Vaihdoin pari viikkoa sitten kampiakselin hihnapyörän (Febi Bilstein) koska vanhassa alkoi olla kumiosassa pieniä halkeamia. Uusi osa meni hyvin paikalleen, kiristys ohjeen mukaan ja uusi gatesin hihna paikalleen. Asennuksen jälkeen huomasin, että kiristin pomppii tyhjäkäynnillä. Jo vähänkin kaasua painettaessa pomppiminen lakkaa. Nyt parin viikon käytön jälkeen hihnan sileälle puolelle on ilmestynyt pieniä jälkiä pomppimisen seurauksena. Todennäköisesti vika alkoi dampperin vaihdon jälkeen,koska vanhassa hihnassa ei kuoppia ollut. Pomppimisesta ei havaintoja aiemmin ollut, koska hihnapyörän edessä oli sellainen suoja. Onko todennäköistä,että uusi dampperi on viallinen? Jostain ulkomaan foorumeilta löysin, että dampperi vaatisi tarpeeksi kireän kiristimen toimiakseen kunnolla. Eli vanhan kiristimen ja uuden dampperin "yhteispeli" ei toimisi? Itse kiristinpyörissä, vesipumpussa, laturissa ja kompurassa ei tuntuisi laakereissa olevan välyksiä, vaan ne pyörivät pehmeästi.