Originally posted by RRR77
View Post
2008 X5 3.0sd DPF poisto, päästöt?
Collapse
X
-
Tyhjäkäynnillä vastapaine 3,9mbar, 2000rpm tais olla jtain 20mbar luokkaa ja 3000rpm 45mbar..kai tuo lienee kunnossa vielä.
Leave a comment:
-
Dpf
Mulla Dpf oireili kanssa, tyhjäytin sen ja laitatin ohjelman samalla.Hakiessani auton pajalta jossa tyhjäsivät Dpf:n, niin oli vika koodi viellä päällä,siis ei ollut ohjelmoitu vielä. Kiihdytin siin sit siinä kerran kunnolla kun olin viemässä autoa ohjelmointiin,niin tuli aika mustaa savua ja sit lähti samalla vikakoodi ilmoituskin Dpf:n tukkeutumisesta...Nyt siis ohjelmoitu sekä Dpf tyhjätty.Last edited by paaavosa; 08-05-2020, 21:39.
Leave a comment:
-
Oma kokemus on näistä M57TU2-koneista (joissa siis yhdysrakenteinen katalysaattori+dpf -pönttö heti turbon perässä), että jos on parinkymmenen kilometrin matka suuntaansa, niin sitten juuri ja juuri ehtii poltella tai ainakin polttaa tarpeeksi pitkällle, vaikkei välttämättä ihan ehdikään yhdellä reissulla polttaa loppuun. Jos jää ajot jatkuvasti lyhyemmäksi, niin jossain vaiheessa ennemmin tai myöhemmin menee tuohon (idioottimaiseen) tilaan, jossa vastapaine estää polton käynnistymisen ja edellyttää ajamista koko ajan vikakoodeja nollaillen, kunnes on taas riittävän alhainen vastapaine.
Itse seurailen säännöllisesti Carlyllä vastapainetta tai (laskennallista) nokea ja/tai matkaa edellisestä onnistuneesta poltosta. Carlyllä onnistuu myös (manuaalisesti) tuo jatkuva nollaaminen.
Pätkäajoon ilman säännöllistä seuraamisen kykyä/halua miettisin jotain muuta koneistoa kuin näitä DPF:llä.
E
Leave a comment:
-
Originally posted by RRR77 View PostJoo diagnostiikkaa on kyllä, viimeksi termarirempan jälkeen yritin aktivoida regenerointia, mutta vaikutti siltä että testeri olisi tarvinut pitää kiinni jotta pakkopoltto olisi pysynyt päällä. Erillistä pyynnön aktivointia en löytänyt..en tosin sen kummemmin tutkinutkaan silloin.
Leave a comment:
-
Joo diagnostiikkaa on kyllä, viimeksi termarirempan jälkeen yritin aktivoida regenerointia, mutta vaikutti siltä että testeri olisi tarvinut pitää kiinni jotta pakkopoltto olisi pysynyt päällä. Erillistä pyynnön aktivointia en löytänyt..en tosin sen kummemmin tutkinutkaan silloin.
Leave a comment:
-
Originally posted by RRR77 View PostSen verran seuraillu lämpöjä että tosiaan se 75c alkaa tolla matkalla olla aika tiukassa riippuen tietenkin pakkasen määrästä. Tämän takia oli tarkoitus hommata pa-lämmitin ens talvelle.
Jos poltto on 100% niin mitä se käytännössä tarkoittaa ajallisesti ja matkallisesti noin suunnilleen? Pari viime polttoa osunut harmillisesti kotimatkalle, eikä sitä oikein pysty venyttämäänkään ellei poltto ala sattumalta jo kehä kolmosella.
Leave a comment:
-
Originally posted by Clavurion View PostNäissä uudemmissa yhdistelmäpöntöissä vähemmän ongelmia, kuin niissä vanhemmissa erillisissä pöntöissä. Ei toki nämäkään loputtomiin tuollaista pätkäajoa talvella siedä, kun hädin tuskin ehtii lämmetä regeneroinnin vaatimaan 75 C moottorilämpötilaan.
Jos poltto on 100% niin mitä se käytännössä tarkoittaa ajallisesti ja matkallisesti noin suunnilleen? Pari viime polttoa osunut harmillisesti kotimatkalle, eikä sitä oikein pysty venyttämäänkään ellei poltto ala sattumalta jo kehä kolmosella.
Leave a comment:
-
Originally posted by RRR77 View PostPysyykö nuo oikeasti auki lyhyellä ajollakin? Omassa ei ole ongelmia, 221tkm mittarissa. Duunimatka on 11km suuntaansa, toki ensi talveksi on tarkoitus laittaa pa-käyttöinen mutta silti kylmiä kilsoja tulee suht paljon vuosittaisesta ajomäärästä. Vaimon autossa sama juttu.
Samaa ajatusta ollut siis kun ketjun aloittajallakin, siksi kyselen.
Leave a comment:
-
Pysyykö nuo oikeasti auki lyhyellä ajollakin? Omassa ei ole ongelmia, 221tkm mittarissa. Duunimatka on 11km suuntaansa, toki ensi talveksi on tarkoitus laittaa pa-käyttöinen mutta silti kylmiä kilsoja tulee suht paljon vuosittaisesta ajomäärästä. Vaimon autossa sama juttu.
Samaa ajatusta ollut siis kun ketjun aloittajallakin, siksi kyselen.
Leave a comment:
-
Originally posted by Rivikuus View PostOsaako joku sanoa meneeköhän tuo miten päästöistä läpi jos DPF-suodattimen ottaa pois? Hieman houkuttelisi niin ei tarvitsisi sen kanssa enää temppuilla, kun tukossa tuntuu olevan.
Leave a comment:
-
Tässä pitää tietää miten dieseleitten päästöt mitataan katsastuksessa.
Siellä mitataan vain savutusarvo mikä on yhtä tyhjää kanssa. Tuollaisen 80-luvun jakajapumppudieselinkin saa menemään uusimpiin savutusarvoihin. Tuoreista mitataan vain obd eli vielä vähemmän.
Oikeassa päästötestissä käryäisi varmasti tai jos trafi keksii miten valvotaan onko softaan koskettu.
Uskaltaa ottaa siis pois, mutta kyllä sen saa toimimaan ilman murheitakin. Ihan ajatus siinä on ollut takana kun tehtaalla ovat sen laittaneet.
Leave a comment:
-
Originally posted by dynss View PostJos en nyt ihan paskaa puhu niin ei vaikuta mitenkään. Itsellä Euro3 dieselissä suoraputki ja heittämällä jopa kylmällä koneella läpi. Näistähän kun mitataan vain savutusarvo.
Leave a comment:
-
Originally posted by Clavurion View PostJos ohjelmalla ei ole kutiteltu mahdottomia tehoja ja regeneroinnin edellytykset (yleisimpänä moottorin lämmöt) täyttyy, niin ei tuon yhdistelmäpöntön kanssa yleensä ole isompia ongelmia. Kilsojen mukaan voi toki herjata vaihtotarvetta, mutta sen saa piuhan päässä nollattua.
Leave a comment:
Leave a comment: