memebuy23buy

E39 540iA ei käynnisty moottoripesun jälkeen (ylläri)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tcdoe
    replied
    Noniin, nyt on nokka-akselin asentotunnistin vaihdettu ja auto vaikuttaa tulleen kuntoon. Varmuudella tiedän vasta kun saan heitettyä pidemmän lenkin ja luettua vikakoodit, pidellään peukkuja...

    Leave a comment:


  • 10+
    replied
    Originally posted by H3nri View Post
    pohjalevyt vaan kuntoon, niin ei likaannu
    No kyllä sitä paskaa tällasessa maassa tulee maskin välistä ja konepellin raoista ku ajaa esim jonku perässä. Mua ainakin häiritsee jos konehuone on ihan kivenpölyn ja paskan peitossa

    Leave a comment:


  • Bääm
    replied
    WSE1 kanssa samaa mieltä. Itsellä kesti abaut kymmenen kilsaa ennen kuin alkoi pätkimään.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    huonoa tuuria jos pesun aikana olisi muutakin vikaa tullut. Johtoliitokset on tietysti hyvä tarkistaa.
    Edelleenkin olen sillä kannalla jotta moottorin lämmetyä vesi höyrystyy jostain kolosta, höyry ei pääse haihtumaan peitekansien tms takia ja aiheuttaa läpilyöntejä sytytysjärjestelmään tai muuta vastaavanlaista ongelmaa.
    mitä kylmempi kone, sitä kauemmin höyrystyminen kestää ja sen pidemmälle pääsee...
    Last edited by WSE1; 04-04-2008, 23:45.

    Leave a comment:


  • Tcdoe
    replied
    Kuivasin tosiaan ja vaihdoin uusiin jo. Tänään oli jo toivoa. Auto vaikutti aluksi tulleen kuntoon yön aikana joten lähdimme siirtämään autoa kotia. Pääsimme noin 15km kunnes auto sammui yhtäkkiä vauhdista. Siinä sitten sadan metrin välein startaten siirrettiin se huoltoasemalle, ja sieltä hinausauton kyydissä parempaan säilöön. Epäilykset kohdistuvat nyt kampiakselin asentotunnistimeen. Täytyy nyt lukea noi vikakoodit ensin, kelläs oli laitteet siihen pääkaupunkiseudulla?

    Leave a comment:


  • Valtsi
    replied
    kuivasitko tulpat?

    itellä tuli samanlainen ongelma m60 koneen kanssa. käytin sita varmaan alle 5 min vajailla ennen ku tajusin et siellä on tulppien reijät täynnä vettä. Kuivasin kolot ja vaihdoin tulpat ni toimi taas! Puolet tulpista oli ihan liko märkiä ja mustia. Kannattaa koittaa suli muuten toinen kattiki siinä samalla

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by teeäm View Post
    Eihän laturi saanut liikaa vettä? Jos vesi menee oikeaan paikkaan niin saattaa purkaa akkua.
    Vesijohtoveden sähkönjohtavuus 12 voltilla on kuitenkin niin olematon jotta saa sen akun joksikin viikoksi sinne vaikka upottaa ennenkuin varaus merkittävästi pienenee

    Semmonen ongelma monessa autossa on että vettä pääsee pesussa tulppien tai sytytyslaitteiden läheisyyteen semmoisiin koloihin joista se ei kovin helposti kokonaan haihdu, varsinkin kaikkien suojakansien ollessa paikoillaan. Nyt kun kone hetken käy ja hieman lämpenee tämä vesi höyrystyy ja syntyvä vesihöyry maadoittaa sytytyksen. Eli kaikki "piilo" kolot ja onkalot myös kuivaksi ja homma toimii taas.
    Osia ei tämmöisessä veden aiheuttamassa "oikosulussa" juuri koskaan tuhoudu, joten siltä osin voi olla yleensä rauhassa.
    Last edited by WSE1; 04-04-2008, 01:04.

    Leave a comment:


  • H3nri
    replied
    Originally posted by Carl0s View Post
    Kivempi katsella puhdasta konetta, ja jos jostain sattuisi alkamaan vuotamaan öljyä tms huomaa sen melkeen heti kun muu kone on puhas
    pohjalevyt vaan kuntoon, niin ei likaannu

    Leave a comment:


  • Tcdoe
    replied
    Originally posted by Carl0s View Post
    Juu, ittellänikin oli aivan saatanan "nirso" tosta puhdistamisesta. Eka putsasin vaan sinne päin, mutta tokalla kerralla rassasin rätillä ja ruuvarilla kaikki vedet ja paskat pois, tämän jälkeen vielä jätti kaikki "aukinaisena" kuivamaan ~tunniksi. tämän jälkeen pelitti.

    Kanattaa lähteä siitä puolien tsekkaamisesta kuten joku jo sanoikin. Kone tulille ja yks kerrallaan järjestyksessä irrottaa puolan piuhan. jos käynti muuttuu niin siinä on vika...

    Tosin jos kone ei tahdo edes käydä voi olla vaikeampaa... puolat yksi kerrallaan irti, tulppa paikalleen ja maadoittaa tulpan. Tämän jälkeen pyytää että kaveri starttailee ja kattoo iskeekö kipinää...

    Vielä hämää että miksi se akku on tyhjentynnyt? Eikös e39 oo samanlainen hehtaariakku kun e34? (120ah ?) saa meinaan olla kohtuullinen oikosulku / kulutus että tollasen saa tyhjäksi... :think
    Rassasin kyllä ruuvarilla ja räteillä kaiken kosteuden pois, mutta pitää nyt vielä tarkistella huomenna uudestaan ja kuivatella niitä vaikka tuollaisella sisätilanlämppärillä.

    En muista minkä tehoinen akku tuossa on, ei kuitenkaan muistaakseni ihan noin iso. Ei se ollut kokonaan tyhjentynyt, obc toimi, kaikki valot jne. Ei vaan riittänyt virtaa käynnistykseen. Ei tarvinnut kuin pienen latauksen niin lähti taas.

    Leave a comment:


  • Carl0s
    replied
    Originally posted by teeäm View Post
    Eihän laturi saanut liikaa vettä? Jos vesi menee oikeaan paikkaan niin saattaa purkaa akkua.
    Eikös auton laturi ole vaihtovirtalaturi, joka meinaa käytännössä sitä että siellä on diodit välissä, eli virta kulkee vain laturilta akkuun... :/

    Leave a comment:


  • teeäm
    replied
    Eihän laturi saanut liikaa vettä? Jos vesi menee oikeaan paikkaan niin saattaa purkaa akkua.

    Leave a comment:


  • Carl0s
    replied
    Originally posted by Bääm View Post
    Luulisi sen vian olevan sytytys puolella, ts. puolat/tulpat. Koitappa irrotella puolan piuhoja yksi kerrallaan ja kun käynti ei muutu, niin vika on siinä. Joko puolassa tai sinne on vielä jäänyt jotain töhnää. Saattaa äkkiseltään näyttää puhtaalta mutta vielä on jäänyt jotain pientä. Itsellä oli juurikin noin vaikka olin ne pikaisesti putsannut. Pikkuisen lisää puhdistusta, niin taas toimi.
    Juu, ittellänikin oli aivan saatanan "nirso" tosta puhdistamisesta. Eka putsasin vaan sinne päin, mutta tokalla kerralla rassasin rätillä ja ruuvarilla kaikki vedet ja paskat pois, tämän jälkeen vielä jätti kaikki "aukinaisena" kuivamaan ~tunniksi. tämän jälkeen pelitti.

    Kanattaa lähteä siitä puolien tsekkaamisesta kuten joku jo sanoikin. Kone tulille ja yks kerrallaan järjestyksessä irrottaa puolan piuhan. jos käynti muuttuu niin siinä on vika...

    Tosin jos kone ei tahdo edes käydä voi olla vaikeampaa... puolat yksi kerrallaan irti, tulppa paikalleen ja maadoittaa tulpan. Tämän jälkeen pyytää että kaveri starttailee ja kattoo iskeekö kipinää...

    Vielä hämää että miksi se akku on tyhjentynnyt? Eikös e39 oo samanlainen hehtaariakku kun e34? (120ah ?) saa meinaan olla kohtuullinen oikosulku / kulutus että tollasen saa tyhjäksi... :think

    Leave a comment:


  • Bääm
    replied
    Luulisi sen vian olevan sytytys puolella, ts. puolat/tulpat. Koitappa irrotella puolan piuhoja yksi kerrallaan ja kun käynti ei muutu, niin vika on siinä. Joko puolassa tai sinne on vielä jäänyt jotain töhnää. Saattaa äkkiseltään näyttää puhtaalta mutta vielä on jäänyt jotain pientä. Itsellä oli juurikin noin vaikka olin ne pikaisesti putsannut. Pikkuisen lisää puhdistusta, niin taas toimi.

    Leave a comment:


  • Tcdoe
    replied
    Noniin... Tarkastelinpa tänään tulppia, useampi niistä ui vedessä. Ajattelin, että tämähän selvisi helposti. Noh, putsasin kaikki vedet ja paskat huolella, vaihdoin kaikki tulpat ja suihkuttelin kontaktispraytä liittimiin. Sama vika vieläkin. Pysyy hetken käynnissä, sitten alkaa pätkimään ja sammuu. Pysyy n. 5-20sek käynnissä kerrallaan. Irroittelin sitten samalla kaikkia muitakin liittimiä mitä konehuoneessa näin ja suihkuttelin niihinkin kontaktispraytä, ei auttanut.

    Niin, se naksuminen oli tosiaan vain akusta kiinni, latasin hieman niin se jaksaa taas käynnistää

    Lisää ideoita? Oikean puolen raitisilmasuodattimen alla oleva sähkökotelo oli siis myöskin ihan tiivis ja kuiva.

    Leave a comment:


  • ongelmalapsi
    replied
    Ja ne lohkon/tiivisteen rajapinnat voi pestä puhdistuspraylla ja rätillä löytyy ne vuotokohdat niinkin, mutta jokainen tyylillään toivottavasti tulee kuntoon ilman isompia vianhakuja jos puolia tuhoutu, niin mulla on pari uutta hyllyssä

    Leave a comment:

Working...
X