memebuy23buy

2.0 dieselin outo vika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by mikok View Post
    Jollain n 10 000€ saa vuodessa laittaa ja n 3kk seisottaa pajalle per vuosi, Laatua??
    Se on sitä halpaa dieselillä ajamista

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Siksi kannattaa pitää termarit yms. kunnossa jotta poltto lähtee pöhisemään.

    Leave a comment:


  • Rado
    replied
    Mikä auto kyseessä ?

    Voidaanko siis todeta että DPF eli ympäristönsuojeleminen tuli maksamaan sinulle ainakin ylimääräisen 10000€ ?

    Saan varmaan sanoa että saat*nan hiukkasloukut jotka ajaa omistajankin ansaan.

    Tosin mitäpä me ei tehtäis ilmastomme hyväksi ?

    Leave a comment:


  • mikok
    replied
    190 tkm. En Tarkalleen tiedä ku auto on pajalla ja en ole sitä nähnyt. Mutta ukko sano että veivi tullut ilmeisesti kyljestä ulos!! Auto oli menossa 5.9 merkkikorjaamolle huoltoon vaimena nakutuksen takia mikä kuului yläkerrasta tai jostain.

    Tätä enne hiukkasuodatin pääsi niin tukkeeseen että putki irtosi liitosmuhvista erilleen. Sittemmin suodatin poistettiin ja otettiin ohjelmalla pois käytöstä ja käskettiin ajaa kaikessa rauhassa snne viidenteen päivään. Ääni ei kuulema ole kovin vakava jne... No nyt on kyllä nämä on pakoja vehkeitä! Jollain n 10 000€ saa vuodessa laittaa ja n 3kk seisottaa pajalle per vuosi, Laatua??

    Leave a comment:


  • Robi
    replied
    Originally posted by mikok View Post
    Nyt se teki sen. Mukavan kilkatuksen saattelemana kone totaali jumiin! Mistä näihin vois tiedustella vaihtomoottoria luotettavasti? Nyt olis vinkit ja neuvot tarpeen ikinä ei ole tämmöisen asian kanssa tarvinut touhuta.

    Eli tuo vm 06 ja 2.0 diesel 110kw. Tarkkaa tyyppiä en tiedä.
    Eipä lukenut mikä auto jne kyseessä mutta tässä esimerkkinä 2006 520d raakakone BMW:n tehdaskunnostamana. Hinta ei päätä huimaa jos vertaa siihen mitä käytetyistä pyydetään.



    Leave a comment:


  • Rado
    replied
    Mikä näitä patoja riivaa ? Paljonko ajettuja koneita ja mikä niistä porsii ?

    Leave a comment:


  • mikok
    replied
    Nyt se teki sen. Mukavan kilkatuksen saattelemana kone totaali jumiin! Mistä näihin vois tiedustella vaihtomoottoria luotettavasti? Nyt olis vinkit ja neuvot tarpeen ikinä ei ole tämmöisen asian kanssa tarvinut touhuta.

    Eli tuo vm 06 ja 2.0 diesel 110kw. Tarkkaa tyyppiä en tiedä.

    Leave a comment:


  • rodmunch
    replied
    Kone vaihdettu ja "uuteen" koneeseen tehty perushuolto ja vaihdettu joitakin kulutusosia kun oli sopivasti levällään mm. kytkinpaketti ja hehkut ym. ym.

    Koko hommaan upposi karkeasti viitisen tonnia ja rutosti "downtimea".

    Ei nyi enää ja kulku on huomattavasti reippaampaa uudella motilla.

    Jos jotain kiinnostaa niin vanhan koneen saa lunastaa edukkaasti apulaitteineen

    Leave a comment:


  • jasse
    replied
    Originally posted by rodmunch View Post
    Muutama yksilö löytyi saksasta jossa koko motti, turboineen, suuttimineen ja pumppuineen, eli käytännössä plug and pray. Ja hintana 2200,- eli vielä on Fustilla ihan kunnolla katetta vaikka tilailis noita itse saksasta. M47TU2:sta löytyi sitten koko pakettina vielä muutaman satasen halvemmalla. Lähinnä toi sähkösarja oli mielessä että löytyykö TU2 koneesta vastaava plugi johon kytketään vain TU:n sähkösarja. Suuttimet ja turbokin varmaan pitäisi olla melko identtiset jos meinataan ajaa "vanhalla softalla".

    Eli ehkä on parempi koittaa etsiä se identtinen yksilö niin jää arvailut vähemmälle.
    Ei sun tartte niitä sähkösarjoja miettiä yhtään. Otat ne vaan vanhasta padasta irti ja siirrät uuteen pataan. N. puolentunnin homma jos kumpikin kone irti esim. trukkilavan päällä. Se ei ole siis homma eikä mikään.

    Esim. motorwest saksassa kaupittelee koneita mainitsemaasi hintaan mutta se on yleensä niin et haluavat vaihtokoneen heille ja mielellään tekevät vaihdon itse ( siis saksassa)
    Koneen rahtiin menee myös muutama saturainen. Voithan sä aina koittaa ostaa sian säkissä eli tilata ebaysta halvimman mahollisen jos vaikka sattuis oleen kunnon kone ilman kolinoita.

    Tai sitten ilman stressiä maksat fustille koneen hinnan ja olet tyytyväinen padan omistaja.
    Sekin on halvempi tapa toipua tuosta kuin teettä merkkiliikkeessä koko homma.
    Oothan jo soittanut merkkiliikkeeseen et hommat seis ja auto ulos hallista?

    Leave a comment:


  • rodmunch
    replied
    Originally posted by jasse View Post
    x3:een menee kyllä kone ihan vaikka e90:stä, jos vaan sattuu löytymään sopiva yksilö.

    Perusmoottori noissa on vissiinki identtinen. Ite tutkin n.vuosi sitten tätä aihetta varsin tarkasti. Moottorin ohjauksessa on eroja ja joudut anyway ottamaan sähkösarjan ja niihin liittyvät komponentit omasta autostasi ja vaihtamaan rikkonaisen raudan. Helpointa on toki ottaa samalla koodilla oleva kone, niin pääsee ilman pelkotiloja.

    Saksan koneissa on yleensä sellanen juttu et he haluaa tehdä vaihdon siellä ja ottaa sun rikkinäisen koneen "vaihdossa". Puolimoottorit on sitten myös yksi mitä tarjoavat aika hanakasti.
    Fustin koneet on sitten plug and play. Eli he myy perusmoottorin ja turbon mutta paketti sisältää yleensä suuttimet, pumpun jnejne. Kaippa fustiltakin tuohon kone lähtee neljään kiloon?
    Muutama yksilö löytyi saksasta jossa koko motti, turboineen, suuttimineen ja pumppuineen, eli käytännössä plug and pray. Ja hintana 2200,- eli vielä on Fustilla ihan kunnolla katetta vaikka tilailis noita itse saksasta. M47TU2:sta löytyi sitten koko pakettina vielä muutaman satasen halvemmalla. Lähinnä toi sähkösarja oli mielessä että löytyykö TU2 koneesta vastaava plugi johon kytketään vain TU:n sähkösarja. Suuttimet ja turbokin varmaan pitäisi olla melko identtiset jos meinataan ajaa "vanhalla softalla".

    Eli ehkä on parempi koittaa etsiä se identtinen yksilö niin jää arvailut vähemmälle.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Sori OT: Uudemmissa Bemareissa ei näköjään kestä mikään neloskone, ei bensa eikä diesel.

    Leave a comment:


  • jasse
    replied
    Originally posted by rodmunch View Post
    Autovero näköjään on suomen moottorihinnoissakin. Fustilla oli ainoat x3 koneet ja niissäkin tuplahinta versus Saksan hintoihin.

    Onko jollain ekspertillä havaintoa M47TU ja M47TU2 eroista? Eli voidaanko pultata TU2 paikalleen ilman suuria muutoksia? Niitä tuntuu olevan paremmin tarjolla.
    x3:een menee kyllä kone ihan vaikka e90:stä, jos vaan sattuu löytymään sopiva yksilö.

    Perusmoottori noissa on vissiinki identtinen. Ite tutkin n.vuosi sitten tätä aihetta varsin tarkasti. Moottorin ohjauksessa on eroja ja joudut anyway ottamaan sähkösarjan ja niihin liittyvät komponentit omasta autostasi ja vaihtamaan rikkonaisen raudan. Helpointa on toki ottaa samalla koodilla oleva kone, niin pääsee ilman pelkotiloja.

    Saksan koneissa on yleensä sellanen juttu et he haluaa tehdä vaihdon siellä ja ottaa sun rikkinäisen koneen "vaihdossa". Puolimoottorit on sitten myös yksi mitä tarjoavat aika hanakasti.
    Fustin koneet on sitten plug and play. Eli he myy perusmoottorin ja turbon mutta paketti sisältää yleensä suuttimet, pumpun jnejne. Kaippa fustiltakin tuohon kone lähtee neljään kiloon?

    Leave a comment:


  • rodmunch
    replied
    Originally posted by jasse View Post
    No niin. Sit vaan ebayta selaamaan ja koneen vaihtoon.
    Soitas piruuttas tampereen fustille ja kysy konetta.
    Autovero näköjään on suomen moottorihinnoissakin. Fustilla oli ainoat x3 koneet ja niissäkin tuplahinta versus Saksan hintoihin.

    Odotellaan nyt sitten vielä sitä kieltävää päätöstä goodwillistä Bmw:ltä mikä mielestäni on mielenkiintoista että melko arvokkaassa autossa on moottori vaihtokunnossa 140tkm jälkeen. Sen lisäksi että se aiheuttaa hengenvaaran liikenteessä ja melko suuren tulipaloriskin mikäli näitä alkaa ilmaantumaan enemmänkin. Eli varokaa diesel x3:sia liikenteessä... Niistä ei tiedä koska ne karkaa lapasesta.

    Onko jollain ekspertillä havaintoa M47TU ja M47TU2 eroista? Eli voidaanko pultata TU2 paikalleen ilman suuria muutoksia? Niitä tuntuu olevan paremmin tarjolla.

    Leave a comment:


  • jasse
    replied
    No niin. Sit vaan ebayta selaamaan ja koneen vaihtoon.
    Soitas piruuttas tampereen fustille ja kysy konetta.

    Leave a comment:


  • rodmunch
    replied
    Tänään tällaisia löydöksiä:

    Autossa oli noin 10 litraa polttoaineeseen sekoittunutta öljyä.
    2. ja 3. sylinterin ohivuodot ovat 90% ja 2. sylinterin suutin on sulanut.

    Korkeapainepumpun pettämiseltä vaikuttaa. Kone = Kaputt.

    Leave a comment:

Working...
X