memebuy23buy

X5 e53 yleistä keskustelua.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ode-b
    replied
    Anturi oli paikallaan ja piuhat kiinni. Valoilla oli juuri tuo amerikan-päivävalo asetus päällä. Täytyypä sitten kysellä saisivatko kalibroitua vai pitääkö jossain muualla käydä.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by Ode-b View Post
    Valot toimivat nyt niin että käynnistyksessä laittaa xenonit päälle ja sitten sammuttaa ne, vaikka olisi hallissa tai yö. Kuitenkin sitten jonkin ajan kuluttua laittaa ne taas päälle. Aiemmin toimi siis ihan oikein että päiväajovaloilla kunnes tulee pimeetä tai ajaa parkkihalliin.
    Mitkä päiväajovalot e53?
    Eihän niissä ole kuin enintään angel eyes rinkulat ja nekin on parkit? Vai onko siis yleismalliset jälkiasennus päivävalo-ledit.
    Sitten on tämä amerikan-päivävalo, eli pitkät palaa puoliteholla (ainakin e46 saa), mutta nekään ei täällä lailliset.

    Mutta siis se "hämäräkytkin" joka valoja ohjaa on siinä sadeanturissa tai peilissä, eli tuulilasifirmaan viittaa sekin vika...

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Ode-b View Post
    Voiko tuota millään tarkistaa, että onko anturi ehjä? Valot toimivat nyt niin että käynnistyksessä laittaa xenonit päälle ja sitten sammuttaa ne, vaikka olisi hallissa tai yö. Kuitenkin sitten jonkin ajan kuluttua laittaa ne taas päälle. Aiemmin toimi siis ihan oikein että päiväajovaloilla kunnes tulee pimeetä tai ajaa parkkihalliin. Pyyhkijät eivät tehneet mitään vaikka tuli vettä ihan kunnolla.
    Vikakoodit. Nappaa peilijalan muovisuojat pois ja kurkkaa, että anturi on oikein paikallaan ja piuha kiinni.

    Leave a comment:


  • buksin-1
    replied
    Tarkista onko se tutkapalikka ylipäätään siinä ja liitin paikallaan. Kerran lasivaihtohommassa sensori oli yhdessä vanhan lasin kanssa viskottu roskiin ja asennettu tietysti ilman.

    Leave a comment:


  • Ode-b
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Kyllä se pitäisi aina kalibroida lasinvaihdon yhteydessä. KLIK Tosin kuulostaa kyllä, että siellä on kämmennetty jotain sen anturin kanssa, jos on täysin hengetön.
    Voiko tuota millään tarkistaa, että onko anturi ehjä? Valot toimivat nyt niin että käynnistyksessä laittaa xenonit päälle ja sitten sammuttaa ne, vaikka olisi hallissa tai yö. Kuitenkin sitten jonkin ajan kuluttua laittaa ne taas päälle. Aiemmin toimi siis ihan oikein että päiväajovaloilla kunnes tulee pimeetä tai ajaa parkkihalliin. Pyyhkijät eivät tehneet mitään vaikka tuli vettä ihan kunnolla.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Ode-b View Post
    Mulla vaihtui tuulilasi 2005 vuoden e53:sta ja nyt ei enää sade- ja valotunnistin toimi. Pitääkö tuo jotenkin kalibroida? Lasin vaihtaja sanoi, että ei pitäisi olla tarvetta. Voihan tietty tuo anturikin olla rikkoutunut tuossa vaihdossa.
    Kyllä se pitäisi aina kalibroida lasinvaihdon yhteydessä. KLIK Tosin kuulostaa kyllä, että siellä on kämmennetty jotain sen anturin kanssa, jos on täysin hengetön.

    Leave a comment:


  • Ode-b
    replied
    sadetunnistimen kalibrointi?

    Mulla vaihtui tuulilasi 2005 vuoden e53:sta ja nyt ei enää sade- ja valotunnistin toimi. Pitääkö tuo jotenkin kalibroida? Lasin vaihtaja sanoi, että ei pitäisi olla tarvetta. Voihan tietty tuo anturikin olla rikkoutunut tuossa vaihdossa.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by pasianssi71 View Post
    Sen tiedän varmasti sanoa että pumppu on oikealla puolella, muuten tuo toiminta on itsellekkin vähän arvoitus.
    Näin vähän arvelinkin, systeemi luultavasti sama kun e46 e39, mutta päinvastoin?
    Mulla joko pumppu alkaa olemaan lopussa tai se imuinjektori jotenkin vaan ei saa sitä puolta tyhjäksi. Aika näyttää, jos tuo jäävä määrä alkaa kasvaa on pumppu vaihdon tarpeessa.

    Leave a comment:


  • pasianssi71
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    E46 tankin pumppusysteemi on tullut tutuksi, oikealla puolella tankissa pumppu joka pumppaa polttoainetta kohti nokkaa ja paluu vasemmalla puolella olevaan injektoriin joka imee vasemmalta mukaan palaten oikealle. Eli vasen puoli on käytännössä tyhjä kun määrä laskenut puoliskot erottavaan tason alle. Jos polttoainekierto heikkenee pumpun takia tai injektorissa vikaa, jää vasemmalle polttoainetta ja voi jättää tienpäälle jos ajaa luottaen polttoainemittariin, koska mittari näyttää molemmilla puolilla olevien polttoaineantureiden summaa.

    Nyt e53 systeemi minulle hieman epäselvä. Esim. nyt vasen puoli näyttää 12 l ja oikea 2,2 l. Jos heitän jyrkällä kurvilla aineet vasemmalle niin 14 ja 0, hetken kun käyttää niin palautuu samaan. Jos taas ainetta heilahtaa oikealle niin sekin palautuu tuohon samaan? Kummalla puolella pumppu oikein on? Kun antaa polttoaineen vielä vähentyä, vasen vähenee ja oikea pysyy suunnilleen tuossa 2 litrassa (muistaakseni).
    Sen tiedän varmasti sanoa että pumppu on oikealla puolella, muuten tuo toiminta on itsellekkin vähän arvoitus.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Tankkipumpun toiminnasta

    E46 tankin pumppusysteemi on tullut tutuksi, oikealla puolella tankissa pumppu joka pumppaa polttoainetta kohti nokkaa ja paluu vasemmalla puolella olevaan injektoriin joka imee vasemmalta mukaan palaten oikealle. Eli vasen puoli on käytännössä tyhjä kun määrä laskenut puoliskot erottavaan tason alle. Jos polttoainekierto heikkenee pumpun takia tai injektorissa vikaa, jää vasemmalle polttoainetta ja voi jättää tienpäälle jos ajaa luottaen polttoainemittariin, koska mittari näyttää molemmilla puolilla olevien polttoaineantureiden summaa.

    Nyt e53 systeemi minulle hieman epäselvä. Esim. nyt vasen puoli näyttää 12 l ja oikea 2,2 l. Jos heitän jyrkällä kurvilla aineet vasemmalle niin 14 ja 0, hetken kun käyttää niin palautuu samaan. Jos taas ainetta heilahtaa oikealle niin sekin palautuu tuohon samaan? Kummalla puolella pumppu oikein on? Kun antaa polttoaineen vielä vähentyä, vasen vähenee ja oikea pysyy suunnilleen tuossa 2 litrassa (muistaakseni).

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    E53:ssa on niin jäätävän kokoinen syyläri, että viskon voi jättää Suomen olosuhteissa hyllyyn pölyttymään, kunhan keulan sähköflekti toimii, jos tarvetta tulee.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by JP View Post
    Kannattaa sitä vähän tiukata avaimella kun aina moottorin sammuttaessa se jarruttaa siivillä juurikin aukaisu suuntaan. Samoin kun moottori jarrutuksessa jos jäähdytys on aktivoitu viskoon ja moottori pyörii nopeammin kuin mitä hetkellisesti visko haluaisi.

    Ei se niin tiukkaan mene koskaan etteikö saisi auki.

    10mm pulttien kantoihin lenkki kiinni vaan ja tukee sen moottoriin sen lenkin ja napauttaa vastapäivään sitä 32:sta niin kyllä se vaan tavallaan siitä irti lähtee vaikka olisi pitkäänkin ollut paikallaan.
    Voihan sen halutessa kiristää, itse en ole kiristänyt eikä ole visko löystynyt.
    Eikä se nyt voi oikein löystyäkkään, kun vesipumpun pyöriessä se kiristyy kokoajan. Eli aina kun moottoripyörii, visko kiristyy. Vaikka se nyt jostain syystä pääsisikin löystymään, kiristyy se heti uudestaan.

    En kyllä ymmärrä miten visko voisi löystyä esim. moottorijarrutuksessa? Visko pyörii juuri sillä nopeudella, kun vesipumppu sitä pyörittää. Mikä saisi sen viskon mutterin pyörimään nopeammin kuin vesipumppu? Viskon siivet yrittävät estää viskoa pyörimästä (ilmanvastus), joten mutteriin kohdistuu aina kiristys voima, kun moottori on käynnissä.

    Tämän nyt voi jokainen testata löysyttämällä sitä viskoa vaikka puoli kierrosta ja käynnistämällä auton. Kun sammutat auton on visko kiristetty. Riippuen tuurista voi olla sitten tiukassa.

    Leave a comment:


  • JP
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Jatkossa viskon irroittamiseen on todella helppoa kun ei kiristä sitä mutteria hampaat irvessä. Itse pyöritän vaan mutterin pohjaan ilman työkaluja viskonsiivistä. Visko kun on vasenkätisellä kierteellä, niin ei pääse ikinä löystymään.
    Kannattaa sitä vähän tiukata avaimella kun aina moottorin sammuttaessa se jarruttaa siivillä juurikin aukaisu suuntaan. Samoin kun moottori jarrutuksessa jos jäähdytys on aktivoitu viskoon ja moottori pyörii nopeammin kuin mitä hetkellisesti visko haluaisi.

    Ei se niin tiukkaan mene koskaan etteikö saisi auki.

    10mm pulttien kantoihin lenkki kiinni vaan ja tukee sen moottoriin sen lenkin ja napauttaa vastapäivään sitä 32:sta niin kyllä se vaan tavallaan siitä irti lähtee vaikka olisi pitkäänkin ollut paikallaan.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    Jep, automaattisesti taas ajattelin että on samanlainen.
    Jatkossa viskon irroittamiseen on todella helppoa kun ei kiristä sitä mutteria hampaat irvessä. Itse pyöritän vaan mutterin pohjaan ilman työkaluja viskonsiivistä. Visko kun on vasenkätisellä kierteellä, niin ei pääse ikinä löystymään.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Diiselissä on erilainen vesipumppu vrt. kysyjän bensa.
    Jep, automaattisesti taas ajattelin että on samanlainen.

    Leave a comment:

Working...
X