Originally posted by Zoui
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
850i käy 6-pytyllä
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by Zoui View PostAuto tuli myytyä sitten pois viallisena, seuraava omistaja vei auton testerin päähän ja sai viat korjattua. Ei kertonut silti mikä vika oli, mutta jotain anturivikaa veikkaisin siellä tosiaan olleen, harmi mun kannalta vain ettei tampereen metrolla, yllätys yllätys, saatu vikoja heti luettua.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by vesku61 View PostJoko vika on selvinny, mulla ittellä oli samalainen vika, kun moottorin lämpötila anturi sökönä, ei käynistyny kun 6-12 pytyillä ja liikkuttiin vaan 3 vaihteella, niitä lämpötila-antureita on kolme ja ne on tulipellin ja koneen välissä lähellä laatikkoa ja se apukuskin puolelta ensimmäinen on se moottorin lämpötila-anturi, sikäli hankala kun ilmeisesti näistä kahdesta muusta tulee lämpötila mittaristolle ja siksi kaikki näyttäs olevan kunnossa. Kumma kyllä testerikään ei huomannu tuota vikaa, ainoa ulospäin kuuluva vika oli kun joku vesipumpun rele piti ajoittain melkosta rutinaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Zoui View PostNoniin, eli molemmat lambdat oli kuolleita.
Nyt lähtee käymään joka kerralla 12 sylinterillä, käy hetken ja sammuu. OBC näyttää "catalyst overheat", eli kaiketi sellainen lämpötila-anturi olisi putkessa sökö.
Samoin Check valo syttyy välillä, eli täytyy lukaista vielä noi "kaasupoljin-koodit". Aika kivoja nuo kaikenlaiset anturiviat yms, muuten kun tuntuu pelittävän hyvin.
Joko vika on selvinny, mulla ittellä oli samalainen vika, kun moottorin lämpötila anturi sökönä, ei käynistyny kun 6-12 pytyillä ja liikkuttiin vaan 3 vaihteella, niitä lämpötila-antureita on kolme ja ne on tulipellin ja koneen välissä lähellä laatikkoa ja se apukuskin puolelta ensimmäinen on se moottorin lämpötila-anturi, sikäli hankala kun ilmeisesti näistä kahdesta muusta tulee lämpötila mittaristolle ja siksi kaikki näyttäs olevan kunnossa. Kumma kyllä testerikään ei huomannu tuota vikaa, ainoa ulospäin kuuluva vika oli kun joku vesipumpun rele piti ajoittain melkosta rutinaa.
Leave a comment:
-
-
Noniin, eli molemmat lambdat oli kuolleita.
Nyt lähtee käymään joka kerralla 12 sylinterillä, käy hetken ja sammuu. OBC näyttää "catalyst overheat", eli kaiketi sellainen lämpötila-anturi olisi putkessa sökö.
Samoin Check valo syttyy välillä, eli täytyy lukaista vielä noi "kaasupoljin-koodit". Aika kivoja nuo kaikenlaiset anturiviat yms, muuten kun tuntuu pelittävän hyvin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ihu412 View PostKurkkaa myös sinne paisuntasäiliön ja tulipellin väliin ,sieltä löytyy kolme eri liitintä vierekkäin. Lämpötila-antureita ja joku sanoo et yks niistä olis myös eml:lle.Ovat just tuon turbiini kotelon yläpuolella.
Mulla on paisari syylärin päässä, eli koko kone on paisarin ja tulipellin välissä
Originally posted by Kump View PostJust tommoset on molempien imusarjojen lämpötila-antureiden liitimet, ei kyllä mulla vaan toimintaan paljo vaikuttanu vaikka irti olikin monta kuukautta toinen. Vikakoodihan pitäis heti tulla jos joku liitin on irti.
Kump
BMW-huollolla pitäisi olla joku erikoisjohto-systeemi millä voi väylät/anturit tarkastaa suoraan, mikäli en ole netissä olevaa infoa väärin ymmärtänyt. Oma paikallinen ei vain osannut sanoa siihen mitään.
Leave a comment:
-
-
..
Originally posted by ihu412 View PostKurkkaa myös sinne paisuntasäiliön ja tulipellin väliin ,sieltä löytyy kolme eri liitintä vierekkäin. Lämpötila-antureita ja joku sanoo et yks niistä olis myös eml:lle.Ovat just tuon turbiini kotelon yläpuolella.
Kump
Leave a comment:
-
-
Kurkkaa myös sinne paisuntasäiliön ja tulipellin väliin ,sieltä löytyy kolme eri liitintä vierekkäin. Lämpötila-antureita ja joku sanoo et yks niistä olis myös eml:lle.Ovat just tuon turbiini kotelon yläpuolella.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ihu412 View PostMinkäs värisiä johtoja siihen 2-napaiseen liittimeen tulee?
EDIT: Vielä tutkimatta, kun tuli vähän lunta, mutta tuolle mysteerijohdolle pitää paikka löytää. EML-laatikko oli ehjä. Vikakoodien lukua pitäisi jollain ammattilaisella vielä kokeilla, ei tarvisi arpoa niin paljoa.Last edited by Zoui; 02-11-2006, 07:09.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ihu412 View PostTuollaisen lauseen löysin netistä !
M70 V12 Engine used in the 1991 850i doesnt have a camshaft position sensor.It just has two crankshaft position sensors.One for each motronic injection system
Mulla on siis vielä toi 2-napainen liitin vailla anturia/tms.
Leave a comment:
-
-
tere taas!
Tuollaisen lauseen löysin netistä !
M70 V12 Engine used in the 1991 850i doesnt have a camshaft position sensor.It just has two crankshaft position sensors.One for each motronic injection system
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ihu412 View PostMoroo! Kyllä tuo aika vahvasti näyttää kampiakselin asentoanturin liittimestä irronneelta johdolta
Mun täytyy ottaa ajatus käteen, tuo liitin kun roikkui vaihdelaatikon alla... mitä se siellä tekisi...Last edited by Zoui; 29-10-2006, 17:41.
Leave a comment:
-
-
Moroo! Kyllä tuo aika vahvasti näyttää kampiakselin asentoanturin liittimestä irronneelta johdolta
Leave a comment:
-
Leave a comment: