Originally posted by puppetmaster
View Post
530D heikko käynnistyminen
Collapse
X
-
Engine speed (RPM) monitoring, joka tosiaan yleensä on nokkatunnistimen aiheuttama. Harvemmin kammentunnistin vikaantuu ja sille on myös erillinen oma vikakoodinsa.
-
Vikakoodeistä löytyi varsin monta kertaa esiintynyt engine speed jotainjotain...
Nokka-akselin asentotunnistin vaihdettu, toistaiseksi vaikuttaa hyvältä...
:think
Leave a comment:
-
Muusta en sano mitään, mutta minuutin ajan ne pumput surisee kun virrat on päällä..
Leave a comment:
-
Jotain tällaista esiintynyt täälläkin.
Eli silloin tällöin, about kerran viikossa ehkä on starttuuttanut, ja pari kertaa jäänyt nyt käynnistymättäkin. Saattaa hörähtää, mutta sammuu saman tien. Ihan kuin ei saisi polttoainetta tai jotain... Sitten hetken päästä kun menee kokeilemaan uudestaan, lähtee taas kuin sen kuuluisan palmun alta.
Tankin pumppu vaihdettu sykyllä. Pohjassa pumppu pyörii. Muuten, pitäisikö nämä olla paineohjattuja sillä lailla, että kun virrat kääntää päälle, pumput käyvät kunnes paine on noussut, ja sammuvat sitten? Vai kuuluuko niiden käydä aikas pitkään aina? Korkeapainepumpun suunnalta kuuluu suhinaa sähköpumppujen käydessä, en muista onko aina kuulunut. Puristelin suodattimelta lähtevää letkua, mutta pumput surisivat silti, eli oletettavasti paine nousi, mutteivät lopettaneet. Vai pitäisikö paluuletkua puristella, kun railin painehan tuossa ei tietty nouse.
Kuitenkin aina kun käynnistyy, toimii OK. Tyhjäkäynti vähän erityisesti kylmänä seilaa, mutta muuten ei mitään.
Auto on siis vuodelta 2001, ja kilometrejä taulussa reilut 380 tkm.
Voisiko vika olla korkeapainepumpussa, vaiko jokin anturi?
Vikakoodit olis tietty kiva lukea, ja livedata olisi toki hirmu hyödyllistä vian ollessa päällä...Last edited by puppetmaster; 29-07-2012, 13:34.
Leave a comment:
-
Ei se hinnan kiroissa ole
Leave a comment:
-
Sitten vielä noviisin kysymys. Missä kannattaisi viivakoodit lukaista ja onko kallista lystiä? Tarkoitus olisi että voisin ajaa kärryllä vielä ensi kesään saakka jonka jälkeen vaihto uudenpaan. Vaikka auto on pelannut lähes tulkoon moitteetta itsellä melkein 150tkm matkan niin hirveitä summia ei viitsisi enään laittaa tuohon. Vaihto tottakai samaan automerkkiin, siitä ei edes puhuta!
Leave a comment:
-
Mulla keväällä sahuutti muutaman kerran. Joka kerralla tuli vikakoodi nokan asentotunnistimesta. Vikakoodien lukuun, niin tietää onko pumpuissa vai muualla.
Leave a comment:
-
Vielä sen verran, että kun auto on käynnissä sen käynti on tasaista niin tyhjäkäynnillä kuin ajossa. Mitään nykimisiä ym. ei ole havaittavissa. Myös kulkupuoli on ennallaan mitä nyt ehkä muutama koni kuollut näillä kilometreillä
Leave a comment:
-
Ja vielä kun vilkaisee livedataa ja vikakoodit niin saattaa olla viisaampi.
Myös suuttimissa voi olla sanomista.. Mutta tankin pumpusta on hyvä aloittaa.
Leave a comment:
-
Tankissa oleva pumppu saattaa vedellä viimeisiään. Laita virrat päälle ja kuuntele surinaa kuskin jalkotilan alta, sekä tankin puolelta.
Suosittelen noilla kilometreillä vaihtamaan niin tankin pumpun kuin varsinaisen siirtopumpunkin (joka siis auton alla kuskin jalkotilan kohalla).
Leave a comment:
-
530D heikko käynnistyminen
Terve,
Auto tuli juuri huollosta jonka seurauksena meni leimasta läpi heittämällä. Ongelmana kuitenkin ilmennyt heikko käynnistyminen. Välillä starttia joutuu sahaamaan oikein työnteolla kunnes lähtee käyntiin.
Sellainen kutina, että tämä korustuu kun tankissa on alla 15l naftaa.
Voiskiko diesel pumppu vetää viimeisiään? Autolla ajettu 330tkm ja mitatut päästöt leimassa olivat erittäin hyvät.
Auto on -99 mallinen farmari.Tags: None
Leave a comment: