memebuy23buy

Ilmastointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 6power
    replied
    no niin ilmastointi huolto tehty..ei siitä kyllä ääneen mitään apua ollu..mut tulipahan toi lievä ylitäyttö hoidettua. Kyl se ääni taitaa tulla siitä kompuran magneettihihnapyörästä...ei jaksa enää kunnolla vetää tyhjä käynnillä magneettia..sit ku hieman nostaa kierroksia niin se rahiseva/kaliseva ääni loppuu.

    Onko kukaan vaihtanut tuota pelkää magneettihihnapyörää kompuraan..millanen jobi se olis?

    Esim. toi http://www.ebay.de/itm/Klimakompress...item3f2634a98d

    Tai onko kellään tietoa millasia kompuroita olis dasis merkkiset?

    Esim toi http://www.ebay.de/itm/KLIMAKOMPRESS...item56573e667e

    Leave a comment:


  • walde
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Punnitaan, sillä vaakahan siinä täyttölaitteessa on. Siis se punnitsee täyttölaitteen kylmäainepullon ainemäärää. Toki se on täysautomaattinen prosessi jos niin haluaa.

    Tarrasta tarkistetaan, mutta tuossa vanhassa systeemissähän pystyi tarvittaessa myös lisäämään ainetta kun täytön aikana katsoi mittareista paineet kohdalleen. Muuttuvatilavuuksisessa pitäisi aina tyhjentää systeemi ennen täyttöä jotta määrän saa oikeaksi. Ja sitten kun joku pässi on kolhinut laitetta ja sotkenut vaa'an, tapahtuu ihmeellisiä asioita...
    Tottakai kylmäainepullolle on vaaka, mutta ihan samalla tavalla se täyttöprosessi tapahtuu, oli kompura sitten solenoidivetoinen tai pulssisuhdeohjattu

    Nykyaikaisissa huoltolaitteissa on lähes poikkeuksetta tärinän/kuljetuksen kestävät vaa'at, ja niihin on tarve tehdä ainoastaan tarkastukalibronti määräajoin.
    Toki vanhoja paskasilvereitä saattaa vielä rekitervaamoilla olla, eriasia sitten kuka haluaa ajoneuvonsa tällaiseen paikkaan ilmastoinnin huoltoon / diagnoosiin viedä.
    Last edited by walde; 30-06-2013, 20:58.

    Leave a comment:


  • sonikk
    replied
    Originally posted by Tuonela View Post
    Eipä löydy...

    Pitäis työpaikalla tehdä ihan ite tuo huolto, kun nyt vain tietäis tuon oikean kylmäainemäärän.
    530d:ssä ainetta on 750g, onko tässä bensavehkeessä sitten sama määrä?
    Ainakin '02 525i:ssä on 750g.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by walde View Post
    Nämä nakkikioskit ovat kyllä melkoisia veijareita. Kuinkahan monella on edes Tukesin luvat kunnossa. Kymmenen minuutin alipaineistus aivan yhtä tyhjän kanssa (1/3 ehdottomasta miniajasta), eikä konella suoritettu vuototesti kerro järjestelmän tiiviydestä yhtään mitään. Oikea määrä on sentään saatu täytettyä.




    Punnita? Kerrotko lisää? Se onko ajoneuvossa muuttuvatilavuuksinen kompressori, ei vaikuta mitenkään normaaliin täyttöhuoltoon. Tarkastetaan täyttömäärä auton tarrasta / korjaamotietokannasta, ja huoltolaitteesta riippuen syötetään määrä, tai tarkastetaan auton tiedoilla automaattisesti tuleva määrä ja tarvittaessa muutetaan sitä.
    Tuossa koko operaatiossa meni 45min joten en tiedä/muista pitääkö toi 10min kutinsa:think Laite oli joku Robinair xxx. Tiesin riskin tuossa täytössä, mutta halpa hinta sai retkahtamaan

    Leave a comment:


  • Tuonela
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Eikö löy'y lappua konehuoneesta enää?
    Eipä löydy...

    Pitäis työpaikalla tehdä ihan ite tuo huolto, kun nyt vain tietäis tuon oikean kylmäainemäärän.
    530d:ssä ainetta on 750g, onko tässä bensavehkeessä sitten sama määrä?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by walde View Post
    Punnita? Kerrotko lisää? Se onko ajoneuvossa muuttuvatilavuuksinen kompressori, ei vaikuta mitenkään normaaliin täyttöhuoltoon. Tarkastetaan täyttömäärä auton tarrasta / korjaamotietokannasta, ja huoltolaitteesta riippuen syötetään määrä, tai tarkastetaan auton tiedoilla automaattisesti tuleva määrä ja tarvittaessa muutetaan sitä.
    Punnitaan, sillä vaakahan siinä täyttölaitteessa on. Siis se punnitsee täyttölaitteen kylmäainepullon ainemäärää. Toki se on täysautomaattinen prosessi jos niin haluaa.

    Tarrasta tarkistetaan, mutta tuossa vanhassa systeemissähän pystyi tarvittaessa myös lisäämään ainetta kun täytön aikana katsoi mittareista paineet kohdalleen. Muuttuvatilavuuksisessa pitäisi aina tyhjentää systeemi ennen täyttöä jotta määrän saa oikeaksi. Ja sitten kun joku pässi on kolhinut laitetta ja sotkenut vaa'an, tapahtuu ihmeellisiä asioita...

    Leave a comment:


  • marcus_108
    replied
    Nuo teidän muutaman ilmoittaneen kylmäaineen tilavuus määrät ihmetyttää kun käytin seinäjoen käyttöautolla (merkkihuolto) huollossa niin sain tämmöset lukemat. Mikäs tässä nyt sit mättää?:think

    Talteenotto:
    kylmäaine 710g
    Öljy 17ml

    Tyhjiöpumppaus:
    19 min
    12 mb

    Öljyntäyttö:
    27 ml

    Uv-täyttö:
    7ml

    Ilmast. Täyttö:
    740g

    Ja lopussa lukee: "Kaikki mittausarvot ovat vain vertailuarvoja."

    Leave a comment:


  • walde
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Mä huollatin perjantaina Motonetin pihassa jollain suomea kiertävällä Tmi Vipunen nimisellä kaiffarilla :think

    Tyhjennetty
    00.585g

    talteenotettu öljy
    0000 ml

    Alipaineaika
    10:00min

    vuototesti
    Ei vuotoja

    Täytetty
    01.250g

    Eikös tuonne pitäisi mennä 02.250g:think
    Nämä nakkikioskit ovat kyllä melkoisia veijareita. Kuinkahan monella on edes Tukesin luvat kunnossa. Kymmenen minuutin alipaineistus aivan yhtä tyhjän kanssa (1/3 ehdottomasta miniajasta), eikä konella suoritettu vuototesti kerro järjestelmän tiiviydestä yhtään mitään. Oikea määrä on sentään saatu täytettyä.


    Originally posted by TJJ View Post
    Jossain aataminaikaisissa systeemeissä tehtiin noin, muuttuvatilavuuksisissa kompuroissa (E39:ssä on jo sellainen) pitää aine punnita ja laittaa juuri oikea määrä (+-10g).
    Punnita? Kerrotko lisää? Se onko ajoneuvossa muuttuvatilavuuksinen kompressori, ei vaikuta mitenkään normaaliin täyttöhuoltoon. Tarkastetaan täyttömäärä auton tarrasta / korjaamotietokannasta, ja huoltolaitteesta riippuen syötetään määrä, tai tarkastetaan auton tiedoilla automaattisesti tuleva määrä ja tarvittaessa muutetaan sitä.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Mä huollatin perjantaina Motonetin pihassa jollain suomea kiertävällä Tmi Vipunen nimisellä kaiffarilla :think

    Tyhjennetty
    00.585g

    talteenotettu öljy
    0000 ml

    Alipaineaika
    10:00min

    vuototesti
    Ei vuotoja

    Täytetty
    01.250g

    Eikös tuonne pitäisi mennä 02.250g:think
    Tuo määrä voisi lukea konehuoneen tarrassa jos se on tallella.

    Ainakin hätänen alipaineistus.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Havis View Post
    Eikai se täyttö määrämittaisena tehdä, vaan ensin järjestelmästä imetään vanhat aineet pois ja sitten sinne kai laitetaan sen verran kun menee jotta paine nousee oikealle tasolle. Luulisin. Ne jotka tietää faktat korjatkoon.

    Jos huollossa ei asiaa osata on syytä siirtyä toiseen huoltopaikkaan. Siitähän ne asentajat tykkää kun asiakkaat tulee joka käänteessä kädestä pitäen neuvomaan ammatti-ihmisiä Eiköhän ne siellä huollossa asian paremmin tiedä kuinkeksiverto asiakas.
    Jossain aataminaikaisissa systeemeissä tehtiin noin, muuttuvatilavuuksisissa kompuroissa (E39:ssä on jo sellainen) pitää aine punnita ja laittaa juuri oikea määrä (+-10g).

    Ne rengasliikkeen asentajat eivät ole mitään autoilmastoinnin ammattilaisia, he vain valitsevat koneen valikosta automallin ja painavat nappia. Mutta on hienoa, että sinulla yhä on luottamusta huoltopalveluihin. Minä olen luopunut toivosta lähes kaikessa autoon liittyvässä palvelussa. Mitään kun ei tehdä kunnolla.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Havis View Post
    Eikai se täyttö määrämittaisena tehdä, vaan ensin järjestelmästä imetään vanhat aineet pois ja sitten sinne kai laitetaan sen verran kun menee jotta paine nousee oikealle tasolle. Luulisin. Ne jotka tietää faktat korjatkoon.

    Jos huollossa ei asiaa osata on syytä siirtyä toiseen huoltopaikkaan. Siitähän ne asentajat tykkää kun asiakkaat tulee joka käänteessä kädestä pitäen neuvomaan ammatti-ihmisiä

    Toki jos oikean määrän tietää on toimenpidettä helpompi seurata.

    Omasta -96:sesta sain viime kesän ilmastointihuollosta seuraavanlaisen lapun:

    Talteenotettu kaasu: 1010g
    Talteenotettu öljy: 93cc
    Alipaineistus: 25min
    Täytetty öljy: 15cc
    Täytetty kylmäaine: 1210g

    Edellinen huolto oli tehty 07 kesällä, joten 5 vuodessa aineen kato 200g. Ei paha minusta.
    Mä huollatin perjantaina Motonetin pihassa jollain suomea kiertävällä Tmi Vipunen nimisellä kaiffarilla :think

    Tyhjennetty
    00.585g

    talteenotettu öljy
    0000 ml

    Alipaineaika
    10:00min

    vuototesti
    Ei vuotoja

    Täytetty
    01.250g

    Eikös tuonne pitäisi mennä 02.250g:think
    Last edited by janke; 30-06-2013, 18:41.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Havis View Post
    Eikai se täyttö määrämittaisena tehdä, vaan ensin järjestelmästä imetään vanhat aineet pois ja sitten sinne kai laitetaan sen verran kun menee jotta paine nousee oikealle tasolle. Luulisin. Ne jotka tietää faktat korjatkoon.

    Jos huollossa ei asiaa osata on syytä siirtyä toiseen huoltopaikkaan. Siitähän ne asentajat tykkää kun asiakkaat tulee joka käänteessä kädestä pitäen neuvomaan ammatti-ihmisiä

    Toki jos oikean määrän tietää on toimenpidettä helpompi seurata.

    Omasta -96:sesta sain viime kesän ilmastointihuollosta seuraavanlaisen lapun:

    Talteenotettu kaasu: 1010g
    Talteenotettu öljy: 93cc
    Alipaineistus: 25min
    Täytetty öljy: 15cc
    Täytetty kylmäaine: 1210g

    Edellinen huolto oli tehty 07 kesällä, joten 5 vuodessa aineen kato 200g. Ei paha minusta.
    Kyllä se määrän mukaan laitetaan.
    Koneeseen näpytetään määrä jota sinne laitetaan ja kone hoitaa lopun lähes automattisesti.

    Leave a comment:


  • Havis
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Kyllä se lukema on ihan hyvä olla selvillä ja se kannattaa kertoa sille kesäharjoittelijalle joka kuitenkin valitsee väärän vuosimallin ja meinaa laittaa 500g liikaa ainetta...
    Eikai se täyttö määrämittaisena tehdä, vaan ensin järjestelmästä imetään vanhat aineet pois ja sitten sinne kai laitetaan sen verran kun menee jotta paine nousee oikealle tasolle. Luulisin. Ne jotka tietää faktat korjatkoon.

    Jos huollossa ei asiaa osata on syytä siirtyä toiseen huoltopaikkaan. Siitähän ne asentajat tykkää kun asiakkaat tulee joka käänteessä kädestä pitäen neuvomaan ammatti-ihmisiä Eiköhän ne siellä huollossa asian paremmin tiedä kuinkeksiverto asiakas.

    Toki jos oikean määrän tietää on toimenpidettä helpompi seurata.

    Omasta -96:sesta sain viime kesän ilmastointihuollosta seuraavanlaisen lapun:

    Talteenotettu kaasu: 1010g
    Talteenotettu öljy: 93cc
    Alipaineistus: 25min
    Täytetty öljy: 15cc
    Täytetty kylmäaine: 1210g

    Edellinen huolto oli tehty 07 kesällä, joten 5 vuodessa aineen kato 200g. Ei paha minusta.
    Last edited by Havis; 30-06-2013, 18:31.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Havis View Post
    Sittenhän se selviää kun viet huoltoon ja täyttävät järjestelmän. Ei sitä määrää etukäteen ole tarvetta selvittää.
    Kyllä se lukema on ihan hyvä olla selvillä ja se kannattaa kertoa sille kesäharjoittelijalle joka kuitenkin valitsee väärän vuosimallin ja meinaa laittaa 500g liikaa ainetta...

    Leave a comment:


  • Havis
    replied
    Originally posted by Tuonela View Post
    Pistäis ilmastoinnin huolto tehdä, paljon tuohon menee kylmäainetta?
    Sittenhän se selviää kun viet huoltoon ja täyttävät järjestelmän. Ei sitä määrää etukäteen ole tarvetta selvittää. Yleensä nuo huollot on samanhintaisia meni ainetta sitten miten paljon hyvänsä.

    Ellet sitten ajatellut tehdä hommaa itse...

    Leave a comment:

Working...
X