318is rajoitin

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• BMW mimmi
    replied
    Itsellä edes menneessä E30:ssä melkein sama vika, tosin poltti myös laturin ja öljyn merkkivaloo himmeästi kierrosten noustessa tarpeeksi.
    Vika: laturin hiilet

Leave a comment:

• Jochen
    replied
    Mittaristossa on takana sellainen irrotettava moduuli joka tallentaa ajokilometrit ja sen onko moottorissa 4 vai 6 sylinteriä. Sen tiedon mukaan se sitten osaa näyttää kiekat oikein jenkamittarissa.

Esim E36 M3:n 6 sylinteriselle moottorille tarkoitetun mittarin saa toimimaan 318is:ssä kun vaihtaa sen moduulin. Ja taikoo jostain öljyn lämpötilamittarin anturin

Voisiko olla niin että sinulla on koko mittarista moduuleineen vaihdettu 6 syl autosta? Eli voisit koittaa hankkia jostain 4 sylinteriselle koodatun moduulin ja koettaa sillä muuttuuko kierroslukumittarin toiminta.

Tässä hauska video, E36 jossa Honda S2000 moottori. E36 jenkamittari näyttää ihan kiltisti sen 9000 kierrosta minkä moottori suostuu kiertämään

Leave a comment:

• 318iSDaytona
    replied
    aivan... kiitos tarkennuksesta.

Leave a comment:

• 318is-E36...!
    replied
    Tota mittaristo on sökö. sama oli mun e36 318is:ä ei auttanu kuin vaihtaa mittari uuteen. ja sen pitäs vakiona ihan kiertää sen 6.700rpm.

Leave a comment:

• jr66
    replied
    Originally posted by 318iSDaytona View Post
    Pakko yhtyä edellisiin, mitä 318iS-suorituskykyihin tulee... Itsellä loppuvuoden 1993 tuotos, kiertää n. 6650 rpm, kakkosella aika tarkasti 85 km/h ja tyhjäkäynti lämpimänä vähän reilu 700 rpm... ei juurikaan muutoksia konepellin alla, peltisatsi kylläkin löytyy... Saksassa tiukemmissa katsastuksissa saa papereiden mukaan kiertää tyhjäkäynnillä 700-850 rpm...
    Siis ei yhtään muutosta koska peltisatsi on vakiokamaa.

Leave a comment:

• 318iSDaytona
    replied
    Pakko yhtyä edellisiin, mitä 318iS-suorituskykyihin tulee... Itsellä loppuvuoden 1993 tuotos, kiertää n. 6650 rpm, kakkosella aika tarkasti 85 km/h ja tyhjäkäynti lämpimänä vähän reilu 700 rpm... ei juurikaan muutoksia konepellin alla, peltisatsi kylläkin löytyy... Saksassa tiukemmissa katsastuksissa saa papereiden mukaan kiertää tyhjäkäynnillä 700-850 rpm...

Leave a comment:

• Indigoah
    replied
    Originally posted by ufo777
    Ettei siinä ole vaihdettu koko mittaristo 6 sylintereisestä?
    Tuo muuten vois olla mahollista. Tyhjäkäyntiä näytti 500rpm. Kun nopeus taitaa tämän mukaan sitten pitää paikkansa. Eli tuo kierrosluku vain heittäisi. Ilmeisesti menisi koko mittaristo vaihtoon vai voiko sitä itse muuttaa?
    Last edited by Indigoah; 24-04-2006, 15:51.

Leave a comment:

• ufo777
    replied
    Ettei siinä ole vaihdettu koko mittaristo 6 sylintereisestä?

Leave a comment:

• wipez
    replied
    Originally posted by cck
    Mun 318is menee sen varmaan 82-83 mittarinmukaan kakkosella!
    Samoihin hyvinkin pitkälti oma 318iS..

Leave a comment:

• cck
    replied
    Mun 318is menee sen varmaan 82-83 mittarinmukaan kakkosella!

Leave a comment:

• Wiking
    replied
    Jaa-a, mun 320 kulkee 2vaihteella noin 90km/h..... Ja rajoitin oli ennen lastua 6500 ja nyt noin 6900....

Leave a comment:

• Indigoah
    replied
    joo o. No voiko sitten tuo mittari valehdella sen verran kun muutenkin siinä oli sitä sammumis ongelmaa. Paljonkos tuon pitäs kakkosella kulkea, 80-100 ?

Leave a comment:

• arosuzi
    replied
    M42B18 moottorissa vakio moottorinohjauksella kierrosten rajoitin 6500rpm. Lastuilla yleensä 6900-7000rpm

Leave a comment:

• Indigoah
    replied
    Originally posted by cck
    6700rpm o mulla... Vakiostaan!
    Onko sitten mahdollista että mittaristossa olisi joku vika tai kosketushäiriö kun nimittäin välillä mittaristo ikään kuin sammui eli kaikki mittarit meni nollaan auton olleessa liikkeellä ja sitten hetken päästä se meni taas päälle ja näytti niin kuin pitikin.

Leave a comment:

• cck
    replied
    6700rpm o mulla... Vakiostaan!

Leave a comment:

Working...