Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 540 iA junnaa/nytkyttää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • merbau
    replied
    Originally posted by Nik-las View Post
    Mukavan hintavia nuo anturit
    rockauto.com, 40€ / kpl ylemmät lambdat, kun niitä pari vuotta siten ostin. Päälle tietysti rahti ja ALV. Vähän sai tehdä ristiinvertailuja ja selvittelyä ennen kuin oikea mallinumero (Bosch) löytyi.

    Leave a comment:


  • Juhis
    replied
    Mulla oli aikoinaan e39 540ia ja en meinannut paikallistaa vikaa siitä millään. Katit oli rikkoontuneet ja tukkineet pakoputken. Tuli vaihdettua turhaan kaikenlaista osaa ennenkuin vika selvisi. Kai noissa jos kulkupuolessa on häikkää viat on lähinnä katti tukossa, kampiakselin asentotunnistin viallinen tai tarvikemallia joka ei pelaa kunnolla tai sitten ilmamassamittari. Muut viat onkin sitten jo vakavampia.

    Leave a comment:


  • ^niGo
    replied
    [QUOTE=Nik-las;3115525]Itsellä täysin samat ongelmat.
    Vikakoodit ; lambda bank 1 + katalysaattorien toiminta virheellinen.

    Tilasin uudet lambdat 1 ennen ja 1 jälkeen katin -> auto ylös ja alta löytyi 4 anturia vaihdoin apparinpuolen anturit, toimi paljon paremmin, mutta nollatessani adaptioarvot alkoi taas tuttu nytkytys.

    Itse ajattelin katit tyhjätä ja toisen puolen lambdat vielä vaihtaa. Mukavan hintavia nuo anturit

    Täällä toimii myös sportilla paremmin, täyskaasulla ei ongelmia. Pinta- ja osakaasulla 50km/h eteenpäin alkaa ongelmat. Pahin on ylämäkeen rauhallinen


    Joo kuulostaa tutulta ylämäki ja kaikki. Jospa se on mullaki sitte lambdat/katit vian aiheuttajana.

    Leave a comment:


  • Nik-las
    replied
    Itsellä täysin samat ongelmat.
    Vikakoodit ; lambda bank 1 + katalysaattorien toiminta virheellinen.

    Tilasin uudet lambdat 1 ennen ja 1 jälkeen katin -> auto ylös ja alta löytyi 4 anturia vaihdoin apparinpuolen anturit, toimi paljon paremmin, mutta nollatessani adaptioarvot alkoi taas tuttu nytkytys.

    Itse ajattelin katit tyhjätä ja toisen puolen lambdat vielä vaihtaa. Mukavan hintavia nuo anturit

    Täällä toimii myös sportilla paremmin, täyskaasulla ei ongelmia. Pinta- ja osakaasulla 50km/h eteenpäin alkaa ongelmat. Pahin on ylämäkeen rauhallinen kiihdytys esim. 80-100km/h

    Leave a comment:


  • ^niGo
    replied
    Originally posted by -99 530DAT View Post
    Jos toimii kylmänä open loopissa hetken hyvin ja oireet tulevat koneen lämmettyä (siirtyy closed looppiin eli säätää seoksen lambdojen avulla), lienee vika niissä.
    -Spöke-
    Täytyy yrittää selvittää lambdojen toimivuus. Voiko lambdoista todeta mitään ottamalla yläpäästä irti ja käydä koeajolla?

    Leave a comment:


  • -99 530DAT
    replied
    Jos toimii kylmänä open loopissa hetken hyvin ja oireet tulevat koneen lämmettyä (siirtyy closed looppiin eli säätää seoksen lambdojen avulla), lienee vika niissä.
    -Spöke-

    Leave a comment:


  • ^niGo
    replied
    Originally posted by turbopuusti View Post
    Lootaan vaikuttaa oleellisesti moottorin arvot. Eli ehkä ennemminkin niin että kun moottorissa arvot sekaisin niin loota käyttäytyy siksi oudosti. Jos olet tulkinnut vikaa oikein eli nimenomaan moottori nykii niin melkolailla lambdaan kallistuu tämä homma. Toimiiko ollenkaan osakaasulla nykimättä noin 2/4 tai 3/4 kaasulla? Jos ainoastaan lämä pohjassa ei yhtään nyi niin 99% varmuudella lambda ja/tai katalysaattori.
    Siltä se tuntuu että moottori nykäsee.. D asennossa ei toimi kunnolla kun täyskaasulla, paitsi kylmänä hetken ennen ku lämpenee kone. Sport nykii/junnaa ainoastaan tasakaasulla ja kevysti kiihdyttäessä kovemmassa vauhdissa..

    Leave a comment:


  • turbopuusti
    replied
    Lootaan vaikuttaa oleellisesti moottorin arvot. Eli ehkä ennemminkin niin että kun moottorissa arvot sekaisin niin loota käyttäytyy siksi oudosti. Jos olet tulkinnut vikaa oikein eli nimenomaan moottori nykii niin melkolailla lambdaan kallistuu tämä homma. Toimiiko ollenkaan osakaasulla nykimättä noin 2/4 tai 3/4 kaasulla? Jos ainoastaan lämä pohjassa ei yhtään nyi niin 99% varmuudella lambda ja/tai katalysaattori.

    Leave a comment:


  • ^niGo
    replied
    Siitä laatikosta se korjaamon heppu sanoi, että sillon ku se junnaa ja ääni muuttuu ei turbiinin lukko jostain syystä lukitu ja tästä johtuisi nuo oireet.. mutta voiko tässä nyt olla sit joku tekijä mikä sekoittaa sen laatikon toiminnan.

    Leave a comment:


  • ^niGo
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    MAF? Kokeile irroittaa liitin ja kokeile pelaako paremmin.
    Tarvike Maffit ei yleensä toimi eli jos sellainen on vaihdettu niin..
    Maf irti sama jatkuu.. ainut ero et tyhjäkäynti vähä korkeempi. Bosch:in maf siellä taisi olla.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    MAF? Kokeile irroittaa liitin ja kokeile pelaako paremmin.
    Tarvike Maffit ei yleensä toimi eli jos sellainen on vaihdettu niin..

    Leave a comment:


  • ^niGo
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Empä oikein usko abs vikaan. Pitäisi vilkuttaa luistonesto valoa, jos auto luulee renkaan sutivan ja siksi jarruttaisi menoa. Sopiva testeri kiinni niin saa selvitetty lambda, maffit jne. Eli vaikkapa Testo on mainia ohjelma tähän tutkailuun. Miten imuvuodot selvitettiin? Pienet imuvuodot voi olla vaikea löytää, ellei käytä savua niiden etsimiseen.
    Imuvuodot selvitettiin savulla. Voisin lisäillä ongelmaan, kylmänä ajaessa toimii normaalisti n.2km ja sit alkaa oireilee ku lämmöt nousee.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Empä oikein usko abs vikaan. Pitäisi vilkuttaa luistonesto valoa, jos auto luulee renkaan sutivan ja siksi jarruttaisi menoa. Sopiva testeri kiinni niin saa selvitetty lambda, maffit jne. Eli vaikkapa Testo on mainia ohjelma tähän tutkailuun. Miten imuvuodot selvitettiin? Pienet imuvuodot voi olla vaikea löytää, ellei käytä savua niiden etsimiseen.

    Leave a comment:


  • ^niGo
    replied
    Voiskohan siellä olla joku abs anturi ongelma vaikkei vikakoodeja tule?

    Leave a comment:


  • ^niGo
    replied
    Originally posted by ^niGo View Post
    Eli vinkkiä tarvisi, en löytäny vastaavaa ongelmaa täältä selailemalla. Eli auto toimii moitteetomasti tyhjäkännillä ja kovaa kiihdyttäessä, mutta kun ajelee vaikka 70-100km/h tasakaasulla tekee pientä nykivää liikettä vähänväliä, kaasua kevyesti lisäämällä auto ei lähde vetämään vaan ikäänkuin jäisi junnaamaan (moottorin ääni muuttuu "pooaavaksi").. sportti asennolla ei niin paha kun d:llä. Vikakoodeilla ei löydy mitn. Imuvuodot tarkistettu ja korjattu. Autoon vaihdettu myös tulpat,bensapumppu ja suodatin, moottoriöljyt+suodatin. Korjaamolla arveli että katit voisi olla tukossa? Ehdotuksia? :think
    Tähän voisin lisäillä, että s asennolla ajaessa autoo nykäsee välillä kovemassa vauhdissa tasakaasulla ja kevyesyi kaasua lisäämällä jää junnaa ja moottotin ääni muuttuu "matalammaksi" iha ku jokin laittaisi vastaan. D asennolla ei ole vauhdilla väliä että junnaa ja moottorin ääni muuttuu samanlailla kun S asennolla. Nyt vaihdettiin laatikonöljyt+suodatin ja laittoivat jonkun "hoitoaineen" huuhtelivat samalla. Öljy oli kuulemma ollut mustaa, mutta ei sisältänyt mitn ylimääräistä silppua... tämä tehtiin koska korjaamolla epäili et turbiinin lukko ei toimi siellä oikein. Mitä mieltä olette? Laatikko toiminut muuten normaalisti, ei löydyvikakoodeja.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎