Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 jäähdytysnesteet katoaa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BMW 320d
    replied
    oiskohen pentele mullakin vikaa lauhduttimessa, vuoto on kyllä pientä, n 2kk välein 1L. Pitänee seurata tilannetta...

    Leave a comment:


  • salomaa
    replied
    Noniin EGR-lauhdutin vaihdettu viikko sitten ja ei ole enään hukkaillut nesteitä/savutellut tolkuttomasti. Kiitokset kaikille diagnosointiin osallistuneille!

    Leave a comment:


  • viktor
    replied
    Originally posted by salomaa View Post
    Joo on aika kallis tuo egr-lauhdutin suomessa, onneksi saa vironmaalta 250€. Viikonpäästä olisi aika osan vaihtoon, toivottavasti tuo uusi ei kärvähdä heti.
    Oliko se vuoto nyt varmasti siinä? Ei tuollaista metallista osaa nyt kannata ihan huoltotoimenpiteenä vaihtaa ilman että tarkastaa onko siinä reikää. Senverran helposti on vielä siinä esilläkin.

    Leave a comment:


  • salomaa
    replied
    Joo on aika kallis tuo egr-lauhdutin suomessa, onneksi saa vironmaalta 250€. Viikonpäästä olisi aika osan vaihtoon, toivottavasti tuo uusi ei kärvähdä heti.

    Leave a comment:


  • Tuttiritari
    replied
    Originally posted by salomaa View Post
    Syttyikö sinulle moottorin vikavaloa ? Liikkeessä sanoivat, että jos nesteet tulee putkesta ulos, joku anturi haistaa glykolin ja sytyttää vikavalon.
    Ei syttynyt.

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied
    Mulla vuoti flektin lämpötila-anturin stefa. Hävitti pikkuhiljaa nesteitä. Tarkistitko ton? Näkyy hyvin jos tihkuttaa lämpösellä koneella.

    Leave a comment:


  • salomaa
    replied
    Originally posted by Tuttiritari View Post
    Näin ainakin oletan, eikä omassani ainakaan ulkopuolelle ollut vuotanut.
    Syttyikö sinulle moottorin vikavaloa ? Liikkeessä sanoivat, että jos nesteet tulee putkesta ulos, joku anturi haistaa glykolin ja sytyttää vikavalon.

    Leave a comment:


  • salomaa
    replied
    Maanantaina liikkeessä laittavat jotain väriainetta, joka paljastaa mistä vuoto tulee. Lukenut tässä juttuja, että jollain olisi rikkinäinen kansipahvi aiheuttanut samaiset oireet. Pelko perseessä viikonlopun yli.

    Leave a comment:


  • Tuttiritari
    replied
    Originally posted by salomaa View Post
    3 päivän välein saa litran lisäillä, eikä tiputa maahan asti. Savupilvi on kylmällä koneella aika kova, ei meinaa takana ajavaa näkyä, jos lähellä. Lämpimällä moottorilla ei savuta kuin nimeksi.
    Ei se kai välttämättä vuoda ulkopuolelle...
    Eikös siinä ole sisäpuolella kennosto jossa se vesi kiertää, eli vuoto on siellä lauhduttimen kuorien sisäpuolella. Se selittäisi isommat höyryt kun koneen on käynnistänyt, kun se esim yön yli pikkuhiljaa kerää nestettä johonkin.

    Näin ainakin oletan, eikä omassani ainakaan ulkopuolelle ollut vuotanut.

    Vois kai ton testata sillä että tulppaa koko egr termostaatin, viisaimmat valaiskoon tässä???

    Leave a comment:


  • salomaa
    replied
    Originally posted by viktor View Post

    Saa vuoto ulospäin olla sitten aika rajua ennen kuin sieltä pohjamuovien läpi tiputtelee maahan asti, lähinnä sitten ajossa häipyy sieltä. Vai pitääkö tavaraa lisätä oikein isoja määriä?
    Vesihöyryä dieselistä pitääkin tulla, varsinkin kylmänä. Ei tuo omakaan nesteitä hukkaa mutta pakkasilla pilvi on melkoinen. Syksyllä tai muutoin lämpimällä jos paljon pössäyttelee niin sitten voi huolestua. Glykolin haistaa pakokaasusta jos se sitä pakopuolelle vuotaisi. Tulee sellainen makea tuoksu siitä.
    3 päivän välein saa litran lisäillä, eikä tiputa maahan asti. Savupilvi on kylmällä koneella aika kova, ei meinaa takana ajavaa näkyä, jos lähellä. Lämpimällä moottorilla ei savuta kuin nimeksi.

    Leave a comment:


  • viktor
    replied
    Originally posted by salomaa View Post
    Rupesin tuossa miettimään, että mikä tuon EGR-lauhduttimen on voinut rikkoa ? Voisiko syynä olla liian raaka jäähdytysneste mikä kiersi autossa muutaman päivän ajan.
    Ei sen luulisi metalliin pystyvän. Lämpö kai reikiä polttaa, mutta mistäpä sitä talvella muutoinkin kylmänä käyviin autoihin tulisi.

    Eikös tuon pitäisi luoda painetta jäähdytysjärjestelmään ja paljon, josko olisi pakopuolelta reikä vesikanavaan? EGR-venttiili imusarjan päässä taitaa ainakin isommilla ahdoilla olla kiinni, niin pakopaineet vaikuttaisi täysin silloin vesikanavaan?
    Kunhan vaan mietin :think

    Saa vuoto ulospäin olla sitten aika rajua ennen kuin sieltä pohjamuovien läpi tiputtelee maahan asti, lähinnä sitten ajossa häipyy sieltä. Vai pitääkö tavaraa lisätä oikein isoja määriä?
    Vesihöyryä dieselistä pitääkin tulla, varsinkin kylmänä. Ei tuo omakaan nesteitä hukkaa mutta pakkasilla pilvi on melkoinen. Syksyllä tai muutoin lämpimällä jos paljon pössäyttelee niin sitten voi huolestua. Glykolin haistaa pakokaasusta jos se sitä pakopuolelle vuotaisi. Tulee sellainen makea tuoksu siitä.
    Last edited by viktor; 07-01-2011, 01:30.

    Leave a comment:


  • salomaa
    replied
    Rupesin tuossa miettimään, että mikä tuon EGR-lauhduttimen on voinut rikkoa ? Voisiko syynä olla liian raaka jäähdytysneste mikä kiersi autossa muutaman päivän ajan.

    Leave a comment:


  • viktor
    replied
    Originally posted by salomaa View Post
    Kiitoksia. Mahtaako olla iso homma vaihdella itse tuo lauhdutin ?
    Saa siinä vähän purkaa tavaraa pois edestä, mutta kummatkin päät on klemmarilla [V-band]. En pitäisi amerikantemppuna vaihtaa itse, tosin tallissa se mukavin olisi varmaan.
    Eipä tuota osaa voi koneen etupuolelta olla näkemättä kun suojamuovin nostaa pois, ja realoemin kuvakin on varsin selkeä.
    Termari vaihtoon samalla ja muistaa tilata sen o-rengastiivisteen myös, ei kuulu oletuksena toimitukseen.
    Oli muistaakseni suolaisen hintainen osa tuo kyseinen lämmönvaihdin. :think
    Last edited by viktor; 06-01-2011, 00:58.

    Leave a comment:


  • salomaa
    replied
    Originally posted by Tuttiritari View Post
    Tuolta osa numero 1 : http://www.realoem.com/bmw/showparts...02&hg=11&fg=50

    Varmaan sopii tuo sullekin, tietääkseni ei eroa eri vuosimalleissa.

    Kiitoksia. Mahtaako olla iso homma vaihdella itse tuo lauhdutin ?

    Leave a comment:


  • Tuttiritari
    replied
    Originally posted by salomaa View Post
    Onko Egr-lauhdutin sama osa kuin Egr-termostaatti ?
    Tuolta osa numero 1 : http://www.realoem.com/bmw/showparts...02&hg=11&fg=50

    Varmaan sopii tuo sullekin, tietääkseni ei eroa eri vuosimalleissa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎