Originally posted by Nik-las
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 540 iA junnaa/nytkyttää
Collapse
X
-
-
-
Mulla oli aikoinaan e39 540ia ja en meinannut paikallistaa vikaa siitä millään. Katit oli rikkoontuneet ja tukkineet pakoputken. Tuli vaihdettua turhaan kaikenlaista osaa ennenkuin vika selvisi. Kai noissa jos kulkupuolessa on häikkää viat on lähinnä katti tukossa, kampiakselin asentotunnistin viallinen tai tarvikemallia joka ei pelaa kunnolla tai sitten ilmamassamittari. Muut viat onkin sitten jo vakavampia.
Leave a comment:
-
-
[QUOTE=Nik-las;3115525]Itsellä täysin samat ongelmat.
Vikakoodit ; lambda bank 1 + katalysaattorien toiminta virheellinen.
Tilasin uudet lambdat 1 ennen ja 1 jälkeen katin -> auto ylös ja alta löytyi 4 anturiavaihdoin apparinpuolen anturit, toimi paljon paremmin, mutta nollatessani adaptioarvot alkoi taas tuttu nytkytys.
Itse ajattelin katit tyhjätä ja toisen puolen lambdat vielä vaihtaa. Mukavan hintavia nuo anturit
Täällä toimii myös sportilla paremmin, täyskaasulla ei ongelmia. Pinta- ja osakaasulla 50km/h eteenpäin alkaa ongelmat. Pahin on ylämäkeen rauhallinen
Joo kuulostaa tutulta ylämäki ja kaikki. Jospa se on mullaki sitte lambdat/katit vian aiheuttajana.
Leave a comment:
-
-
Itsellä täysin samat ongelmat.
Vikakoodit ; lambda bank 1 + katalysaattorien toiminta virheellinen.
Tilasin uudet lambdat 1 ennen ja 1 jälkeen katin -> auto ylös ja alta löytyi 4 anturiavaihdoin apparinpuolen anturit, toimi paljon paremmin, mutta nollatessani adaptioarvot alkoi taas tuttu nytkytys.
Itse ajattelin katit tyhjätä ja toisen puolen lambdat vielä vaihtaa. Mukavan hintavia nuo anturit
Täällä toimii myös sportilla paremmin, täyskaasulla ei ongelmia. Pinta- ja osakaasulla 50km/h eteenpäin alkaa ongelmat. Pahin on ylämäkeen rauhallinen kiihdytys esim. 80-100km/h
Leave a comment:
-
-
Originally posted by -99 530DAT View PostJos toimii kylmänä open loopissa hetken hyvin ja oireet tulevat koneen lämmettyä (siirtyy closed looppiin eli säätää seoksen lambdojen avulla), lienee vika niissä.
-Spöke-
Leave a comment:
-
-
Jos toimii kylmänä open loopissa hetken hyvin ja oireet tulevat koneen lämmettyä (siirtyy closed looppiin eli säätää seoksen lambdojen avulla), lienee vika niissä.
-Spöke-
Leave a comment:
-
-
Originally posted by turbopuusti View PostLootaan vaikuttaa oleellisesti moottorin arvot. Eli ehkä ennemminkin niin että kun moottorissa arvot sekaisin niin loota käyttäytyy siksi oudosti. Jos olet tulkinnut vikaa oikein eli nimenomaan moottori nykii niin melkolailla lambdaan kallistuu tämä homma. Toimiiko ollenkaan osakaasulla nykimättä noin 2/4 tai 3/4 kaasulla? Jos ainoastaan lämä pohjassa ei yhtään nyi niin 99% varmuudella lambda ja/tai katalysaattori.
Leave a comment:
-
-
Lootaan vaikuttaa oleellisesti moottorin arvot. Eli ehkä ennemminkin niin että kun moottorissa arvot sekaisin niin loota käyttäytyy siksi oudosti. Jos olet tulkinnut vikaa oikein eli nimenomaan moottori nykii niin melkolailla lambdaan kallistuu tämä homma. Toimiiko ollenkaan osakaasulla nykimättä noin 2/4 tai 3/4 kaasulla? Jos ainoastaan lämä pohjassa ei yhtään nyi niin 99% varmuudella lambda ja/tai katalysaattori.
Leave a comment:
-
-
Siitä laatikosta se korjaamon heppu sanoi, että sillon ku se junnaa ja ääni muuttuu ei turbiinin lukko jostain syystä lukitu ja tästä johtuisi nuo oireet.. mutta voiko tässä nyt olla sit joku tekijä mikä sekoittaa sen laatikon toiminnan.
Leave a comment:
-
-
MAF? Kokeile irroittaa liitin ja kokeile pelaako paremmin.
Tarvike Maffit ei yleensä toimi eli jos sellainen on vaihdettu niin..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEmpä oikein usko abs vikaan. Pitäisi vilkuttaa luistonesto valoa, jos auto luulee renkaan sutivan ja siksi jarruttaisi menoa. Sopiva testeri kiinni niin saa selvitetty lambda, maffit jne. Eli vaikkapa Testo on mainia ohjelma tähän tutkailuun. Miten imuvuodot selvitettiin? Pienet imuvuodot voi olla vaikea löytää, ellei käytä savua niiden etsimiseen.
Leave a comment:
-
-
Empä oikein usko abs vikaan. Pitäisi vilkuttaa luistonesto valoa, jos auto luulee renkaan sutivan ja siksi jarruttaisi menoa. Sopiva testeri kiinni niin saa selvitetty lambda, maffit jne. Eli vaikkapa Testo on mainia ohjelma tähän tutkailuun. Miten imuvuodot selvitettiin? Pienet imuvuodot voi olla vaikea löytää, ellei käytä savua niiden etsimiseen.
Leave a comment:
-
-
Voiskohan siellä olla joku abs anturi ongelma vaikkei vikakoodeja tule?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ^niGo View PostEli vinkkiä tarvisi, en löytäny vastaavaa ongelmaa täältä selailemalla. Eli auto toimii moitteetomasti tyhjäkännillä ja kovaa kiihdyttäessä, mutta kun ajelee vaikka 70-100km/h tasakaasulla tekee pientä nykivää liikettä vähänväliä, kaasua kevyesti lisäämällä auto ei lähde vetämään vaan ikäänkuin jäisi junnaamaan (moottorin ääni muuttuu "pooaavaksi").. sportti asennolla ei niin paha kun d:llä. Vikakoodeilla ei löydy mitn. Imuvuodot tarkistettu ja korjattu. Autoon vaihdettu myös tulpat,bensapumppu ja suodatin, moottoriöljyt+suodatin. Korjaamolla arveli että katit voisi olla tukossa? Ehdotuksia? :think
Leave a comment:
-
Leave a comment: