Announcement

Collapse
No announcement yet.

Papereissa teho="A" ??

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ThemeJ
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 997
    • Turku/Raahe

    #16
    Originally posted by Mikko_Lilli View Post
    Nostetaas vähän vanhaa topikkia.

    Eli autona e34 520i Mosselman turbo, papereissa tehon kohta on tyhjä, ei edes A-kirjainta, mutta rekisteriotteen kakkos osassa lukee että Ahdin asennettu 2.5.-89 ARK:n luvalla N:RO ####/##-89 eikä mitään muuta tietoa ahtimesta tai ahtopaineesta, mitähän rajoituksia korilla mahtaa olla (iskutilavuutta ei saa kasvattaa sen tiedän jo), onko ns. Tehorajaton (joojoo tehorajatonta autoa ei ole olemassakaan) mutta ymmärtänette pointin.

    Mitenkäs päästömittaus, joskus muistan lukeneeni että mosselman turbo 520i:Stä ei mitata edes päästöjä kun on ns. "Tehorajaton" onko urbaanilegendaa?

    Autohan on monen tuntema vihreä mosselman hyvillä varusteilla rek nro BLS-110 jos joku vanha omistaja lukee tämän niin olisi kiva kuulla katsastuskokemuksia. Yv:llä saa kivasti yhteyttä

    Kiitos ja anteeksi
    Koitetaas pistää siivu faktantuoksuista lyriikkaa tähän.
    Eli tuo ARK:n lupanumero varmaankin on joku mosselmanin hakema poikkeus tuohon 2.0 koneeseen joskus aikojen alussa. Varmaan Trafilta vois löytyä mitä se sisältää ja ehkäpä joiltain asemilta. Sama asia kuin esim. Fordilla aikoinaan Stockman yms siinä todennäkösesti mainitaan autoon vaihdetut osat eli mitä tämä ns. sarja on sisältäny. Eli jos tämän väkisin haluaa selvittää niin ehkä viranomaisilta löytys jotain faktaakin. Voi olla että tuo 2.0 kone on vastannut ahdettuna jotain muuta mallisarjan konetta.
    Takaisin nykyhetkeen. Jos autoa jotenkin tulee muutettua niin periaatteessahan se muutoskatsastettavaksi menee, jos asiakas niin ilmottaa tai katsastaja niin määrää.
    Mitä päästöihin tulee niin täyttää urbaania paskaa. Yhtälailla siinä on päästörajat kuin muissakin eli sun tapauksessa häkä siellä 3.5 alapuolella ja hiilivedyt alle 600, happi alle 5.

    Originally posted by r.w. View Post
    Yleisesti ottaen A-paperisten kanssa homma menee niin, että kaikki lupa- ja liitepaperit joihin otteessa viitataan on hävetetty jo pitkän aikaa sitten. Jos otteessa ei ole minkäänlaista mainintaa ahtimen tyypistä, saa siellä olla minkälainen ahdin tahansa.
    Tuskin mitään papereita on hävitetty, se vaan on eri asia missä ne ovat. Ehkä jollain asemalla tai Trafin arkistoissa. Tuohon aikaan muutosdokumentit on ollu asemien oma velvollisuus säilyttää. Tässä mosselman tapauksessa ei mitään ahtimen merkkiä tai mallia ole otteeseen tai auton tietoihin sen enempää yksilöity, koska on ns. tehdasvalmisteinen. Jos tämän haluaa väkisin selvittää niin Trafiin yhteys ja sieltä mikrofilmi tilaukseen, siitähän sitä näkee (pitäis nähdä) mitä autoon on 90 luvun alussa tehty ja vaihdettu.
    Last edited by ThemeJ; 20-11-2012, 08:34.
    Bmw E30
    Bmw 2000Touring Scrap
    Ex. Bmw E30 316
    Ex. Bmw E36

    Comment

    • r.w.
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2007
      • 2510
      • Länsirannikko

      #17
      Originally posted by ThemeJ View Post
      Tuskin mitään papereita on hävitetty, se vaan on eri asia missä ne ovat. Ehkä jollain asemalla tai Trafin arkistoissa. Tuohon aikaan muutosdokumentit on ollu asemien oma velvollisuus säilyttää. Tässä mosselman tapauksessa ei mitään ahtimen merkkiä tai mallia ole otteeseen tai auton tietoihin sen enempää yksilöity, koska on ns. tehdasvalmisteinen. Jos tämän haluaa väkisin selvittää niin Trafiin yhteys ja sieltä mikrofilmi tilaukseen, siitähän sitä näkee (pitäis nähdä) mitä autoon on 90 luvun alussa tehty ja vaihdettu.
      Näin ajattelin itsekin Mosselmanin osalta.

      Ne asemien omat arkistot on aika todennäköisesti vedetty silppurista jo ajat sitten, tai siirretty sekalaisena kasana Trafin arkistokompleksin mappi-ööhön, mikä se menettelytapa ikinä onkin. Olen ymmärtänyt, että konttorit ovat viranomaistahona säilyttäneet niitä lappuja sen kymmenen vuotta, kuten tullillakin on ollut tapana. Tiedän parikin tuon aikakauden jälkiahdettua autoa, joista ei yksinkertaisesti löydy mitään jäljellä olevia dokumentteja. Voi niitä joissain toki olla, mutta ei niitä kukaan tunnu löytävän.
      Last edited by r.w.; 20-11-2012, 10:05.
      1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

      Comment

      • aosbmw
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 214
        • Metsässä

        #18
        Originally posted by Mikko_Lilli View Post
        Nostetaas vähän vanhaa topikkia.

        Eli autona e34 520i Mosselman turbo, papereissa tehon kohta on tyhjä, ei edes A-kirjainta, mutta rekisteriotteen kakkos osassa lukee että Ahdin asennettu 2.5.-89 ARK:n luvalla N:RO ####/##-89 eikä mitään muuta tietoa ahtimesta tai ahtopaineesta, mitähän rajoituksia korilla mahtaa olla (iskutilavuutta ei saa kasvattaa sen tiedän jo), onko ns. Tehorajaton (joojoo tehorajatonta autoa ei ole olemassakaan) mutta ymmärtänette pointin.

        Mitenkäs päästömittaus, joskus muistan lukeneeni että mosselman turbo 520i:Stä ei mitata edes päästöjä kun on ns. "Tehorajaton" onko urbaanilegendaa?

        Autohan on monen tuntema vihreä mosselman hyvillä varusteilla rek nro BLS-110 jos joku vanha omistaja lukee tämän niin olisi kiva kuulla katsastuskokemuksia. Yv:llä saa kivasti yhteyttä

        Kiitos ja anteeksi

        Uusiin otteisiin ei tule enään A-kirjainta, sellaista vaihtoehtoa ei löydy järjestelmästä.
        Tyhjä teho ruutu tarkoittaa samaa asiaa, kun siinä otteessa on mainittu "ahdin".
        Last edited by aosbmw; 20-11-2012, 14:34.
        E39 530D TOURING
        E30 316 (2.5i)
        E32 735 (Hartge)
        E21 323i (M30Bxx)

        Comment

        • Mikko_Lilli
          BTCF Member
          • Mar 2009
          • 958
          • seinäjoki

          #19
          kiitoksia vastauksista kerrankin asiallisia vastauksia eikä pelkästään vittuilua

          otetaan trafiin yhteyttä ja katsotaan mitä tietoja niillä on tuosta mosselmanista olemassa

          -Mikko

          E34 M50 Turbo Drifteri
          MB Sprinter 313CDI vetojuhta
          ex:e39 525TDS, e91 320D, e39 535iA, e36 320i, e36 318i, e36 316i, e46 328i, e36 316i, e39 523i, e36 320i, e36 316i, e34 518i, e39 530D, e34 525TDS, e34 530iA, e30 316i, e39 520i, e34 525iA e34 520i, e34 518i, e34 525tds, e34 525TdA, e30 320i, e34 520i ,e34 520i, e30 318i, e28 518, e34 525iA, e30 320i, e30 316i, e36 316i, e34 520i

          Comment

          • turbobliz
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 1012
            • e-suomi

            #20
            A papereilla olevalta autoltakin voidaan vaatia jälkikäteen teholappu, jos epäillään lain asettaman teho/painosuhteen ylittyvän jälkeenpäin tehtyjen muutosten ym syyn johdosta.

            Ei ole mikään tornihuhu. Mutta käytännössä tällaista valvontaa taidetaan harrastaa olemattomassa määrin.

            Comment

            Working...
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎