e38 "keulii"

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BeamR
    replied
    Originally posted by Juhaska View Post
    Nuo painotkin on vähän autokohtaisia... Edelliseen bemariin laitettiin n.150-200kg painoja, kun taas nykyiseen audiin ei laitettu mitään ja samassa paikassa tein molempien säädöt.
    Niin siis mun pointti olikin, että nimenomaan beemereihin noita painoja onkin laiteltu. Ei mullakaan ole mihinkään aikaisempaan kaaraan niitä laitettu.

    Leave a comment:


  • kuukankorpi
    replied
    Originally posted by Bad boy bmw View Post
    Autovaruste.net antaa tommoiset 35/20 madaltavat jouset

    FKBM083 FK High Tec springs BMW 7 series 750i/iL 164,00

    (onko toi sitten etu+taka jouset tohon hintaan?)
    Pitänee vissiinkin koittaa noita.Tietääkö/onko kokemusta kellään jos laittaa vain noi etujouset,niin sais vähän sellaista etukenoa,mutta millainen autosta tulee ajoltaan?Ja tuleeko etupäästä kivireki ja takapää jää sopivaksi?Kyllähän se kokeilemalla selviäis,mutta takavietereitä ei vaihdetakkaan ihan tosta vaan toisin kuin etujouset mitkä nyt vaihtaa tunnissa.

    Leave a comment:


  • Juhaska
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    Kun vie beemerin ihan pajalle ohjauskulmien säätöön, niin ne laittaa sisälle pirusti painoja sen säädön ajaksi (etupenkeille, takapenkeille, takaluukkuun). Olen ymmärtänyt että se on ainoa keino saada kulmat kohdalleen oikeaan korkeuteen.

    Näin tehtiin mm. kun käytin E90:n ohjauskulmien säädössä Laakkosella. Näin sanoi myös muutama muu paja jo aikaisemmin muiden puimureiden kohdalla.

    Auttaisiko teitin vaivoihin?
    Nuo painotkin on vähän autokohtaisia... Edelliseen bemariin laitettiin n.150-200kg painoja, kun taas nykyiseen audiin ei laitettu mitään ja samassa paikassa tein molempien säädöt.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Kun vie beemerin ihan pajalle ohjauskulmien säätöön, niin ne laittaa sisälle pirusti painoja sen säädön ajaksi (etupenkeille, takapenkeille, takaluukkuun). Olen ymmärtänyt että se on ainoa keino saada kulmat kohdalleen oikeaan korkeuteen.

    Näin tehtiin mm. kun käytin E90:n ohjauskulmien säädössä Laakkosella. Näin sanoi myös muutama muu paja jo aikaisemmin muiden puimureiden kohdalla.

    Auttaisiko teitin vaivoihin?

    Leave a comment:


  • Bad boy bmw
    replied
    Autovaruste.net antaa tommoiset 35/20 madaltavat jouset

    FKBM083 FK High Tec springs BMW 7 series 750i/iL 164,00

    (onko toi sitten etu+taka jouset tohon hintaan?)
    Last edited by Bad boy bmw; 03-06-2008, 15:41. Reason: Lisäilyä.

    Leave a comment:


  • kuukankorpi
    replied
    Auraukset on kyllä katsottu ja säädetty kohdalleen,joten sen voi pois sulkea.Täytyy nyt katsoa jos se ei siitä tipu,niinpitää ruveta katselemaan 20-30mm pudottavia etujousia jostain.Ei ole kellään vinkkiä heittää niistä?

    Leave a comment:


  • Jontza
    replied
    minulla on samanmoinen ongelma. vaihdoin e36 raidetangon ja en silloin huomannut eroa, mutta nyt kun alla on säädettävä alusta ja etupäässä on tai siis pitäisi olla saman verran madallusta niin kuinkas ollakkaan se puoli johon vaihdoin raidetangon on korkeammalla. :think Ei voi ihminen ymmärtää...

    Leave a comment:


  • JJanne
    replied
    Teoria on kai se jos on liikaa aurausta niin renkaat kampeaa alareunasta, jollonka renkaat näyttää edestäpäin katsottuna tältä \\---// niinkuin omassakin tapauksessa...

    Leave a comment:


  • kuukankorpi
    replied
    Originally posted by JJanne View Post
    Tuli tuossa tänään veivattua vähän nuita raidepääntankoja ja kyllähän se keula laskeutu jonkun verran alas jotenka varmaan niistä johtuvaa...
    Kuinka veivailit niitä raidetankoja?Kuulostaa jotenkin omituiselta että raidetangot voivat auton korkeuteen vaikuttaa.Ja kyllä on aurauskulmat säädetty.

    Leave a comment:


  • JJanne
    replied
    Tuli tuossa tänään veivattua vähän nuita raidepääntankoja ja kyllähän se keula laskeutu jonkun verran alas jotenka varmaan niistä johtuvaa...

    Leave a comment:


  • JJanne
    replied
    Originally posted by kuukankorpi View Post
    Niin arvelinkin,eli hommaa piisaa siinäkin swäpissä.Mites onko kellään tietoa mikä aiheutti etupään ylös jäämisen,mittanauha näyttää 42cm navasta kaareen.Jostain luin että vakioalustalla etäisyys olis n.40cm.Vai muistelenko väärin jos joku tietää niin hyvä.Ja tolpat on kasattu samalla lailla kuin ne olivat,vieterin kolot ym ovat oikealla kohtaa ja iskarin alapäät ovat hahloissaan.Tulee mieleen että voiko iskarit olla pidemmät kuin vanhat?Uudet on sachs super touringit,kuin vanhoissa taas luki sachs/boge.
    Oletko jo säädättänyt aurauskulmat? itse olen miettiny tuota että voisko ne aiheuttaa tuon korotuksen, jos aattelee että aurausta on liikaa sisäänpäin niin vois ehkä kammeta jotenki... itsellä laski keula normaaliasentoon kun pyörittelin rattia paikallaan...

    Leave a comment:


  • kuukankorpi
    replied
    Originally posted by Erich View Post
    Hattuhyllyn alta. Takapenkin irroituksesta se lähtee...
    Niin arvelinkin,eli hommaa piisaa siinäkin swäpissä.Mites onko kellään tietoa mikä aiheutti etupään ylös jäämisen,mittanauha näyttää 42cm navasta kaareen.Jostain luin että vakioalustalla etäisyys olis n.40cm.Vai muistelenko väärin jos joku tietää niin hyvä.Ja tolpat on kasattu samalla lailla kuin ne olivat,vieterin kolot ym ovat oikealla kohtaa ja iskarin alapäät ovat hahloissaan.Tulee mieleen että voiko iskarit olla pidemmät kuin vanhat?Uudet on sachs super touringit,kuin vanhoissa taas luki sachs/boge.

    Leave a comment:


  • Erich
    replied
    Originally posted by kuukankorpi View Post
    Eli tarkoitus olisi vaihtaa noi takaiskarit kun ehtii,joten kysyn nopeasti löytyykö takaiskarin yläpäät hattuhyllyn alta vai perärontista?Eli paljonko pitääpurkaa että pääsee niihin käsiksi?
    Hattuhyllyn alta. Takapenkin irroituksesta se lähtee...

    Leave a comment:


  • kuukankorpi
    replied
    Kysästäänpä tässä kun ei viitti uutta topikkia tehdä.Eli tarkoitus olisi vaihtaa noi takaiskarit kun ehtii,joten kysyn nopeasti löytyykö takaiskarin yläpäät hattuhyllyn alta vai perärontista?Eli paljonko pitääpurkaa että pääsee niihin käsiksi?

    Leave a comment:


  • JJanne
    replied
    Originally posted by Haukkis View Post
    Niin siis tossa kuvassahan autolla on jo ajettu remontin jälkeen?
    Joo tein 20km lenkin ennenkun otin tuon kuvan...

    Originally posted by Paabo View Post
    Käytä akun kenkää irti muutaman minsan ja katsoppas tapahtuuko mitään...
    Kokeiltu sitäkin...

    Leave a comment:

Working...
X