E39 kaarien pokkaus

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • betsku
    replied
    Jepsjeps.. Elikkäs vilkasin tosta meikäläisen pirssistä kaarien pokkauksia niin jokainen pokkaus on taittunut kaaresta puoliksi ylöspäin, niin edestä kuin takaakin. Onko tämä mahdollista että ne olisivat mankeloitu vai voiko olla että rengas on ottanut kiinni edestä ja takaa pokkauksiin?

    Leave a comment:


  • Rale
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    mistä löytyi? epdm? 4" kehällä ei mene taakse ilman että hitsaat lisää tavaraa kaareen... sillä kehällä vanteesta tulisi 11" ET-6.


    edit: eteen 2,5" kehä, niin vanne on 9" ET6 ja taakse 3,5" kehä, niin vanne on 10,5" ET0... tuota leveämpi en kyllä lähtis laittamaan.
    Tällaiset sitten tuli. Tosin nuo on kyllä tilattu 3" ja 4" kehinä, eli ne tulevat ainakin tuolta koknais leveyden mukaan. Ehkäpä voi sanoa hyvä niin.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by Rale View Post
    Jos oletetaan, takavanne 17x10,5 et10, tällöin kaari levittyy takapäässä ulospäin alkuperäisestä (17x9,5 et13) 26mm, olettaen, että sorvari saa sen 10mm keskeltä sorvattua pois. Edessä on hieman vaativampi? 17x10 et4, tällöin levitys olisi ulospäin 38mm alkuperäisestä(17x8,5 et13), myös olettaen että sorvari saa sen 10mm sorvilla pois. Edessähän tuolla alkuperäisellä setupilla oli ainakin 15-18mm vielä kaaren tasalle. Minusta vaan tuntuu ettei tämä olisi aivan mahdottomuus?? Vaihetaan sitten autoo mihin nämä mahtuu tai myydään jollekin, kenelle varmasti mahtuu. Onhan mulla hätävaroiksi sitten nuo tämänhetkisten takavanteiden lipit ellei mikään muu auta. Juu eli kehät tilasin tässäkin topikissa esiintyvältä "felgen-manilta" Kumeista ei vielä mitään tietoa, jotkut sellaiset mitkä venyy ja paukkuu

    kymmentä milliä noista vanteista ei voi ottaa pois. ei jää kun pelkkä kartio jäljelle ja täytyy sinne vähän muutakin jäädä, kun se pelkkä kartio. 5mm on varmaan aika maksimi. ei tule onnistumaan ilman jouman tyylin kaaria, jos autolla on tarkoitus ajaakin.

    älä nyt tosiaan ala sinne kartioihin asti niitä sorvaamaan, siinä on jo oman hengen lisäksi kyse vähän ulkopuolistenkin turvallisuudesta.

    noilla sun tilaamilla kehillä vanteet on tosiaan 9,5" ET0 ja 11" ET-6, vai tilasitko ne 3" ja 4" ? vakiokehät on 2" ja 2,5".

    Leave a comment:


  • Rale
    replied
    Eli

    Jos oletetaan, takavanne 17x10,5 et10, tällöin kaari levittyy takapäässä ulospäin alkuperäisestä (17x9,5 et13) 26mm, olettaen, että sorvari saa sen 10mm keskeltä sorvattua pois. Edessä on hieman vaativampi? 17x10 et4, tällöin levitys olisi ulospäin 38mm alkuperäisestä(17x8,5 et13), myös olettaen että sorvari saa sen 10mm sorvilla pois. Edessähän tuolla alkuperäisellä setupilla oli ainakin 15-18mm vielä kaaren tasalle. Minusta vaan tuntuu ettei tämä olisi aivan mahdottomuus?? Vaihetaan sitten autoo mihin nämä mahtuu tai myydään jollekin, kenelle varmasti mahtuu. Onhan mulla hätävaroiksi sitten nuo tämänhetkisten takavanteiden lipit ellei mikään muu auta. Juu eli kehät tilasin tässäkin topikissa esiintyvältä "felgen-manilta" Kumeista ei vielä mitään tietoa, jotkut sellaiset mitkä venyy ja paukkuu

    Leave a comment:


  • Exami
    replied
    En niin näistä vielä oppinu ole mutta sen verran osaan kertoa että jos edessä on 235 ja 8" vanne ET0 niin ottaa sisälokariin takaosaan kun kääntää reilusti.. ja mitä takapäähän tulee niin 265 ja 9" vanne ET6 niin joutuu pokkaa + levittää kaaria + silti raapii kiinni niin sisälokariin että kaareenkin

    Jos näistä nyt mitään apua.. leveempää vannetta siis mutta vähän isommalla et:llä ni pitäs mennä aika kivuttomasti ja saada ihan kivan lookin aikaseks esim 10-11" ja et 9 esim taakse ja eteen 9-10" ja et myös 9 en tosin näistäkään sano että mahtuu mutta voisi olla kokeilemisen arvonen asia

    http://www.felgen-garage.de/Showcars/Frits.html <- vähän siihen samaan suuntaan..

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    tässä kuva joumanin 11" ET10 setistä... aika pahalta näyttää tuokin jo, kun tulee varmaan tuuman kaaresta pihalle siihen kun vielä 15mm spacerin heittäis (ET-5) , niin ei sillä kyllä enää ajettais, kun traktori korkuisena ja näyttäis ihan hölmöltä ilman kaaren levityksiä.

    eli se 10,5" ET7 näyttäis 265 kumilla kokolailla tuolta.


    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by Rale View Post
    Ihmetellään sitten aikanaan tätäkin ihmettä, jos ei saada mahtumaan, niin kai täältä joku hiutsauksen taitava kaveri nää multa pois ostaa.

    suosittelen kyllä ostamaan ne puoli tuumaa kapeammat kehät, niissäkin on jo takuulla mahduttamista sinne.... :think juhis voi ehkä kertoa lisää... sillä taisi olla 295 kumit 12" ET16 vanteilla, eli ET0 265 kumilla tulisi about yhtä ulos ja helposti ne ei tainnut mahtua, rälläkällä vaan pokkaukset pois ja reippaalla lämmöllä rajusti mankelia ja kaaret sitten maalaukseen

    niin mistäs ne kehät nyt sitten löytyi ja mitkä kumit meinasit laittaa?
    Last edited by bemu2000; 05-08-2009, 01:26.

    Leave a comment:


  • Rale
    replied
    jep

    Ihmetellään sitten aikanaan tätäkin ihmettä, jos ei saada mahtumaan, niin kai täältä joku hiutsauksen taitava kaveri nää multa pois ostaa.

    Leave a comment:


  • Robi
    replied
    Originally posted by Mörökölli View Post
    Saisko tuosta linkistä jotain osviittaa, vai onko m5 kaari leveämpi? Noille tuskin on muuta tehty kuin mankeloitu, eli kai ne oikealla rengastuksella sinne menee pelkällä pokkauksella:

    http://www.felgen-man.de/marcuse39.html
    M5 kaaret on täysin eri kuin vakio e39 kaaret. M5:ssä ei ole ollenkaan pokkausta siinä kaaressa vaan on käytännössä puristettu kasaan jo tehtaalta. Myös sisäpuoli on erilainen ja näinollen M5 kaariin sopivia pyöriä ei voi suoraan verrata normi e39:iin. Mutta sopivan kapeilla kumeilla ja riittävän matalalla profiililla niin varmasti saa mahdutettua.

    Leave a comment:


  • Mörökölli
    replied
    Siis jos mahtuvuutta määritellään sillä että voidaan mökkitietä vetää samaan tyyliin kuin vakioalustalla ja -rengastuksella niin ei mahdu alle.

    Kyllä ne sinne oikealla renkaalla, pokatuilla kaarilla mahtuu.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by Rale View Post
    Nyt ei mun 3D-mallinnos hahmota tätä. Eikös sen niin juuri pidä tehdä.
    vanteen keskilinja siirtyy ulommas, kun sisäkehää kaventaa.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by Mörökölli View Post
    Missä vaiheessa leveys kasvoi puolella tuumalla?
    kirjoitushärö. vaikutus sama.

    Leave a comment:


  • Mörökölli
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    sillä kehällä vanteesta tulisi 11" ET-6.

    Originally posted by bemu2000 View Post
    jos vaikka katsoo tuota OZ kuvaa, niin 11,5" ET-06 tulee vielä ulommas 265 kumillakin...
    Missä vaiheessa leveys kasvoi puolella tuumalla?

    Leave a comment:


  • Rale
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    jos vaihdat taakse kapeamman etuvanteen sisäkehän, niin ET menee vielä enemmän miinukselle, niin se sillain ainakaan onnistu
    Nyt ei mun 3D-mallinnos hahmota tätä. Eikös sen niin juuri pidä tehdä.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by Rale View Post
    Likö pokattu lainkaan tai hyvin vähän? takaa kun katsoo mito kuvissa, et on ilmoitettu 9? ja nykyisissä omissa on et13 eikä ole edes takana aivan kaaren tasalla ja edessä on vielä toistakymmentä milliä varaa tuosta nykyisestä et13 lukemasta. Ei paniikkia sanoisin.

    no siis ihan sirpiksi ne on mankeloitu, tuosta enempää ei ole hyötyä taittaa, kun alkaa ottamaan jo kiinni sinne ylempään taitokseen, mitä ei saa edes levitettyä.

    edit: ja voin kyllä kertoa, että ET9 ja ET-6 välillä on tuossa vaiheessa jo HELVETIN iso ero...


    toinen editti sellaista vielä, että mistäpä ajattelit löytää sopivia kumeja niille? :think

    kolmas... tai no taitaa se 265/40 vielä venyä. mietin 300 sarjalaisen gummeja, mut tää olikin E39.
    Last edited by bemu2000; 04-08-2009, 13:16.

    Leave a comment:

Working...
X