Ei mene yöunet, vaikka olisi korealaiset sisukset. Merkkiliikkeen laturi olisi maksanut 650e jätin sen ostamatta, vaikka yleensä suosin oem osia. Tämä tarvike laturi, joka myyjän mukaan on ok. laatua maksoi alle 200e ja on 1v takuu.
Vanha oli Valeo merkkinen laturi, mistä löytyi myös BMW leima.
E39 laturin merkkivalo
Collapse
X
-
Mutta se että tässä tapauksessa laturissa luki Bosch ei tarkoita laadullisesti mitään kun sisältö on eri.
Leave a comment:
-
Turhan negatiivinen asenneOriginally posted by Supa View PostSe on ollut joskus joo Boschin laturi. Pääsääntöisesti nuo on kaikki korjattuja vanhaan runkoon.
Eli kulutusosat uusittu, se on ihan tuurista sitten kiinni onko vaihdetut osat idästä vai lännestä, mistä halvimmalla saatu.
Sitten toki jos on Boschin omassa paketissa voi olettaa että laatu parempi, mutta nämäkin tehdaskorjattuja tosiaan.
Pitää muistaa että joka ainoa osa joka autosta ensimmäisen kerran hajoaa, on tehtaalla asennettua OEM-laatua.
Leave a comment:
-
Korjattuja lienee kaikki. edelliseen autoon ostin Boschin paketissa olevan ja pukkasi savut pihalle ekalla käynnistyksellä ja meni vaihtoon.
Tämän ostin paikalliselta Toyota jälleenmyyjältä, kun siellä on töissä tuttuja, niin tilaan paljon sitä kautta osia.
Leave a comment:
-
Se on ollut joskus joo Boschin laturi. Pääsääntöisesti nuo on kaikki korjattuja vanhaan runkoon.Originally posted by U. Turhapuro View PostTuli laitettua uusi laturi ja nyt näyttää pelittävän. Ostin tarvikelaturin ja yllätys oli kun avasin paketin, kun paketissa oli Boschin laturi
Eli kulutusosat uusittu, se on ihan tuurista sitten kiinni onko vaihdetut osat idästä vai lännestä, mistä halvimmalla saatu.
Sitten toki jos on Boschin omassa paketissa voi olettaa että laatu parempi, mutta nämäkin tehdaskorjattuja tosiaan.
Leave a comment:
-
Tuli laitettua uusi laturi ja nyt näyttää pelittävän. Ostin tarvikelaturin ja yllätys oli kun avasin paketin, kun paketissa oli Boschin laturi
Leave a comment:
-
Testasin yleismittarilla jännitteet. Käynnissä 14.19v ja sammutettuna 12.49v Pitää huomenna mitata jännitteet kylmästä koneesta, kun silloin palaa latausvalo.
Leave a comment:
-
Saako laturi heti käynnistyksessä herätteen vai vasta käynnissä ollessa?
Leave a comment:
-
Niin saa, mutta ennemmin käytän ostoksissa paikallisia firmoja ja niiden palveluita.Originally posted by HTK12 View PostSaksasta saa Hellan sekä Boschin tekeleitä ~200€.
Kaikki jos rupaisivat ostamaan ulkomailta ja netistä kaiken mahdollisen, niin eipä täällä Suomessa paljon enää palveluita löytyisi, eikä työpaikkoja.
Leave a comment:
-
Näin pitää tehdä. Selvitin latureiden hintaakin tänään. Tarvikkemalli n. 170€ ja marmorilla 120A laturi 650€Originally posted by HTK12 View PostEi kyllä laturi maksa 500€, jos ei sitä hae marmorilta. Ei ole mitään merkitystä onko se akku tavallinen vai AGM. Kuten edellä mainittu mittaa nyt ne jännitteet kun se merkkivalo palaa. Lisäksi sitten vielä kun se ei pala tyhjäkäynnillä & @1500 rpm.
Leave a comment:
-
Ei kyllä laturi maksa 500€, jos ei sitä hae marmorilta. Ei ole mitään merkitystä onko se akku tavallinen vai AGM. Kuten edellä mainittu mittaa nyt ne jännitteet kun se merkkivalo palaa. Lisäksi sitten vielä kun se ei pala tyhjäkäynnillä & @1500 rpm.
Leave a comment:
-
Jatketaan vielä kaikkien vaihtehtojen miettimistä, ennen kuin tiltaan uutta laturia, kun se kuitenkin maksaa varmaan sen lähemmäs 500€
Autossa näytti olevan agm tyyppinen akku. Voiko olla merkitysta, kun niitä pitäisi ladata ihan omalla laturilla, jos meinaa ulkopuolista laturia joskus käyttää.
E39 mallia ei ilmeisesti tarvitse akun vaihdossa koodata, kuten e60 malleja, kun tähän joskus akku vaihdettu.
Leave a comment:
-
Ei ole vielä kerennyt asiaa hirveänä tutkimaan. Taitaa helpoimmalla päästä kun tilaa uuden laturin, niin ainakin saa kuntoon.
Leave a comment:
Leave a comment: