memebuy23buy

Vaihteiden vaihto e39 M5, synkrot lopussa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kouris
    replied
    Originally posted by BMW323 View Post
    sen mitä ite oon ajellu synkro vikaisilla niin ei pysy vaihteet päällä moottorijarrutuksessa.. (ei bemareita mikään niistä) etuvetoja
    Tuota nyt on turha yleistää. Yhessäkään synkro vikaisessa ei miun ajossa ole ainakaan noin käynyt.

    Leave a comment:


  • BMW323
    replied
    sen mitä ite oon ajellu synkro vikaisilla niin ei pysy vaihteet päällä moottorijarrutuksessa.. (ei bemareita mikään niistä) etuvetoja

    mut niinkuin muutkin meinaa ekana kattoa tuo kytkin jos ei öljynvaihto vaikuta asiaan

    Leave a comment:


  • zJark
    replied
    Cellin kanssa täysin samoilla linjoilla. Lootan puolella vika ei varmastikkaan piile...VIELÄ.
    Kytkin kannattaa kyllä tarkistaa ensin.
    Mutta siinäkin on kääntöpuolensa nimittäin kun sen kerran ottaa auki niin en laittaisi kyllä enää vanhoja paskoja takasi ellei sitten ole ensikäden tietoa että kykä on juuri rempattu eikä mitään näkyvää vauriota ole.
    Silloin voi harkita suorittavansa huolellisen puhdistuksen ja testaa vaan että levy liikkuu vaivatta kytkinakselilla. Kevyt voitelu ja nippuun.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Toi kytkimen tarkistus ei välttämättä tarkoita kytkimen uusimista jos siinä ei ole vikaa. Kytkinlevy jumii laatikon pääakseliin, eikä sen korjaaminen edellytä osan vaihtoa.

    Joka tapauksessa synkrot kun kuluu niin kyllä se alkaa sorvaamaan aikalailla poikkeuksetta, niissä se vika ei ole. Siirtäjissäkään en usko vian olevan jos keppi liikkuu asennoissaan ihan normaalisti.

    Leave a comment:


  • bayerman
    replied
    Kyllähän tuo vaikuttaisi juurikin kytkinlevyn jumittamisesta. Jos siitä juuri se lootakin on irti ollut niin olisiko mahdollisesti pantu uusi kykä ja ei ole voideltu laatikon akselia. Jos noin on niin eihän siinä tarvii kuin vähän viilaa laatikon akseliin(jos on koloja tullu) ja hiukan rasvaa väliin. Toki pitää loota irrottaa.

    Leave a comment:


  • Wiking
    replied
    Originally posted by Juppe View Post
    Pahasti kyllä pelkään, ettei öljyjen vaihto poista tuota ongelmaa. Ei huonoimmallakaan öljyllä siirtäjähaarukoiden pitäisi alkaa takkuamaan...
    Mutta kuinka vitussa jonkun muun vaihteen kautta käyminen auttaa asiaan huomattavasti?
    6->1 ongelma, mutta 6->5->4->3->1 ei ongelmaa! tai 6->3 ongelma, mutta 6->5->3 ei ongelmaa


    Mikäs juttu se muuten on, kun mutsin tuli uudessa entisessä mazdassa oli sellanen "ominaisuus" että ykkönen ei valoihin tullessa meinannut mennä päälle jossei käyttäny kakkosen kautta??

    Eli tuli uusi auto ja vähän vastaava juttu eli ei mene pienemmälle suoraan vitoselta vaan joutu käyttää kakkosen kautta jossei halunnut voimaa käyttää ykkösen saamiseksi päälle?
    Last edited by Wiking; 09-09-2010, 14:37.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Pahasti kyllä pelkään, ettei öljyjen vaihto poista tuota ongelmaa. Ei huonoimmallakaan öljyllä siirtäjähaarukoiden pitäisi alkaa takkuamaan...

    Leave a comment:


  • Wiking
    replied
    Originally posted by Juppe View Post
    Kyllä loppuolevat synkrot huomaa ajaessa. Noi oireet viittaa kyllä vahvasti kytkimen suuntaan. Vauhdissa riittä, jos irrottaa edes vähän. Paikallan sitten ei. Vaihteethan menee nätisti tarjoamalla vaudissa sisään vaikka ilman kytkintä jos kiekat ovat kohdallaan.

    Sinänsä poikkeuksellinen posti että kerrankin alottaja ihan rehellisesti kertoo asiat niin kuin ne on. Ei sitä tartte häpeillä jos on astunut vähän miinaan tietämättömyyttään. Ei kaikesta voi kaikkea tietää ja jälkiviisaus on helppoa. Joskus vaan joutuu vähän oppirahoja maksamaan. Ei se autostakaan vikaostosta tee jos kytkimen joutuu uusimaan. Niitä menee tommosisa peleissä. Se on tietty vähän nihkee homma jos synkrot on ottanut osumaa ja hilettä on öljyn seassa. En tiedä kannattaisko koko loota tarkistuttaa jos ja kun sen kumminkin joutuu irroittamaan. Oliko sitä hilettä paljon? Muutama hippu ei maailmaa kaada, mutta teelusikallinen alkaa olla jo paljon...
    Määrää on vaikea arvoida, mutta öljyastian pohjalla kimalteli sellaista hienon hienoa moskaa.. Määrä ei mielestäni oo paljoa, jos siinä astiassa oli kaikki 220tkm aikana kertynyt silppu... Mutta jos noi öljyt on vaihdettu joskus aikaisemminkin ja noi silput on syntyny muutaman kymmenen tkm aikana niin sitten jo jonkin verran on kyllä sorvattu vaihteita sisään...

    Minkälainen homma on syncrojen vaihto? Saako varaosia?
    Onko halvempi etsiä ehjä käytetty loota?
    Onneksi toi loota ei sentäs ole M5 speciaali/harvinaisuus vaan löytyy monesta muustakin autosta.. Ja ei ole niin käyttökelvoton etteikö tolla ajaisi niin pitkään, että on massia laittaa kuntoon kunnolla koko paska= uusi kytkin+uusi loota (jos vika siellä)

    No öljynvaihdon jälkeinen koeajo kertoo paljon tilanteesta...sitä odotellessa:think

    Leave a comment:


  • sLedge
    replied
    Melko selvään veto päällä, ettei vaihde mee päälle. Itellä oli yhessä toisessa autossa samanlaisia ongelmia jäykemmän paineasetelman kanssa.
    Ettei vaan olis jonku pienen vian takia aiheutunu suurempaa remonttia. Kytkimen nestepiiri pitäs tarkistaa. Kaikki perushommat. Liikkuuko työsylinterin vipu normaalisti? Onko ilmaa nesteen joukossa?

    Seuraavaks vaihteisto irti ja katsomaan kytkimen viat. Viisaammat voi kertoa mitkä osat näissä kuluvat herkimmin, ettei kytkin irrottas kunnolla

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Kyllä loppuolevat synkrot huomaa ajaessa. Noi oireet viittaa kyllä vahvasti kytkimen suuntaan. Vauhdissa riittä, jos irrottaa edes vähän. Paikallan sitten ei. Vaihteethan menee nätisti tarjoamalla vaudissa sisään vaikka ilman kytkintä jos kiekat ovat kohdallaan.

    Sinänsä poikkeuksellinen posti että kerrankin alottaja ihan rehellisesti kertoo asiat niin kuin ne on. Ei sitä tartte häpeillä jos on astunut vähän miinaan tietämättömyyttään. Ei kaikesta voi kaikkea tietää ja jälkiviisaus on helppoa. Joskus vaan joutuu vähän oppirahoja maksamaan. Ei se autostakaan vikaostosta tee jos kytkimen joutuu uusimaan. Niitä menee tommosisa peleissä. Se on tietty vähän nihkee homma jos synkrot on ottanut osumaa ja hilettä on öljyn seassa. En tiedä kannattaisko koko loota tarkistuttaa jos ja kun sen kumminkin joutuu irroittamaan. Oliko sitä hilettä paljon? Muutama hippu ei maailmaa kaada, mutta teelusikallinen alkaa olla jo paljon...

    Leave a comment:


  • Kouris
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Melkein sanoisin että se on se jumittava kytkinlevy :think

    Syö muuten synkroja aika kivasti jos veto ei katkea koneelta kunnolla.
    Ääni tälle. Meneekö parkissa ollessa ykkönen tai pakki vähänkään huonosti päälle kun rupeat niitä vapaan jälkeen ettimään? Vapaan jälkeen sillä tavalla että auto käy, vaihde vapaa ja kytkin ylhäällä, sitten kytkin alas ja ykköstä silmään. Jos menee paremmin vaihde päälle kun kytkimen ollessa pohjassa vähän höräyttää kaasua niin voisi olettaa että kytkin ei täydellisesti irroitta kuin vasta kierrosten noston jälkeen.

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Minusta ei kuulosta lootavialta, vaan ennemmin kytkimen yms puolelle. Mitä ite ajanut synchro vikasilla autoilla (E34 M5 ja E30 320i), niin kummassakin rusahti nopeammin vaihdettaessa kolmonen + E30 kakkonenkin, jos vaihto yli 40 km/h vauhdissa.

    Tietämys ei riitä kertomaan mikä siellä voi olla vikana, tai voiko edes, mutta arvailempa silti.

    Moottoripyörä puolella on samanlaista "vikaa" ainakin Kawasakin pyörissä. Kutoselta alaspäin vaihteita rullatessa joutuu käyttämään kytkintä pariin otteeseen, koska vaihteet ei vain yksinkertaisesti mene päälle. Kaveri kyllä väsäs omaansa zetaan jonkun rasvanippa patentin jolla ongelmasta pääsi eroon.

    Loppuun karmeet mutuilut: voisko sit ämmykässä olla jotenkin vaihteensiirtäjissä jotain vikaa?

    Leave a comment:


  • Wiking
    replied
    Originally posted by beemers View Post
    sillä koe-ajamisella oisit varmaan säästäny sen 2000-3000€ mut mikäs siinä jos massia on

    Kyllähän tuo kuullostaa et synkrot vaihtoon+missä kunnossa kytkin on.
    Elämä on.. Mihinkä sitä ny rahat laittais jossei autoon

    (Tänä vuonna autojen korjauksiin mennyt nyt noin 5000e)

    Leave a comment:


  • beemers
    replied
    Originally posted by Wiking View Post
    -En ole kovin kiinnostunut ajelemaan ympäri Suomen koeajamassa autoja
    sillä koe-ajamisella oisit varmaan säästäny sen 2000-3000€ mut mikäs siinä jos massia on

    Kyllähän tuo kuullostaa et synkrot vaihtoon+missä kunnossa kytkin on.

    Leave a comment:


  • Wiking
    replied
    Originally posted by Robi View Post
    Ja tässä ilmeisesti kävi niin että ostit ensimmäisen vastaantulleen yksilön jota kävit ajamassa. Jälkiviisautta mutta olisi ehkä kannattanut ajaa useampaa yksilöä niin varmasti toi vaihteiden takkuilukin olisi ihmetyttänyt sua kun muissa olisi mennyt ongelmitta pykälät sisään. :think
    No niin tein, syy:
    -Hyvässä kunnossa ulkoa ja sisältä ja kone käy nätisti, huoltokirja kunnossa
    -Otti vaihdossa mun entisen auton
    -En ole kovin kiinnostunut ajelemaan ympäri Suomen koeajamassa autoja

    Mutta ei tässä nyt etsitä syytä siihen miksi ostin ton auton vaan sitä mitä asialle on nyt tehtävissä sen korjaamiseksi

    PS. Ainahan voi mennä autoliikkeestä ostamaan autonsa jos jännittää, mutta siellä ei välttämättä ole sellaista kun haluat+ hyvittävät entisestä yleensä romuraudan hinnan... Ja ei se autoliikkeestä ostaminenkaan autuaaksi tee niinkuin täätää foorumilta on saanut lukea.. Ei korvata virheitä ilman kauheaa taistelua+kuluttaja asiamiestä +odottelua jne..
    Last edited by Wiking; 09-09-2010, 13:09.

    Leave a comment:

Working...
X