e83 koppanen x3 sytytti bägivalon palamaan. Koodin luvussa näytti vikoina "supply voltage too low" ja "airbag driver stage 1". Eka koodi 255 kertaa tullut ja toinen 3 kertaa. Koodit nollaamalla lähti valo pois eikä vikoja ilmenny enää,mut parin päivän päästä valo sytty uusiks.
Mittasin sitte akun lepojännitteen +10h parkissa olon jälkeen ja näytti vain ~12,05V eli liian vähän kun normaali ois 12.5-12.8 välillä yleensä.
Akku pari vuotta vanha ja liikkeessä oli nyt käynyt latauksessa ja tarkistuksessa,nii sanovat et on hyvä edelleen.
Miten tuosta pitäs oikeaoppisesti mitata purkuvirta,kun lataus kuitenkin kunnossa ja akku ok. Miinuskaapeli irti vaan ja mittari 10A alueella navan ja kaapelin väliin?
Vai pitäisikö auton olla ilman akunnapaa kauemmin parkissa ja mitata sitten? Koska näytti normaalilla tavalla mitattuna 6,6A
Mittasin sitte akun lepojännitteen +10h parkissa olon jälkeen ja näytti vain ~12,05V eli liian vähän kun normaali ois 12.5-12.8 välillä yleensä.
Akku pari vuotta vanha ja liikkeessä oli nyt käynyt latauksessa ja tarkistuksessa,nii sanovat et on hyvä edelleen.
Miten tuosta pitäs oikeaoppisesti mitata purkuvirta,kun lataus kuitenkin kunnossa ja akku ok. Miinuskaapeli irti vaan ja mittari 10A alueella navan ja kaapelin väliin?
Vai pitäisikö auton olla ilman akunnapaa kauemmin parkissa ja mitata sitten? Koska näytti normaalilla tavalla mitattuna 6,6A