memebuy23buy

E39 530d sammuu ajosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tonnizi
    replied
    Täällä vika sellainen että toi injectio fuel error tuli näyttöön kun kiihdytti 120 km/h ja auto sammu, sen jälkeen ei kylmänä eikä lämpimänä käymään.

    Korkeapaine pumppu, siirto pumppu ja tankin pumppu vaihettu, suodatin vaihettu, eikä mitään, olisiko vika tossa jako tukin päässä olevassa anturissa, ainakin yks vikakoodi viitaa sinne fuel puolella.

    vai jossain muualla?

    Ainetta tulee suodatimelle, ja siitä eteenpäin, että olisko se siis tossa jako tukin paineen säädin anturissa tai nokka-akselin asentotunnistimessa?
    Last edited by tonnizi; 16-06-2016, 00:35.

    Leave a comment:


  • Malini
    replied
    Vika korjattu

    Joo elikkä vika oli korkepainepumpun paineen säätimessä Bosch 0 281 002 480
    Toivottavasti auttaa muita ihmisiä jatkossa.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Malini View Post
    Itsellä ihan sama ongelma, sammumisen kanssa. Kaikki suuttimet vaihettu. Korkeapainepumppu vaihduttu (käytettyy). Paineanturi vaihdettu. Itse nyt epäilen tota käytettyä korkeapainepumppua. Jollain kokemuksia?
    Onko rail ja siirtopaineet tarkistettu? Kaikki letkut varmasti ehjiä?

    Leave a comment:


  • Hezman
    replied
    Originally posted by Malini View Post
    Auto jää myös käymään pariksi sekunniksi, kun sen sammuttaa!? Mihin tuo vika mahtaisi viitata?
    Minä mitään mistään tiiä mutta kuulostaa siltä et sähköpuolelta löytyy vika. Kuullut olen myös sellaisen et jos mystisiä sähköpuolen vikoja alkaa ilmeneen niin laturi kannattas tsekata ihan ekaksi.

    Leave a comment:


  • Malini
    replied
    Jatkoa

    Auto jää myös käymään pariksi sekunniksi, kun sen sammuttaa!? Mihin tuo vika mahtaisi viitata?

    Leave a comment:


  • Malini
    replied
    Originally posted by hannuli View Post
    Hello, kirjoitellaanpa nyt tännekkin näistä murheista.Eli otsikon mukainen laite sammuu epäsäännöllisesti, mutta varmasti, ajosta kuin veitsellä leikaten.Aivan sama mikä kierrosalue, lämmin tai kylmä, veto päällä tai tasakaasu se sammuu aina jossain kohti.Ei lähde käyntiin vaihteella käynnistäen käyntiin mutta kun ottaa virrat pois ja starttaa niin käynnistyy välittömasti.Saattaa tehdä tuon 1-8 kertaa ihan peräkkäin ja välillä mennään 100km ilman mitään ongelmaa.Polttoainepumppu ( siis siellä kuskin satulan alla) vaihdettu, boxi testattu ( tosin oli pirun epäillyttävä paikka mihin se meni, tiedä sitten olivatko testanneet siitä mitään) ja pitäisi olla ihan iskussa.En tiedä voiko mitenkään liittyä tähän vikaan mutta radio mykistyy aina välillä (valo siinä virtanupin vieressä palaa ja näytössä näkyy kanava ) ja alkaa soitella taas ihan omiin nimiin.Nämä oireet eivät esiinny mitenkään käsi kädessä samaan aikaan.Akunnavat on kiillotettu moneen otteeseen, eli kontaktit ok.JA vielä tiedot:BMW 530d 11/98 135kw ajettu 180tkm.Jos jollain olisi vaan ollut samaa vaivaa niin kiitollisuudella ottaisin tietoja/veikkauksia vastaan.
    Itsellä ihan sama ongelma, sammumisen kanssa. Kaikki suuttimet vaihettu. Korkeapainepumppu vaihduttu (käytettyy). Paineanturi vaihdettu. Itse nyt epäilen tota käytettyä korkeapainepumppua. Jollain kokemuksia?

    Leave a comment:


  • Ackbar
    replied
    Mutuilua, mutta kumpi asentotunnistin tässä vaihettiin. Eikös niitä kuitenkin ole kaksi? Imu ja pakopuolen.

    Leave a comment:


  • hannuli
    replied
    Originally posted by hannuli View Post
    Jos taas spekuloisin hieman....Sain sellaisen vinkin että tyhjäkäynti (leerlaufregler) värkki saattaisi sammuttaa moottorin myös ajosta!? Mutta ei kai se voi aiheuttaa sitä että ei lähde vaihteella käyntiin vaan pitää sammuttaa virrat ja sitten lähtee taas moitteetta sekä vaihteella että starttaamalla käyntiin?Kertokaa mielipiteenne jotka tästä enemmä n ymmärtävät.Kiitos
    Vastaanpa itse itselleni; Pienen googletuksen jälkeen selvisi että tuo tyhjäkäyntivärkki onkin vaan bensamoottoreissa, onkohan asia näin??

    Leave a comment:


  • hannuli
    replied
    Jos taas spekuloisin hieman....Sain sellaisen vinkin että tyhjäkäynti (leerlaufregler) värkki saattaisi sammuttaa moottorin myös ajosta!? Mutta ei kai se voi aiheuttaa sitä että ei lähde vaihteella käyntiin vaan pitää sammuttaa virrat ja sitten lähtee taas moitteetta sekä vaihteella että starttaamalla käyntiin?Kertokaa mielipiteenne jotka tästä enemmä n ymmärtävät.Kiitos

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by BreeZi View Post
    Ja Clavurionille pitää tästä tosiaan antaa isosti kiitosta, kun auttoi miestä mäessä
    Eipä mitään. Pitää välillä ojentaa, kun meinataan hötkyillä. Voit laittaa sen leilin tulemaan.

    Leave a comment:


  • BreeZi
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Hieno homma!
    Ja Clavurionille pitää tästä tosiaan antaa isosti kiitosta, kun auttoi miestä mäessä

    Leave a comment:


  • hannuli
    replied
    Hyvä homma, tuo tieto auttaa minuakin päättämään mitä annan autolle seuraavaksi tehdä.Josko se vika sittenkin olisi siinä pumpussa....

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by BreeZi View Post
    Kuntoon on nyt tullut.. Ainakin nyt siltä vaikuttaa... Autolla ajettu nyt useampi tuhat kilsaa, ilman mitään ongelmia.
    Hieno homma!

    Leave a comment:


  • BreeZi
    replied
    Originally posted by hannuli View Post
    Eipä tainnut tulla kuntoon, vai =(....

    Mulla menee hermo ton punaisen kanssa, ken haluaa niin saa ostaa sen pois jos vaikka joku ( ja varmasti onkin ) olis viisaampi ton kanssa.Tuolla olis siitä vähän kuvia; http://graulin.kuvat.fi/kuvat/BMW+530d+-98+aj.181tkm/ Jos joku nyt syttyi ihan villina niin privaa vaan tulemaan, tai [email protected] Ja hauskaa juhannusta kaikille jotka vielä ovat hereillä ;=).
    Pahoitteluni vastauksen viipymisestä. Kuntoon on nyt tullut.. Ainakin nyt siltä vaikuttaa... Autolla ajettu nyt useampi tuhat kilsaa, ilman mitään ongelmia.

    Leave a comment:


  • hannuli
    replied
    Vähän uppia,,,,

    Leave a comment:

Working...
X