Haa, lueskelin että jos aux fan ei toimi ni ei ilmastoinnin kompurakaan pitäs lähteä rullaan. Jos dme saa jonku koodin et aux fan ei skulaa.
Täl hetkel aux fan ei skulaa ja on oikosulussa (ei pyöri ei, sulake palaa heti)
E39 ongelmia osaamattomuutta ja tietämättömyyttä
Collapse
X
-
Vesipumppu/termostaatti ja sen kotelo näistä M52:sta yleensä antautuu jossain vaiheessa-> neste ei kierrä/vuotaa->lämmöt tapissa. Jäähdytinnesteiden vaihdon jälkeen ilmaus tehty väärin->luullaan et kansipahvi sökönä, vaikka se ei näistä todellakaan mene helpolla jos ilmaus suoritettu oikein. Sinuna veisin auton bemari-asiantuntijalle syyniin, jos itellä ei ole tarpeeksi osaamista, ei herneitä.
Leave a comment:
-
Mietin et mistä tietää tarviiko vaihtaa tuo kannen tiiviste? :P, mitä on merkkejä et vuotas.
Lueskelin jotai et syylärin toinen pääty ois kylmä ja toinen lämmin ( vesi ei kierrä, silloin ois tukossa paikat/ilmalukkoja syntyis), veden sekaan joutuu öljyä -> vesi tuoksahtaa öljyltä -> öljyä seassa.
Leave a comment:
-
Tuntuu olevan melko herkkiä vehkeitä kaikki nykyautot imuvuodoille. Itse vaihdoin ex e39:ään venakopan tiivisteen, tihkutti öljyä pakosarjan päälle. Oli ajan saatossa kovettunut ihan kovaa muovia vastaavaksi. Majoneesin muodostuminen on ihan normaalia pätkäajossa talviaikaan,merkistä riippumatta, missä lämpötilavaihtelut on nopeita ja lyhytkestoisia, eli pätkäajoa. Kannattaa varmaan tulevaisuudessa käyttää tuota esikatselu- nappulaa, tulee tuollaset vappusimoissa laitetut linkkihärväykset omalle kovalevylle eliminoitua
Leave a comment:
-
Tuossa juuri aikanikuluksi Tutkailin hiukan tuota haitariputkea ja sen kavereita. otin pois kokonaan ja moottorin käyntiääni ei muuttunu mihinkään. vaikka otti ilmamäärämittarin veks ni samallalailla käviOriginally posted by Havis View PostOmassa E39:ssa oli aikoinaan haitarikumi yläpuolelta aivan ehyt, mutta alapuolen jokaisen taitoksen pohjalta murtunut puhki, aivan riekaleina. Eli eikun kumi irti ja kunnolla tarkastamaan.
sit jos tökkäs mittarin kiinni vaikka ei ollu jatkona siinä haitariputkella ni kyllä simahti. vieläkin kuullosti moottorin käyntiääni suht korkealta ja ei niin kivalta kuin pitäs olla, Mutjuu oha tosiaa vaihettava sit joskus ne muutamat tiivisteet :p
Ja ei ollu läpi asti reikiä,
Elieli osa on nyt siit tuo http://www.zerotohundred.com/newforu...-05-09-217.jpg
keltaisen korkin(tehostimen?) oikealla puolella oleva härpäke
Leave a comment:
-
Omassa E39:ssa oli aikoinaan haitarikumi yläpuolelta aivan ehyt, mutta alapuolen jokaisen taitoksen pohjalta murtunut puhki, aivan riekaleina. Eli eikun kumi irti ja kunnolla tarkastamaan.Originally posted by kaikkone View PostAiniin ja tarkistin tänään tuon haitariletkun ( jos siis on kysees se mikä menee moottorille ja tulee siitä ilmansuodattimelta) Kaiketi ja ruttua siinä ois noin parinsentin matka.. Niin siinä oli yhessä kohassa kyllä halkeama mutta ei se tuntunu olevan läpi asti. Yläpuolelta vasta katsottu, alapuolle en nähny ja ehtiny kahtomaa
Leave a comment:
-
HAA. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=188899
tuolta lueskelin että jollain oli tullut lyhyellä ajolla tuollaista nesteen joutumista öljyn sekaan kondensioveden muodossa. noh itsellähän on nyt viimeaikoina ajamiset sisältäny lähinnä 4km asemalle aamulla ja iltapäivällä sama 4km kotia :P, eli siinähän auto jo lämpiää ja sitten voikin kondensoitumienn alkaa kun päästää kylmän puolelle.
Se kai voinee hiukan selittää tuota vettä.
Leave a comment:
-
Ainiin ja tarkistin tänään tuon haitariletkun ( jos siis on kysees se mikä menee moottorille ja tulee siitä ilmansuodattimelta) Kaiketi ja ruttua siinä ois noin parinsentin matka.. Niin siinä oli yhessä kohassa kyllä halkeama mutta ei se tuntunu olevan läpi asti. Yläpuolelta vasta katsottu, alapuolle en nähny ja ehtiny kahtomaa
Leave a comment:
-
jep just tuommosta vähä hakemassaOriginally posted by R Power View PostJos haet tuolla operaatiolla moottorin puhdistamista niin tuohon on olemassa siihen suunniteltuja aineitakin, esim. Valvolinen Engine Flush (5-6€ / purkki) tai Forten Motor Flush (~20€ / purkki). Opiskelijabudjetin vaihtoehto on polttoöljy.
,
Leave a comment:
-
Jos haet tuolla operaatiolla moottorin puhdistamista niin tuohon on olemassa siihen suunniteltuja aineitakin, esim. Valvolinen Engine Flush (5-6€ / purkki) tai Forten Motor Flush (~20€ / purkki). Opiskelijabudjetin vaihtoehto on polttoöljy.Originally posted by kaikkone View PostEI siis tottakai vetäsen kunnon öljyt sit
, mut mietin et onko tollasesta mitään hyötyä että heitetään viikoks tuoreet öljyt jotka putsais ja sit ne veks ja sen jälkee se pysyvä öljy.
Leave a comment:
-
Kampiakselin asentotunnistin on vaihettu marmorin tuotteeseen parinkk sisäl, Sitä ennen joutu sahaamaan, nyt ei oo tarvinnu sahailla.Originally posted by Janzki View PostEttei olisi kampiakselin asentotunnistin siellä menossa rikki, joutuuko sahailemaan käymään?
Paisarinkorkki voi myös olla rikki, meleko useesti noissa noita menee. Tosin, entisten omistajien jutuille en hirveästi painoarvoa anna, jos ei ole esim. kuittia antaa osasta mukaan.
Muuten tuossa tulikin aikast hyvin neuvoja, ilmastointi kannattaa huollattaa samalla vaihdattaa kuivain.
Ja huomautuksena, jos roposia pitää säästellä öljynvaihtoon, niin E39 ei ole siinä vaiheessa oikea valinta autoksi. Kyseessä kuitenkin "aikansa sikariportaan auto", joten jos kädestä suuhun menee niin ei kannata moista pitää, huollot maksaa, varsinkin teetätettynä.
EI siis tottakai vetäsen kunnon öljyt sit
, mut mietin et onko tollasesta mitään hyötyä että heitetään viikoks tuoreet öljyt jotka putsais ja sit ne veks ja sen jälkee se pysyvä öljy.
Nyt kyl joudun myöntää, opiskelija olen
kädestä suuhun nyt viimeset kevään viikot, sit onneks kesäloma ja kesätyöt alkaa.
Itse teen huollot ja vikakoodienluvut ja kaikki mihin taidot riittää. Taidot riittää niin kauan kun on tiedossa mitä pitää tehä. Vian etsimiseen ei vielä ole tullu kuulokorvaa ja tietoa. Tai että missäpäin mikäkin sähköosa tai joku mutteri on :P.
Leave a comment:
-
Ettei olisi kampiakselin asentotunnistin siellä menossa rikki, joutuuko sahailemaan käymään?
Paisarinkorkki voi myös olla rikki, meleko useesti noissa noita menee. Tosin, entisten omistajien jutuille en hirveästi painoarvoa anna, jos ei ole esim. kuittia antaa osasta mukaan.
Muuten tuossa tulikin aikast hyvin neuvoja, ilmastointi kannattaa huollattaa samalla vaihdattaa kuivain.
Ja huomautuksena, jos roposia pitää säästellä öljynvaihtoon, niin E39 ei ole siinä vaiheessa oikea valinta autoksi. Kyseessä kuitenkin "aikansa sikariportaan auto", joten jos kädestä suuhun menee niin ei kannata moista pitää, huollot maksaa, varsinkin teetätettynä.
Leave a comment:
-
Jeh, toi ilmastointihuolto ny kuulema pitääki tehä kolmenvuoden välein tai jotai. Joten se oli odotettavissa.
, toi tahna on vaan ikävin mut kylhä noita tiviisteitä pitää välillä vaihella, mites tuon haitarin vuodon pystyis totemaan? tai yleisesti imuvuodon,
Ja miten tuon termarin kotelon vuodon vois todeta.
Entine auton omistaja vaihto pumpun ja termarinkotelon ja sano et pumppu on kunnon metalline.
tuskinpa se,
Ainii pitäs viel kokeilla onko kiertovesipumppu sökö, ei ole varmuutta että sisällä kiertäisi kunnolla nesteet
Leave a comment:
-
Voi jeesuksen prkl että osaa potkia. Tuohon ilmastointihommaan niin tarkista/tarkistuta varmuudeks että siellä on ainetta.
En osaa kyllä neuvoa miten se itse tarkistetaa. Että jos on lopussa ja on vain huollon/täytön tarpeessa?
Leave a comment:
Leave a comment: