memebuy23buy

E39 540iA ei käynnisty moottoripesun jälkeen (ylläri)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • D3na
    replied
    itse en konetta enää edes pese jos ei ole aikaa kuivata... escortti kaasarilla oli hyvä, aina kun pesi koneen niin kävi hetken kolmella ja välillä kahella, mutku lämpeni nii alko taas toimimaa.

    pösöstä ku pesin aikanaan parkkipesuhallissa koneen niin se hyyty sinne pesuhalliin ja pesulan pomo tuli huutamaan et siirrä auto pois kun on jonoa... meinas tehdä mieli tirvasta...

    sitte ku oli pari tuntia kuivaillu ja ruiskutellu crc:tä kaikkiin mahdollisiin liittimiin ynm. niin lähti sit tahmeesti käyntiin...

    tota m50:stä ku oon pessy ni ei mitään onkelmia oo ollu.

    Leave a comment:


  • Carl0s
    replied
    Originally posted by ongelmalapsi View Post
    Toden näkösesti vettä tulppien/puolien kaukalot täynnä... miksi sitä moottoria mennä pesemään, kyllä se voima sieltä löytyy paskasenakin....:think

    Kivempi katsella puhdasta konetta, ja jos jostain sattuisi alkamaan vuotamaan öljyä tms huomaa sen melkeen heti kun muu kone on puhas

    Leave a comment:


  • Luntti
    replied
    Tulppien kuivaus tosiaan. Ja vaikka hieman kaasua käynnistäessä niin menee koneeseen enenpi ilmaa.
    Konehuoneen kun pesee niin kannattaa käyttää painepesuria niin ei mene niin paljon vettä. Ja nopeampi pestä.

    Leave a comment:


  • 10+
    replied
    Originally posted by ongelmalapsi View Post
    Toden näkösesti vettä tulppien/puolien kaukalot täynnä... miksi sitä moottoria mennä pesemään, kyllä se voima sieltä löytyy paskasenakin....:think
    Just Kuivaa ne tulpat niin lähtee käyntiin että nasahtaa

    Leave a comment:


  • ongelmalapsi
    replied
    Toden näkösesti vettä tulppien/puolien kaukalot täynnä... miksi sitä moottoria mennä pesemään, kyllä se voima sieltä löytyy paskasenakin....:think

    Leave a comment:


  • Exami
    replied
    Itselläni on semmonen kokemus Euro V8:sien kanssa ajoin ~1½vuotta sitten mersun W210 E420... ISOON lätäkköön joka oli ~30cm syvä eli lähes leikin venettä ))... kuitenki harmikseni huomasin seuraavana aamuna?!! vasta!! että ku kone käy lämpöseks ni puol konetta katoaa käytöstä ja juma perkele kuinka punanen katti oli silläpuolellasitten.. no selvis että tulpille menny vettä ja paskana... eli kannattaa tulpat tarkastaa!

    Mutta kannattaa nyt ainekin koittaa toista akkua.. koska jos vettä suihkuttelee konehuoneeseen ja kun sielä nyt sattuu olemaan sähkölaitteita oikosulut ei ole pois suljettuja vaikka näinhän sen pitäisi olla? :o onnea ongelman selvityksessä!

    Leave a comment:


  • Tcdoe
    replied
    Jep, akkuhan se varmasti on. Täytyy kokeilla hyökätä huomenna tulppien kimppuun. Kiitoksia.

    Leave a comment:


  • Bääm
    replied
    Tulppien kuivattelulle ääni täältäkin. Käyttää kaikki tulpat irti ja kuivaa ne ja niiden kolot. Mulla joskus aikanaan alko pätkimään vasta, kun moottori lämpesi. Moottoripesun jälkeen tämäkin siis. Jos auto ei starttaa ja naksahtelee vaan, niin veikkaisinpa, että akku on tyhjentynyt. Eipä se tunnu ihmeitä vaativan, että saa jännitteen laskemaan sen verran, että ei suostu starttaamaan (vanhalla akulla).

    Leave a comment:


  • D3na
    replied
    jos on paineilmaa käytössä niin puhaltelee kaikki liittimien välit ja rakoset mihin on voinu jäädä vettä ja jos sulla startti vaan naksaa niin kokeile onko sulla akun navat kunnolla kiinni ja ettei oo hapettunu navat.

    Leave a comment:


  • Carl0s
    replied
    ittelläni m50 oireili kesällä samoin konepesun jälkeen... Jonkin aikaa toimi ongelmitta, sen jälkeen eka tipahti yks sylinteri pois pelistä, sitten toinen ja vikat metrit mentiin ilmeisesti kolmen sylinterin voimin (ainakin tehot katos, ja ravistus kasvoi kolmessa portaassa)

    Mutta joo, itselläni oli ongelmana että tulppien koloihin oli menny vettä, ja puolat ilmeisesti iskivät maihin. Kuivaamisen jälkeen toimi ongelmitta. Tuota lähtisin varmaan ekana kattomaan...

    Ja voithan koittaa jos yleismittarin omistat että onko akussa hönkää... muuten on tuohon kohtaan osaa autella...

    Leave a comment:


  • E39 540iA ei käynnisty moottoripesun jälkeen (ylläri)

    Noniin, päätin sitten kuitenkin pestä hieman E39 540iA:n moottoria, kun aikoinaan E34 535i ei ollut moksiskaan vaikka hukutin sen oikein huolella. Aavistelin kyllä, että tästä saattaa seurata ongelmia joten yritin olla mahdollisimman varovainen sähköjen kanssa.

    Onko muilla ollut ongelmia M62:n ja moottoripesun kanssa?

    Heti pesun jälkeen auto kävi normaalisti noin minuutin, kunnes yhtäkkiä sammui. Käynnistin uudestaan, kävi 5 sekuntia ja sammui. Taas sama homma. Jos pitää kierroksia ylhäällä niin pysyy vähän kauemmin käynnissä, mutta sammuu silti. Kuivattelin hieman ja kokeilin uudestaan. No eipä enää edes käynnisty. Kuuluu vain naksahdus konehuoneesta ja huomasin, että auton asetukset ovat resetoituneet, ikäänkuin akun kenkä olisi ollut irti (kieli vaihtui jne). Nyt siellä vaan naksahtaa, muttei ole mitään eloa.

    Ei tunnu siltä kuin akku olisi loppu, muttei se mahdotonta ole. Vaikka se olisikin loppu, niin jostain muustahan se käyntihäiriö silti johtuu. Minneköhän sitä vettä on voinut mennä? Irroitin kyllä heti ensimmäiseksi oikean raitisilmasuodatinkotelon ja tarkistin DME:n ym sähköt sieltä alta, kuivaa oli, onneksi. Mikä muu aiheuttaisi tuollaista? Tuli mieleen kampiakselin asentotunnistin, jos se olisi tykännyt kyttyrää vedestä? Huomasin, että ASC:n moottori nytkähtää aina kun yrittää käynnistää, mutta se lienee ominaisuus? Eli nro 16 kuvassa: http://www.realoem.com/bmw/showparts...37&hg=13&fg=15

    Oli vähän huonosti työkaluja mukana joten piti jättää auto siihen ja yrittää huomenna kontaktisprayn kera uudestaan.
Working...
X