memebuy23buy

E39 ilmst. puhal. vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jakreo
    replied
    Minulle laitettiin ensimmäisellä kerralla 750g ja puhallin huusi täysillä ja seuraavalla kerralla laitettiin 700g ja puhallin toimii nyt normaalisti. Tarra konehuoneessa kertoo että 750g, mutta minulla toimii toi 700g moitteettomasti.(auto on 520i, autoilm. Läht. teht. 12/1998). Öljymäärän sain tarkistettua toisen asentajan vihkosta joka oli 1,5dl
    Last edited by jakreo; 30-06-2010, 15:42.

    Leave a comment:


  • Tuonela
    replied
    Tarra hävinnyt johonkin... Autodatakaan ei tietänyt oikeaa määrää tuohon malliin, muita malleja kyllä löytyi. Kylmäainetta tuli pihalle n. 550g. Täytyy tehdä huolto uudelleen ja laittaa kylmäainetta vähemmän.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Tuonela View Post
    Flekti huutaa täälläkin... Ilmastointi huollettu vähän aikaa sitten, laitettu kylmäainetta muistaakseni n. 750-800g. Ettei vaan olisi liikaa?
    Mikähän on oikea täyttömäärä? (-02 530iA)
    Konehuoneesta pitäisi löytyä vihreä tarra, jossa täyttömäärä on mainittu. M54:n määrää ei TIS:stä jostain syystä löytynyt. Esim. M52:ssa 750g, M57:ssa 680g.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by Tuonela View Post
    Flekti huutaa täälläkin... Ilmastointi huollettu vähän aikaa sitten, laitettu kylmäainetta muistaakseni n. 750-800g. Ettei vaan olisi liikaa?
    Mikähän on oikea täyttömäärä? (-02 530iA)
    Kurkkaa tarraa konehuoneesta, ainakin -01 530D oli jo oikea täyttömäärä tarrassa. Muistaakseni oikea oli 650g, joka tapauksessa vähemmän kuin tuo 800g.

    Leave a comment:


  • Tuonela
    replied
    Flekti huutaa täälläkin... Ilmastointi huollettu vähän aikaa sitten, laitettu kylmäainetta muistaakseni n. 750-800g. Ettei vaan olisi liikaa?
    Mikähän on oikea täyttömäärä? (-02 530iA)

    Leave a comment:


  • jakreo
    replied
    Kiitos kaikista tiedoista joita sain. Menin bemun kanssa toiselle ilmastointi-asentajan luokse ja hän tarkisti systeemin ja oli ylitäyttöä. Laitettiin systeemit kuntoon ja ilmastoinnin puhallin rupesi toimimaan normaalisti(oli liikaa painetta ja puhallin toimi täysillä noin 3000-4000 kierrosta,joten ehkä vähän liikaa)

    Leave a comment:


  • jakreo
    replied
    Originally posted by superb View Post
    Ennen Schmiedmannilta tilausta kannattaa lueskella:
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=173092
    Kiitti vinkistä

    Leave a comment:


  • superb
    replied
    Ennen Schmiedmannilta tilausta kannattaa lueskella:

    Leave a comment:


  • niko-77
    replied
    katos suomi.schmiedmann.com!

    Leave a comment:


  • jakreo
    replied
    Minä tuolla viesiketjun alussa ajattelinkin että voisikohan olla laakerit mennyt puhaltimesta. Mistähän voisi puhaltimen saada edullisemmin?

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Pitäisi se pudota takaisin sille hitaammalle nopeudelle ainakin tälläisellä viileällä ilmalla. Se äänekkyys viittaisi kyllä moottorin laakereiden kuluneisuuteen :think

    Leave a comment:


  • jakreo
    replied
    Lähtee ensin rauhalliseti ja sitten se pyörii tosi lujaa ja äänekkäästi, en ole testannut että loppuuko lujaa pyöriminen, kun vain antaisi olla päällä (ulkona lämpöä oli 23,5 ja autossa 35. Noin viiden min. päästä oli auton sisällä 27 astetta)

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Lähteekös se puhallin pyörimään sillai rauhallisesti, vai huutaako se heti täysillä kierroksilla kun lähtee pyörimään?

    Leave a comment:


  • jakreo
    replied
    Varastointi öljyt kuulemma oli kompurassa sisällä. Asentaja katsoi kirjasta että paljonko sinne kuuluu öljyä ( ei kertonut määrää minulle). Puhallin pitää sellaista jurinaa aivan kuin olisi auton rungossa kiinni, mutta tarkistin (puhaltimen kehikon) pulttien ja rungon väliset kumit jotka näyttivät ehjiltä. Täytön yhteydessä puhallin kyllä lähti pyörimään mutta muuten ei testattu
    Last edited by jakreo; 27-06-2010, 16:09.

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Lisättävän öljyn määrähän pitäisi mitata vanhasta kompurasta. Paljon siellä on nyt öljyä?
    Juurikin näin, mutta mutta...kompuroita on myös sellaisia jotka on tehtaalla valmiiksi täytetty öljyllä. Lisäksi toisissa on reilusti kerrottu että sitä öljyä on tai ei ole ja toisista taas ei meinaa millään saada tietoa että onkohan sitä vaiko eikö.

    Leave a comment:

Working...
X