Announcement
Collapse
No announcement yet.
2.0 dieselin outo vika
Collapse
X
-
Ainakin mursuissa on tuota lisäruiskutuksesta johtuvaa öljyn määrän nousua tapahtunut. Muistan vuosien takaa yhden väljän mazdan pakun, joka teki samaa. Pidemmän aikaa kun ajeli lappu lattiassa alkoi kone käydä moottoriöljyillä. Ihmetys oli suuri, kun nosti jalan kaasulta ja meno senkun yltyi. No se oli väljä paska, mutta sama ilmiö kuitenkin.
-
-
En usko mäkään et DPF tukkeutuminen saa tälläistä aikaan. Silloin on eri oireet havaittavissa.
Goodwilliä on lähes turha odottaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by rodmunch View PostJos menee kokonaan omaan piikkiin remppa niin menee varmaankin juurikin Ahokkaalle mikäli löytyy aikaa puuhastella tämä kuntoon.
Ja sille öljytikun huutelijalle tiedoksi että öljytikku on noussut paikaltaan noin kerran kuukaudessa pinnan ollessa hyvinkin stabiili. Jos tuo frekvenssi ei riitä niin mielestäni ennemmin tekniikassa kuin käyttäjästä on vikaa. Tässä mallissa vielä sentään öljytikku löytyy.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juppe View PostTukossa oleva DPF saattais tehdä myös tuon. Lisääntyneet poltot saa aikaan sen, että naftaa alkaa mennä mäntien ohi alakertaan. Lopulta sitä tavaraa voi olla monta litraa liikaa öljypohjassa. Jossain kohtaa öljy menee sen verran notkeaksi, että se löytää tiensä palotilaan ja sittenhän meillä on moottoriöljyllä käyvä kone. Kun dpf on kunnolla tukossa, ecu koittaa aika sinnikkäästi saada poltettua sen suodattimen auki ja kun siihen yhdistetään vielä runsasta pätkäajoa saattaisi em homma toteutua.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Convertible View PostMoikka!
Nonnii, kattelinkin, että mun vanhoja vanteita ei enää näkynyt tien poskessa..
Asiaan, vie se auto Ahokkaalle www.bemarihuolto.fi saattaa onnistua halvemmalla.
Ja sille öljytikun huutelijalle tiedoksi että öljytikku on noussut paikaltaan noin kerran kuukaudessa pinnan ollessa hyvinkin stabiili. Jos tuo frekvenssi ei riitä niin mielestäni ennemmin tekniikassa kuin käyttäjästä on vikaa. Tässä mallissa vielä sentään öljytikku löytyy.
Leave a comment:
-
-
Tukossa oleva DPF saattais tehdä myös tuon. Lisääntyneet poltot saa aikaan sen, että naftaa alkaa mennä mäntien ohi alakertaan. Lopulta sitä tavaraa voi olla monta litraa liikaa öljypohjassa. Jossain kohtaa öljy menee sen verran notkeaksi, että se löytää tiensä palotilaan ja sittenhän meillä on moottoriöljyllä käyvä kone. Kun dpf on kunnolla tukossa, ecu koittaa aika sinnikkäästi saada poltettua sen suodattimen auki ja kun siihen yhdistetään vielä runsasta pätkäajoa saattaisi em homma toteutua.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by rodmunch View PostKappas keppanaa... oma autoni teki TISMALLEEN saman jutun viime lauantaina kun tulin kauppareissulta. (X3 2.0d 144tkm -07)
Parkkeerasin pihaan normaalisti, "sammutin", mutta auto jäi käymään ja alkoi tunkea aivan perkeleesti savua ilmoille.
Kierrokset nousi tappiin ja säikähdyksissä lähdin tutkimaan palaako vehje... avain kädessä hölmistyneenä revin tukkaa päästä ja mietin miten p*ska sammuu. Revin akun irti, ei mitään... kunnes mieleen tuli että auto on manuaali ja rykäsin kuutosta silmään ja kytkintä ylös. Onneksi kytkin piti ja vehje sammui. Ei myöskään mitään varoitusvaloja tai muuta.
Annoin jäähtyä vuorokauden ja koitin käymään, mutta tämä ei nyt enää sitten käynnistykään...
Jälkikäteen tuli mieleen että olisi pitänyt antaa romun palaa kun syttynyt se olisi varmaan hetkenä minä hyvänsä. Nyt on tiedossa melko paljon rahanmenoa.
Autokeskus meinasi että minimissään moottori vaihtoon ja jos löytyy metallilastuja öljystä niin sitten myös turbo ja välijähdytin ynnämuuta...
Tähän asti toiminut hyvin. Asia vetämässä myös BMW:n suuntaan että voiko moottorin käyttöikä olla alle 6v / 150tkm kun huoltohistoria on täydellinen...
Nonnii, kattelinkin, että mun vanhoja vanteita ei enää näkynyt tien poskessa..
Asiaan, vie se auto Ahokkaalle www.bemarihuolto.fi saattaa onnistua halvemmalla.
Leave a comment:
-
-
Muutama vuosi sitten saatiin ihan uusi Transit ambulanssiksi..
Ei tarvinnut montaa kymmentä tonnia ajella kun kesken matkan löi kierrokset 1.5x kiekkamittarin verran ympäri. Ei kestänyt tätä formuloiden kierrosmäärää pata.. Syyksi paljastui moottoriöljyn pääsy sylintereihin.. Dieselkone kun käy m-öljyllä yllättävän iloisesti.. Savuttaa tosin ihan saatanasti ja aika eläimellinen oli käynti, hetken
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Malax View Post:think eikö nykyään katsota öljytikkua koskaan??? vai mennäänkö sillä mentaliteetilla, että konepeltiä EI avata !!! ???
Itse ainakin tarkistan öljyt noin 1000km välein, samalla kun lisään kusipojan nestettä
Mielestäni autoa ei ainakaan voi syyttää kyseisestä tapahtumasta, jos kuski ei viitsi tarkastaa kuukausittaisia tarkistuksia autosta :think
UUSAVUTTOMUUS kunniaan
ja ANTEEKSI...
H.Karpokin neuvoi aikanaan, että pitää rengaspaineet tsekata joka kerta kun autolla lähtee....
Leave a comment:
-
-
Originally posted by rodmunch View PostOhhoh... Auto menee tänään hinurin lavalla tutkittavaksi ja todennäköistä on että juurikin jotain tämän kaltaista on tapahtunut koska öljytikussa oli 5cm ylärajan yläpuolelle tavaraa...
Huollolle tämä oli "ensimmäinen kerta" kun tällaisesta kuulee, mutta näkyykin olevan ominaisuus...
Itse ainakin tarkistan öljyt noin 1000km välein, samalla kun lisään kusipojan nestettä
Mielestäni autoa ei ainakaan voi syyttää kyseisestä tapahtumasta, jos kuski ei viitsi tarkastaa kuukausittaisia tarkistuksia autosta :think
UUSAVUTTOMUUS kunniaan
ja ANTEEKSI...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by rodmunch View PostOhhoh... Auto menee tänään hinurin lavalla tutkittavaksi ja todennäköistä on että juurikin jotain tämän kaltaista on tapahtunut koska öljytikussa oli 5cm ylärajan yläpuolelle tavaraa...
Huollolle tämä oli "ensimmäinen kerta" kun tällaisesta kuulee, mutta näkyykin olevan ominaisuus...
Jos on 5cm yli niin voi olla enemmän kuin 7-8ltr.... Hyvällä tuurilla selviät pumpun vaihdolla tai huollolla ja imupuolen putsaamisella. Ite ehkä koittaisin valuttaa koneen tyhjäksi, puhdistaisin imupuolen huolella ja löisin koneen tulille.
Jos ei kolise niin uusi pumppu mottiin kiinni ja sit teet autolle autolle mitä haluat
Nimeltä mainitsematon Raisiolainen merkkiliike sanoi mulle parivuotta sitten kun e90 320d:n DSC yksikkö paukkui ettei bemarista ole ikinä näitä mennyt... Joten noi huollon kommentit voit huoletta jättää omaan arvoonsa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jasse View PostAnnas mä arvaan. Boschin korkeapainepumpulta valuttanut polttonesteet jakopään kautta öljytilaan? Veikkaisin et löydät "öljyä" koneen sisältä about 7-8ltr...
Vaikkei tää lohduta yhtään niin et ole ensimmäinen jolle näin käy näitten x20d koneitten kanssa.
Huollolle tämä oli "ensimmäinen kerta" kun tällaisesta kuulee, mutta näkyykin olevan ominaisuus...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by rodmunch View Post
Tähän asti toiminut hyvin. Asia vetämässä myös BMW:n suuntaan että voiko moottorin käyttöikä olla alle 6v / 150tkm kun huoltohistoria on täydellinen...
Vaikkei tää lohduta yhtään niin et ole ensimmäinen jolle näin käy näitten x20d koneitten kanssa.
Leave a comment:
-
-
Kappas keppanaa... oma autoni teki TISMALLEEN saman jutun viime lauantaina kun tulin kauppareissulta. (X3 2.0d 144tkm -07)
Parkkeerasin pihaan normaalisti, "sammutin", mutta auto jäi käymään ja alkoi tunkea aivan perkeleesti savua ilmoille.
Kierrokset nousi tappiin ja säikähdyksissä lähdin tutkimaan palaako vehje... avain kädessä hölmistyneenä revin tukkaa päästä ja mietin miten p*ska sammuu. Revin akun irti, ei mitään... kunnes mieleen tuli että auto on manuaali ja rykäsin kuutosta silmään ja kytkintä ylös. Onneksi kytkin piti ja vehje sammui. Ei myöskään mitään varoitusvaloja tai muuta.
Annoin jäähtyä vuorokauden ja koitin käymään, mutta tämä ei nyt enää sitten käynnistykään...
Jälkikäteen tuli mieleen että olisi pitänyt antaa romun palaa kun syttynyt se olisi varmaan hetkenä minä hyvänsä. Nyt on tiedossa melko paljon rahanmenoa.
Autokeskus meinasi että minimissään moottori vaihtoon ja jos löytyy metallilastuja öljystä niin sitten myös turbo ja välijähdytin ynnämuuta...
Tähän asti toiminut hyvin. Asia vetämässä myös BMW:n suuntaan että voiko moottorin käyttöikä olla alle 6v / 150tkm kun huoltohistoria on täydellinen...
Leave a comment:
-
Leave a comment: