielä ei ole tarvinnut em. paikoista tällä autolla poistua, mutta aina kun pientä huurretta ilmenee niin tulee ikävä suuttimia jotka saisi säädettyä sivulaseille! Sateella märkien vaatteiden kanssa esiintynyt pientä huurtumista, mutta muuten ei. Matot ym. on 100 varmasti kuivat sekä sisältä, alta, yltä ja päältä..
    Last edited by Stone; 09-12-2007, 16:36.

    Leave a comment:

Working...
X