F10/11 tyyppiviat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Laku
    replied
    Originally posted by nappe74 View Post
    Ei löytynyt omaa topicia takaisinkutsuille joten laitanpa tämän tänne...

    Eli omassa sigun autossa löytyi takaisinkutsuun vaihdettavaksi ilmastoinnin kenno... itse en tätä löytänyt Trafin sivuilta joten kannattaa soittaa marmorille ja kysyä jos omaa samanlaisen auton !!
    Ei mitään tietoa, koskeeko vain tiettyä konetyyppiä?

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Ei löytynyt omaa topicia takaisinkutsuille joten laitanpa tämän tänne...

    Eli omassa sigun autossa löytyi takaisinkutsuun vaihdettavaksi ilmastoinnin kenno... itse en tätä löytänyt Trafin sivuilta joten kannattaa soittaa marmorille ja kysyä jos omaa samanlaisen auton !!

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by pertsa View Post
    Onko näissä facelift malleissa esiintynyt näitä tyyppivikoja samassa mittakaavassa, kun vanhemmissa. Alkaa ensimmäiset faceliftit oleen jo sen neljä vuotta vanhoja. Onko esim jakolaatikot ja vetarit samaa tavaraa, kun vanhemmissa? Onko jollakin tietoa tai kokemusta asiasta?
    Aikalailla samat ongelmat. Lisäksi tulee AD-blue ongelmat faceliftissä...

    Leave a comment:


  • pertsa
    replied
    Onko näissä facelift malleissa esiintynyt näitä tyyppivikoja samassa mittakaavassa, kun vanhemmissa. Alkaa ensimmäiset faceliftit oleen jo sen neljä vuotta vanhoja. Onko esim jakolaatikot ja vetarit samaa tavaraa, kun vanhemmissa? Onko jollakin tietoa tai kokemusta asiasta?

    Leave a comment:


  • HV530XD
    replied
    Originally posted by nachi View Post
    Sukulaisellani jäi X3 kuluneella viikolla tienposkeen, kun EGR jumittui ja poltti imusarjaan reiän. Tuli kalliimpi remontti kaikkineen.

    Kannattaa kyllä vilkuilla sitä EGR:n toimintaa.
    Sanoisin että ei kannata pelkästään vilkuilla vaan kannattaa ryhtyä pikimmiten toimeen, lukaiskaa oheinen ketju asiaa pohtiessa...

    Leave a comment:


  • nachi
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Epäilys että tässä tuore esimerkkitapaus, jossa moottoritila palanut.
    Sukulaisellani jäi X3 kuluneella viikolla tienposkeen, kun EGR jumittui ja poltti imusarjaan reiän. Tuli kalliimpi remontti kaikkineen.

    Kannattaa kyllä vilkuilla sitä EGR:n toimintaa.

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post
    Mites paljon tuon venttiilin vaihto maksaa tai vastaavasti koodaus pois käytöstä lienee helppo homma?
    Onhan noita vaihdetu takuuseenkin, siis ainakin B- moottoreissa.
    Viripajat varmaan koodaa tuon pois, jos haluaa.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by jaki View Post
    Olisiko juminut EGR, veikkaan.
    Mites paljon tuon venttiilin vaihto maksaa tai vastaavasti koodaus pois käytöstä lienee helppo homma?

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Epäilys että tässä tuore esimerkkitapaus, jossa moottoritila palanut.
    Olisiko juminut EGR, veikkaan.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Kun nämä F-koppaiset rupeaa ikääntymään niin tyyppivikojakin on ilmennyt,seuraavia on tullut vastaan. Koskee vain dieseleitä jos toisin ei mainita.

    -EGR venttiilin jumiutumisia. Saa myös erikseen. Auki jumiessaan riskinä reiän palaminen imusarjaan ja pahimmillaan riski että palaa koko auto.
    Epäilys että tässä tuore esimerkkitapaus, jossa moottoritila palanut.

    Leave a comment:


  • nachi
    replied
    Originally posted by Patd View Post
    Onkos näissä ihan uusimmissakin ( 2014-2015>) 2 litraisissa dieseleissä vielä jakopää ongelmia? tietysti vaikea sanoa kun vähästi paljon ajettuja, mutta onko jollain parempaa tietoa?
    Näissähän on jo vaihtunut N47 moottori B47:ään, joissa on myös ainakin takseista jakopäitä korjailtu ja/tai moottoreita vaihdettu.

    Sitä on tässä vaiheessa vaikea sanoa, kuinka suuri ongelma tulee olemaan, vai tuleeko ylipäätään. Toivottavasti ei ainakaan ihan N47-tasoinen, kunhan kilsoja kertyy.

    Leave a comment:


  • Patd
    replied
    Onkos näissä ihan uusimmissakin ( 2014-2015>) 2 litraisissa dieseleissä vielä jakopää ongelmia? tietysti vaikea sanoa kun vähästi paljon ajettuja, mutta onko jollain parempaa tietoa?

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied
    Originally posted by touring39 View Post
    Niitä tandem-pumppuja on vissiin jonkun verran mennyt. Itselläkin pamahti F01:stä alle 100 tkm ajettuna. Parin-kolmen tontun remontti. EDC-iskarit taitaa olla suht kestäviä.
    Mun F07 on juurikin tehostajanpumpun vaihdossa tällä hetkellä. Aj. 69tkm...
    Menee onneksi myyjän piikkiin...ja sitten aletaan selvittelemään muita juttuja

    Leave a comment:


  • kmr
    replied
    Originally posted by Gräns View Post
    Edelleen tuollainen mieto sivuääni. Aluksi laitoin kuluneiden nastarenkaiden piikkiin, mutta nyt on uudet nastat alla ja sama outo taustaulina(voimakkain noin 80-90km/h vauhdissa). Autoon on kuskipuolen laakeri vaihdettu noin 20-25tkm sitten, edellisen omistajan toimesta. Klappia ei tunnu ja värinää jouseen ei tule, voiko olla niin huonolaatuinen laakeri että pitää vain ääntä ? Mitenkä tuon pystyisi selvittää, että ei tule turhaan vaihdettua ehjää osaa ?
    Viime autossa (E92) oli vaikeasti paikannettava laakeriääni. Vaihdoin edestä toisen, mutta ei vaikuttanut. Sitten vein pajalle takalaakereiden vaihtoon ja olivat molemmat loppu. Kummasti se kulkeutui ääni niin, että oli vaikea paikantaa, eikä mutkittelu muuttanut ulinaa. Äkkiä siinä voi joutua ainakin vetarit irrottamaan, jos ajossa ei selviä mikä laakereista on kulunut.

    Leave a comment:


  • Gräns
    replied
    Originally posted by Gräns View Post
    Renkaat vaihdettu ja suurin ääni katosi. Tuo metallinen pieni vibra kuitenkin jäi, resonoi mittarinäyttöön. Voiko jarrulevy tuon aiheuttaa? Ei täristä polkimeen, voiko olla alkava laakerivaurio? Ääni tulisi tunteen perusteella kuskin puolen eturenkaasta.
    Edelleen tuollainen mieto sivuääni. Aluksi laitoin kuluneiden nastarenkaiden piikkiin, mutta nyt on uudet nastat alla ja sama outo taustaulina(voimakkain noin 80-90km/h vauhdissa). Autoon on kuskipuolen laakeri vaihdettu noin 20-25tkm sitten, edellisen omistajan toimesta. Klappia ei tunnu ja värinää jouseen ei tule, voiko olla niin huonolaatuinen laakeri että pitää vain ääntä ? Mitenkä tuon pystyisi selvittää, että ei tule turhaan vaihdettua ehjää osaa ?

    Leave a comment:

Working...
X