Kaikki japanintuonnit vm2000 ja alle on jälkikäteen ahdettavissa pelkällä konttorin päästötestillä, eli ovat siis löysemmän normin laitteita, oli varusteissa mitä tahansa.
Muutamia 3l zetoja kattelin vin numerolla joku aika sitten jotka oli huutokaupassa, niin oli lisävarustelistalla EU3 exhaust emission, tms. varuste.
Vai meneekö nousevan auringon maasta tuotavat aina tuohon löysempään luokkaan jotka rekisteröity ennen 2001, riippumatta onko lähtenyt korkeammalla luokalla tehtaalla? :think
Miten tuo painoasia Japanin tuonneissa? M60/M62 kuitenkin painavampi kuin M52/M54 ja oon ollu käsityksessä että kokonaismassa Japanin tuonneissa pienempi.
Pitäis kysyä tuossa Japseista bongatussa ketjussa, mutta millainen se Japanin rekisteriote on? Näkeekö siitä massat ja katsastuksessa ottavat siitä lukemat ja sen mukaan mennään, vai toimiiko sellainen jos autosta sattuu löytymään laatta jossa vaikkapa euroopan mallin oma- ja kokonaismassa?
Jotenkin mielessä kaivelee yksi- ja kolmepaikkaiset autot joita Japanista tuotu (foorumeilta luettua jotain tarinaa katsastamisen vaikeudesta).
japanilaisia ei paljon kiinnosta EU-päästöt, vaikka ne lukisikin siellä tehtaan listassa. Vastaavuustodistus kertoo auton olevan EU-mallia vastaava, jos katsuria kiinnostaa.
Sen verran on todettava, että japanin päästöt riittää vuoteen 1996 asti katsurille, eli ei tarvita erillistä päästötodistusta.
Massojen kanssa on ongelmia lähinnä JDM-autoissa, ei bemareissa. Massatodistuksen saa ihan BMW Suomelta, jolloin auto rekisteröidään eu-massoilla. Japanin otteen massoilla ei ole mitään tekemistä suomalaisessa katsastuksessa jos massatodistus on olemassa.
Japanintuonti Z3 aihioksi, kaikki vm.2000 tai vanhemmat on automaattisesti löysällä päästörajalla. Esimerkiksi enemmän ajettu 3.0l coupe automaattilaatikolla mistä lähtee tekemään.
Muutamia 3l zetoja kattelin vin numerolla joku aika sitten jotka oli huutokaupassa, niin oli lisävarustelistalla EU3 exhaust emission, tms. varuste.
Vai meneekö nousevan auringon maasta tuotavat aina tuohon löysempään luokkaan jotka rekisteröity ennen 2001, riippumatta onko lähtenyt korkeammalla luokalla tehtaalla? :think
Miten tuo painoasia Japanin tuonneissa? M60/M62 kuitenkin painavampi kuin M52/M54 ja oon ollu käsityksessä että kokonaismassa Japanin tuonneissa pienempi.
Pitäis kysyä tuossa Japseista bongatussa ketjussa, mutta millainen se Japanin rekisteriote on? Näkeekö siitä massat ja katsastuksessa ottavat siitä lukemat ja sen mukaan mennään, vai toimiiko sellainen jos autosta sattuu löytymään laatta jossa vaikkapa euroopan mallin oma- ja kokonaismassa?
Jotenkin mielessä kaivelee yksi- ja kolmepaikkaiset autot joita Japanista tuotu (foorumeilta luettua jotain tarinaa katsastamisen vaikeudesta).
Japanintuonti Z3 aihioksi, kaikki vm.2000 tai vanhemmat on automaattisesti löysällä päästörajalla. Esimerkiksi enemmän ajettu 3.0l coupe automaattilaatikolla mistä lähtee tekemään.
M-versio ei perinteisesti käy vertailuksi. Itse olen miettinyt että voinko käyttää -98 vuosimallin, M52B28, isoin ei-M siihen aikaan, auton vertailuautona noin vuoden -00 M5430B autoa?
Ainakin tämä 6/1998 valmistettu m52B28 single vanos on EU2, 9/1998 tulleesta tuplavanoksellisesta en tiedä.
Jos kuutiotilavuus, teho ja päästöt pysyy rajoissa, alustan ja jarrujen osat tarvittaessa sopiviksi niin äkkiseltään miksikäs ei :think
Z3 saanut kuitenkin euro II päästöluokassa, ainakin roadsteria, coupe tuli -99.. valmistettu loppuvaiheessa myös 3l tekniikalla, M versiota myös 3,2l.. siitä en tiedä kelpaako tuo ämmä versio vertailuksi mutta tuo 3l malli pitäisi kelvata.
Onko kukaan tutkinut onnistuuko suomessa V8:in kilpiin saaminen?
Eli tietenkin jarrut, akseli pitää olla vähintään 2.8:in.Mutta 3.0 v8 ei tehojen puolesta ole ainakaan mahdoton. Mutta tuleeko joku päästö sääntö pystyyn? En ole vielä esim. konttorilta ehtinyt selvittää.
Ja miksi v8, niin ei siitä enempää. Sen ymmärtää tai ei
Leave a comment: