Announcement

Collapse
No announcement yet.

850i käy 6-pytyllä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pepemon
    replied
    Originally posted by Zoui View Post
    Auto tuli myytyä sitten pois viallisena, seuraava omistaja vei auton testerin päähän ja sai viat korjattua. Ei kertonut silti mikä vika oli, mutta jotain anturivikaa veikkaisin siellä tosiaan olleen, harmi mun kannalta vain ettei tampereen metrolla, yllätys yllätys, saatu vikoja heti luettua.
    Joku anturihan se kuulemma oli, joku sellainen joka kuului alunperin auton johtosarjaan ja siksi oli kallis vaihtaa koska sitä ei ilmeisesti ollut järin hyvin saatavilla irto-osana?

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by ihu412 View Post
    Katoitko muuten missään vaiheessa tuota imusarjan tiivistettä?:think
    Eipä tullut itse katsottua, kaveristani en tiedä sattuiko hän sinne päin.

    Leave a comment:


  • ihu412
    replied
    Originally posted by Zoui View Post
    Auto tuli myytyä sitten pois viallisena, seuraava omistaja vei auton testerin päähän ja sai viat korjattua. Ei kertonut silti mikä vika oli, mutta jotain anturivikaa veikkaisin siellä tosiaan olleen, harmi mun kannalta vain ettei tampereen metrolla, yllätys yllätys, saatu vikoja heti luettua.
    Katoitko muuten missään vaiheessa tuota imusarjan tiivistettä?:think

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by vesku61 View Post
    Joko vika on selvinny, mulla ittellä oli samalainen vika, kun moottorin lämpötila anturi sökönä, ei käynistyny kun 6-12 pytyillä ja liikkuttiin vaan 3 vaihteella, niitä lämpötila-antureita on kolme ja ne on tulipellin ja koneen välissä lähellä laatikkoa ja se apukuskin puolelta ensimmäinen on se moottorin lämpötila-anturi, sikäli hankala kun ilmeisesti näistä kahdesta muusta tulee lämpötila mittaristolle ja siksi kaikki näyttäs olevan kunnossa. Kumma kyllä testerikään ei huomannu tuota vikaa, ainoa ulospäin kuuluva vika oli kun joku vesipumpun rele piti ajoittain melkosta rutinaa.
    Auto tuli myytyä sitten pois viallisena, seuraava omistaja vei auton testerin päähän ja sai viat korjattua. Ei kertonut silti mikä vika oli, mutta jotain anturivikaa veikkaisin siellä tosiaan olleen, harmi mun kannalta vain ettei tampereen metrolla, yllätys yllätys, saatu vikoja heti luettua.

    Leave a comment:


  • vesku61
    replied
    Originally posted by Zoui View Post
    Noniin, eli molemmat lambdat oli kuolleita.

    Nyt lähtee käymään joka kerralla 12 sylinterillä, käy hetken ja sammuu. OBC näyttää "catalyst overheat", eli kaiketi sellainen lämpötila-anturi olisi putkessa sökö.

    Samoin Check valo syttyy välillä, eli täytyy lukaista vielä noi "kaasupoljin-koodit". Aika kivoja nuo kaikenlaiset anturiviat yms, muuten kun tuntuu pelittävän hyvin.

    Joko vika on selvinny, mulla ittellä oli samalainen vika, kun moottorin lämpötila anturi sökönä, ei käynistyny kun 6-12 pytyillä ja liikkuttiin vaan 3 vaihteella, niitä lämpötila-antureita on kolme ja ne on tulipellin ja koneen välissä lähellä laatikkoa ja se apukuskin puolelta ensimmäinen on se moottorin lämpötila-anturi, sikäli hankala kun ilmeisesti näistä kahdesta muusta tulee lämpötila mittaristolle ja siksi kaikki näyttäs olevan kunnossa. Kumma kyllä testerikään ei huomannu tuota vikaa, ainoa ulospäin kuuluva vika oli kun joku vesipumpun rele piti ajoittain melkosta rutinaa.

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Noniin, eli molemmat lambdat oli kuolleita.

    Nyt lähtee käymään joka kerralla 12 sylinterillä, käy hetken ja sammuu. OBC näyttää "catalyst overheat", eli kaiketi sellainen lämpötila-anturi olisi putkessa sökö.

    Samoin Check valo syttyy välillä, eli täytyy lukaista vielä noi "kaasupoljin-koodit". Aika kivoja nuo kaikenlaiset anturiviat yms, muuten kun tuntuu pelittävän hyvin.

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by ihu412 View Post
    Kurkkaa myös sinne paisuntasäiliön ja tulipellin väliin ,sieltä löytyy kolme eri liitintä vierekkäin. Lämpötila-antureita ja joku sanoo et yks niistä olis myös eml:lle.Ovat just tuon turbiini kotelon yläpuolella.

    Mulla on paisari syylärin päässä, eli koko kone on paisarin ja tulipellin välissä

    Originally posted by Kump View Post
    Just tommoset on molempien imusarjojen lämpötila-antureiden liitimet, ei kyllä mulla vaan toimintaan paljo vaikuttanu vaikka irti olikin monta kuukautta toinen. Vikakoodihan pitäis heti tulla jos joku liitin on irti.

    Kump
    Tosta ei saanut vikakoodeja edes luettua, syytä ei tiedä, herjasi jotain maan puuttumisesta.

    BMW-huollolla pitäisi olla joku erikoisjohto-systeemi millä voi väylät/anturit tarkastaa suoraan, mikäli en ole netissä olevaa infoa väärin ymmärtänyt. Oma paikallinen ei vain osannut sanoa siihen mitään.

    Leave a comment:


  • Kump
    replied
    ..

    Originally posted by ihu412 View Post
    Kurkkaa myös sinne paisuntasäiliön ja tulipellin väliin ,sieltä löytyy kolme eri liitintä vierekkäin. Lämpötila-antureita ja joku sanoo et yks niistä olis myös eml:lle.Ovat just tuon turbiini kotelon yläpuolella.
    Just tommoset on molempien imusarjojen lämpötila-antureiden liitimet, ei kyllä mulla vaan toimintaan paljo vaikuttanu vaikka irti olikin monta kuukautta toinen. Vikakoodihan pitäis heti tulla jos joku liitin on irti.

    Kump

    Leave a comment:


  • ihu412
    replied
    Kurkkaa myös sinne paisuntasäiliön ja tulipellin väliin ,sieltä löytyy kolme eri liitintä vierekkäin. Lämpötila-antureita ja joku sanoo et yks niistä olis myös eml:lle.Ovat just tuon turbiini kotelon yläpuolella.

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by ihu412 View Post
    Minkäs värisiä johtoja siihen 2-napaiseen liittimeen tulee?
    Ei mitään hajua, pitää katsoa. Johtoa ei oikein saa seurattuakaan, aikaa tiiviissä välissä vedetty.

    EDIT: Vielä tutkimatta, kun tuli vähän lunta, mutta tuolle mysteerijohdolle pitää paikka löytää. EML-laatikko oli ehjä. Vikakoodien lukua pitäisi jollain ammattilaisella vielä kokeilla, ei tarvisi arpoa niin paljoa.
    Last edited by Zoui; 02-11-2006, 07:09.

    Leave a comment:


  • ihu412
    replied
    Minkäs värisiä johtoja siihen 2-napaiseen liittimeen tulee?

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by ihu412 View Post
    Tuollaisen lauseen löysin netistä !

    M70 V12 Engine used in the 1991 850i doesnt have a camshaft position sensor.It just has two crankshaft position sensors.One for each motronic injection system
    Juu, ei ole nokka-akselin asentotunnistimia, mutta on kaksi kampiakselin asentotunnistinta. Ne on noin metrin päässä mun liittimestä ja niiden liitin on 3-napainen.

    Mulla on siis vielä toi 2-napainen liitin vailla anturia/tms.

    Leave a comment:


  • ihu412
    replied
    tere taas!

    Tuollaisen lauseen löysin netistä !

    M70 V12 Engine used in the 1991 850i doesnt have a camshaft position sensor.It just has two crankshaft position sensors.One for each motronic injection system

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by ihu412 View Post
    Moroo! Kyllä tuo aika vahvasti näyttää kampiakselin asentoanturin liittimestä irronneelta johdolta
    EDIT:

    Mun täytyy ottaa ajatus käteen, tuo liitin kun roikkui vaihdelaatikon alla... mitä se siellä tekisi...
    Last edited by Zoui; 29-10-2006, 17:41.

    Leave a comment:


  • ihu412
    replied
    Moroo! Kyllä tuo aika vahvasti näyttää kampiakselin asentoanturin liittimestä irronneelta johdolta

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎