memebuy23buy

Vaihteiden vaihto e39 M5, synkrot lopussa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Robi
    replied
    Originally posted by Wiking View Post
    No sen kato helppo huijata, kun ei mulla oo ollu enne M5:sta niin ei ollut omakohtaista tietoa miten vaihteiston pitäisi käyttäytyä.. Joo toivotaan..
    Ja tässä ilmeisesti kävi niin että ostit ensimmäisen vastaantulleen yksilön jota kävit ajamassa. Jälkiviisautta mutta olisi ehkä kannattanut ajaa useampaa yksilöä niin varmasti toi vaihteiden takkuilukin olisi ihmetyttänyt sua kun muissa olisi mennyt ongelmitta pykälät sisään. :think

    Leave a comment:


  • Wiking
    replied
    Originally posted by Tuokki2 View Post
    tuosta öljypohjasta: mikset vaan korjannut sitä propun kierrettä? meni 350€ aika hukkaan jos öljypohja oli muuten kunnossa...
    No, kuka sen kierteen korjais?
    Tarkoitus oli ensin laittaa helicoilit, mutta korjaamolta soitti asentaja ja sanoi ettei uskalla laittaa, koska tavaraa on sen verran ohuesti-> halkeaa

    Sitten harkittiin alumiinihitsausta ja todettiin, että siitäkään ei välttättä tule hyvä-> eikä paljon halvempaa kuulemma olis...

    Joten jos haluat korjata niin saat halvalla tosta ö-pohjan ja myy sitten

    Mitään muuta vikaa pohjassa ei ollut...

    Leave a comment:


  • Tuokki2
    replied
    tuosta öljypohjasta: mikset vaan korjannut sitä propun kierrettä? meni 350€ aika hukkaan jos öljypohja oli muuten kunnossa...

    Leave a comment:


  • Wiking
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Melkein sanoisin että se on se jumittava kytkinlevy :think

    Syö muuten synkroja aika kivasti jos veto ei katkea koneelta kunnolla.
    Eli tähän perjaattees pitäis auttaa kaasun polkaisu kytkin pohjassa ennen vaihteen vaihtoa, niin levyn pitäis irrota kunnolla?
    Vai olenko ymmärtänyt oikein?

    Jos tämä auttaa->kytkinpaketti uusiksi?

    Leave a comment:


  • Wiking
    replied
    Originally posted by jumbo View Post
    Öljyt ainakin on oikeat mitkä laitoitte, ja toivottavasti korjaantuu sillä. Ei näissä e39 m5:ssa ainakaan enempi ole laatikko-ongelmia ollut, mutta ihme satuilua myyjältä kyllä noiden vaihteiden käytön kanssa
    No sen kato helppo huijata, kun ei mulla oo ollu enne M5:sta niin ei ollut omakohtaista tietoa miten vaihteiston pitäisi käyttäytyä.. Joo toivotaan..

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Öljyt ainakin on oikeat mitkä laitoitte, ja toivottavasti korjaantuu sillä. Ei näissä e39 m5:ssa ainakaan enempi ole laatikko-ongelmia ollut, mutta ihme satuilua myyjältä kyllä noiden vaihteiden käytön kanssa

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Melkein sanoisin että se on se jumittava kytkinlevy :think

    Syö muuten synkroja aika kivasti jos veto ei katkea koneelta kunnolla.

    Leave a comment:


  • Wiking
    replied
    Originally posted by M_Power View Post
    Pahalta kyllä kuulostaa ja melkoinen myyntipuhe myyjältä. Koita nyt vielä uusilla öljyillä miten toimii.
    Käytännössä on hyvä olla sitä remonttirahaa tämän luokan autohin se 2000 aina tarvittaessa saatavilla.
    Paha ja paha= ajaa pystyy kumminkin ihan normaalisti, niin eikai se nyt ihan kauhea vika ole

    Remonttirahaa menee nyt täs kuussa se 2000e justiinsa ja jos siis haluas lootan uusia sitä remonttirahaa pitäis olla 4000 e:think

    Leave a comment:


  • Wiking
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Eli rusahtaako se nyt ilman kelausta vai eikö vaan mene sisälle?

    Jotenkin tuli mieleen kytkinakselilla jumittava levy. Aiheuttaa juurikin sitä ettei vaihteet mene tupaan, isompien vaihteiden synkrossa on enemmän voimaa koneelle päin jolloin saattaa pyöräyttää levyn irti vauhtiksesta. Tietenkään rusahtelua ja sorvaamista se ei aiheuta.
    Siis juurikin sillälailla, että ei mene edes päälle.. Keppi pysähtyy kun seinään kun yrittää laittaa vaihdetta päälle..

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by Wiking View Post
    Ei rusahda jos suorittaa "kelauksen"...
    Eli rusahtaako se nyt ilman kelausta vai eikö vaan mene sisälle?

    Jotenkin tuli mieleen kytkinakselilla jumittava levy. Aiheuttaa juurikin sitä ettei vaihteet mene tupaan, isompien vaihteiden synkrossa on enemmän voimaa koneelle päin jolloin saattaa pyöräyttää levyn irti vauhtiksesta. Tietenkään rusahtelua ja sorvaamista se ei aiheuta.

    Leave a comment:


  • M_Power
    replied
    Pahalta kyllä kuulostaa ja melkoinen myyntipuhe myyjältä. Koita nyt vielä uusilla öljyillä miten toimii.
    Käytännössä on hyvä olla sitä remonttirahaa tämän luokan autohin se 2000 aina tarvittaessa saatavilla.

    Leave a comment:


  • Wiking
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    kelata vaihteet läpi

    Kun sä otat minkä vaan vaihteen päältä pois se loota menee vapaalle.
    Kun kytket minkä vaan pykälän , ei se loota tiedä mikä pykälä sulla oli viimeksi silmässä.

    Rusahtaako vaihteet päällekytkiessä? Rusahtaminen yleensä kertooo huonoista synkoista
    Onko se yhtä vaikeaa saada kelaamatta vaihde päälle parkissa kuin liikkeessä ollessa?
    Kokeile helpottaako välikaasulla vaihto (rev matching , mikskä sitä sanotaan) pykälän saamista päälle.

    Menikö sinne nyt valmistajan suosittelemat öljyt vai jotain muuta?
    Ei rusahda jos suorittaa "kelauksen"...¨
    Parkissa menee ihan normaalisti, mutta tilanteessa: kutosella maantietä ja sitten vaikka punaset valot ja pysähdyt kytkin pohjassa-> ei voi laittaa ykköselle suoraan vaan pitää käyttää ainakin vitosen kautta joskus kolmosen ja kakkosenki kautta enneki sulahtaa ykkönen silmään.. Jos yrittää suoraan niin ei vaan mene ja väkisin en ole yrittänyt laittaa..

    No kattotaan miten muuttuu kun pääsen nyt uusilla öljyillä pian ajamaan.. Jotka on juuri ne öljyt mitä laatikon kyljes luki.. (tai no siin kyljes luki mft lt-1)

    Niin ja auto on ostettu ihan yksityiseltä eli maksumies olen minä... (niinkuin reipas puoli vuotta sitten ostin ton 535:n ja siitä levis jakopää viikon päästä ostosta->3500e remontti, maksoin mä)

    En nyt ihan heti oo loodalle tekees mitään, jos se on samanlainen öljyjen vaihdon jälkeen, koska kumminkin toimii silti ihan hyvin muuten, ei oo kovin kova homma kutoselta kelata kytkin pohjas parin vaihteen kautta ykkönen silloin harvemmin kun noin joutuu tehdä)

    Niin ja laskin että tässä kuussa menee autoon yli 2000e muutenkin etten ihan heti jossei oo pakko niin uusi tota lootaa..
    (öljyt 210e+suodattimet 100e+vaihtotyö xx?+vaihdekepin nuppi 70e+öljypohja 350e+sisäledit 50e+ballasti 80e+ xenon polttimot+ laina+uudet kumit+bensa jne..) HALPAA
    Last edited by Wiking; 09-09-2010, 10:56.

    Leave a comment:


  • Esko
    replied
    Kyllä sua on nyt kusetettu ihan huolella tuon laatikon kanssa. Kyllä se vaihde menee nätisti vaikka kutoselta pakille, jos laatikko on kunnossa ja laatikossa tarpeeksi öljyä. Ikiöljythän siellä laatikossa on, mutta eipä tuo ainakaan haitaksi ole vaihtaa niitä välillä. Toivon mukaan ostit liikkeestä, niin löytyisi maksumieskin ainakin osalle kuluista.

    Käytetty laatikko maksaa about 1000€ jos ei tuota nykyistä lähde remppaamaan. Samalla voi uusia sitten kytkimen, jos tarvetta.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    kelata vaihteet läpi

    Kun sä otat minkä vaan vaihteen päältä pois se loota menee vapaalle.
    Kun kytket minkä vaan pykälän , ei se loota tiedä mikä pykälä sulla oli viimeksi silmässä.

    Rusahtaako vaihteet päällekytkiessä? Rusahtaminen yleensä kertooo huonoista synkoista
    Onko se yhtä vaikeaa saada kelaamatta vaihde päälle parkissa kuin liikkeessä ollessa?
    Kokeile helpottaako välikaasulla vaihto (rev matching , mikskä sitä sanotaan) pykälän saamista päälle.

    Menikö sinne nyt valmistajan suosittelemat öljyt vai jotain muuta?
    Last edited by petrolhead; 08-09-2010, 17:16.

    Leave a comment:


  • Wiking
    replied
    No siis oli ennen öljyn vaihtoa, öljyn vaihdon jälkeen en ole vielä ajanut, kun auto on vieläkin nosturilla, koska joku saatanan puupää oli vetäny kierteet öljypohjasta ja liimannu propun kiinni, joten meni uusi ö-pohja tilaukseen ja se saapuu vasta perjantaina...

    Öljyt jotka laitettiin oli mft lt-2.. Mutta meneekö teillä tosiaan suoraan vaikka 6-vaihteelta 1/2/pakki päälle? Mä joudun käyttää kyllä vitosen kautta ja mielellään viel kolmosenki niin menee helpommin.... Ylöspäin vaihtaessa saa hyppiä niinku tykkää ja menee päälle nätisti...:think

    Leave a comment:

Working...
X