e39 kojelauta
Collapse
X
-
olisiko jollain ideaa kun ei tule virtaa etuvastukselle muutakuin kelta/vihr johdolle. hansikaslokeron taakse isolle 50amp sulakkeelle ei myöskään tule virtaa.sen sulakkeen vieressä on kaksi pientä relettä yks abs rele ja sit joku sininen iso rele,onko näistä joku lämppärille?ja kyseessä 523 vm97
-
En tiedä onko omasi tarvike vai nou, mutta alkuperäinen on muuttunut ainakin 2 kertaan. Jäähdytystä on parannettu, siltikin noita tuntuu menevän viimeisistäkin vuosimalleista.Originally posted by markok View PostItse vaihdoin juuri siilin uuteen Varaosamaailmasta ostettuun (ainut paikka mistä sai suoraan hyllystä) ja tuo uusi on rakenteeltaan aika erinäköinen kuin vanha. Sainkohan jonkun sekunda tarvikeosan vai onko myös alkuperäiset muuttuneet ensimmäisistä malleista? Alkuperäisessä näytti olevan valmistusvuosi 98, joten aikaisemmin ei ole vaihdettu. Tämä alkuperäinen oli täysin metalli runkoinen ja paksummilla ja harvemmilla jäähdytystapeilla kun taas uusi on muovirunkoinen ja jäähdytystapit ovat pienemmät ja niitä on selvästi enemmän.
Siilin vaihto on kyllä helppo ja vastus on aika hyvin näkyvissäkin kun nykäisee hanskalokeron alapuolelta muovin pois.
Omassakin (valm. -02/10) vaihdettu takuuseen jo 2004...
Leave a comment:
-
Itse vaihdoin juuri siilin uuteen Varaosamaailmasta ostettuun (ainut paikka mistä sai suoraan hyllystä) ja tuo uusi on rakenteeltaan aika erinäköinen kuin vanha. Sainkohan jonkun sekunda tarvikeosan vai onko myös alkuperäiset muuttuneet ensimmäisistä malleista? Alkuperäisessä näytti olevan valmistusvuosi 98, joten aikaisemmin ei ole vaihdettu. Tämä alkuperäinen oli täysin metalli runkoinen ja paksummilla ja harvemmilla jäähdytystapeilla kun taas uusi on muovirunkoinen ja jäähdytystapit ovat pienemmät ja niitä on selvästi enemmän.
Siilin vaihto on kyllä helppo ja vastus on aika hyvin näkyvissäkin kun nykäisee hanskalokeron alapuolelta muovin pois.
Leave a comment:
-
Mielestäni ei. Mihinkään ilmakanaviin ei tarvinnut koskea, läpät kyllä muuttavat asentoaan kun vääntää valitsimesta. Yhden läpän vaijeri piti irroittaa mutta sen laitoin takaisin niin kuin se olikin..Originally posted by fastandfurious View PostOisko kasauksessa joku läppä tms. voinut mennä väärin? :think
Leave a comment:
-
Originally posted by kartsa66 View PostNo niin, ongelmat jatkuu..
. Eli lämppärin puhallin toimii nyt ok mutta puhaltaa aina samanlaista ilmaa (tod. näk. ulkoilmaa) vaikka kääntää nupit kaakkoon. Autossa on manuaali-ilmastointi mutta sekään ei viilennä. Voiko olla vika sisätilan anturissa, alkuperäisen siilin laitoin takaisin koska sen vaihto ei vaikuttanut puhaltimen toimintaan.. loppuu älli ja hermot..
Oisko kasauksessa joku läppä tms. voinut mennä väärin? :think
Leave a comment:
-
No niin, ongelmat jatkuu..Originally posted by kartsa66 View PostJep jep.. Nyt vaihdettu uusi orkkis puhallin paikalleen ja kojelauta kasattu, ylimääräisiä osia yms. ei jäänyt kuin n.40cm kuminen nauha, jostain hanskalokeron seutuvilta. Tietääkö joku mihin se kuuluu, itse en paikkaa sille keksinyt. Aikaa koko hommaan meni n. 10h, seuraava menis varmaan puolet nopeammin.
Tosiaan, kokeilin heilutella vanhaa puhallinta ja johan alkoi pätkiä, on siis viallinen.
Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille vinkeistä yms.
. Eli lämppärin puhallin toimii nyt ok mutta puhaltaa aina samanlaista ilmaa (tod. näk. ulkoilmaa) vaikka kääntää nupit kaakkoon. Autossa on manuaali-ilmastointi mutta sekään ei viilennä. Voiko olla vika sisätilan anturissa, alkuperäisen siilin laitoin takaisin koska sen vaihto ei vaikuttanut puhaltimen toimintaan.. loppuu älli ja hermot..
Leave a comment:
-
Jep jep.. Nyt vaihdettu uusi orkkis puhallin paikalleen ja kojelauta kasattu, ylimääräisiä osia yms. ei jäänyt kuin n.40cm kuminen nauha, jostain hanskalokeron seutuvilta. Tietääkö joku mihin se kuuluu, itse en paikkaa sille keksinyt. Aikaa koko hommaan meni n. 10h, seuraava menis varmaan puolet nopeammin.Originally posted by TJJ View PostPuhaltimessa voi olla hiilet tai se akselin kupariosa loppu. Nyt akseli heilahti vähän eri kohtaan ja moottori lähtikin pyörimään.
Tosiaan, kokeilin heilutella vanhaa puhallinta ja johan alkoi pätkiä, on siis viallinen.
Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille vinkeistä yms.
Leave a comment:
-
Puhaltimessa voi olla hiilet tai se akselin kupariosa loppu. Nyt akseli heilahti vähän eri kohtaan ja moottori lähtikin pyörimään.Originally posted by kartsa66 View PostJoo, nyt mittasin johdot, olivat ok. Siilin liittimelle tulee jännite. Maadoituksesta en osaa sanoa mutta puhallinhan ei toiminut vaikka syötin sille virtaa toisesta akusta jonka kautta tietysti maadoituskin. Oliskohan puhaltimessa joku johto poikki tai jotain ja liikahtanut yhteen kun irroitin sen. Myönnetään, perin kummallinen juttu...
Leave a comment:
-
Joo, nyt mittasin johdot, olivat ok. Siilin liittimelle tulee jännite. Maadoituksesta en osaa sanoa mutta puhallinhan ei toiminut vaikka syötin sille virtaa toisesta akusta jonka kautta tietysti maadoituskin. Oliskohan puhaltimessa joku johto poikki tai jotain ja liikahtanut yhteen kun irroitin sen. Myönnetään, perin kummallinen juttu...
Leave a comment:
-
Äkkiäkös se johdotus on testattu yleismittarilla. Kuulostaa kyllä vallan erikoiselta. Tuleeko siihen siilin liittimelle kuitenkin jännite (sulake F76) ja maadoitus on kunnossa?Originally posted by kartsa66 View PostNo niin, tein tuon hyppyliitännän ja kokeilin myös ulkoiselta virtalähteeltä syöttää virtaa => ei toimi. Purin siis kojelaudan ja irroitin puhaltimen ja kokeilin puhallinta irrallaan ja johan toimi! Onko vika siis johdotuksissa vai onko muuta vaihtoehtoa enää??
Leave a comment:
-
No niin, tein tuon hyppyliitännän ja kokeilin myös ulkoiselta virtalähteeltä syöttää virtaa => ei toimi. Purin siis kojelaudan ja irroitin puhaltimen ja kokeilin puhallinta irrallaan ja johan toimi! Onko vika siis johdotuksissa vai onko muuta vaihtoehtoa enää??Originally posted by Clavurion View PostMitäs lopussa tapahtuu?
Sulakkeelta tuleva jännite (pun./sin. piuhan pinni) yhdistetään puhaltimelle menevään (pun./vihr. johdon pinni).
Maadoituspisteen (ruskean piuhan pinni) yhdistetään puhaltimelle menevään (musta/vihr. piuhan pinni).
Ei tuossa voi oikein käräyttää muuta kuin sen jännitelinjan sulakkeen.
Leave a comment:
-
Mitäs lopussa tapahtuu?Originally posted by kartsa66 View PostIn finish please
.. ts. pun/sin syötetään siis virta, mutta mitäs sit?? Kiitos kuitenkin neuvoista.. mut kun ei oo oikeen kokemusta noista sähköhommista, palaa vielä koko paska.. joutaskin tietysti..
Sulakkeelta tuleva jännite (pun./sin. piuhan pinni) yhdistetään puhaltimelle menevään (pun./vihr. johdon pinni).
Maadoituspisteen (ruskean piuhan pinni) yhdistetään puhaltimelle menevään (musta/vihr. piuhan pinni).
Ei tuossa voi oikein käräyttää muuta kuin sen jännitelinjan sulakkeen.
Leave a comment:
-
In finish pleaseOriginally posted by Clavurion View PostHomma onnistuu suoraan hyppyjohdotuksella.
+ Pin 5, pun./vihr
* Jännite sulakkeelta, Pin 2, pun./sin.
- Pin 1, musta/vihr.
* Maadoitus, Pin 4, ruskea
.. ts. pun/sin syötetään siis virta, mutta mitäs sit?? Kiitos kuitenkin neuvoista.. mut kun ei oo oikeen kokemusta noista sähköhommista, palaa vielä koko paska.. joutaskin tietysti..
Leave a comment:
Leave a comment: