Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57Z tehon puute

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ossiv
    Newbiemmer
    • Jul 2005
    • 24
    • Helsinki

    N57Z tehon puute

    Tässä foorumille kuulumattoman tuttavan puolesta ja asiaa tutkineena pitäisi selvittää autossa ilmenevää tehon puutetta.

    Tämä ilmenee parhaiten, kun ajaa tasaista esim. 80 km/h nopeutta ja koittaa kiihdyttää kevyellä kaasulla. Silloin ei tapahdu oikeastaan yhtään mitään ennen kuin kaasua painaa oikein toden teolla. Ajossa tuntuu myös pieniä nykäisyjä ja moottorin vikavalo saattaa syttyä. Vikamuisti näyttää:

    27B700 Exhaust backpressure sensor before turbine, signal: Deviation to calculated exhaust gas pressure too high

    240500 Exhaust-gas Recirculation control: Air mass too high

    255B00 EGR valve, position control: Valve closed too loosely

    Alkujaan auto teki sitä, että ekalla käynnistyksellä se ei kulkenut mihinkään, toisella käynnistyksellä taas moitteitta. Auto ei tarvinnut edes käynnistää, kunhan käytti virrat päällä ja pois ja sitten käynnisti, niin toimi aina. Mutta ekalla aina tehot hukassa.

    Autoon vaihdettiin uusi alkuperäinen EGR, jolla poistui tuo käynnistysjuttu, mutta nyt jonkin ajan kuluttua se on alkanut tekemään tuota alussa kuvaamaa oiretta.

    Auto on 435d xDrive ja kone siis N57Z ja ajettu vähän vajaat 140 tkm. Itse epäilisin, että syynä olisi karstoittuminen, mutta ulkomaisilla foorumeilla ei ihan ollut samaa ja arvailuja ilmavuodoista rikkinäiseen turboon.

    Olisin viemässä imusarjan puhdistustukseen esim BG-käsittely, mutta turhaan ei tietysti viitsisi tuota tehdä.

    Olisko ideoita?
    ____________________________
    E38 740iA
    E46 Alpina B3 3.3
Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎