Bmw e61 lci 530da idrive jumi

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• JaniLap
    replied
    Originally posted by bmwe61lci View Post
    Jos molemmat moduulit ovat hajalla, niin kannattaako näitä etsiä käytettyinä? Eli onko näistä käytetyistä bokseista kokemuksia. Menevätkö siinä missä uusikin?

Tämä ulf moduuli maksaa uutena n.600e käyttöautossa.

Löysin real oemista tämän ulf moduulin kun katsoin autosta sen varaosanumeron.

ULF module, High84109229740.

Kiitos avusta!
    SOS-puhelut ei taida Suomessa välittyä, joten siitä ominaisuudesta ei isompaa iloa ole. Vastaavasti ULF-moduuleita saa käytettyinä parilla sadalla eurolla ja uudemmat ovat pitkäikäisempiä, joten vaihto ei ole mittava investointi mikäli sellaiseen tulee tarvetta. Kannattaa toki selvittää ensin vikaantuneet komponentit huolella, ettei tule arvailujen varassa hankittua ehjää osaa ehjän tilalle.

Leave a comment:

• levis69
    replied
    Minä päivittäisin kyllä CIC:iin..
    Omani päivitin jo... Ihan eri planeetalta.... Suosittelen..

CIC:n hinta hupsahtaa helposti tuon vanhan vikojen etsimiseen/korjaamiseen...

Leave a comment:

• bmwe61lci
    replied
    Nyt olis tätä idrive näytön jumiutumista tutkittu. Ensin otettiin sos puhelinta käyttävä moduuli pois käytöstä. Tämän jälkeen näyttö oli heti jumissa kun virrat laitettiin päälle. Sitten otettiin vielä ulf moduuli pois käytöstä. Itselleni ei oikein ole vielä selvinnyt mitä eroa näillä kahdella moduulilla on. Tämän ulf moduuliin irtikytkemisen jälkeen idrive ei enään jumiudu. Huomenna buksin saa kytkeä tämän sos puhelinta käyttävän moduulin takaisin. Katsotaan sitten miten idrive käyttäytyy.

Jos molemmat moduulit ovat hajalla, niin kannattaako näitä etsiä käytettyinä? Eli onko näistä käytetyistä bokseista kokemuksia. Menevätkö siinä missä uusikin?

Tämä ulf moduuli maksaa uutena n.600e käyttöautossa.

Löysin real oemista tämän ulf moduulin kun katsoin autosta sen varaosanumeron.

ULF module, High84109229740.

Kiitos avusta!

Leave a comment:

• Kissvesala
    replied
    Originally posted by stalinthecat View Post
    Potilaana 2008 e61 pro navilla (ccc).
    I drive boottailee ja ei käynnisty kun auton käynnistää.
    Perinteiset resetointikikat eivät vaikuta idriven toimintaan.
    Mutta Idrive käynnistyy kun cd-aseman vierestä löytyvää kappaleenvaihto nuolinäppäintä painaa aivan tolkuttoman lujaa (tarpeeksi lujaa kun nuolinäppäintä painaa niin myös cd-asemaan syttyy valot ja kun tarpeeksi kauan painaa niin idrive käynnistyy).
    Mitä nyt taas :/
    Haiskahtaa paneelivialle. Paras veto ois koittaa toisella paneelilla ennen isompia tuomioita. Laita laite postilla liminkaan niin korjataan

Leave a comment:

• Benighted
    replied
    Originally posted by stalinthecat View Post
    Mutta Idrive käynnistyy kun cd-aseman vierestä löytyvää kappaleenvaihto nuolinäppäintä painaa aivan tolkuttoman lujaa (tarpeeksi lujaa kun nuolinäppäintä painaa niin myös cd-asemaan syttyy valot ja kun tarpeeksi kauan painaa niin idrive käynnistyy).
    Tämän korjaa juurikin tuo ketjussa aiemmin mainittu käsittely. Mulla oli tämä sama vika ja Böntti sen fiksasi. Tosin pohjolasta manseen on vähän pitkä matka Luulis, että onnistuu joltain lähempääkin.
    Last edited by Benighted; 05-11-2017, 20:56.

Leave a comment:

• stalinthecat
    replied

Leave a comment:

• Vesa
    replied
    Originally posted by schwarze View Post
    Näin on. Korjaus onnistuu tai ei, mutta edullinen kokeilu jos paistaa vielä pannarin uunin jälkilämmöillä
    Mutta laittaisitko Vesa kuvatuksen siitä e6x:n ylävesiletkun termariasennuksesta näkyville, tänne tai jonnehin?
    OT alkaa...

Tässä postauksessani linkki ohjeeseen:

...OT loppu

Leave a comment:

• schwarze
    replied
    Originally posted by Vesa View Post
    Minä olen korjannut mm. television HDMI-emolevyn laittamalla sen pari sataa asteiseen uuniin 10 minuutiksi. Hyvin on sen jälkeen pelittänyt. Auttaa juotosten hiusmurtumien tms. korjaamiseen. Netti on täynnä ohjeita ja kokemuksia asiaan liittyen.
    Näin on. Korjaus onnistuu tai ei, mutta edullinen kokeilu jos paistaa vielä pannarin uunin jälkilämmöillä
    Mutta laittaisitko Vesa kuvatuksen siitä e6x:n ylävesiletkun termariasennuksesta näkyville, tänne tai jonnehin?

Leave a comment:

• bmwe61lci
    replied
    Näköjään vaikka näyttö menee jumiin eikä vastaa keskikonsolin nappeihin eikä rullaan, niin ratin napeilla voi vaihtaa myös radiokanavaa. Kanava vaihtui myös näytöllä:think

Viittaako tuo keskikonsolin säätimien jumiin, vai voiko olla noin idrive jumissa?

Leave a comment:

• Vesa
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Tuollaisten osien juottaminen ei onnistu enää kolvilla vaan vaatii hiukan erilaisia laitteita kuten videoistakin selviää.... eli osan ja piirilevyn välinen liitos on heikossa hapessa...
    Minä olen korjannut mm. television HDMI-emolevyn laittamalla sen pari sataa asteiseen uuniin 10 minuutiksi. Hyvin on sen jälkeen pelittänyt. Auttaa juotosten hiusmurtumien tms. korjaamiseen. Netti on täynnä ohjeita ja kokemuksia asiaan liittyen.

Leave a comment:

• fraatti
    replied
    Kiitos noista! Sähkölaitteiden korjauksista mitään tietämättömänä, tuo piirilevyn/komponentin lämmittäminen kuulostaa aika oudolta. Onko tuolla lämmittämällä henkiin herätettyjen piirilevyjen elinikä ollut kuinka pitkä?
    Tuollaisten osien juottaminen ei onnistu enää kolvilla vaan vaatii hiukan erilaisia laitteita kuten videoistakin selviää.... eli osan ja piirilevyn välinen liitos on heikossa hapessa...

Leave a comment:

• bmwe61lci
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Eikait tuo mikään salaisuus ole. Samat tiedot ne näitä korjaavatkin ovat pääsääntöisesti maailmalta lueskelleet ja harvemmassa on ne jotka ovat itse ottaneet selvää mikä näitä riivaa. Tekstien alkuperäinen kirjoittaja on tuskin tarkoittanut tietojaan pantattavaksi vaikka tämän foorumin luonne tuntuu valitattavasti varsin paljon siihen suuntaan muuttunut...

Eli juotokset pettävät ja tuonne tarjoillaan lämpöä sopivissa määrin niin laite herää henkiin ja jos vielä varmanpäälle haluaa pelata niin iskee tuosta vielä kylkijäisiksi satsin elkoja sisuksiin. Lisäksi voi olla vikaa myös softassa (24c64)

Tässä "hiukan" perusteellisempi korjaus...

Kevyempi versio...
    https://www.youtube.com/watch?v=fR4Eq--vhSw

Kiitos noista! Sähkölaitteiden korjauksista mitään tietämättömänä, tuo piirilevyn/komponentin lämmittäminen kuulostaa aika oudolta. Onko tuolla lämmittämällä henkiin herätettyjen piirilevyjen elinikä ollut kuinka pitkä?

Leave a comment:

• fraatti
    replied
    Originally posted by Benighted View Post
    Mulla siis fiksattiin bootloopissa oleva CCC, mutta en tarkalleen tiedä miten. Kolvaamalla, vaihtamalla komponentteja?
    Eikait tuo mikään salaisuus ole. Samat tiedot ne näitä korjaavatkin ovat pääsääntöisesti maailmalta lueskelleet ja harvemmassa on ne jotka ovat itse ottaneet selvää mikä näitä riivaa. Tekstien alkuperäinen kirjoittaja on tuskin tarkoittanut tietojaan pantattavaksi vaikka tämän foorumin luonne tuntuu valitattavasti varsin paljon siihen suuntaan muuttunut...

Eli juotokset pettävät ja tuonne tarjoillaan lämpöä sopivissa määrin niin laite herää henkiin ja jos vielä varmanpäälle haluaa pelata niin iskee tuosta vielä kylkijäisiksi satsin elkoja sisuksiin. Lisäksi voi olla vikaa myös softassa (24c64)

Tässä "hiukan" perusteellisempi korjaus...

Kevyempi versio...
    Last edited by fraatti; 02-11-2017, 20:43.

Leave a comment:

• böntti
    replied
    Minulta saa sitten sen alvillisen kuitinkin sinne autoliikkeeseen.

Ja juu, johtosarjatkin pitäisi takaluukusta korjata.

Leave a comment:

• Benighted
    replied
    No osaatko yhtään sanoa mitä tuolle ccc:lle tehtiin? Entä paljonko tuo korjaus maksoi? Oliko muutamia satasia? Itsellä hieman hankala tilanne, kun auto juuri liikkeestä ostettu ja olisi ehkä liikkeen suunnilta mahdollista saada osa vian hinnasta takaisin. Tämä perustuu täysin omaan mutuiluun ja 6kk kuluttajansuojaan. Voi toki olla, että maksan itse koko roskan.
    Mulla siis fiksattiin bootloopissa oleva CCC, mutta en tarkalleen tiedä miten. Kolvaamalla, vaihtamalla komponentteja? Kauaa siinä nyt ei ainakaan mennyt Mutta kuten tuolla aiemmin kirjoitin niin mulla vaivasi aluksi toi kontrollerin tilttaaminen, jonka jälkeen vaihdettiin akku ja tuntui tokenevan joksikin aikaa. Sitten alkoi toi bootlooppailu. Ite CCC fiksaus oli satasen paikkeilla.

Kyllä mä suosittelen ajelemaan Buksinille, nimimerkki ainakin on tullut itellekin tutuksi kun näitä E6x probleemeja on parisen vuotta foorumeilla tutkinut On nää vähän sellasia vehkeitä, että nuo tavan pajat oikeasti hukkaa aikaa ja rahaa ihan tolkuttomia hommaan, jonka osaava tekijä tekee tunnissa. Ja samallahan tsekkaat oikeasti ne kaikki muutkin (alkavat) ongelmat.

Ja jos et tuolla aiemmin huomannut niin ejectit + mute pohjaan niin iDrive buuttaa, jolloin toi kontrollerikin pitäs herätä.

Leave a comment:

Working...