memebuy23buy

M57n2 tuplaturbo ei käynnisty lämpimänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Linkotrop93
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Tyhmä kysymys mutta onhan vaihdetut suuttimet kerrottu moottorinohjaukselle?

    On koodattu suuttimet Schmiedmanni vaihtanut ja koodnnut.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Tyhmä kysymys mutta onhan vaihdetut suuttimet kerrottu moottorinohjaukselle?

    Leave a comment:


  • Linkotrop93
    replied
    Nyt se tekee myös sitä että kierrokset vähän heittelee kun ajaa tasaisesti ja painaa pikkasen kaasua niin menee viisara vähän alas ja sit alkaa ottamaan kierroksia. Putsasin Maf anturin ja vaihdoin suodattimen niin mootorivalo jäi palamaan, ilmeisesti koska irrotin maf liittimen. Vähän savutti valkoista pakoputkesta ja kone kävi epätasaiseati kunnes lämpesi.

    Tässä video.
    Last edited by Linkotrop93; 15-05-2020, 16:20.

    Leave a comment:


  • Linkotrop93
    replied
    Suuttimet vaihdettu ja auto käynistyy normaalisti myös lämpimänä, no eihän se montaa päivää kestänyt. Sammutin auton tankatakseen löpöä ja lähdin starttaamaan niin siinä se pyöriteli paikallaan. Poltin röökin vitutukseen ja se autto, eli 5min ja lähti taas käyntiin hyvin. Tehot tallella jne. Rampista lähdettyä motarille iskin sportin päälle ja talla pohjaan 4-5rpm kohalla syttyi moottorivalo, himmasin vauhtia testailin onko vedot tallessa, niin kaikki vaikutti ihan hyvältä. Sammutin auton hetkeksi ja 10min päästä lähti käyntiin ja vikavalo poistui. Onko ideoita? Suuttimet ei ainakaan pitäisi olla vialliset. 3 uutta suutinta ja toiset 3 olivat täysin ehjiä eikä ohivuotoa ollut melkein ollenkaan kun mitattiin. Alan itse epäilemään alipaineletkustoa (vaikka vaihdettu 4kk sitten kaikki letkut, kampiakselin tunnistin, nokka akselin tunnistin, pa.määrän säädin kp. Pumpun kyljestä, MAF on vaihdettu 2018). Savuttaa reippaasti kun polkaisee (esiintyy rajua viivettä ennen kun pykältää pienemmälle) Autossa oli mieto softa ennen näitä ongelmia ja toimi hyvin. Heti kun dp asennettiin niin näitä ongelmia alkoi tuleman ja laitettiin uusi softa joka lisäsi noin 40-50hv entisestään. Testasin tänään MAF anturin niin, että laitoin auton käyntiin ja irroitin maf johdon niin kone kävi normaalisti. Viittaako tämä vialliseen maffiin? Yksi huomio minkä näin että joku anturi oisko lambda niin liitin on oudosti paikallaan ja johto hieman irti liittimestä. Voiko vika olla siinä?

    Leave a comment:


  • Linkotrop93
    replied
    Originally posted by vexu524tdic View Post
    Kyllä, suuttimen paluuvuoto josta linkkasin videon on omasta autostani ja korjaantui suuttimen vaihdolla. Kannattaa aloittaa irrotusliuottelu jo nyt niin lähtee helpommin irti.
    Kyllä! Suuttimet oli rikki. 1,3 ja 5 suutin meni vaihtoon.

    Leave a comment:


  • vexu524tdic
    replied
    Originally posted by Linkotrop93 View Post
    Täytyypi kokeilla. Voiko tuommonen vuoto vaikuttaa sitten sen että kone ei käynnisty lämpimänä. Nyt on vahdettu pa määrän säädin, pa paineen tunnistin, suodatin. Tänään menee rele vaihtoon. Sitten ei jää vaihtoehtoja kuin suuttimet tai siirtopumppu.
    Originally posted by vexu524tdic View Post
    Kyllä tuo nyt suuttimelta kuullostaa, itsellä meni välillä tehot olemattomiin kiihdytyksen jälkeen ja starttasi pitkään ennenkuin lähti käymään. Siirtopaineesta vikakoodia ja railpaineesta myös, vaihdoin siirtopumpunkin ja ei mitään vaikutusta > suuttimien paluuvuototesti:

    https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...56&postcount=8
    Kyllä, suuttimen paluuvuoto josta linkkasin videon on omasta autostani ja korjaantui suuttimen vaihdolla. Kannattaa aloittaa irrotusliuottelu jo nyt niin lähtee helpommin irti.
    Last edited by vexu524tdic; 08-05-2020, 18:04.

    Leave a comment:


  • ///THe
    replied
    Originally posted by Linkotrop93 View Post
    Täytyypi kokeilla. Voiko tuommonen vuoto vaikuttaa sitten sen että kone ei käynnisty lämpimänä. Nyt on vahdettu pa määrän säädin, pa paineen tunnistin, suodatin. Tänään menee rele vaihtoon. Sitten ei jää vaihtoehtoja kuin suuttimet tai siirtopumppu.

    Kannattaa logata miten rail-paine käyttäytyy startissa. Vuotava suutin aiheuttaa sen, että paine ei välttämättä nouse startatessa tarpeeksi ja auto ei käynnisty (taitaa vaatia minimissään noin. 200bar, että suuttimet aukeaa). Lämpimänä ongelmat esiintyvät juurikin enempi (lämpimänä paine karkaa enempi).

    Leave a comment:


  • Linkotrop93
    replied
    Originally posted by ///THe View Post
    20ml/2min on hyväksyttävän yläraja. Eli ainakin suutin5 vaihtoon ja kokeile laittaa suuttimien puhdistusaine ja loraus 2T-öljyä tankkiin.
    Täytyypi kokeilla. Voiko tuommonen vuoto vaikuttaa sitten sen että kone ei käynnisty lämpimänä. Nyt on vahdettu pa määrän säädin, pa paineen tunnistin, suodatin. Tänään menee rele vaihtoon. Sitten ei jää vaihtoehtoja kuin suuttimet tai siirtopumppu.

    Leave a comment:


  • ///THe
    replied
    Originally posted by Linkotrop93 View Post
    Ohivuoto mitattu ja tulokset seuraavat.

    S1: 20ml/2min
    S2: 4ml/2min
    S3: 20ml/2min
    S4: 7ml/2min
    S5: 32ml/2min
    S6: 2ml/2min

    Maalaisjörjen mukaan suutin nro.5 vuotaa reippaasti. Eli se ainakin vaihtoon mitenkäs tuo suutin nro. 1 ja 3 kannattaako vaihtaa vai onko ihan OK?

    20ml/2min on hyväksyttävän yläraja. Eli ainakin suutin5 vaihtoon ja kokeile laittaa suuttimien puhdistusaine ja loraus 2T-öljyä tankkiin.

    Leave a comment:


  • Linkotrop93
    replied
    Originally posted by ///THe View Post
    Vaikka suuttimien korjausarvot ovat ok, niin voi olla, että joku suutin vuotaa paluulinjaan. Ei muuta kuin mittamaan ohivuodot...
    Ohivuoto mitattu ja tulokset seuraavat.

    S1: 20ml/2min
    S2: 4ml/2min
    S3: 20ml/2min
    S4: 7ml/2min
    S5: 32ml/2min
    S6: 2ml/2min

    Maalaisjörjen mukaan suutin nro.5 vuotaa reippaasti. Eli se ainakin vaihtoon mitenkäs tuo suutin nro. 1 ja 3 kannattaako vaihtaa vai onko ihan OK?

    Leave a comment:


  • Linkotrop93
    replied
    Vikakoodia antoi 4560 Rail-pressure plausibility delivery controlled ja 4B90 Rail-pressure monitoring on enegine start.

    Leave a comment:


  • Linkotrop93
    replied
    Originally posted by ///THe View Post
    Vois kokeilla loggaa railpaineita. Railpaineen säätely tapahtuu olosuhteista ja kuormitustilanteesta riippuen sekä korkeapainepumpun kyljessä olevalla määräsäätimellä, että jakotukin päässä olevalla paineensäätimellä. Omasta 535d:stä hajosi määränsäädin ja aiheutti hieman vastaavanlaisia ongelmia (kulutus nousi, railpaine herjoja ja pukkasi autoa vikatilaan).


    Kehottaisin kokeilemaan myös vakiosoftalla kuten Jaqueskin jo tuossa aiemmin mainitsi... viriohjelmalla monet softaajat blokkaa myös oleellisia vikailmoja pois ja vian etsiminen onkin sitten haasteellisempaa.
    Kuvan mukainen letku, joka menee klemmarilla kiinni pumppuun oli aivan löysällä niin että pyöri ympäri ja falskas naftaa. Vaihdettu klemmari. Kyseinen tunnistitn/venttiilin liitin oli ihan naftassa/öljyssä kun irroitin liittimen. Kirjaimellisesti täynnä jotain nestettä. Puhdistin liittimen. Huomasin että käynnistyy huomattavasti helpommin lämpimänä. Voi olla että imassut ilmaa tuosta kohtaa.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • ///THe
    replied
    Vois kokeilla loggaa railpaineita. Railpaineen säätely tapahtuu olosuhteista ja kuormitustilanteesta riippuen sekä korkeapainepumpun kyljessä olevalla määräsäätimellä, että jakotukin päässä olevalla paineensäätimellä. Omasta 535d:stä hajosi määränsäädin ja aiheutti hieman vastaavanlaisia ongelmia (kulutus nousi, railpaine herjoja ja pukkasi autoa vikatilaan).


    Kehottaisin kokeilemaan myös vakiosoftalla kuten Jaqueskin jo tuossa aiemmin mainitsi... viriohjelmalla monet softaajat blokkaa myös oleellisia vikailmoja pois ja vian etsiminen onkin sitten haasteellisempaa.

    Leave a comment:


  • Linkotrop93
    replied
    Nyt on kampiakselin tunnistin ja nokka-akselin asentotunnistin vaihdettu, eikä ongelma ratkennut. Ajon jälkeen ei edelleenkään käynnisty. Startti pyörittää, muttei käynnisyy. Pitäkö koodata sen jälkeen kun muo tunnistimet on asennettu vai tajuaako auto sen automaattisesti? Suutin ohivuoto testattu, eikä kummempia heittoja ollut. Savuttaa edelleen mustaa savua kun pikkasen rajummin kiihdyttää.

    Vikakoodeissa ei edelleenkään löydy mitään, joka kummastuttaa. Onkohan mahdollista, että downpipe on asennettu vituilleen? Ainakin yksi liitin (oisko lambda) näyttää vähän kärsineeltä.

    Ideoita? Kampi/nokka-akselin tunnistimet pois suljettu.

    Leave a comment:


  • Jacques
    replied
    Originally posted by Linkotrop93 View Post
    Vikakoodi sanoi rail pressuresta. Mutta tehtiin testi niin ne olikin kunnossa.
    Vikakoodi(e)n pitäisi kertoa mikä siinä rail pressuressa on vikana, eivätkö ne nouse pyydetyn mukaisesti, esim. eroitus mitatun ja pyydetyn railipaineen välillä liian suuri.

    Ohjelmallakin tämän saa kyllä aikaan, monella tapaa, kokeiltu on.

    Leave a comment:

Working...
X