
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Säteilylämmittimien teho(ttomuus)
Collapse
X
-
Mulla on defan säteilylämmitin E46:ssa, kuten Tozillakin. Ja samansuuntaisia kokemuksia, eli melko minimaalista on ainakin perstuntumalta se hyöty. Ei ihme, että mielenlämmitin -nimellä kulkee maailmalla
-
-
Omassa E39 bemussa säteilylämmittimen teho aika vaatimaton -30 asteen pakkasessa. Webastoa oon käyttänyt kaverina niin lämpiää paljon paremmin!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by reinukOmassa tuo säteilylämmitin on kyllä mallia "haista v**tu!" En ole oikein edes huomannut, onko sillä vaikutusta mihinkään. On se kyllä todettu, että tuo hiton säteilijä antaa lämpöä, mutta jäähdytysnesteen mittarissa tuota ei kyllä juuri huomaa. Paska!
Leave a comment:
-
-
Omassa tuo säteilylämmitin on kyllä mallia "haista v**tu!" En ole oikein edes huomannut, onko sillä vaikutusta mihinkään. On se kyllä todettu, että tuo hiton säteilijä antaa lämpöä, mutta jäähdytysnesteen mittarissa tuota ei kyllä juuri huomaa. Paska!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Petri.KekkonenOlen aivan aloittelija näissä, mutta tänään oli 2,5 tuntia Defan säteilylämmitin E39:ssä päällä ja -26 lämpötila. Kyllä tuo vain melko nopsaan lämmöt nosti jo kun tyhjäkäyntiä kävi minuutin-pari ennen ajoa.
Eikä "oikea" lohkolämppärikään edellisessä autossa tässä ulkolämpötilassa mitään kovin näkyvää saanut aikaa tuolla 8 tunnin lämmityksellä töissä. Nollakelillä toki oli jo melkein ajolämmin kone saman ajan jälkeen.
Ihan sama kuinka monta tuntia tuota säteilijää päällä pitää niin ei kyllä mittari värähdäkään,
tosin lämmöt nousee aavistuksen nopeammin kuin ilman sitä.
2h lämmitys yli -15 asteen pakkasilla on ehdoton minimi, mieluummin 3h.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJKyllä tuo moottoria lämmittää eli lähtee hiukan pehmeämmin käyntiin mutta eilen auto oli koko päivän lämmityksessä työpaikan parkkipaikalla eikä moottori 8 tunnin lämmityksen jälkeenkään mitenkään erityisen kuuma ollut.
Eikä "oikea" lohkolämppärikään edellisessä autossa tässä ulkolämpötilassa mitään kovin näkyvää saanut aikaa tuolla 8 tunnin lämmityksellä töissä. Nollakelillä toki oli jo melkein ajolämmin kone saman ajan jälkeen.Last edited by Petri.Kekkonen; 21-01-2006, 19:40.
Leave a comment:
-
-
Jaa-a, en ole edes varma toimiiko koko homma omassa E39 dieselissä. Tuntuu, että mittari ei edes värähdä.
Leave a comment:
-
-
Hii-o-hoi.
Kyllähän tuo meitsin TEMRO on sen verta tehokas peli, että jäät sulaa auton alla, mutta ei se sitte muuta oikeen teekkään verrattuna vesitilassa olevaan lämmittimeen.
Normiaamuina taitaa paistinlevyt lämmittään 4h, jolloin lämpömittari värähtää ja ulkolämpötilasta riippuen tietsikka näyttää nesteen lämpötilaksi +24 astetta, eli vois kai se huonomminki olla.
Töissä taas päivisin ajastimella saa 2h lämmityksen kerrallaan ja viimepäivien raikas 30 asteen pakkanen ei saa nestettä ku about 15 asteiseksi, mutta onhan se alku sekin.
Leave a comment:
-
-
Kyllä tuo moottoria lämmittää eli lähtee hiukan pehmeämmin käyntiin mutta eilen auto oli koko päivän lämmityksessä työpaikan parkkipaikalla eikä moottori 8 tunnin lämmityksen jälkeenkään mitenkään erityisen kuuma ollut.
Vaikea sanoa onko yhtä tehokas kuin normaali lohkolämmitin, siis kun vertailukohta on paljon pienempi moottori mutta se kyllä lämpesi paljon paremmin. Tosin minua on aina epäilyttänyt laittoiko asentaja piitahnan oikeaan paikkaan vai pulttien jenkoihin, pitäisi kai tutkia...
Leave a comment:
-
-
jep täälläkin pelaa, lämmöt nousee aika äkkiä puoleen väliin ja nakkaa lämmintä ilmaa. täytyy ihmetellä kyllä tehoa.
Leave a comment:
-
-
Kyllä säteilylämmitin toimii hyvin vaikka aivan niin tehokas se ei ole kuin vesitilaan asennettava lämmitin. Asentamisessa on parilla pienellä asialla huomattava tehoa laskeva vaikutus. Kohta lohkosta mihin säteilylämmitin tulee kiinni, on oltava liasta puhdas. Painepesuri on loistava apuväline kohdan puhdistamiseen. Piitahna on ehdottomasti laitettava lohkon lämmittimen väliin
Näillä pakkasilla ei enää lyhyt lämmitys aika riitä. Kaksi tuntia on minimi. Kuutosessa on paljon enemmän lämmitettävää kuin pienemmissä starttimoottoreissa.
Leave a comment:
-
-
Omassa E36 328 on defan säteilijä ja sanoisinko että ei kyllä kovin kummanen ole.. Vaikka pitää 3 tuntia niin ei lämpömittari juuri värähdä.. Pakkasta on täällä n.-30 astetta niin ei juuri muutenkaan innosta autolla ajella..
Leave a comment:
-
-
Joo kyllä se ihan toimii mutta tunti ei riitä alkuunkaan kovilla pakkasilla..nyt ollu täällä päin pakkasta -26 kolmisen tuntia olen antanu lämmetä.
Leave a comment:
-
-
Toimii se ainakin omassa E39:ssä (M52B25) ihan hyvin. Kone lämpeää noin kahden tunnin lämmityksellä niin että kun auton lyö käyntiin lämpömittari on siinä sinisen alueen puolivälin tienoilla...hieman alle. Heti tulee semmoinen lämpimähkö ilma puhaltimesta ja kone on huomattavasti herkempi käynnistymään. Eli lämpeneehän se omakin mieli kun tietää että ei ole ihan yhtä puuta se kone kun käynnistää.
Leave a comment:
-
Leave a comment: