
E39 523i -97 Nesteitä katoaa
Collapse
X
-
Eli tämä selvisi, termostaatin kotelossa oli halkeama ja sitä kautta poisti nestettä. Uusi laitettu ja sitten ilmattu hemin ohjeilla pilkuntarkasti, nyt pelittää
-
-
Eli autoa syynätty nyt toden teolla. Eli ilmasin uudelleen ja ihanan lämmintä ilmaa sieltä taas tuli. Letkut pursteltiin ja termarinkohdalla olevaa ilmaruuvia väillä auki, eikä ilmaa enään tullut. Vuotokohtaa ei vielä löytynyt varmuudella. Nosturille menee ens viikolla, kaveri oli näkevinään että koneen keskeltä olisi tippasut vettä, eli siellä letku numero 14 kohdalla. Paisuntasäiliön pohjasta tippas vettä kokoajan, mutta tämä taitaa johtua siitä että oli pullo pystyssä säiliössä ja liikaa vettä??? Että eikö se ylimääräinen vesi tuolta juuri poistu?
Leave a comment:
-
-
Ja itselläni puolestaan vesipumpun tiiviste valskasi läpi ja vuotokohtaa oli mahdotonta nähdä purkamatta vesipumppua irti.
Leave a comment:
-
-
mulla vuoti siitä ku ylävesiletku tulee kiinni syyläriin,niin sieltä alapuolelta,hieman taivutteli,ni löyty halkeama.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by zener View PostTulipa myös mieleen yksi tapaus, missä letku 14 vuoti nesteet pihalle kannen puoleisesta päästä ja vain kun auto oli lämmin: http://www.realoem.com/bmw/showparts...55&hg=11&fg=35
Leave a comment:
-
-
Tulipa myös mieleen yksi tapaus, missä letku 14 vuoti nesteet pihalle kannen puoleisesta päästä ja vain kun auto oli lämmin: http://www.realoem.com/bmw/showparts...55&hg=11&fg=35
Leave a comment:
-
-
Originally posted by zener View PostPahahan sitä on netissä arpoa, mutta omassa vuoti viime talvena syylärin alalaita pohjamuovin päälle. Sai lisätä nestettä tiheään. Toki tuossa samalla meni muutkin jäähdytinkomponentit uusiksi.
Leave a comment:
-
-
Pahahan sitä on netissä arpoa, mutta omassa vuoti viime talvena syylärin alalaita pohjamuovin päälle. Sai lisätä nestettä tiheään. Toki tuossa samalla meni muutkin jäähdytinkomponentit uusiksi.
Leave a comment:
-
-
Kyllähän noita bemmejä on ilmailtu ennenkin, että kyllä se on hallussa. Sitä ihmettelenki ku aikasemmin ilmas niin nätisti imi nesteet kiertoon eikä ilmaa tullut ollenkaan. Kansivikaan en kyllä itekkään millään usko, tuskinpa se auto ihan sauna olisi jos kansivika olisi niin paha että imee 2L nestettä alle 200km, sekä ei ilmaa kerää. Voihan se tieten olla tuo vesipumppu, ilmeisesti sijaitsee siinä flektin takana? Pitää sinne alkaa kurkkimaan jos näin että vuotaako. Samoin tuo termarinkotelo syyniin. Tosiaan autolla ajettu hieman yli 300tkm joten se on vielä pientä tälle moottorille.Last edited by majgul; 12-10-2012, 12:08.
Leave a comment:
-
-
tästäkin olemassa tuhat eri topiccia tällä foorumilla. Mutta joka tapauksessa kansi siitä ei ole mennyt vaan vuoto vesipumpun akselilla, termarin kotelossa, syylärissä/paisarissa tai jossainletkuliitoksessa.
Leave a comment:
-
-
Vesipumppu ok? Varmasti kunnolla ilmattu? Jos nuo ok, eikä nesteet pysy sisällä niin kansipahviinhan se alkaa viittaamaan.
Kannet ei näistä kovin herkästi taida hajota.
Originally posted by majgul View PostElikkäs kyseisessä koslassa katoaa melko reippaasti nesteitä. Huomasin että alkoi kylmää auto puhaltamaan ja nesteet oli vajonnut. Lisäsin nestettä ja ilmasin. Kabiini kuin sauna jne. 150km ajoa ja meinas keittää, mutta ei onneksi. Vettä oli hävinnyt 1,5-2L. Alkoin lisään vettä ja ilmaamaan lisää, nesteet yhtäkkiä tuli yli vaikka ilmausruuvi oli auki. Kone kiinni ja letkuja puristamaan. Kone taas käyntiin ja auto on sauna taas eikä lämmöt nouse.
Paisarinkorkki ei vuoda, auton pohjapanssari on märkä, mutta saattaa olla siitä että lotrasin nesteillä. Mistään ei näyttänyt nesteitä vuotavan kuin etsin. Eli melko reippaasti vetää kyllä nestettä jonnekkin. Öljyt ja nesteet näytti olevan kunnossa. Jos autossa olisi kansivika nii ei kait noin lämmintä autoon edes tulisi? Viime ilmauksen jälkeen ei ainakaan ilmaa enään tullut kun ajoin 5km testilenkin.
Viisaammat auttakoon.
Leave a comment:
-
-
Termostaatin pakeliitti/muovi kopassa saattaa olla halkeama joka vuotaessaan jopa haihduttaakin nestettä niin ei välttämättä näy niin selkeästi.
Ja paisarin-syylärin välinen O rengaskin noista tuppaa vanhimmiten vuotaan, eli sekin paikka kannattaa tarkistaa.
Ja totuushan on, että noin vanhassa autossa saattaa vuotaa ihan mistä vaan, joten ei muuta kun pesee koneen puhtaaksi ja sitten käymään ja kyttää ja tutkii konehuonetta yltä ja alta niin kauan, että vuoto löytyy.
Leave a comment:
-
-
E39 523i -97 Nesteitä katoaa
Elikkäs kyseisessä koslassa katoaa melko reippaasti nesteitä. Huomasin että alkoi kylmää auto puhaltamaan ja nesteet oli vajonnut. Lisäsin nestettä ja ilmasin. Kabiini kuin sauna jne. 150km ajoa ja meinas keittää, mutta ei onneksi. Vettä oli hävinnyt 1,5-2L. Alkoin lisään vettä ja ilmaamaan lisää, nesteet yhtäkkiä tuli yli vaikka ilmausruuvi oli auki. Kone kiinni ja letkuja puristamaan. Kone taas käyntiin ja auto on sauna taas eikä lämmöt nouse.
Paisarinkorkki ei vuoda, auton pohjapanssari on märkä, mutta saattaa olla siitä että lotrasin nesteillä. Mistään ei näyttänyt nesteitä vuotavan kuin etsin. Eli melko reippaasti vetää kyllä nestettä jonnekkin. Öljyt ja nesteet näytti olevan kunnossa. Jos autossa olisi kansivika nii ei kait noin lämmintä autoon edes tulisi? Viime ilmauksen jälkeen ei ainakaan ilmaa enään tullut kun ajoin 5km testilenkin.
Viisaammat auttakoon.Tags: None
-
Leave a comment: