Announcement

Collapse
No announcement yet.

e53 vm-00, M62: Huohotinrempan jälkeen käynnistyy ihan sekunniksi. RATKAISTU.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harri_H
    Newbiemmer
    • Apr 2009
    • 1
    • Kotka

    e53 vm-00, M62: Huohotinrempan jälkeen käynnistyy ihan sekunniksi. RATKAISTU.

    Termos,


    Normicase: Pätkäajoa viikko, huohotin jäässä ja massiivinen savupilvi. No eipä tuossa voinut kuin naurahtaa, että sattuipa sitten omalle kohdalle.

    Tilanne on se, että nyt on imusarjan takapään kansi vaihdettu kuin myös uudet letkut ja siinä samalla sain ylimääräiset öljytkin putsattua pois sarjasta. Löin kamat kasaan ja virrat päälle, niin ennen starttia alkaa se sähköinen kaasuläppä vinkumaan vaimeasti (se on se, sillä liittimen irrottamisen jälkeen hiljeni, liittimen johdot ovat ehjät, mittasin ne DME:lle asti). No starttia ja käynnistyy n. 1 sekunniksi ikään kuin olisi poljin ainakin neljänneksen painettuna – vaikkei siis ole. Tämä toistuu systemaattisesti ihan kuin auto sulkisi bensan syötön? Valitettavasti en vielä omista bensanpainemittaria, jolla voisin paineen tarkistaa.

    No eikun vikakoodeja INPAlla oletuksena herjat lambdalta, maffilta, throttelen asennosta, mutta ei mitään! Läppäkin liikkuu kun kaasupoljinta painaa. Ja vaikka auton toinkin kotiin hinurin lavalla, ajoin sen omalla koneella talliin ja vanhojen letkujen ollessa pas…rikki, niin konehan hengitti ja kävi aivan nätisti pois lukien helvetinmoinen savu, kun putkeen päätyneet öljyt paloivat. Eli siitä voisi päätellä koneen olevan suht ehjä vielä, ehkä… :think

    En ole vielä aukonut tulppia, sillä kuten todettua, kone kävi ennen huohottimen vaihtoa nätisti. Voiko tulppien öljyisyys/huono syttyminen saada aikaan bensan syötön automaattisen katkeamisen? Suunnitelma oli ajaa "urheilullisella otteella" palotilat ja putkisto puhtaaksi ja vaihtaa tulpat vasta sen jälkeen.

    Oisko hyviä vinkkejä, mistä lähteä jatkamaan? VIN LG91824

    Kiitokset jo etukäteen,
    Harri

    RATKAISTU: Eli imusarja uudelleen irti ja takimmainen 1-4 sylinteririvin tiivisteistä huonosti--> imuvuoto.
    Last edited by Harri_H; 02-03-2011, 08:17.
Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎