Heissuli kaikille,
Meikäläisellä olisi semmonen hieman erikoinen probleema. Kyseessä vm 2008 520d jossa aina välillä kaasu "hirttää" kiinni. Ei siis lähe lapasesta mitenkään vaan antaa vähän lisää kaasua itestään aina välillä parin sekunnin ajaksi vaikka itse en kaasupoljinta painaisi yhtään sen enemmän jolloin auto kiihyttää kevyesti. Tätä tapahtuu eniten motarinopeuksissa tai jos seison tyhjäkäynnillä hyvän aikaa jolloin tyhjäkäynti kierrokset nousee noin 1300rpm. Itsellä ei mitään vikakoodin lukuvehkeitä ole eikä mikään varotusvaloa pala missään vaiheessa taulussa. Tähän liittyen myöskään vakkari ei toimi. Se pystyy pitämään nopeutta yllä vähän aikaa jonka jälkeen päästää kaasun kokonaan pois, tiputtaa vauhtia10-15km/h jonka jälkeen taas kiihyttää rajusti säätämääni nopeuteen ja toistaa tätä prosessia. Tämän kaasun "heijailun" saa yleensä eliminoitua hetkeksi sammuttamalla auton tai manuaalisesti vaihtamalla vaihteita alas. (kyseessä automaattilaatikko). Olisiko mitään ideaa mistä aloittaa diagnosointiprosessi? Tätä tapahtuu siis vain kun auto ajettu lämpimäksi enkä tiedä onko tällä mitään kytköksia asiaan mutta oli viimetalvena akun kanssa välillä ongelmia. Kiitän etukäteen vastauksista ja pahoittelen pitkästä saarnasta.
Meikäläisellä olisi semmonen hieman erikoinen probleema. Kyseessä vm 2008 520d jossa aina välillä kaasu "hirttää" kiinni. Ei siis lähe lapasesta mitenkään vaan antaa vähän lisää kaasua itestään aina välillä parin sekunnin ajaksi vaikka itse en kaasupoljinta painaisi yhtään sen enemmän jolloin auto kiihyttää kevyesti. Tätä tapahtuu eniten motarinopeuksissa tai jos seison tyhjäkäynnillä hyvän aikaa jolloin tyhjäkäynti kierrokset nousee noin 1300rpm. Itsellä ei mitään vikakoodin lukuvehkeitä ole eikä mikään varotusvaloa pala missään vaiheessa taulussa. Tähän liittyen myöskään vakkari ei toimi. Se pystyy pitämään nopeutta yllä vähän aikaa jonka jälkeen päästää kaasun kokonaan pois, tiputtaa vauhtia10-15km/h jonka jälkeen taas kiihyttää rajusti säätämääni nopeuteen ja toistaa tätä prosessia. Tämän kaasun "heijailun" saa yleensä eliminoitua hetkeksi sammuttamalla auton tai manuaalisesti vaihtamalla vaihteita alas. (kyseessä automaattilaatikko). Olisiko mitään ideaa mistä aloittaa diagnosointiprosessi? Tätä tapahtuu siis vain kun auto ajettu lämpimäksi enkä tiedä onko tällä mitään kytköksia asiaan mutta oli viimetalvena akun kanssa välillä ongelmia. Kiitän etukäteen vastauksista ja pahoittelen pitkästä saarnasta.