E39 ongelmia osaamattomuutta ja tietämättömyyttä

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kaikkone
    replied
    Haa, lueskelin että jos aux fan ei toimi ni ei ilmastoinnin kompurakaan pitäs lähteä rullaan. Jos dme saa jonku koodin et aux fan ei skulaa.
    Täl hetkel aux fan ei skulaa ja on oikosulussa (ei pyöri ei, sulake palaa heti)

    Leave a comment:


  • Janne S
    replied
    Vesipumppu/termostaatti ja sen kotelo näistä M52:sta yleensä antautuu jossain vaiheessa-> neste ei kierrä/vuotaa->lämmöt tapissa. Jäähdytinnesteiden vaihdon jälkeen ilmaus tehty väärin->luullaan et kansipahvi sökönä, vaikka se ei näistä todellakaan mene helpolla jos ilmaus suoritettu oikein. Sinuna veisin auton bemari-asiantuntijalle syyniin, jos itellä ei ole tarpeeksi osaamista, ei herneitä.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Mietin et mistä tietää tarviiko vaihtaa tuo kannen tiiviste? :P, mitä on merkkejä et vuotas.
    Lueskelin jotai et syylärin toinen pääty ois kylmä ja toinen lämmin ( vesi ei kierrä, silloin ois tukossa paikat/ilmalukkoja syntyis), veden sekaan joutuu öljyä -> vesi tuoksahtaa öljyltä -> öljyä seassa.

    Leave a comment:


  • Janne S
    replied
    Tuntuu olevan melko herkkiä vehkeitä kaikki nykyautot imuvuodoille. Itse vaihdoin ex e39:ään venakopan tiivisteen, tihkutti öljyä pakosarjan päälle. Oli ajan saatossa kovettunut ihan kovaa muovia vastaavaksi. Majoneesin muodostuminen on ihan normaalia pätkäajossa talviaikaan,merkistä riippumatta, missä lämpötilavaihtelut on nopeita ja lyhytkestoisia, eli pätkäajoa. Kannattaa varmaan tulevaisuudessa käyttää tuota esikatselu- nappulaa, tulee tuollaset vappusimoissa laitetut linkkihärväykset omalle kovalevylle eliminoitua

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by Havis View Post
    Omassa E39:ssa oli aikoinaan haitarikumi yläpuolelta aivan ehyt, mutta alapuolen jokaisen taitoksen pohjalta murtunut puhki, aivan riekaleina. Eli eikun kumi irti ja kunnolla tarkastamaan.
    Tuossa juuri aikanikuluksi Tutkailin hiukan tuota haitariputkea ja sen kavereita. otin pois kokonaan ja moottorin käyntiääni ei muuttunu mihinkään. vaikka otti ilmamäärämittarin veks ni samallalailla kävi
    sit jos tökkäs mittarin kiinni vaikka ei ollu jatkona siinä haitariputkella ni kyllä simahti. vieläkin kuullosti moottorin käyntiääni suht korkealta ja ei niin kivalta kuin pitäs olla, Mutjuu oha tosiaa vaihettava sit joskus ne muutamat tiivisteet :p

    Ja ei ollu läpi asti reikiä,

    Elieli osa on nyt siit tuo http://www.zerotohundred.com/newforu...-05-09-217.jpg
    keltaisen korkin(tehostimen?) oikealla puolella oleva härpäke
    Last edited by kaikkone; 01-05-2010, 08:16. Reason: jotai ihme linkkejä huspoiis

    Leave a comment:


  • Havis
    replied
    Originally posted by kaikkone View Post
    Ainiin ja tarkistin tänään tuon haitariletkun ( jos siis on kysees se mikä menee moottorille ja tulee siitä ilmansuodattimelta) Kaiketi ja ruttua siinä ois noin parinsentin matka.. Niin siinä oli yhessä kohassa kyllä halkeama mutta ei se tuntunu olevan läpi asti. Yläpuolelta vasta katsottu, alapuolle en nähny ja ehtiny kahtomaa
    Omassa E39:ssa oli aikoinaan haitarikumi yläpuolelta aivan ehyt, mutta alapuolen jokaisen taitoksen pohjalta murtunut puhki, aivan riekaleina. Eli eikun kumi irti ja kunnolla tarkastamaan.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    HAA. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=188899
    tuolta lueskelin että jollain oli tullut lyhyellä ajolla tuollaista nesteen joutumista öljyn sekaan kondensioveden muodossa. noh itsellähän on nyt viimeaikoina ajamiset sisältäny lähinnä 4km asemalle aamulla ja iltapäivällä sama 4km kotia :P, eli siinähän auto jo lämpiää ja sitten voikin kondensoitumienn alkaa kun päästää kylmän puolelle.
    Se kai voinee hiukan selittää tuota vettä.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Ainiin ja tarkistin tänään tuon haitariletkun ( jos siis on kysees se mikä menee moottorille ja tulee siitä ilmansuodattimelta) Kaiketi ja ruttua siinä ois noin parinsentin matka.. Niin siinä oli yhessä kohassa kyllä halkeama mutta ei se tuntunu olevan läpi asti. Yläpuolelta vasta katsottu, alapuolle en nähny ja ehtiny kahtomaa

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by Janzki View Post
    Tosin, entisten omistajien jutuille en hirveästi painoarvoa anna, jos ei ole esim. kuittia antaa osasta mukaan.
    Pitänee kyl mainita et luotan kyl entisen omistajan puheisiin , ja kuitteja sain mukaan ihan hyvin

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by R Power View Post
    Jos haet tuolla operaatiolla moottorin puhdistamista niin tuohon on olemassa siihen suunniteltuja aineitakin, esim. Valvolinen Engine Flush (5-6€ / purkki) tai Forten Motor Flush (~20€ / purkki). Opiskelijabudjetin vaihtoehto on polttoöljy.
    jep just tuommosta vähä hakemassa ,

    Leave a comment:


  • R Power
    replied
    Originally posted by kaikkone View Post
    EI siis tottakai vetäsen kunnon öljyt sit , mut mietin et onko tollasesta mitään hyötyä että heitetään viikoks tuoreet öljyt jotka putsais ja sit ne veks ja sen jälkee se pysyvä öljy.
    Jos haet tuolla operaatiolla moottorin puhdistamista niin tuohon on olemassa siihen suunniteltuja aineitakin, esim. Valvolinen Engine Flush (5-6€ / purkki) tai Forten Motor Flush (~20€ / purkki). Opiskelijabudjetin vaihtoehto on polttoöljy.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by Janzki View Post
    Ettei olisi kampiakselin asentotunnistin siellä menossa rikki, joutuuko sahailemaan käymään?

    Paisarinkorkki voi myös olla rikki, meleko useesti noissa noita menee. Tosin, entisten omistajien jutuille en hirveästi painoarvoa anna, jos ei ole esim. kuittia antaa osasta mukaan.

    Muuten tuossa tulikin aikast hyvin neuvoja, ilmastointi kannattaa huollattaa samalla vaihdattaa kuivain.

    Ja huomautuksena, jos roposia pitää säästellä öljynvaihtoon, niin E39 ei ole siinä vaiheessa oikea valinta autoksi. Kyseessä kuitenkin "aikansa sikariportaan auto", joten jos kädestä suuhun menee niin ei kannata moista pitää, huollot maksaa, varsinkin teetätettynä.
    Kampiakselin asentotunnistin on vaihettu marmorin tuotteeseen parinkk sisäl, Sitä ennen joutu sahaamaan, nyt ei oo tarvinnu sahailla.

    EI siis tottakai vetäsen kunnon öljyt sit , mut mietin et onko tollasesta mitään hyötyä että heitetään viikoks tuoreet öljyt jotka putsais ja sit ne veks ja sen jälkee se pysyvä öljy.

    Nyt kyl joudun myöntää, opiskelija olen kädestä suuhun nyt viimeset kevään viikot, sit onneks kesäloma ja kesätyöt alkaa.
    Itse teen huollot ja vikakoodienluvut ja kaikki mihin taidot riittää. Taidot riittää niin kauan kun on tiedossa mitä pitää tehä. Vian etsimiseen ei vielä ole tullu kuulokorvaa ja tietoa. Tai että missäpäin mikäkin sähköosa tai joku mutteri on :P.

    Leave a comment:


  • Janzki
    replied
    Ettei olisi kampiakselin asentotunnistin siellä menossa rikki, joutuuko sahailemaan käymään?

    Paisarinkorkki voi myös olla rikki, meleko useesti noissa noita menee. Tosin, entisten omistajien jutuille en hirveästi painoarvoa anna, jos ei ole esim. kuittia antaa osasta mukaan.

    Muuten tuossa tulikin aikast hyvin neuvoja, ilmastointi kannattaa huollattaa samalla vaihdattaa kuivain.

    Ja huomautuksena, jos roposia pitää säästellä öljynvaihtoon, niin E39 ei ole siinä vaiheessa oikea valinta autoksi. Kyseessä kuitenkin "aikansa sikariportaan auto", joten jos kädestä suuhun menee niin ei kannata moista pitää, huollot maksaa, varsinkin teetätettynä.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Jeh, toi ilmastointihuolto ny kuulema pitääki tehä kolmenvuoden välein tai jotai. Joten se oli odotettavissa. , toi tahna on vaan ikävin mut kylhä noita tiviisteitä pitää välillä vaihella, mites tuon haitarin vuodon pystyis totemaan? tai yleisesti imuvuodon,

    Ja miten tuon termarin kotelon vuodon vois todeta.

    Entine auton omistaja vaihto pumpun ja termarinkotelon ja sano et pumppu on kunnon metalline. tuskinpa se,

    Ainii pitäs viel kokeilla onko kiertovesipumppu sökö, ei ole varmuutta että sisällä kiertäisi kunnolla nesteet

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Voi jeesuksen prkl että osaa potkia. Tuohon ilmastointihommaan niin tarkista/tarkistuta varmuudeks että siellä on ainetta.
    En osaa kyllä neuvoa miten se itse tarkistetaa. Että jos on lopussa ja on vain huollon/täytön tarpeessa?

    Leave a comment:

Working...
X