Itse tein tänään suuttimien paluuvuotojen mittauksen.
Tyhjäkäynnillä pari suutinta oli yli rajojen, mutta kun tein uudestaan testin, tällä kertaa kierrokset 1500, niin mittamukeista pari tuli täyteen alle minuttissa... Eli tästä johtuu hyvin suurella todennäköisyydellä oman autoni äkkinäinen sammuminen ajosta.
Niitä suuttimia ei kyllä sitten kannata korjauttaa oikein missään. (huonoja kokemuksia, ihan työn puolesta) Jos suuttimet alkavat kusemaan niin ei muutakuin tehdaskunnostetut paikoilleen. Niitä saa suomestakin ihan kohtuullisella hinnalla jos osaa vaan oikeasta paikasta ostaa
Mulla menee hermo ton punaisen kanssa, ken haluaa niin saa ostaa sen pois jos vaikka joku ( ja varmasti onkin ) olis viisaampi ton kanssa.Tuolla olis siitä vähän kuvia; http://graulin.kuvat.fi/kuvat/BMW+530d+-98+aj.181tkm/ Jos joku nyt syttyi ihan villina niin privaa vaan tulemaan, tai [email protected] Ja hauskaa juhannusta kaikille jotka vielä ovat hereillä ;=).
Olikos sulla samat oireet kuin minulla?Siis sammuu ajosta kuin veitsellä leikaten.Ei sammu koskaan tyhjäkäynnillä eikä oireile muuten mitenkään vaan kun sammuu niin sammuu?KUn saat tavarat korjauksesta olisi mukava kuulla hoituiko vaiva sillä.
Siis sisälukutaito auttaisi paljon, olithan jo kertonutkin oireet.Mutta olisi silti mukava kuulla poistuiko vika tuolla korjauksella.Itellä alkaa olla hermot loppu tuon vekottimen kanssa...
Tyhjäkäynnillä pari suutinta oli yli rajojen, mutta kun tein uudestaan testin, tällä kertaa kierrokset 1500, niin mittamukeista pari tuli täyteen alle minuttissa... Eli tästä johtuu hyvin suurella todennäköisyydellä oman autoni äkkinäinen sammuminen ajosta.
Olikos sulla samat oireet kuin minulla?Siis sammuu ajosta kuin veitsellä leikaten.Ei sammu koskaan tyhjäkäynnillä eikä oireile muuten mitenkään vaan kun sammuu niin sammuu?KUn saat tavarat korjauksesta olisi mukava kuulla hoituiko vaiva sillä.
Siis sisälukutaito auttaisi paljon, olithan jo kertonutkin oireet.Mutta olisi silti mukava kuulla poistuiko vika tuolla korjauksella.Itellä alkaa olla hermot loppu tuon vekottimen kanssa...
En osaa ottaa tuohon kantaa.. Olikohan mittaustuokio niin lyhyt ja mittauksia ei tehty kierroksien kanssa. Tätä en tiedä.
Suuttimet 1-3 lähtee nyt jokatapauksessa dieselpajalle kuopioon laitettavaksi.
Iso kiitos Clavurionille, kun jaksoit tässäkin asiassa ojentaa auttavan käden! Olen todellakin kaverille jotain jo velkaa. Sen verran oot auttanut miestä mäessä!
Topicin alkuperäiseen potilaaseen on siis käytetty vain BMW alkuperäisosia jokaisessa korjauksessa.Kaiki korjaukset tehty myös Bemarilla.Vikaa ei löydy mutta oireet on aina vaan samat, eli sammuu ajosta!!!
Topicin alkuperäiseen potilaaseen on siis käytetty vain BMW alkuperäisosia jokaisessa korjauksessa.Kaiki korjaukset tehty myös Bemarilla.Vikaa ei löydy mutta oireet on aina vaan samat, eli sammuu ajosta!!!
-Siirtopumppu(tarvike sellainen) vaihdettu noin 2vko sitten ja molemmat pumput kuulostivat surisevan(presuply pressure pyörii matalimmillaan 3.3 ja tyhjäkäynnillä 3.7 seudulla).
täällä paikallinen varaosamyyjä kertoi myyneensä kiinalaisen 90e pumpun ja kolmen viikon päästä asiakas oli tullut ostamaan alkuperäisen pumpun kun ei toiminut enään.
mulla oli pieni halkeema alipaineletkussa joka tulee hukkaportin alipainekellolle.. teki aivan samaa .. vaihappa se letku niin alaväännöt tulee takasin.
Ei. Tuolla Kp -puolella ei kyllä ilma pysy .
-Suuttimien ohivuodot varmaan tarkastettiin paluupuolen letkuista huolella, mutta ei yhteenkään kuppiin tihkunut mitään?
-Lähtikö auto käymään ohivuotomittauksen aikana kuten pitääkin?
-Vaihdoitko Kp -pumpun regulaattorin kokonaan, vai o-renkaat vain?
-Lisääntyykö moottoriöljyn määrä?
-Miksi kansi on laitettu?
-Ulkoisia Pa -vuotoja ei varmaan Kp-pumpun jälkeen linjastossa ole?
-Paljonko autolla on ajettu?
Sorry, paljon kysymyksiä, mutta täsmennyksiä mielestäni tarvitaan ennenkuin pitää ehdottaa Kp -pumpun vaihtoa "lonkalta"
-Korjauksen suoritti Korjaamo J.Tunturi. Minulla ei ole syytä epäillä etteikö ko. henkilö osaisi asiaansa. Ei Tunturi ainakaan maininnut että ohivuotoa olisi ollut. Prosessin aikana vielä huollatettiin kaksi suutinta Suutinhuolto Räisäsellä Kuopiossa.
-Uusi regulaattori vaihdettiin.
-Moottoriöljyn määrä ei lisäänny.
-Kansi laitettiin huonosti korjatun suuttimen takia syntyneen liian kovan lpt:n särkemän pakoventtiilin takia.
-Ulkoisia Pa.vuotoja ei näy missään.
-Autolla ajettu 250tkm
Auto tosiaan käy ihan nätisti ja railipaineet ei seilaa tyhjäkäynnillä. Seilaavilla paineilla tarkoitin pre-supplyn paineita.
Mikäli vika olisi kp pumpussa, niin eikös käynti/starttaus olisi huonoa?
Last edited by BreeZi; 03-06-2012, 08:51.
Reason: Kirjoitusvirhe
Ei. Tuolla Kp -puolella ei kyllä ilma pysy .
-Suuttimien ohivuodot varmaan tarkastettiin paluupuolen letkuista huolella, mutta ei yhteenkään kuppiin tihkunut mitään?
-Lähtikö auto käymään ohivuotomittauksen aikana kuten pitääkin?
-Vaihdoitko Kp -pumpun regulaattorin kokonaan, vai o-renkaat vain?
-Lisääntyykö moottoriöljyn määrä?
-Miksi kansi on laitettu?
-Ulkoisia Pa -vuotoja ei varmaan Kp-pumpun jälkeen linjastossa ole?
-Paljonko autolla on ajettu?
Sorry, paljon kysymyksiä, mutta täsmennyksiä mielestäni tarvitaan ennenkuin pitää ehdottaa Kp -pumpun vaihtoa "lonkalta"
Last edited by schwarze; 01-06-2012, 22:56.
Reason: -//-
Leave a comment: