Announcement

Collapse
No announcement yet.

2.0 dieselin outo vika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Juppe
    replied
    Ainakin mursuissa on tuota lisäruiskutuksesta johtuvaa öljyn määrän nousua tapahtunut. Muistan vuosien takaa yhden väljän mazdan pakun, joka teki samaa. Pidemmän aikaa kun ajeli lappu lattiassa alkoi kone käydä moottoriöljyillä. Ihmetys oli suuri, kun nosti jalan kaasulta ja meno senkun yltyi. No se oli väljä paska, mutta sama ilmiö kuitenkin.

    Leave a comment:


  • jasse
    replied
    En usko mäkään et DPF tukkeutuminen saa tälläistä aikaan. Silloin on eri oireet havaittavissa.

    Goodwilliä on lähes turha odottaa.

    Leave a comment:


  • Convertible
    replied
    Originally posted by rodmunch View Post
    Jos menee kokonaan omaan piikkiin remppa niin menee varmaankin juurikin Ahokkaalle mikäli löytyy aikaa puuhastella tämä kuntoon.

    Ja sille öljytikun huutelijalle tiedoksi että öljytikku on noussut paikaltaan noin kerran kuukaudessa pinnan ollessa hyvinkin stabiili. Jos tuo frekvenssi ei riitä niin mielestäni ennemmin tekniikassa kuin käyttäjästä on vikaa. Tässä mallissa vielä sentään öljytikku löytyy.
    Veikkaisin aika vahvasti, että lasku jää omalle kontolle. Varsinkin kun alihankkijan osa, mikä hajosi.

    Leave a comment:


  • rodmunch
    replied
    Originally posted by Juppe View Post
    Tukossa oleva DPF saattais tehdä myös tuon. Lisääntyneet poltot saa aikaan sen, että naftaa alkaa mennä mäntien ohi alakertaan. Lopulta sitä tavaraa voi olla monta litraa liikaa öljypohjassa. Jossain kohtaa öljy menee sen verran notkeaksi, että se löytää tiensä palotilaan ja sittenhän meillä on moottoriöljyllä käyvä kone. Kun dpf on kunnolla tukossa, ecu koittaa aika sinnikkäästi saada poltettua sen suodattimen auki ja kun siihen yhdistetään vielä runsasta pätkäajoa saattaisi em homma toteutua.
    DPF luettiin pari kuukautta sitten ja näytti virtaukset ja regenerointisyklit hyviltä eli pitäisi olla kunnossa. Tosin nyt se on varmaan aika täynnä palamatonta öljymoskaa. Eli mun ääni menee tässä kohtaa tuolle pumpulle, mutta katsotaan mitä hauskaa mekaanikot löytävät...

    Leave a comment:


  • rodmunch
    replied
    Originally posted by Convertible View Post
    Moikka!

    Nonnii, kattelinkin, että mun vanhoja vanteita ei enää näkynyt tien poskessa..

    Asiaan, vie se auto Ahokkaalle www.bemarihuolto.fi saattaa onnistua halvemmalla.
    Jos menee kokonaan omaan piikkiin remppa niin menee varmaankin juurikin Ahokkaalle mikäli löytyy aikaa puuhastella tämä kuntoon.

    Ja sille öljytikun huutelijalle tiedoksi että öljytikku on noussut paikaltaan noin kerran kuukaudessa pinnan ollessa hyvinkin stabiili. Jos tuo frekvenssi ei riitä niin mielestäni ennemmin tekniikassa kuin käyttäjästä on vikaa. Tässä mallissa vielä sentään öljytikku löytyy.

    Leave a comment:


  • hw74
    replied
    Originally posted by Malax View Post
    :think eikö nykyään katsota öljytikkua koskaan???
    Ei ainakaan niistä autoista, joissa tikkua ei ole. Ainakin monista E90:n ja F30:n bensamoottoreista tikku on jätetty pois.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Tukossa oleva DPF saattais tehdä myös tuon. Lisääntyneet poltot saa aikaan sen, että naftaa alkaa mennä mäntien ohi alakertaan. Lopulta sitä tavaraa voi olla monta litraa liikaa öljypohjassa. Jossain kohtaa öljy menee sen verran notkeaksi, että se löytää tiensä palotilaan ja sittenhän meillä on moottoriöljyllä käyvä kone. Kun dpf on kunnolla tukossa, ecu koittaa aika sinnikkäästi saada poltettua sen suodattimen auki ja kun siihen yhdistetään vielä runsasta pätkäajoa saattaisi em homma toteutua.

    Leave a comment:


  • Convertible
    replied
    Originally posted by rodmunch View Post
    Kappas keppanaa... oma autoni teki TISMALLEEN saman jutun viime lauantaina kun tulin kauppareissulta. (X3 2.0d 144tkm -07)

    Parkkeerasin pihaan normaalisti, "sammutin", mutta auto jäi käymään ja alkoi tunkea aivan perkeleesti savua ilmoille.

    Kierrokset nousi tappiin ja säikähdyksissä lähdin tutkimaan palaako vehje... avain kädessä hölmistyneenä revin tukkaa päästä ja mietin miten p*ska sammuu. Revin akun irti, ei mitään... kunnes mieleen tuli että auto on manuaali ja rykäsin kuutosta silmään ja kytkintä ylös. Onneksi kytkin piti ja vehje sammui. Ei myöskään mitään varoitusvaloja tai muuta.

    Annoin jäähtyä vuorokauden ja koitin käymään, mutta tämä ei nyt enää sitten käynnistykään...

    Jälkikäteen tuli mieleen että olisi pitänyt antaa romun palaa kun syttynyt se olisi varmaan hetkenä minä hyvänsä. Nyt on tiedossa melko paljon rahanmenoa.

    Autokeskus meinasi että minimissään moottori vaihtoon ja jos löytyy metallilastuja öljystä niin sitten myös turbo ja välijähdytin ynnämuuta...

    Tähän asti toiminut hyvin. Asia vetämässä myös BMW:n suuntaan että voiko moottorin käyttöikä olla alle 6v / 150tkm kun huoltohistoria on täydellinen...
    Moikka!

    Nonnii, kattelinkin, että mun vanhoja vanteita ei enää näkynyt tien poskessa..

    Asiaan, vie se auto Ahokkaalle www.bemarihuolto.fi saattaa onnistua halvemmalla.

    Leave a comment:


  • VK982
    replied
    Muutama vuosi sitten saatiin ihan uusi Transit ambulanssiksi..

    Ei tarvinnut montaa kymmentä tonnia ajella kun kesken matkan löi kierrokset 1.5x kiekkamittarin verran ympäri. Ei kestänyt tätä formuloiden kierrosmäärää pata.. Syyksi paljastui moottoriöljyn pääsy sylintereihin.. Dieselkone kun käy m-öljyllä yllättävän iloisesti.. Savuttaa tosin ihan saatanasti ja aika eläimellinen oli käynti, hetken

    Leave a comment:


  • jasse
    replied
    Originally posted by Malax View Post
    :think eikö nykyään katsota öljytikkua koskaan??? vai mennäänkö sillä mentaliteetilla, että konepeltiä EI avata !!! ???

    Itse ainakin tarkistan öljyt noin 1000km välein, samalla kun lisään kusipojan nestettä

    Mielestäni autoa ei ainakaan voi syyttää kyseisestä tapahtumasta, jos kuski ei viitsi tarkastaa kuukausittaisia tarkistuksia autosta :think

    UUSAVUTTOMUUS kunniaan

    ja ANTEEKSI...
    No, jos pumpun tiiviste paukkuu niin saattaa öljyn pinta nousta kohtuu nopeesti.
    H.Karpokin neuvoi aikanaan, että pitää rengaspaineet tsekata joka kerta kun autolla lähtee....

    Leave a comment:


  • Malax
    replied
    Originally posted by rodmunch View Post
    Ohhoh... Auto menee tänään hinurin lavalla tutkittavaksi ja todennäköistä on että juurikin jotain tämän kaltaista on tapahtunut koska öljytikussa oli 5cm ylärajan yläpuolelle tavaraa...

    Huollolle tämä oli "ensimmäinen kerta" kun tällaisesta kuulee, mutta näkyykin olevan ominaisuus...
    :think eikö nykyään katsota öljytikkua koskaan??? vai mennäänkö sillä mentaliteetilla, että konepeltiä EI avata !!! ???

    Itse ainakin tarkistan öljyt noin 1000km välein, samalla kun lisään kusipojan nestettä

    Mielestäni autoa ei ainakaan voi syyttää kyseisestä tapahtumasta, jos kuski ei viitsi tarkastaa kuukausittaisia tarkistuksia autosta :think

    UUSAVUTTOMUUS kunniaan

    ja ANTEEKSI...

    Leave a comment:


  • jasse
    replied
    Originally posted by rodmunch View Post
    Ohhoh... Auto menee tänään hinurin lavalla tutkittavaksi ja todennäköistä on että juurikin jotain tämän kaltaista on tapahtunut koska öljytikussa oli 5cm ylärajan yläpuolelle tavaraa...

    Huollolle tämä oli "ensimmäinen kerta" kun tällaisesta kuulee, mutta näkyykin olevan ominaisuus...
    No vika on todennäköisesti bosch pumpun tiivisteessä.
    Jos on 5cm yli niin voi olla enemmän kuin 7-8ltr.... Hyvällä tuurilla selviät pumpun vaihdolla tai huollolla ja imupuolen putsaamisella. Ite ehkä koittaisin valuttaa koneen tyhjäksi, puhdistaisin imupuolen huolella ja löisin koneen tulille.
    Jos ei kolise niin uusi pumppu mottiin kiinni ja sit teet autolle autolle mitä haluat

    Nimeltä mainitsematon Raisiolainen merkkiliike sanoi mulle parivuotta sitten kun e90 320d:n DSC yksikkö paukkui ettei bemarista ole ikinä näitä mennyt... Joten noi huollon kommentit voit huoletta jättää omaan arvoonsa.

    Leave a comment:


  • rodmunch
    replied
    Originally posted by jasse View Post
    Annas mä arvaan. Boschin korkeapainepumpulta valuttanut polttonesteet jakopään kautta öljytilaan? Veikkaisin et löydät "öljyä" koneen sisältä about 7-8ltr...

    Vaikkei tää lohduta yhtään niin et ole ensimmäinen jolle näin käy näitten x20d koneitten kanssa.
    Ohhoh... Auto menee tänään hinurin lavalla tutkittavaksi ja todennäköistä on että juurikin jotain tämän kaltaista on tapahtunut koska öljytikussa oli 5cm ylärajan yläpuolelle tavaraa...

    Huollolle tämä oli "ensimmäinen kerta" kun tällaisesta kuulee, mutta näkyykin olevan ominaisuus...

    Leave a comment:


  • jasse
    replied
    Originally posted by rodmunch View Post

    Tähän asti toiminut hyvin. Asia vetämässä myös BMW:n suuntaan että voiko moottorin käyttöikä olla alle 6v / 150tkm kun huoltohistoria on täydellinen...
    Annas mä arvaan. Boschin korkeapainepumpulta valuttanut polttonesteet jakopään kautta öljytilaan? Veikkaisin et löydät "öljyä" koneen sisältä about 7-8ltr...

    Vaikkei tää lohduta yhtään niin et ole ensimmäinen jolle näin käy näitten x20d koneitten kanssa.

    Leave a comment:


  • rodmunch
    replied
    Kappas keppanaa... oma autoni teki TISMALLEEN saman jutun viime lauantaina kun tulin kauppareissulta. (X3 2.0d 144tkm -07)

    Parkkeerasin pihaan normaalisti, "sammutin", mutta auto jäi käymään ja alkoi tunkea aivan perkeleesti savua ilmoille.

    Kierrokset nousi tappiin ja säikähdyksissä lähdin tutkimaan palaako vehje... avain kädessä hölmistyneenä revin tukkaa päästä ja mietin miten p*ska sammuu. Revin akun irti, ei mitään... kunnes mieleen tuli että auto on manuaali ja rykäsin kuutosta silmään ja kytkintä ylös. Onneksi kytkin piti ja vehje sammui. Ei myöskään mitään varoitusvaloja tai muuta.

    Annoin jäähtyä vuorokauden ja koitin käymään, mutta tämä ei nyt enää sitten käynnistykään...

    Jälkikäteen tuli mieleen että olisi pitänyt antaa romun palaa kun syttynyt se olisi varmaan hetkenä minä hyvänsä. Nyt on tiedossa melko paljon rahanmenoa.

    Autokeskus meinasi että minimissään moottori vaihtoon ja jos löytyy metallilastuja öljystä niin sitten myös turbo ja välijähdytin ynnämuuta...

    Tähän asti toiminut hyvin. Asia vetämässä myös BMW:n suuntaan että voiko moottorin käyttöikä olla alle 6v / 150tkm kun huoltohistoria on täydellinen...

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎