Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 525iA Touring?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • _nixu_
    replied
    TU koneinen 540ia sedani meni mummolareissulla n. 9l/100km motari/maantie ajossa. Eli siihen nähden matkassa ei välttämättä isoa eroa kulutuksiin tule. 525iat vei muistaakseni muutaman desin vähemmän samassa ajossa. Toki rengastus ja vuodenaikakin taisi olla eri mutta mutta. Kaupungissa tuo 540ia sitten söi pari litraa enemmän kuin 525ia.

    Nykyinen 540:n kun on perus M62 ja vaikka on manuaali niin matkassa tuntuu soppa maistuvan enemmän kuin tuolle TU+automaatille, noin litran verran on eroa :think
    Kaupungissa tämä manuaali taas menee selvästi pienemmällä..

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    En tiedä oliko tämä sinun edellinen M62 vai M62TU koneella
    Saattoi olla M62, koska oli vuosimallia 1998. Muistelen vaan, että seka-ajossa meni aina 13-15 litraa sataselle, ja koko ajan piti olla tankkia täyttämässä.

    Noh, tämä tulisi vaan perheen kuormajuhdaksi "mummolanreissuille", jolloin harvemmin jaksan edes itse istua ratissa. Täytyy käydä kopaisemassa.

    Leave a comment:


  • Havis
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Saattaisi olla tulossa kauppa tuollaisesta automaattilootaisesta, 2003-mallisesta E39:sta. Käyttöautoksi tulisi - jos tulisi. Millainen tuo 2,5-litrainen pannu on ko. korimallissa? Jaksaako viedä kuinka hyvin jos vertaa vaikka E36 328i:hin? Vai tuntuuko ajossa kovinkin laiskalta? Muuten varmaan taitaa olla ihan yhtä lujaa tekoa kuin muutkin M52 ja M54 -pannut? Millaiseen kulutukseen pääsee normaalissa maantieajossa?
    Käy kokeilemassa, sillä ei täällä kukaan muu osaa arvata sinun omaa takapuolituntumaa. Käyttöautoissa ja eritoten käytetyissä sellaisissa yksilön kunto pitäisi olla merkittävämpi tekijä kuin joku 0-100 km/h aika tai vastaava nippeliasia.

    Jos tuntuu hyvältä osta pois. Jos kulku ei riitä hanki kevyempi auto manuaaliaskilla. Ei E39 automaatilla käy sellaiselle joka haluaa repivää kaasunvastetta joka käänteessä.

    Eikös tuollaiset mene maantiellä siistillä ajolla 8 litran kahta puolta, ja kaupungissa mitä tahansa 10 - 15 välillä, riippuu kaasujalkasi notkeudesta.

    Ihan hyviä laitteita noi E39 tourinkit on kunnossa ollessaan. Kutoskone on ihan jees, V8:t on varmaan joka suhteessa käyttökuluiltaan kalliimpia, sitä enempi mitä enemmän tulee suhteessa kaupunkiajoa.
    Last edited by Havis; 23-08-2013, 15:15.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    No juu, näin vähän ajattelinkin.... Se 530iA olisi kyllä se oikea, sen tiesinkin. Ja farkku sen taas on pakko olla, kun reissuihin pitää saada aina jäätävä määrä rojua. Eikä ne mahdu edes tuohon E60 sedaniinkaan ilman kattoboksia. Tosin ei farkkua tarvitsisi, jos itse saisi reissukamat pakata. Riittäisi ihan hyvin vaikka 130i

    Tottakai 540i olisi paras, mutta yhden E39 540iA Touringin omistaneena tiedän, että mun kilometreillä ei haitari kestä niitä bensakuluja.
    En tiedä oliko tämä sinun edellinen M62 vai M62TU koneella mutta jos TU koneisen 540 ostaa niin väitän ettei kulutuksessa ole juurikaan eroa M54 2.5 suhteen jos ajelee normaalisti. Kun ei tarvitse kenkiä niin paljon että pääsee eteenpäin.
    Mulla pyöri e38:ssa kulutus 4.4 TU koneella 10-12 välissä mikä oli mielestäni todella hyvin. Tykkäsin erittäin paljon moottorin luonteesta ja voimaa oli tarvittaessa ihan kivasti.
    Kasissa automaatilla viehettää eritoten se ettei kokoajan tarvitse pykältää pienempää vaan eteenpäin pääse jo matalilla kierroksilla.
    Last edited by Supa; 23-08-2013, 12:21.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Kuten huomataan, riippuu paljon omista tottumuksista. Joten kokeilemalla selviää.
    Nyt kun on taas 6 sylinterinen käyttöautona niin tulee väkisin ikävä 8 mukisen vääntöä ihan normiliikenteessäkin. Eniten ohituksissa juuri.
    Kaupungissa tämä pikkukoneinenkin on kyllä mukavan kepeä kun liikutaan hitaammin.
    Last edited by Supa; 23-08-2013, 12:13.

    Leave a comment:


  • JD
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Saattaisi olla tulossa kauppa tuollaisesta automaattilootaisesta, 2003-mallisesta E39:sta. Käyttöautoksi tulisi - jos tulisi. Millainen tuo 2,5-litrainen pannu on ko. korimallissa? Jaksaako viedä kuinka hyvin
    Sillä pääsee missä tahansa muuta liikennevirtaa ripeämmin matkanopeuteen, kiihtyy ja kulkee kovempaa kuin reippaasti yli puolet muista liikenteessä olevista autoista.
    Itsellä on/on ollut 523iA-540iA E39 malleja monia ja yhdessäkään en ole kertaakaan käyttänyt edes sport asentoja vaihteistossa - silti on aina muita ripeämmin liikkeellä eikä yksikään reipaskaan ohitus ole ollut ongelmallinen.
    Monta vuotta oli rinnalla 328i cabrio ja matka-ajoon E39 oli aina mukavampi, ei edes käynyt mielessä että tehoa pitäisi olla lisää.

    Ainoa asia johon TARVITSEE isompaa konetta on että voi sanoa kavereille isomman teholuvun, ei mitään muuta eroa arkiliikenteen seassa.
    Ellei sitten kuulu siihen ikävään "minua et kyllä ohita" häirikköryhmään jota suunnattomasti rassaa jokainen jolla oli tehokkaampi...
    Last edited by JD; 23-08-2013, 14:43.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Joo, jos 525iA tuntuu laiskalta, pian sen jälkeen myös 530iA tuntuu laiskalta. Mutta jos haluaa perusleppoisan/hiljaisen auton, niin ihan ok valinta.

    Perusteknisesti vahva auto, mutta tätäkin tyypilliset bemariongelmat, tutinat, öljyt talvella pihalle ym paskamaisen ongelmat vaivaa jos huono tuuri käy.

    Ruosteet näissä rajoittuu kosmeettisiin maalirupikuplimisiin ellei ole kolhimisten/kolareiden jälkeen huonosti maalattu.
    Last edited by ritariässä; 23-08-2013, 11:09.

    Leave a comment:


  • S.P.R
    replied
    Kyllä sillä 525:lla varmasti pärjää maantiellä suomen nopeusrajoituksilla. Itse asiassa mun mielestä hyvä ohituskiihtyvyys on ehkä juuri parasta tuossa. Kickdownilla 5-> 3 niin kiihtyy aika mukavasti. "Normaalisti" ajellessa tuntuu nuhaiselta samalla tavalla kuin 528ia, mutta kun kaasua painaa reilummin niin kyllä sieltä voimaa löytyy kierroksilla. 530ia on myös aika lailla samanlainen luonteeltaan.

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    No juu, näin vähän ajattelinkin.... Se 530iA olisi kyllä se oikea, sen tiesinkin. Ja farkku sen taas on pakko olla, kun reissuihin pitää saada aina jäätävä määrä rojua. Eikä ne mahdu edes tuohon E60 sedaniinkaan ilman kattoboksia. Tosin ei farkkua tarvitsisi, jos itse saisi reissukamat pakata. Riittäisi ihan hyvin vaikka 130i

    Tottakai 540i olisi paras, mutta yhden E39 540iA Touringin omistaneena tiedän, että mun kilometreillä ei haitari kestä niitä bensakuluja.

    Leave a comment:


  • Jarno
    replied
    Itellä oli 525ia sedan facelift ja äitillä on vieläkin samanlainen mutta touring.
    Ja onhan ne ihan törkeän laiskoja ja bensa maistuu vähän liikaa siihen nähden miten ne liikkuu. Kannattaisi katella ainakin se 530ia tai sitten diesel, 540 kannalla en ole (semmoisenkin omistaneena) bensa maistuu jo vähän liikaa.

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    jos tuntuu laiskalta, nii ostaa dieselin, niissä on mielestäni kulkua maantiellä todella hyvin juuri ohittamiseen jne. Ja helppo saada lisää tehoa jos tarvii.

    edit: eikä se dieselvero "iso" ole, kulutus on niin paljon pienempi vastaavasti, että ihan hirveitä ei tarvi ajaa ku säästöä jo tulee.
    Last edited by Bmw Dreamer; 23-08-2013, 12:26.

    Leave a comment:


  • mekstrm
    replied
    Mulla on perheen ykkösautona juurikin tuollainen facelift 525i touring.
    Se on taajamassa ihan riittävän reipaskulkuinen, mutta pidempää reissua kun ajaa, niin ohituksissa saisi kyllä olla enemmänkin ruutia, päärjää kyllä hienosti, ei siinä mitään.
    Kulutukset taajamapyörityksessä n.13l sadalle ja reissussa noin 8l. Tärkeetä on, että vanokset toimii kunnolla.

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Ihan paska. EsJonnet ajaa mopoautolla ohi.










    Pakilla....


    No eikai tuota kukaan tiiä muu kuin sie ite. Toisille riittäs ja olisi hyvinkin ripeä, mutta toisille taas ihan tuhnu.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Minä voin sanoa, se tuntuu laiskalta. Vaihdoin 323ia touringista 528ia touringiin. Ero on huomattava 323:sen hyväksi. Tässä tapauksessa ero vielä suurempi 328 coupe vs 525...
    Jep. Jos on tottunut että autossa on suorituskykyä niin tuosta sitä on turha odottaa. Toki pärjää kai jotkut 520ia:kin

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Kukaan muu ei osaa sanoa miltä se auto sinusta tuntuu.
    Minä voin sanoa, se tuntuu laiskalta. Vaihdoin 323ia touringista 528ia touringiin. Ero on huomattava 323:sen hyväksi. Tässä tapauksessa ero vielä suurempi 328 coupe vs 525...

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎