2001 M5 Kesäkauden avaus!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• LeMansBlau
    replied
    Originally posted by m5 lemans View Post
    Saisinko udella mistä tilasit niitä osia? Yksi mun parhaista kavereista muutti äsken Miamiin ja hänen kautta saisi ainakin ALVit pois. Samalla ajattelin tilata niitä rear sway bar bracketteja beastpowerilta.
    Saisinko udella, että onnistuisko kaveris kautta parin pikku osan tilaus. Eli onko hän tulossa suomeen vai lähettäis gift/sample pakettina?

Leave a comment:

• LeMansBlau
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Ja täällä toinen, E39 M5 ei ihan äkkiä munkaan toiveautolistan top 3:sta putoa. Mutta kun miettii missä nopeuksissa nuo kolmosvaihteella ilmenneet pito-ongelmat tapahtuu, niin ehkä on turvallisempaa itselle ettei mun tartte niistä ees huolehtia...

Auto on mun "eikarkaahelppoviedäsivuttainautojen" top 3:sessa, joten turvallisuus on tuolla kuitattu.

Leave a comment:

• LeMansBlau
    replied
    Itse sain halvimmalla ja myöskin luotettavasti näistä paikoista:
    Lambdat ja tulpat: www.pelicanparts.com
    Tilauksen edetessä saatte tarkan seurannan sähköpostiin.
    Ilmamassamittarit kannattaa tilata: www.m5board.com ja Davids nimisen henkilön GB:n kautta. Hän toimii välikätenä ja MAFfit tulee usasta.
    Molempia tilauksia tehdessä kannattaa ehdottomasti rekisteröidä itselleen tuo PAYPAL tili, joten tilauksien teko helpottuu ja jatkossakin yleensä ulkomailta tilattaessa tuo on helpoin konsti maksella tavarat.
    Nettitilauksen riskejä ei kannata vähätellä, mutta osia tilatessa on lähes poikkeuksetta pakko maksaa tilaus etukäteen. Eli oman harkinnan mukaan tietenkin. Itse olen kartuttanut kyseisien toimittajien luotettavuuden tuolta M5Boardin kautta. Jos joukossa on kusettajia, niin sana kyllä kulkee nopeasti. Isompien ja tunnetumpien nettikauppojen luotettavuutta en ole koskaan epäillyt.
    Mm. PelicanPartsille joutuu ensitilauksen (olikohan yli $200 ostoksissa) tehdessä faksaan/mailaan kuvan pankkikortista ja kuvallisesta ID:stä.
    Jos joku on Tampereen suunnilta tekemässä tilausta tuolta Pelicanpartsilta, niin ilmoitelkaa mielellään minulle ja voin tehdä vaikka tilauksen puolestanne?
    Taas MAF tilausta tehdessänne voitte varmasti luottaa Davidiin. Vaikka Ruottalainen onkin...

Leave a comment:

• Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by teropa View Post
    Olen haaveillut E39 M5:sta jo jonkin aikaa, mutta hinta on kuiteskin niin hapokas, että nyt vielä ei pysty.
    Ja täällä toinen, E39 M5 ei ihan äkkiä munkaan toiveautolistan top 3:sta putoa. Mutta kun miettii missä nopeuksissa nuo kolmosvaihteella ilmenneet pito-ongelmat tapahtuu, niin ehkä on turvallisempaa itselle ettei mun tartte niistä ees huolehtia...

Leave a comment:

• mauritius bleu
    replied
    voisin kans nuo lambdat tilata mutta mistä?
    eihän ollu "Auto Parts Warehouse" http://replacement.autopartswarehous...Sensor&dp=true

Leave a comment:

• Juhaska
    replied
    [quote=m5 lemans;910640]
    Originally posted by LeMansBlau View Post
    Itelläni ei ollut tietoa koska kyseisiä osia oli autoon vaihdettu, niin vaihtelin ne tuossa talven aikana. Varsinaisesti auton käytös ei antanut mitään syytä noita alkaa vaihteleen. Mutta nyt kun on vaihdettu, niin eron kyllä huomaa todella hyvin.

Saisinko udella mistä tilasit niitä osia? Yksi mun parhaista kavereista muutti äsken Miamiin ja hänen kautta saisi ainakin ALVit pois. Samalla ajattelin tilata niitä rear sway bar bracketteja beastpowerilta.
    Itsellä mietityttää tuolta beastpowerilta tilaus. Onko tavara ollut mitä pitää ja miten toimitus? Kun tilausehdoissa näytti olevan että koko ostoksen summa pitää maksaa niille etukäteen niin vähän pistää mietityttämään laittaa rahat rapakon taakse... Kun ei, kuitenkaan tulisi tilattua mitään vaihdekepin nuppia pelkästään. Muutenhan tuo on 5-sarjalaisen omistajalle niinku lelukauppa lapsille.

Leave a comment:

• m5 lemans
    replied
    [QUOTE=LeMansBlau;910095]Itelläni ei ollut tietoa koska kyseisiä osia oli autoon vaihdettu, niin vaihtelin ne tuossa talven aikana. Varsinaisesti auton käytös ei antanut mitään syytä noita alkaa vaihteleen. Mutta nyt kun on vaihdettu, niin eron kyllä huomaa todella hyvin.

Leave a comment:

• teropa
    replied
    Siis voi vittu kun lukee tämmösiä tarinoita "ongelmista", ettei ole pitoja, niin tulee paha mieli... Olen haaveillut E39 M5:sta jo jonkin aikaa, mutta hinta on kuiteskin niin hapokas, että nyt vielä ei pysty.

Tero

Leave a comment:

• LeMansBlau
    replied
    Originally posted by m5 lemans View Post
    Elikkä jos ymmärrän sut oikein niin suosittelet että vaihtaisi suodattimet, tulpat, MAFit (en taida jaksaa tehdä sitä testiä) sekä Lambdat (= O2 (pre-cat) ?). Mitäköhän lysti maksaa...? Onko ollut ongelmia CPS:ien kanssa?
    Itelläni ei ollut tietoa koska kyseisiä osia oli autoon vaihdettu, niin vaihtelin ne tuossa talven aikana. Varsinaisesti auton käytös ei antanut mitään syytä noita alkaa vaihteleen. Mutta nyt kun on vaihdettu, niin eron kyllä huomaa todella hyvin. Oikein kuvailtuna: kaasuun reakointi (olipa sitten vaihde/tilanne mikä hyvänsä) on räjähtävää. BMW ei ainakaan lambdoja (ennen katalysaattoria= 320mm) , eikä ilmamassa-antureita ole huolto-ohjelmassaan autoosi vaihtanut. Tämä on mielestäni väärin, koska kyseiset sensorit eivät ole vain tarkkailevia, vaan ne ovat myöskin säätäviä ja pelaavat siis yhteen DME:n kanssa. Vaihto tehdään ainoastaan jos kyseiset osat menee täysin toimimattomiksi, eli rikki. Tähän pisteeseen päästettynä on kuitenkin yleensä jo ajettu monia kymmeniä tuhansia kilsoja huonoilla sensoreilla, joten seokset on ollut vähän miten sattuu. Tämä taas aiheuttaa tulppien ennenaikaista karstoittumista. Suodattimet vaihdetaan yleensä huolto-ohjelmien mukaan, mutta ainakaan haittaa niiden useemmin vaihtamisesta ei ole. Suodattimien vaihto tarpeen määrää yleensä myös käyttöolosuhteet (esim.ilman ja bensan laatu).
    Suosittelen MAF testiä jos mietit, että tilaisiko niitä vai ei.
    Itse tilailin osat jenkeistä ja hinnat on sitä kautta huomattavasti halvempia.
    Hinnat noin:
    -Lambdat $100/kpl
    -MAFit $115/kpl
    -Tulpat $95/8 kpl
    Lisäksi vähän postikuluja ja tullin veloittama 22% ALV kokonaishinnasta.

Nokka-akselin tunnistinsensoreitten kanssa ei ole ollut ongelmia ja niitähän onkin oikeastaan ihan turha vaihdella ennekuin ne antavat vikakoodin. Eli niiden toiminta pelaa tietääkseni periaatteella ON/OFF ja varsinaisesti isommin kulkuun vaikuttavaa virkaa niillä ei minusta ole.
    Last edited by LeMansBlau; 15-04-2007, 00:20.

Leave a comment:

• m5 lemans
    replied
    Elikkä jos ymmärrän sut oikein niin suosittelet että vaihtaisi suodattimet, tulpat, MAFit (en taida jaksaa tehdä sitä testiä) sekä Lambdat (= O2 (pre-cat) ?). Mitäköhän lysti maksaa...? Onko ollut ongelmia CPS:ien kanssa?

Leave a comment:

• LeMansBlau
    replied
    Ota tästä tuloste mukaan, niin on ainakin oikeat osat:

RealOEM.com Home => Select another car => CLUTCH => MECHANICAL CLUTCH

No. Description Supplement Qty From Up To Part Number Price Notes
    01 SET RMFD-CLUTCH PARTS TWIN MASS FLYWHEEL D=240MM 1 21212282388 ENDED
    01 SET RMFD-CLUTCH PARTS TWIN MASS FLYWHEEL D=240MM 1 21217515146 $395.06
    02 RMFD CLUTCH DISK F.TWIN MASS FLYWHEEL D=240MM 1 21212229722 $207.58
    02 RMFD CLUTCH DISK F.TWIN MASS FLYWHEEL D=240MM 1 21212228853 $191.95
    03 CLUTCH RELEASE BEARING 1 21511223582 $56.64
    04 FILLISTER-HEAD SCREW M8X16-ZNS 6 07119901023
    05 CLUTCH REL.FORK LEVER 1 21511223302 $27.34
    06 BALL PIN H=20MM 1 21511223328 $1.69
    07 SPRING CLIP 1 21511223234 $6.58
    Last edited by LeMansBlau; 23-05-2019, 20:22.

Leave a comment:

• mauritius bleu
    replied
    no tuo hinta tosiaan ihmetytti itteäkin! maanantaina saan selvyyden tohon kun tonne sassile tulee kytkin pesialisti takas töihin niin aikoivat soitella että on varmasti oikea ja sisältääkö se kaikki vermeet.
    kirjassa oli pikkasen erimielisyyksiä, selattiin e39 sedan kohtaa ja sieltä M5 ja vuosimalli (luonnollisesti) 10.98-- mutta konetyypiksi heitti S38B49???? mikä on tollanen tyyppi? täähän on kuiten S62B49! koneelta kattoivat niin sielä näytti kuitenki tuon oikean konetyypin tälle osanumerolle.

Leave a comment:

• Juho_P
    replied
    Originally posted by mauritius bleu View Post
    onkos kukaan kysyny mitä tuo OEM kytkinpaketti kustantaa "$tealerillä"? siis levyn, mekanismin ja painelaakerin. käväsin tuossa tänään paikallisessa varaosaliikkeessä joka myy sachsia ja sieltä löyty kirjasta paketti tohon vitoseen ja kustansi vain rapeat 300€! mutta tiä sitten tuosta mikä se on.. ja sit USpartsila maksaa joku sachsin paketti vajaa 900
    Sanotaanko että 300e on sachsin kytkinpaketiksi ihan sikahalpa. Jos e39 M5sesta on kyse niin tuo vois olla likempänä jos pelkästä levystä puhutaan, asetelman uskosin aika kalliiksi kun maksaa riittävästi e34 3.8siinkin.

Leave a comment:

• mauritius bleu
    replied
    onkos kukaan kysyny mitä tuo OEM kytkinpaketti kustantaa "$tealerillä"? siis levyn, mekanismin ja painelaakerin. käväsin tuossa tänään paikallisessa varaosaliikkeessä joka myy sachsia ja sieltä löyty kirjasta paketti tohon vitoseen ja kustansi vain rapeat 300€! mutta tiä sitten tuosta mikä se on.. ja sit USpartsila maksaa joku sachsin paketti vajaa 900

Leave a comment:

• LeMansBlau
    replied
    Kytkin ei luista. Eli oli tosiaan jotain talvisäilönnän ja kaupunki kurvailun jälkeistä karstottumaa. Joten hyvä näin.
    Sitten kun aika koittaa ja kytkintä alan vaihtaan, niin ehdottomasti orkkis kytkinsetti, koska olen lukenut liian monta huonoa kokemusta noista racemmista kytkimistä. Alkuperäinen on käyttäjä ystävällinen, hiljanen ja oikein käytettyä todella pitkäikäinen auton vääntöön suhteutettuna.

Leave a comment:

Working...