Originally posted by Juhaska
View Post
e38 "keulii"
Collapse
X
-
Niin siis mun pointti olikin, että nimenomaan beemereihin noita painoja onkin laiteltu. Ei mullakaan ole mihinkään aikaisempaan kaaraan niitä laitettu.
-
Pitänee vissiinkin koittaa noita.Tietääkö/onko kokemusta kellään jos laittaa vain noi etujouset,niin sais vähän sellaista etukenoa,mutta millainen autosta tulee ajoltaan?Ja tuleeko etupäästä kivireki ja takapää jää sopivaksi?Kyllähän se kokeilemalla selviäis,mutta takavietereitä ei vaihdetakkaan ihan tosta vaan toisin kuin etujouset mitkä nyt vaihtaa tunnissa.
Leave a comment:
-
Nuo painotkin on vähän autokohtaisia... Edelliseen bemariin laitettiin n.150-200kg painoja, kun taas nykyiseen audiin ei laitettu mitään ja samassa paikassa tein molempien säädöt.Originally posted by BeamR View PostKun vie beemerin ihan pajalle ohjauskulmien säätöön, niin ne laittaa sisälle pirusti painoja sen säädön ajaksi (etupenkeille, takapenkeille, takaluukkuun). Olen ymmärtänyt että se on ainoa keino saada kulmat kohdalleen oikeaan korkeuteen.
Näin tehtiin mm. kun käytin E90:n ohjauskulmien säädössä Laakkosella. Näin sanoi myös muutama muu paja jo aikaisemmin muiden puimureiden kohdalla.
Auttaisiko teitin vaivoihin?
Leave a comment:
-
Kun vie beemerin ihan pajalle ohjauskulmien säätöön, niin ne laittaa sisälle pirusti painoja sen säädön ajaksi (etupenkeille, takapenkeille, takaluukkuun). Olen ymmärtänyt että se on ainoa keino saada kulmat kohdalleen oikeaan korkeuteen.
Näin tehtiin mm. kun käytin E90:n ohjauskulmien säädössä Laakkosella. Näin sanoi myös muutama muu paja jo aikaisemmin muiden puimureiden kohdalla.
Auttaisiko teitin vaivoihin?
Leave a comment:
-
Autovaruste.net antaa tommoiset 35/20 madaltavat jouset
FKBM083
FK High Tec springs BMW 7 series 750i/iL 164,00
(onko toi sitten etu+taka jouset tohon hintaan?)
Leave a comment:
-
Auraukset on kyllä katsottu ja säädetty kohdalleen,joten sen voi pois sulkea.Täytyy nyt katsoa jos se ei siitä tipu,niinpitää ruveta katselemaan 20-30mm pudottavia etujousia jostain.Ei ole kellään vinkkiä heittää niistä?
Leave a comment:
-
minulla on samanmoinen ongelma. vaihdoin e36 raidetangon ja en silloin huomannut eroa, mutta nyt kun alla on säädettävä alusta ja etupäässä on tai siis pitäisi olla saman verran madallusta niin kuinkas ollakkaan se puoli johon vaihdoin raidetangon on korkeammalla. :think Ei voi ihminen ymmärtää...
Leave a comment:
-
Teoria on kai se jos on liikaa aurausta niin renkaat kampeaa alareunasta, jollonka renkaat näyttää edestäpäin katsottuna tältä \\---// niinkuin omassakin tapauksessa...
Leave a comment:
-
Kuinka veivailit niitä raidetankoja?Kuulostaa jotenkin omituiselta että raidetangot voivat auton korkeuteen vaikuttaa.Ja kyllä on aurauskulmat säädetty.Originally posted by JJanne View PostTuli tuossa tänään veivattua vähän nuita raidepääntankoja ja kyllähän se keula laskeutu jonkun verran alas jotenka varmaan niistä johtuvaa...
Leave a comment:
-
Tuli tuossa tänään veivattua vähän nuita raidepääntankoja ja kyllähän se keula laskeutu jonkun verran alas jotenka varmaan niistä johtuvaa...
Leave a comment:
-
Oletko jo säädättänyt aurauskulmat? itse olen miettiny tuota että voisko ne aiheuttaa tuon korotuksen, jos aattelee että aurausta on liikaa sisäänpäin niin vois ehkä kammeta jotenki... itsellä laski keula normaaliasentoon kun pyörittelin rattia paikallaan...Originally posted by kuukankorpi View PostNiin arvelinkin,eli hommaa piisaa siinäkin swäpissä.Mites onko kellään tietoa mikä aiheutti etupään ylös jäämisen,mittanauha näyttää 42cm navasta kaareen.Jostain luin että vakioalustalla etäisyys olis n.40cm.Vai muistelenko väärin jos joku tietää niin hyvä.Ja tolpat on kasattu samalla lailla kuin ne olivat,vieterin kolot ym ovat oikealla kohtaa ja iskarin alapäät ovat hahloissaan.Tulee mieleen että voiko iskarit olla pidemmät kuin vanhat?Uudet on sachs super touringit,kuin vanhoissa taas luki sachs/boge.
Leave a comment:
-
Niin arvelinkin,eli hommaa piisaa siinäkin swäpissä.Mites onko kellään tietoa mikä aiheutti etupään ylös jäämisen,mittanauha näyttää 42cm navasta kaareen.Jostain luin että vakioalustalla etäisyys olis n.40cm.Vai muistelenko väärin jos joku tietää niin hyvä.Ja tolpat on kasattu samalla lailla kuin ne olivat,vieterin kolot ym ovat oikealla kohtaa ja iskarin alapäät ovat hahloissaan.Tulee mieleen että voiko iskarit olla pidemmät kuin vanhat?Uudet on sachs super touringit,kuin vanhoissa taas luki sachs/boge.Originally posted by Erich View PostHattuhyllyn alta. Takapenkin irroituksesta se lähtee...
Leave a comment:
-
Hattuhyllyn alta. Takapenkin irroituksesta se lähtee...Originally posted by kuukankorpi View PostEli tarkoitus olisi vaihtaa noi takaiskarit kun ehtii,joten kysyn nopeasti löytyykö takaiskarin yläpäät hattuhyllyn alta vai perärontista?Eli paljonko pitääpurkaa että pääsee niihin käsiksi?
Leave a comment:
-
Kysästäänpä tässä kun ei viitti uutta topikkia tehdä.Eli tarkoitus olisi vaihtaa noi takaiskarit kun ehtii,joten kysyn nopeasti löytyykö takaiskarin yläpäät hattuhyllyn alta vai perärontista?Eli paljonko pitääpurkaa että pääsee niihin käsiksi?
Leave a comment:
-
Leave a comment:
Leave a comment: